12 km dus + 12 km întors, fără niciun călător în plus – buzoienii.ro

Vorbim despre cursele spre comuna Merei. Care au o mare problemă.

Aceea că de la ieșirea din Buzău până în satul Merei parcurg peste 12 km fără a lua de pe traseu niciun călător în plus. Atât la dus, cât și la întors.

Din Bariera Ploiești până la intersecția spre Lipia sunt 6 km. De la Lipia până la Popasul Merei încă 3,7 km. De la popas până la prima casă din Merei se mai adaugă 2,6 km. În total 12,3 km parcurși de autobuz în care niciun călător nu mai urcă pentru a-și cumpăra bilet. Se pune astfel întrebarea în ce măsură o astfel de cursă este profitabilă. Sau, mai rău, dacă nu cumva pierderile (cu călători sau fără motorina se consumă) sunt prea mari.

Cursele 18 și 20 ajung până la Sărata Monteoru.

O posibilă soluție

Cei 12,3 kilometri problematici ar putea fi reduși la 7. Asta dacă autobuzul va accesa satul Lipia.

În acest caz nu se va mai merge în gol 5,3 kilometri (până la popas și apoi până în satul Merei). Vor exista călători între Lipia și Merei (lăsați în aer după desființarea liniei 17), iar drumul comunal dintre cele două sate (3 km) se prezintă bine după o asfaltare recentă.

Din patru curse se poate face doar una

În acest moment spre Lipia – Merei – G. Sărății – Monteoru (plus extensiile Ogrăzile, Izvoru Dulce, Nenciulești) există patru curse 16, 18, 19 și 20! Mai indicată ar fi probabil înființarea unei singure curse cu traseu prin Lipia – Merei – Monteoru – G. Sărății – Dealul Viei – Izvorul Dulce – Nenciulești.

Cursa poate primi mai mulți călători în timpul sezonului cald dacă s-ar face mai multă publicitate prin care buzoienii să afle că pot ajunge în stațiunea S. Monteoru și cu autobuzul – în condiții excelente – mai ales că aici au fost trimise autobuzele Volvo.

Cazul Gălbinași

Și spre Gălbinași, mai exact de la ieșire din Buzău (stație RAR) până la Tăbărăști se circulă 7 km fără călători noi.

Sunt, totuși, 7 și nu 12 precum spre Merei. Și aici, Transbus ar putea aduce mici îmbunătățiri, în sensul înființării de stații la Verguleasa și, mai ales, la Coco Rico + RER (groapa de gunoi + stația de reciclare), de unde ar putea fi preluați câțiva călători.

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

loading...

17 comentarii la „12 km dus + 12 km întors, fără niciun călător în plus – buzoienii.ro

  • Daca se baga autobuze haotic fara a se face un studiu inainte.o sa.si dea seama si conducerea primariei Buzau ca aceste rute externe sunt pierderi enorme.atata timp cat Primaria Buzau baga bani pline sau goale nu e nici o problema cand o sa stopeze banii se impute treaba.asa ca nu va faceti problema ca sunt sau nu sunt profitabile daca vin banii.

    Răspunde
  • Autobuzul către Galbinasi nu mai oprește în stația RAR.

    Răspunde
  • solutia? La berca fratilor..si va scoateti investitia…

    Răspunde
  • Pseudonimul piticului erotic de la sectorul 3 și potențialul regizor al filmului erotic cu Boșcodeală în rolul principal, știe probabil unele lucruri, de pildă cu câte sute de miliarde de lei vechi pe an subvenționa desfrânatul bucălat Transbuzul care era un paravan de ghidușii, transportul adevărat fiind lăsat în seama cocalarilor patroni de maxi taxi, spălători de bani negri. Așa că Transbuzul actual este una din marile reușite ale lui Toma oricât de mult l-ar urî orfanii boșcodismului șmecheresc. Aud?

    Răspunde
  • Și între comuna Tintesti și Maxenu avem nevoie urgent de înființarea unei stații exact la intersecție exista un grup de case care nu beneficiază de serviciile transbuz. Noi facem tot autostopul!!!!

    Răspunde
  • Perioada de vara sunt rentabile pana la monteoru,atunci multa lume vrea sa ajunga la statiune ,faceti ceva si dezvoltati statiunea si turismul in judet

    Răspunde
  • Deja lumea vrea sa-i ia autobuzul din casa !!!! NESIMTITILOR , MAI MERGETI SI PE JOS 50 M chiar nu va e rusine , si asa multe autobuze merg in gol , dar se schimba tot in curand pentru ca nu e profit !!!

    Răspunde
  • Tilly Raicovici
    Auzi prostovane… cea mai „mare realizare ” a lui Toma e un fas cu pierderi imense… e suficient sau esti unul din aia care nu contribuie la bugetul local ca e asistat social ???

    Răspunde
  • Incercati si pina la Satuc. Sau este deranj ptr. anumite persoane !

    Răspunde
  • Mai fratilor lasati autobuzul direct buzau galbinasi fara toate coclaurile si tot praful pot veni in sosea cum au venit si pana akm aia 2,3,4,sau cinci persoane care sunt de acolo

    Răspunde
  • Trebuie marite impozitele si taxele auto cu 300% si atunci vor fi clienti. Acum si.au luat toti necajitii cate o masina de 300 euro si polueaza degeaba. Acasa au wc in curte…

    Răspunde
  • Eu spun sa aiba voie doar cei cu masini electrice de 100k euro, si asa mergi si tu cu autobuzul si iti trece atitudinea de parvenit, Ionascule. Sunt convins ca nivelul taxelor ai vrea sa se opreasca fix la cat iti permiti tu, ca daca nu, ajungi si tu rapid in postura de mare necajit. Iar daca ne ferim de poluare, exista prin oras mari barosani cu masini TDI euro 4 de 3-4l care polueaza cat 7-8 Golfuri IV 1.4 benzina (nu, nu am Golf vechi, nu de asta ma deranjeaza atitudinea ta de buticar parvenit).

    Răspunde
  • Ionascu pare ca nici nu are bani de bilet de autobuz, si moare de invidie ca au altii masini si vrea sa moara capra vecinului de invidie ca nu are si el.
    Daca el nu are bani de masina vrea sa nu aiba nimeni masina si vrea ca statul sa le confiste masinile altora prin inventarea de taxe atat de mari incat sa nu le poata plati si sa ajunga saraci ca Ionascu.

    Răspunde
  • De ce nu se baga autobuze și pe ruta Buzău Ciolanul,consider că ar fi necesar macar pe timpul verii

    Răspunde
  • daca nu aveau autobuze era rau. acum ca au iar e rau. eu zic ca este chestiune de educatie. pana or realiza unii ca autobuzul e o alternativa mai buna decat masina mai trec cativa ani. pana or disparea decreteii, care satui de mers pe jos si cu autobuzul de pe vremea lui Ceasca, acum fac credite pe 10 ani pe masini, chiar daca le injumatateste venitul lunar. este imbucurator ca generatia tanara e mai pragmatica.

    Răspunde
  • Consider ca o ruta Buzau-Berca-Parscov-Cozieni,… ar avea profit maxim garantat…multi navetiști in zona…dar dl primar nu s.a gândit și a băgat 4bus.uri pe Monteoru ce merg in gol…max 2 erau suficiente.parerea mea

    Răspunde
  • Traseul prin Lipia-Merei este mai economic si ar beneficia si mai multi locuitori. Traseul dublat intre Buzau si Popasul Merei nu isi are rostul .Orice nou traseu trebuie sa treaca prin cat mai multe localitati.Atunci va fi mai rentabil. Daca stai in birou si desenezi trasee pt. locuitori e bine mai ales iarna.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.