A trecut un an. S-a întâmplat la mijlocul lui august 2018

Zilele acestea s-a împlinit un an de când din mun. Buzău a fost eliminat maxi-taxi.

Mai întâi au dispărut cele de pe traseul 2, apoi au sucombat liniile 1 și 5.

Sfârșitul maxi taxi a venit pe 16 și 17 august când au rămas fără licențe liniile 7 și 8, respectiv 4,6 și 10.

Puțini ar fi crezut că maxi-taxi va putea fi eliminat din Buzău

De pe 18 august 2018 în oraș au rămas doar autobuzele Trans-Bus, firmă controlată de Primăria Buzău. De atunci, Trans-Bus a continuat să aducă autobuze pentru a crește frecvența, și-a extins aria de operare înspre comunele din jur, a introdus afișaj electronic în stațiile importante.

Dintr-o firmă care devenise cvasi-insignifiantă (mai avea doar 30 de autobuze BMC), îngenuncheată de maxi-taxi, Trans-Bus a recucerit orașul.

Eliminarea „mafiei” maxi-taxi, ca și a „chiloțăriei” din fața și spatele Pieței Centrale, plus campania de asfaltări, încetinită în ultimele săptămâni, sunt principalele fapte cu care se laudă primarul C-tin Toma.

Toma: „Maxi taxi funcționa precum o căpușă. Venea înaintea autobuzelor și lua toți călătorii care plăteau bilet. Trans-Bus rămânea doar cu pierderile”. Zilele acestea, Toma va mai scoate din joc o căpușă – Ecogen

Legat de Trans-Bus, conducerea societății anunță pentru această toamnă o nouă investiție. Achiziția sistemului e-ticketing care va duce la dispariția din autobuze a compostoarelor din anii 80.

Așteptăm mai jos comentarii la întrebarea dacă eliminarea maxi taxi a fost o decizie corectă (care a îmbunătățit calitatea transportului în comun din Buzău) sau dimpotrivă.

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

loading...

19 comentarii la „A trecut un an. S-a întâmplat la mijlocul lui august 2018

  • Nu, nu a fost o decizie corecta. Au umplut orasul de autobuze pur si simplu stai la cozi inimaginabile si te lovesti de ele la orice colt. Parerea mea este ca maxi-taxi erau mai bune si mai rapide. Chiar daca unii carcotasi vor spune ca sunt cu asa zisa “mafie” si ca sunt boscodist sau ca sunt unul din patronii de pe maxi-taxi eu imi sustin parerea cu tarie, deoarece zi de zi spre serviciu magaoaiele ma incetinesc.

  • De departe cea mai mare și mai utilă realizare a edilului șef. Totuși, în zonele rurale, în mod deosebit pe liniile 2 și 22 navetiștii de la schimbul 2 continuă să se lovească de lipsa unei curse in jurul orei 22. De la 20:45 până la 23:30 nu mai circulă nimic!

  • A făcut bine pentru navetiștii din comunele limitrofe Buzăului, au transport în comun mai des. Pentru buzoieni nu a făcut bine. Autobuzele sunt mult mai rare și mult mai incomode în trafic. Decizia primarului are părți bune și părți rele.

  • A făcut bine pentru navetiștii din comunele limitrofe Buzăului, au transport în comun mai des. Pentru buzoieni nu a făcut bine. Autobuzele sunt mult mai rare și mult mai incomode în trafic. Decizia primarului are părți bune și părți rele.

  • Cum ar fi sa te urci in unul dintre ele, doar asa, ca sa nu te mai incetineasca.

  • Da, pentru calatori a fost o decizie buna.Oamenii beneficiaza, de cele mai multe ori, de conditii bune de transport.Bineinteles ca sunt si probleme:unele autobuze sunt foarte vechi, nu au aer conditionat vara si caldura iarna.Nu se coreleaza programul autobuzelor din oras cu cel al navetistilor, multi ajungand mai tarziu la serviciu sau acasa.Deci, daca tot ati facut ceva pentru buzoieni, faceti sa fie bine din toate punctele de vedere.

  • Cea mai bună decizie a domnului Toma.
    Trebuia luată încă din 2007, când au fost eliminate cotețele rutiere maxi-taxi din majoritatea orașelor din România. La noi au mai fost menținute încă 11 (!!!) ani pentru că … boșco, bârlă.
    Când îmi aduc aminte cum eram înghesuiți câte 30 de oameni într-o dubă cu 19 locuri, când îmi aduc aminte de văcarii ăia de șoferi care opreau pe unde îi ducea capul, care numărau bani în timp ce conduceau sau chiar fumau (!), mă întreb și acum cam cât de înapoiați puteau fi buzoienii care acceptau să fie umiliți cu asemenea hal de “transport public”…
    Pentru cel care spune că autobuzele încurcă traficul, eu spun că e invers, faptul că orice țărănete și-a luat o gioarsă cu care otrăvește aerul este motivul aglomerației, nu autobuzele.
    Aș propune chiar domnului Toma să se facă benzi speciale pentru autobuze, ca în orașele civilizate, pe unde să poată cirvlcula doar autobuzele, taxiurile și bicicletele. De asemenea propun interzicerea accesului în Buzău a vehiculelor cu norma de poluare sub EURO 3, adică să nu mai intre cele EURO 2, EURO 1 sau non-EURO. Să vezi atunci ce bine se circulă dacă eliminăm din trafic mașinile din cimitirele de mașini ale Europei care au ajuns la toți săracii, invludiv din Buzău, care n-au bani de pâine, dar se plimbă cu “bemveu” pe gaz, șamd, că de românul e fudul, chiar dacă e … da’ mulți…

  • Desfiintarea Maxi Taxi a fost o chestie buna. Ceea ce vad eu ca si strategie corecta, era ca pe oras sa fie introduse autobuze mici sau medii, nu mastodontii actuali care intr-adevar sunt incomozi in trafic si care merg jumatate din timp pe gol. Acestia din urma trebuiau pusi pe liniile externe.
    Parerea mea.

  • Catalin o idee mai proasta decat benzile pentru autobuze nu am mai auzit in viata mea, cu atat mai mult intr-un oras unde numeri pe degetele de la o mana strazile care au doua benzi pe sens.
    A face asa ceva in conditiile astea ar fi un abuz, ar arata doar foamea de bani a primariei care inventeaza metode de a fura banii de la cetateni sub umbrela unei “legi”/”hotarari”.
    Au mai avut niste primari nebuni din orase mai mari idei din astea si au renuntat dupa ce unii mai destepti i-au prezentat niste studii care aratau ca o astfel de idee e extrem de idioata ca va paraliza orasul, si cat incaseaza pe amenzi abuzive va fi nimic in comparactie cu cat pierde din economie, ca o data cu paralizarea traficului apare si prabusirea economiei, ca fara libertate de miscare nu exista economie.

  • Mai multe autobuze tipul celor Mercedes Citaro (alea rosii cu 3 usi) si mai putine autobuze de tipul celor albe cu 2 usi si cu scari.
    Cele cu doua usi si cu scari nu sunt pentru transport urban, sunt pentru transport preorasenesc.

  • O decizie corecta, dar benefică cu adevărat pentru buzoieni va fi doar daca cursele vor fi mai dese, vor respecta programul din stații iar programul va fi prelungit.
    După ora 21, aproape ca nu mai exista transport în comun!

  • Pentru nostalgicii care regretă maxi-taxi: Urcați-vă în maxi de Clondiru- Ulmeni- Vâlcele- Buzău și să vedeți înghesuială și mizerie. Unul vișiniu. Sâmbăta și duminica e și mai rău că are un traseu mai mare: Clondiru-Pietroasele-Șarânga-Ulmeni- Buzău. Oricât de mulți călători ar fi, maxi nu e dublat chiar dacă nu ai loc să mai intri și rămâi jos. Ce bun ar fi trans-busul fraților, dar nu se vrea. Dacă Doamne ferește va fi un accident, atunci se vor lua măsuri… dar prea târziu… ca de obicei…

  • Pt CĂTĂLIN(cel care a scris comentariul mai pe larg)
    Stimate domn
    Nu sunt patron, utilizator al maxu taxi sau calator transbuz!sunt un simplu cetatean care are un auto la care achita catre primaria Buzau taxe si impozite, desi primaria nu imi ofera decat gropi,dar altceva vreau sa spun:
    Autobuzele tot SH sunt ca acele masini de care spuneai ca isi cumpara țărăneții…(sigur te numeri printre aceia la cum ai vorbit)
    Si pt cultura lu matale, noxele eliberate de masinile pe GPL polueaza mult mai putin decat auto pe benzina sau diesel sa nu mai zic de autobuze!
    As fi preferat daca au scos maxi taxi sa aduca niste mini bus noi,curate etc nu cotetele alea infecte!
    Si sa mai stii ceva nenea țărănete ca trans buz nu este deloc profital
    Consuma sute de litri pe a duce pe cineva 1,2 persoane la izvoru dulce!daca ti se pare corect plateste tu si nu mai da indicatii!
    Sunteti smecheri munciti si luati va o bicicleta electrica. Nu asteptati pomana!

  • Cei ce plang dupa maxi-taxi sunt de neinteles. Vă este cumva dor sa mirositi transpiratia celorlalti călători, sau să va inghesuiti ca sardelele pe aceeași bani pe care vă deplasati acum in conditii omenesti ? Oricat s-ar schimba in bine orice, cîrcotașii vor găsi ce sa critice. Eu propun sa vedem partea plină a paharului. Multumim pentru schimbare !

  • Pt. ‘Ema’: este adevarat ca in multe maxi taxiuri putea a transpiratie si nespalati si riscai sa te umplii si de niscaiva paduchi sau purici,dar nu ne este rusine nici cu unele autobuze populate cu ‘taraneti’ ( cum zice inspirat Catalin).Daca nu credeti,incercati si o sa ‘imbatati’ cu miasmele din anumite autobuze de pe traseele pentru ‘taraneti’.Nu mai zic de papornitele cu care isi cara taranetii produsele la piata. pt.Catalin: Da,ai perfecta dreptate,toate junghiurile si jegurile alea de masini care polueaza ca o turma de capre,porci,vaci si alte animale,trebuie interzise,nu marite taxele pentru poluare,fiindca poluarea ramane……Cat priveste ‘maretele realizari’ ale lui Toma,numai Tereaca poate scoate mereu laude si osanale pentru un rond de flori,niste dungi trasate cu vopsea sau un petec de strada nou asfaltat.

  • Pt. Viespea buzoiană. Ceea ce interpretați dvs. ca osanale, eu le spun știri administrative/la zi. Care strâng două, trei, patru mii de vizualizări. Semn că sunt oameni interesați de ceea ce se întâmplă în orașul lor.

  • Ema, ai perfecta dreptate dar nu este nevoie sa te cobori la mintea unora precum Cătălin, acest gen de persoane care se cred mai presus decât restul sunt doar niște oameni fără cultură generală si fără cei 7 ani de acasă care au fost ori sunt plecati in afară ,si-au achizitionat o mașina mai nouă si vor civilizatie la fel ca acolo, dar nu au cum să înțeleagă ca mai întâi ei ar trebui sa cunoasca termenul de “a fi civilizat”, sau au câștigat bani din afaceri murdare precum multi altii, inclusiv dragii noștri conducători. Asta nu înseamnă că au ceva in cap sau sunt mai presus decat orice om ce își câștigă pâinea cinstit. Si pot sa fure cât or vrea că tot in pământ putrezesc la fel ca oricare altul. Iar subiectul “Trans Bus” mă lasă rece. Este tot o afacere acoperită a unei mafii mai mari decât celei anterioare. Este clar că nu va rezista in timp si nu se va putea sustine dupa ce va deveni autonoma urmând a fi privatizată ceea ce se urmărește. Si stim cu totii ce beneficii ne-au adus patronatele de la revolutie până acum. A început sa dispară clasa de mijloc si in loc sa evoluăm retrogradăm…o sa ajungem in timpurile boierilor si sclavilor. Suntem toti cetateni cu drepturi egale ale aceste “minunate” tari si circulam fiecare cu ce avem si cu ce vrem. O zi frumoasă la toată lumea!

  • Imi cer scuze, mesajul anterior era adresat lui Alexx nu am observat ca numele expeditorului apare sus. Sanatate multă!

  • Domnul Auras Tereaca, multă stimă si nici dumneavoastră nu mai răspundeți provocărilor, sunteți un jurnalist foarte bun, ne tineti la curent cu tot ce se întâmplă in orasul nostru si DA, ne interesează! Acum că părerile sunt împărțite nu avem ce face, este democratie. Va doresc multă sănătate, sa va continuati activitatea mult timp înainte , sa aflăm totul despre orasul nostru si sa fim mândri ca suntem Buzoieni!…cu bune…cu rele…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.