Accident, azi, în rondul de la Episcopie

Polemică în urma unui accident produs azi în rondul de la Episcopie.

Duba de Ialomița și autoturismul de Buzău au intrat în rond dinspre Bd. Unirii (benzinăria Petrom). Duba pe banda unu, Hyiundai-ul pe banda doi.

În timp ce duba a intenționat s-o cârmească înspre strada Chiristigii, șoferul autoturismul a vrut să meargă înainte înspre Bazar.

Ghinionul a fost că traiectoriile lor s-au intersectat.

Așteptăm opiniile dvs. Cine a greșit și de ce ? Șoferul dubei, al autoturismului sau amândoi ?

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

36 de comentarii la „Accident, azi, în rondul de la Episcopie

  • Prioritate de dreapta. Șoferul dubei, fără nici o vină.

  • Exact ! Vina e a celui de pe banda 2 care nu a acordat prioritate la schimbarea benzii de circulație

  • Ce prioritate de dreapta visezi in rond? E vina dubei, de pe banda 1 la incadrarea in rond o poate lua la dreapta spre banci sau in fata spre dorobanti. Multi trebuie sa mai ia cartea de legislatie in mana in orasul asta…

  • Hyundaiul vinovat deoarece a schimbat banda

  • Vinovat de producerea coliziunii se face conducătorul autoturismului Hyundai Elantra, pentru că nu s-a asigurat la schimbarea benzii de circulație. Acesta circula pe banda nr. 2 și a vrut să schimbe direcția, prin pătrunderea pe banda nr. 1, dar nu s-a asigurat și nu a acordat prioritate autovehiculului care circula pe banda nr. 1. Este o simplă contravenție, fapta nefiind asimilată neacordării de prioritate de trecere unui vehicul, pentru care legea prevede, ca măsură complementară, reținerea permisului de conducere în vederea suspendării.
    În aceea intersecție, ca și în alte intersecții cu sens giratoriu, sunt aplicate marcaje de delimitare a benzilor de circulație și astfel circulația se realizează pe benzi, aplicându-se regulile privind circulația pe benzi.

  • Multi ca ” domnul” X care nu stiu sa conduca in rond.

  • Hyiundai e de vina … nu exista “prioriate de dreapta” in rond insa el a schimbat banda pentru a merge inainte. Inainte sa schimbe banda trebuia sa se asigure dreapta-spate si sa dea proritate la schimbarea benzii.

  • Autoturismul trebuia să de-a prioritate de dreapta la părăsirea rondului Io zic tu de mai sus să te documentezi mai bn

  • Soferul de pe banda 2. Duba fara vina.

  • Asta e marea problema a multor șoferi. In rond, dai prioritate la schimbarea benzii de circulatie. E clar ca cel cu autoturismul este vinovat. Cel cu ultimul comentariu, de aceea se intampla tot felul de incidente in trafic. Nu cunoasteti legislatia

  • Ambii șoferii au greșit alegând banda de mers greșită atunci când au intrat in rond.

  • ambii sunt la fel de vinovati. Hyunday-ul nu s-a asigurat si nu a acordat prioritate la schimbarea benzii, iar duba nu avea ce sa caute pe prima banda din moment ce voia sa paraseasca intersectia tocmai la a 3-a iesire.

  • Cel care a schimbat banda fără să se asigure a greșit. Clar.

  • REGULAMENT.
    Schimbarea benzii de circulaţie în interiorul intersecţiei cu sens giratoriu se va face ca în orice altă situaţie, cu asigurare, semnalizare şi, dacă este cazul, cu acordare de prioritate celor care circulă pe banda de drum pe care dorim să intrăm. (Sursa: scoalarutiera.ro)

  • Dubă e de vina,nu avea ce cauta acolo,de pe prima bandă ieși pe prima cel mult a doua iesire,dacă e să interpretăm cum vrem legislatia(asa cum fac unii care se învârt în rond de pe prima bandă și vor și prioritate)putem spune și că regimul de prioritate în sens giratoriu(=intersectie) ar fi cel de stanga(asa scrie in legislatie).vrei sa nu existe vre.o problema,te încadreze unde trebuie!!!

  • Mai băieți voi faceți confuzie!
    “Rondul” este tot un drum care poate avea una sau mai multe benzi de circulație! Singura diferența fata de un drum normal este ca se învârte în cerc!
    Cel de pe banda 1 se poate roti ori de câte ori dorește indiferent la a cata ieșire părăsește drumul!
    Cel de pe banda 2 sau 3 sau 4 etc trebuie sa se încadreze succesiv pe banda una câte una pana ajunge pe banda 1 ca să poată efectua virajul la dreapta!
    Vinovat clar Hyunday, nevinovat Duba. Clar clar. Citiți încă odată cu atentie regulamentul rutier!

  • Avem foarte multe ronduri în oraș și multe în țară. Instructorii și examinatorii trebuie sa își facă treaba cu noile generații de șoferi. Cei care nu știu dar au permis ar trebui, pe sistem occidental de realizare personala, sa mai ia cursuri cu bani sa se pună la punct. Altminteri se fac cursuri de tot felul de cacaturi ce nu le folosesc niciodată în viață. Omul cât trăiește, învață.

  • Legea e clara, din pacate vreo 20% din conducatorii auto ar trebui sa aiba drept de permis (mai grav este ca am auzit opinii si de la politisti gresite):

    1. Sensul giratoriu este o INTERSECTIE DIRIJATA, nu un DRUM CU BENZI;
    2. Prioritate are cel ce se afla deja in sensul giratoriu fata de cel ce vrea sa intre;
    3. Daca doua autovehicule intra in acelasi timp in aceasta intersectie, trebuie respectate REGULILE DE INCADRARE PE BENZI cu cel putin 50 m inainte: se incadreaza langa acostament cine o ia la dreapta sau inainte, respectiv langa axul drumului cine o ia inainte sau la stanga.

    Sa mergi pe prima banda si sa vrei sa o iei la stanga denota nu numai ca nu cunosti legea, ci si ca esti un mare nesimtit.

    Extrase din legislatie:

    ART. 55 din Codul rutier
    Intersecţiile sunt:
    a) cu circulaţie nedirijată;
    b) cu circulaţie dirijată. În aceasta categorie sunt incluse şi intersecţiile în care circulaţia se desfăşoară în sens giratoriu.

    ART. 57 din Codul rutier
    (4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

    ART. 107 din Regulament
    (1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.
    (2) La intersecţiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupa în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:
    a) rândul de lângă bordura sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;
    b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stânga;
    c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.

    Deci nu exista “prioritate la schimbarea benzilor in mijlocul intersectiei”!!!

  • Domnule Stoica, esti printre cei 80% se pare. Nu mai citi codul rutier pe cant, ca mai invata si altii prostii. Eu daca merg pe banda mea si altul intra in mine, este vinovat. Fie ca sunt pe prima banda, fie ca sunt pe ultima, fie ca pe cea de urgenta. Deci, vorbim despre lege, nu despre bunsimt. Dupa bunsimt, ai dreptate intr-adevar, duba este vinovatul.

  • @ignorantu
    Articolele de lege pe care le-am inserat cu citat va spun clar ca sensul giratoriu este o intersectie in sine, prin definitie.
    Acolo nu exista BENZI.
    Ceea ce vedeti sunt marcaje de ghidare in intersectie, care si ele sunt definite la capitolul “marcaje”. Iar ele trebuie urmarite dupa incadrarea corecta la intrarea in intersectie.
    Dvs. nu argumentati cu nimic din lege ceea ce sustineti.
    Daca va uitati la regulile de schimbare a benzilor (care oricum ae aplica pe drum, nu in intersecție), veti vedea ca trebuie sa semnalizati intentia de schimbare a benzii cu cel putin 50m înainte de a efectua manevra, ceea ce ar fi inaplicabil in interiorul unui sens giratoriu.

  • @F.S., vorbești aiurea. Degeaba citezi niște articole din lege. Marcajele din intersecția cu sens giratoriu nu sunt de ghidare. Te ghidează să te învârți în cerc, nu?
    Vinovat este cel cu Hyundai-ul, din motivele enunțate de mine mai sus.

  • @vlad
    ART. 79 Regulament:
    “(1) Marcajul cu linie discontinuă poate fi simplu sau dublu şi se foloseşte în următoarele situaţii:
    a) marcajul cu linie discontinuă simplă:
    1. pentru separarea benzilor de circulaţie pe acelaşi sens, pe DRUMURILE cu cel puţin două benzi pe sens;
    marcaj nu este obligatoriu;
    5. pentru marcaje de ghidare în INTERSECTII;”

    Oameni buni, nu omorâți logica.
    V-am citat mai sus din lege ca giratoriul ESTE O INTERSECTIE, NU UN DRUM IN SINE.
    Regulile de schimbare a benzii sunt pe drumuri!

    Acele marcaje din giratoriu au urmatoarea semnificatie: pe banda pe care intri, pe aceea iesi. Dar:
    – daca o iei inainte sau la dreapta intri pe prima banda;
    – daca o iei inainte sau la stanga intri pe a doua.
    La aceasta se adauga regula de baza: cand intri in aceasta INTERSECTIE, dai prioritate celui care se afla deja in ea.
    Aplici cele de mai sus, SURPRIZĂ: nimeni nu se intersecteaza cu nimeni, nimeni nu se tamponeaza.
    Toate aceste sunt mentionate de mine mai sus cu extrase din lege, pe timpul meu pierdut.
    Asta a fost ultimul meu mesaj pe aceasta tema, nu e corect sa fiu nevoit sa indrum oameni care nu au respectul sa citeasca si sa inteleaga inainte sa raspunda unor opinii.
    Deci, e jale cu Românica…

  • Se pare ca cei 80% chiar exista si se si fac vocali, inclusiv in cadrul scolilor auto si al politiei rutiere. Provocarea nu este pentru amatori cu permis luat chiar si “pe bune” si vasta experienta la volan, ci pentru cei care ar trebui sa aplice legea si nu interpretari ale ei. E simplu, ca “buna ziua”: sensul giratoriu e intersectie, nu drum cu benzi!!! Intr-o intersectie nu ai voie sa te razgandesti, dupa ce deja te-ai incadrat pentru o anumita directie de deplasare (cu respectarea semnificatiei marcajelor de orientare, printre care si cele ce separa benzile de preincadrare pentru directii de deplasare, acolo unde sunt, ori a regulilor de preincadrare precizate in codul rutier). Nu ced ca vreunul dintre vehementii oponenti ai lui FS, schimba asa-zisa banda din stanga, intr-o intersectie semaforizata, “taind” fata celor corect incadrati, ca sa vireze dreapta (mai mult, sa faca asta in intersectii care au separat verde pt stanga, de inainte si dreapta), ca daca s-ar produce accident, le-ar zbura permisul. La fel, daca ar “taia” unul incadrat pe “banda dreapta”, pt a face stanga, dupa ce e verde (mai rau in cazul in care pt stanga e inca, rosu). Deci, domnilor instructori si domnilor politisti, SENSUL GIRATORIU SE AFLA INTR-O INTERSECTIE!!! Prin urmare, lasati “vrajeala” cu “schimbarea benzii”, ca nu se aplica inaintea regulilor circulatiei in intersectii (in acest caz e exclusa din start si prioritatea de dreapta)! Ce, vreti sa facem odata vreun “misto” daca va aflati pe banda din mijloc in acelasi timp cu un nepriceput ca noi, pe cea de langa, si sa nu va lasam sa iesiti din giratoriu vreo cateva ture, din cauza obligatiei respectarii prioritatii in mersul pe benzi, ca sa vedeti ca asta e o interpretare gresita a codului rutier? Completare si pt soferii “priceputi” ce isi “dau cu parerea” aici: daca esti “smecher si nu vrea muschiul tau” sa te incadrezi corect, “ciocul mic” si lasa-l pe cel care a facut-o, sa isi continuie drumul, ca “de-al de voi” astia plini de gandire si a-toate-cunoscatori ai codului rutier, faceti un cosmar mersul pe dn1 intre Nistoresti si Comarnic, “respectand” mersul pe benzi si “depasirea coloanei stationate”. La fel de vinovati se fac si cei care, sunt “intelegatori” si va permit sa intrati in rand (venind mult din urma) si mai grav, politistii, care nu va sanctioneaza ca ati depasit coloana, inclusiv pe partea necarosabila.

  • Pe scurt. In giratoriu (ca in orice intersectie) nu ai voie sa opresti, incurcand astfel deplasarea celorlalte vehicule (giratoriul a fost “inventat” tocmai pt fluidizarea circulatiei). Deci, “lasa-ma sa si ies, daca am intrat!”, cu aceeasi prioritate, ca la intrare: “am dat, de stanga, da- mi si tu, de stanga”!… Concret, pe exemplul dat, “Hyundai”-ul, incadrat corect, sa nu mai iasa din giratoriu, sa opreasca el, pt ca dubita isi pastreaza banda chiar daca “vrea muschiul ei” sa mai dea vreo 5 ture in giratoriu?… La semafor, daca “vrea muschiul” unuia sa nu te lase sa pleci, pt ca nu s-a incadrat corect, iti e bine? In capitala, pe Stefan cel Mare, un astfel de “smecheras”, a venit pe banda din dreapta, lasata libera pt cei care aveau intermitent la dreapta, taind doua benzi, tocmai in fata mea, primul la semafor, sa faca stanga, peste liniile de tramvai, desi era semnul “interzis la stanga”. Uita asa, am mai prins un rosu. Cam asta e cu respectarea incadrarii pt directia de deplasare in intersectii.

  • Codul rutier zice ca in intersectie esti obligat sa iti pastrezi directia de mers selectata , iar vehiculele se deplaseaza in ordinea sosirii in intersectie, nefiind permise manevre pt depasire, ori schimbarea directiei de mers, decat dupa 50 m de coltul intersectiei (asta ar insemna ca nici schimbarea benzii nu e permisa). Si acum, matematica, bat-o vina: circumferinta cercului mai mic (lungimea drumului parcurs pe banda dinspre centrul giratoriului) e ai mica decat cea a cercului mare (banda 1, dinspre exterior), deci la o aceeasi viteza de deplasare, banda 2 e parcursa mai rapid decat banda 1, “adicatelea”, daca doua vehicule au intrat in giratoriu in acelasi moment, ne vom astepta sa iasa din giratoriu mai repede vehiculul de pe banda 2, decat cel de pe banda 1, pentru directia inainte, asa ca nu s-ar incurca unul, pe celalalt, daca nu s-ar “imbulzi” respectand “ordinea intrarii in intersectie”, astfel vazuta in cazul giratoriului, care are aceasta particularitate, “cu distante inegale” (mai mica spre centru si, mai mare, spre exterior), deci apare o “decalare”, la iesire, care impune o corectie a ordinii deplasarii vehiculelor, la iesirea din giratoriu. Inca un argument pt prioritatea la iesire pt banda (benzile) interioara este ca, inca de la intrare, ne uitam in stanga (cei care sunt in giratoriu au prioritate), deci il vom vedea pe cel care intra in stanga in acelasi moment cu noi, adica stim ca ii vom da prioritate, nu? Mai ales daca nu ne vom “imbulzi”, adica vom merge cu aceeasi viteza, caz in care el va iesi primul. Stiti ca, spre deosebire de alte intersectii, giratoriul e o intersectie cu limita de viteza, nu? Am pierdut timp mult cu multe explicatii si argumente (unele invocate tocmai de catre cei care au gandit textul scris al codului rutier, in care nu erau necesare tot felul de repetitii)… Cine are rabdare sa citeasca si… ma abtin. Cititi tot. Nu pierdeti timp sa comentati. Nu aveti de ce. Lucrurile asa stau, indiferent de opiniile voastre sau chiar ale instructorilor, ori politistilor.

  • Mai bine va taiati permisul cu foarfeca si iesiti pe jos din casa toti astia…”marii soferi” cu prioritatea voastra de dreapta in rond. S ar mai elibera orasul daca am scapa de voi

  • Codul rutier zice ca in intersectie esti obligat sa iti pastrezi directia de mers selectata , iar vehiculele se deplaseaza in ordinea sosirii in intersectie, nefiind permise manevre pt depasire, ori schimbarea directiei de mers, decat dupa 50 m de coltul intersectiei (asta ar insemna ca nici schimbarea benzii nu e permisa). Si acum, matematica, bat-o vina: circumferinta cercului mai mic (lungimea drumului parcurs pe banda dinspre centrul giratoriului) e ai mica decat cea a cercului mare (banda 1, dinspre exterior), deci la o aceeasi viteza de deplasare, banda 2 e parcursa mai rapid decat banda 1, “adicatelea”, daca doua vehicule au intrat in giratoriu in acelasi moment, ne vom astepta sa iasa din giratoriu mai repede vehiculul de pe banda 2, decat cel de pe banda 1, pentru directia inainte, asa ca nu s-ar incurca unul, pe celalalt, daca nu s-ar “imbulzi” respectand “ordinea intrarii in intersectie”, astfel vazuta in cazul giratoriului, care are aceasta particularitate, “cu distante inegale” (mai mica spre centru si, mai mare, spre exterior), deci apare o “decalare”, la iesire, care impune o corectie a ordinii deplasarii vehiculelor, la iesirea din giratoriu. Inca un argument pt prioritatea la iesire pt banda (benzile) interioara este ca, inca de la intrare, ne uitam in stanga (cei care sunt in giratoriu au prioritate), deci il vom vedea pe cel care intra in stanga in acelasi moment cu noi, adica stim ca ii vom da prioritate, nu? Mai ales daca nu ne vom “imbulzi”, adica vom merge cu aceeasi viteza, caz in care el va iesi primul. Stiti ca, spre deosebire de alte intersectii, giratoriul e o intersectie cu limita de viteza, nu? Am pierdut timp mult cu multe explicatii si argumente (unele invocate tocmai de catre cei care au gandit textul scris al codului rutier, in care nu erau necesare tot felul de repetitii)… Cine are rabdare sa citeasca si… ma abtin. Cititi tot. Nu pierdeti timp sa comentati. Nu aveti de ce. Lucrurile asa stau, indiferent de opiniile voastre sau chiar ale instructorilor, ori politistilor.

  • @Minona, ai aberat destul… Ia o pauză, că ți-a obosit neuronul!

  • @Vlad, eu am scris “Cine are rabdare sa citeasca si… ma abtin”. E greu pt “80%” care nu au (nu sustin ca eu as avea). A obosit, saracul, degeaba, ca in “Romanica” e tare greu. Din pacate, indiferent cum m-as crede eu, sau cum te crezi dumneata, “Lucrurile asa stau, indiferent de opiniile voastre sau chiar ale instructorilor, ori politistilor”. In fond, e alegerea fiecaruia sa respecte legea, buna, sau rea, atata timp cat ea nu se aplica. Eu as merge in instanta pana la CEDO daca as fi accidentat de un “smecher” care incalca legea si, in plus, face asta pt ca se crede “superior”, chiar daca se aliaza cu alti “superiori”, fie acestia din Politie, sau de altundeva. Stiu ca mai oboseste un pic unicul meu neuron, pierzand timp cu aceste inutile comentarii, asa ca, iti respect sugestia si chiar o sa iau pauza, imediat. Ce am scris ramane, iar cine citeste… citeste.

  • @ignorantu am vazut acest filmulet, insa intr-o versiune mult mai lunga, nu “taiata” intentionat de vreun “superior”. Din pacate, nu foloseste la nimic. Este tot o parere. Chiar daca ar fi cea oficiala, a Politiei Romane, in fata instantei, tot nu ar “sta in picioare”. Doar textul legii e valabil si nu interpretat nici macar de cei din Politie. Asa ca, giratoriul fiind intersectie: 1) nu ai voie sa depasesti, deci nu “bagi viteza” pe banda 1 (care, la drum, nu numai in intersectie, e banda lenta, comparativ cu banda 2) ca apoi, ocolind tot giratoriul sa blochezi iesirea din intersectie a celorlalte vehicule, incadrate corect (vei fi vinovat de blocarea intersectiei exact ca in cazul in care ai opri / stationa in mijlocul unei intersectii, 2) nu ai voie sa schimbi banda, nici stanga, nici dreapta, pana la iesirea din giratoriu (semnalizezi intentia de iesire, din timp si te si asiguri, chiar daca ai prioritate, ca sunt destui ce trec “pe rosu”), 3) esti obligat sa il lasi pe cel care s-a incadrat corect, sa iasa din giratoriu (are “prioritate” si la iesire): are prioritate cel intrat in giratoriu inaintea ta, adica “de stanga” pt acest tip particular de intersectie (practic si cel aflat in acelasi timp cu tine, dar “in stanga” ta), nu? 4) nu ai voie sa stationezi, ori sa opresti (nici macar din “amabilitate” / bun simt), deci nu poti opri ca sa ii permiti “smecherului” care nu s-a incadrat corect, sa iti taie calea, caci asta e o oprire voluntara, de vreme ce el avea obligatie sa te lase sa iesi din intersectie, iar tu alegi sa opresti, nefiind obligat de vreo norma (gen schimbare de banda, ori prioritate de dreapta, aberant considerate in acest caz particular de intersectie dirijata), 5) nu ai voie sa schimbi directia de mers deja aleasa prin pozitionarea pe “banda” din centru (pt inainte, stanga, ori ocolire), ori cea din exterior (pt dreapta, ori inainte), ca si in cazul oricarei intersectii, asta insemnand “taierea” directiei de deplasare a celorlalte vehicule, incadrate corect. Punct. Nu mai comentez, indiferent de posibile “atacuri la persoana”, carora nu le pot da importanta. Aveti textul legii si suficiente explicatii (plus exemple de “bune practici” legate de aceasta “speta”). In rest, e inutil ca vreti sa le considerati, sau nu, “aberatii”. Nu am nevoie nici de sustinerea cuiva, nici de dezaprobare. Drum bun si… drumuri bune, tuturor!

  • Auzi Minona, tu cam tii cu ursul. Pai daca nici de parerea politiei nu tii cont, atunci despre ce vorbim. Probabil esti printre cei care contesta si limitarea de 50, ca de, in fizica viteza se masoara in m/s, nu in km/h. Probabil ca la CEDO vei castiga. Sper sa nu ma intalnesc cu soferi de-astia gicacontra in trafic. Inchis.

  • Imi pare rau ca te-am suparat d-le @ignorantu. Era mai elegant sa ma “ignori” daca nu ai rabdare sa citesti. Legea e lege, iar Politia… Politie, adica, tot oameni, nu altceva. Ei ar trebui sa aplice legea, nu sa o interpreteze. De aceea intotdeauna voi sustine ca textul legii, bun sau rau (in cazul asta, relativ bun si, in orice caz, clar, nicidecum interpretabil nici macar de catre politisti) TREBUIE RESPECTAT SI NU PAREREA, oricat de autorizata ar fi acea persoana, sau institutie (asta, in caz ca, persoana are tupeul sa considere, in “superioritatea” ei, ca parerea sa este “parerea institutiei”). “Despre ce vorbim?” Tocmai despre asta: RESPECTATI LEGEA, NU PAREREA! Eu sunt un vehement militant al “statului de drept”, nu al unei Romanii duse in haos de catre toti “De-al de Gigel”, care in superioritatea lor au PARERI despre orice. Spre supararea mea, vad ca pierd inutil timp sa conving pe cine nu vrea sa fie convins ca haosul e cauzat de… in fine, pt linistea ta (ca tot nu ai citit nici articolele din codul rutier, care ti-au fost prezentate aici si nici argumentele, cu exemple concrete date de mine), sunt totodata un “vehement militant” pt respectarea llimitelor legale de viteza (daca citeai, iti dadai seama ca stiu macar cu un pic mai multa fizica decat media) si nu numai, chiar subintelegand din felul in care am scris, “unele invocate tocmai de catre cei care au gandit textul scris al codului rutier”, ca “ader” la gandirea “mintilor” care au contribuit la “inventarea si redactarea” codului rutier, care, banuiesc ca stii: e international! Fizica e cea care argumenteaza inclusiv ce am scris eu ca “matematica” a deplasarii (ca sa nu vorbim de alte notiuni precum: inertia, cu implicatii in miscarea rectilinie accelerata / decelerata, in forta centrifuga, conservarea impulsului si a energiei, in caz de ciocniri plastice, sau/si elasticece, care, toate, stau in spatele unora dintre restrictii: de viteza, de respectare a distantei dintre vehicule). Stiu ca e dezamagitor pt cei care nu au aceste notiuni si nu au cum sa le lege de codul rutier… nu e cazul si nici locul pt explicatii din fizica, ori biologie ca argumente pt IMPERATIVITATEA respectarii legii. Cat despre intalnirea cu un “gicacontra” care respecta legea, eu cred ca ar fi de dorit, decat cu un “smecheras” din categoriile amintite de mine in toate exemplele date, care nu respecta legea ci niste PARERI. Ai gresit spunand ca eu sunt “de partea ursului”. Cei care nu respecta legea, de partea cui sunt? Sper ca nu esti de partea celor din Politie care nu respecta legea, ca atunci, degeaba am mai pierdut “o caciula de timp” aici.

  • Ca sa fiu mai clar: a nu se intelege ca ma refer la toti politistii (nu de alta, dar, poate sunt si eu unul), ci doar la realitatea ca “fiecare padure, cu uscaturile ei”. Eu doar am subliniat ca legea si respectarea ei conteaza, iar daca exista politisti care nu o respecta, indiferent de motiv (printre care nu e de exclus si insuficienta cultura si intelegere), nu e bine pt statul de drept. CITITI SI RESPECTATI LEGEA, iar pt “aparatorii” legii: APLICATI CORECT SI INTOTDEAUNA PREVEDERILE LEGALE CONCRET, PT FIECARE SITUATIE, altfel riscati sa faceti de ras uniforma si pe cei care o poarta cu demnitate (nu doar din oportunism), daca nu si mai rau.

  • @Minona, un concediu ți-ar prinde bine. Ia-o mai ușor, că îți plesnește vreo venă.

  • Dubă s-a încadrat greșit. Nu avea ce cauta pe banda 1 sa vireze la stanga. conducatorii ăștia deștepți, cu prioritatea de dreapta in rond, de unde vedeți voi semnalizarea celui care circula din dreapta ca vrea sa faca la stanga daca sunteti paralel cu el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.