AICI ar fi loc. Propunere de luat în seamă

Parcările supraterane sunt soluția propusă de mulți buzoieni pe Bd. Unirii pentru a rezolva criza parcărilor.

Municipalitatea a îmbrățișat ideea, dar problema MARE e lipsa unor locuri potrivite pentru astfel de construcții.

O propunere o constituie locul din imaginea de mai jos (capăt str. Spiru Haret), unde (pe lung sau pe lat) s-ar putea amenaja o supraterană cu 50 de locuri.

În imediata apropiere sunt vreo zece blocuri turn (inclusiv cel mai înalt bloc din oraș), astfel că supraterana ar avea clienți.

Doar DIGI – care are un punct de lucru în apropiere – ar închiria vreo 20 de locuri în caz că n-ar fi mușterii prin zonă (dar vor fi, aproape sigur).

Cei de la Urbis amenajează în aceste zile parcarea, dar n-ar fi deloc rău dacă s-ar lua în calcul posibilitatea ridicării ulterioare, AICI, a unei supraterane.

Citește și:

loading...

8 comentarii la „AICI ar fi loc. Propunere de luat în seamă

  • Sunt și eu curios cum vor putea dormi noaptea locatarii din blocurile lângă care se vor construi fierătanele alea…
    Acele parcări sunt destinate pentru locuri izolate, nu între blocuri. Va fi bătaie de joc. Iarăși…

    Răspunde
  • Adevarul ca urla fierul noaptea, ceva de speriat. Asfaltul nu, ala tace, e cuminte 😀
    Singura problema la ideea imbratisata de catre dl primar Toma e ca insista sa nu priveasca separat parcarile astea, in rezidentiale si nerezidentiale. Ansamblul monolitic, cu multe locuri la un loc, e util in zonele de biznis/institutional, cum ar fi Centrul actual. Pentru ca intr-o arie restransa ai foarte multi oameni si foarte multe birouri intr-un anumit interval orar, de aceea parcarile de la Piata, de langa Palat, a lui Brebeanu sunt goale dupa orele 17.00. In schimb, cele rezidentiale, prin definitie, sunt in APROPIEREA locuintelor. De la 100 m distanta in sus aia nu mai e parcare rezidentiala. De ce? Pentru ca anul are 4 anotimpuri, pentru ca omul vine cu sacose acasa, pentru ca unii sunt in varsta, pentru ca unii cara copii dupa ei, ca sa enumar argumentele UMANE. Argumentele tehnice tin de disconfortul mare creat celor care locuiesc fix langa aceste mega-parcari, datorita la tot acel du-te vino, pentru ca una e sa ai un elevator cu 8-12 locuri, accesat mult mai rar si care poate fi foarte usor camuflat intr-un invelis care sa includa constructia in zona, si alta e sa aduci 50-100 de masini la un loc. Hai sa nu ne imaginam aglomeratia creata, ca poate unora le e greu, doar sa privim la ce se petrece in parcarea de la Piata, ziua! Iar daca aceste mega-parcari vor sta goale, vor sta cu zecile de ani, ca nimeni nu va avea cum sa le taie dupa atata investitie, pe cand celelalte pot fi relocate imediat acolo unde situatia o cere.
    Daca nu va gandi putin situatia, iar va crea nemultumire si tot dansul va fi uimit, ca de ce suntem atat de batuti in cap, ca doar dansul ne-a facut parcare.
    A, o prima masura CORECTA, pana la amenajarea unor locuri indestulatoare: ar fi bine sa nu mai fie reinoit niciun contract de concesiune care ajunge la termen (ca-s pe 1 an). Azi, la mine in cartier, o puzderie de locuri de parcare numerotate, goale. Trotuarele ocupate la maxim.

    Răspunde
  • Parcarile turn, cu lift, pe verticala, ocupa spatiul a doar trei locuri clasice la sol, pot fi amplasate oriunde fara sa ia privelistea nimanui, mai ales ca am vazut unele prin Ungaria incadrate intr-un fel de schelet cu sticla, ”lipit” de spatele unui bloc cu geamuri mici, cred ca erau de la bai, nici nu ziceai ca-s parcari acolo, si aveau loc vreo 8 autoturisme intr-un turn din acela, dar am inteles ca pot ajunge si la 20. Oricum, numar par, pentru balans, iar minimul e de 4 la acele modele.
    Nu se vrea, ca alea se cumpara de-a gata, nu ”dai” la nimeni lucrarea
    Cautati pe google ”multi-level smart parking system”
    https://www.mutrade.com/news/what-is-automated-car-parking-system-what-you-didnt-know-about-the-tower

    Răspunde
  • Ar putea încerca după aceea și în Cartierul Nicolae Bălcescu, unde în capătul Aleiii Zorilor, lângă blocul 91 și în spatele blocului 21 (de pe Aleea Crangului), s-ar putea ridica o astfel de parcare și cu ocazia aceasta s-ar reloca și locul de joacă amplasat între blocuri. Copii mici nu prea mai sunt în zonă, doar ca vin alții din ale zone și fac gălăgie. Oricum zgomotul făcut de instalația în cauză ar fi mult mai mic decât cel produs de ăia micii… Ce ziceți domnule reporter, transmiteți ideea domnului primar? Ca și asa nu prea s-a făcut mare lucru prin zona…

    Răspunde
  • Bine ca nu stau in zona, ar fi oribil un monstru de metal cu masini in el. Cu scari pe unde cobori, cu unul care lasa muzica tare in masina la etajul 3. Pana o lua foc una si ard toate, sa vezi atunci procese si scandal….

    Răspunde
  • @ Mihai h., niciun efort de a intelege cum functioneaza instalatiile alea, asa-i? O fac eu, presupun ca sunteti prea preocupat cu vreo interventie chirurghicala pe cord.
    Soferul conduce autoturismul pe rampa. E la fel de dificil precum la mecanic, pe elevator.
    Soferul coboara din autoturism si paraseste instalatia.
    Daca soferul nu coboara din autoturism si nu paraseste rampa, nimeni nu poate apasa pe buton, masina nu urca, totul sta pe loc.
    Dupa ce se apasa butonul, accesul in instalatie este blocat iar rampa urca un nivel, lasand locul la sol uneia goale, pentru urmatorul utilizator.
    Soferul primeste un tichet, in schimb (precum la parcarile cu bariera, aici deja nu ne mai e frica, am descoperit si noi minunea).
    La revenire, soferul introduce tichetul, instalatia citeste tichetul si actioneaza automat elevatorul care-i coboara fix autoturismul sau.
    Minune, yupiiii!
    ___
    Desigur, accidente se produc. Unii pasageri pot ramane adormiti si gasiti stafiditi, dupa 1 an. Autovehiculele pot lua foc, cam 10 pe luna am citit la Buzau. Tocmai d-aia, culmea, exista accesorii, functie de populatie, precum: INSTRUCTIUNI si AVERTIZARI clare, la panoul de comanda al instalatiei, aspersoare pentru incendiu, camere de supraveghere. Cat despre zgomot, e cat un lift, doar ca nu inchis intr-un put care sa produca ecou.
    ___
    Sper ca va supravietui si pacientul dvs!

    Răspunde
  • @OB!
    „Adevarul ca urla fierul noaptea, ceva de speriat. Asfaltul nu, ala tace, e cuminte”
    Smartass, fierul, ce-i drept, nu urlă, ai dreptate, dacă doar te uiți la el și stă nemișcat. Dar dacă începe să se miște, se schimbă situația.
    Noaptea, când e liniște și ai fereastra deschisă, îți va fi greu să adormi și dacă se mișcă un simplu leagăn afară. Acum, să ne imaginăm un mastodont dotat cu ditamai motorul electric, plus toate articulațiile necesare să îți aducă ție mașina la scară. Doare puțin să gândești mai mult de o mutare, nu?
    Dar, asta e, noi acționăm și apoi mai vedem, e mai simplu, de ce să ne stresăm. Ne apucă depresia…
    În rest, ține-o tot așa cu analiza, ai idei, nu glumă, ai și timp de scris, poate te ia primarul consilier.

    Răspunde
  • @FS, am mai spus, nu sunt interesat de nicio funcție publică politică, prea imund mediul actual, chiar și pentru o persoană deschisă ca mine, mulțumesc!
    Scriu din plăcere, și de nevoie din păcate, nu-mi ia decât 2 minute mesajul. Mulțumesc și îmi cer scuze totodată că-mi permit să aduc în atenție soluții civilizate la unele probleme care i-au apăsat și pe alții, cu mult înaintea noastră!
    Ce știți despre motoarele hidraulice? Scârțâie?
    Dar despre zgomotul produs de o mișcare pe verticală de 7.5 m pe minut, într-un spațiu închis?
    http://smartparking-systems.pl/assets/uploads/slider2.jpg
    ___
    Dacă se va implementa modelul ”Slatina”, da, va fi și zgomot, pe lângă restul de neajunsuri enumerate și de alții de mai sus, care se pare că au mai apăsat un buton la parcările astea.
    ___
    Nu-mi răspundeți mie, permiteți-vă să aveți idei proprii!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.