Au lipsit și încă lipsesc doar 40 de km! Buzău – Brașov!

E, foarte probabil, cea mai mare șansă ratată de județul Buzău.

În 1909 (!) se inaugura calea ferată Buzău – Nehoiașu (o astfel de investiție a devenit acum după 111 ani science-fiction)!

În 1934 a fost inaugurată și calea ferată Brașov – Întorsura Buzăului!

Doar 40 de kilometri mai lipseau pentru o mare realizare a României acelor vremuri: drumul de fier Buzău – Brașov! Drum care ar fi adus uriașe avantaje economice (și nu numai) ținutului Buzăului

Planurile erau ca în următorii ani să se realizeze și ultima bucată: Nehoiașu – Întorsura Buzăului pentru a doua legătură feroviară dintre Transilvania și Muntenia (după Valea Prahovei), dar mai scurtă către porturile Constanța, Galați, Brăila, Tulcea. Din păcate, a venit al doilea război mondial. Planul nu s-a blocat doar temporar, ci definitiv.

Nici în perioada comunistă, în care s-au realizat lucrări uriașe de infrastructură (Transfăgărășanul, canalul Dunăre – Marea Neagră, etc.) realizarea segmentului de 40 de km nu s-a reluat.

1931! Rămâne și azi cel mai lung tunel din România

Pe viitorul drum de fier Brașov – Buzău s-a reușit o lucrare de excepție a acelor vremuri. Un tunel de 4,4 km, pe sub munte, lucrare care reprezintă și azi cel mai lung tunel din România!

Monumentala lucrare de arhitectură feroviară de la Teliu (jud. Brașov) a fost realizată de antrepriza germană „Julius Berger Tiefbau Aktien Gesselschaft-Berlin”, excavarea sa demarând de la nord către sud, în ziua de 15 iulie 1924 (Sursa: historia.ro)

După aproape un an, pe 5 iulie 1925, o altă echipă de tunelişti a început să lucreze în sens contrar, dinspre actuala staţie de cale ferată Întorsura Buzăului, cele două galerii întâlnindu-se pe 1 octombrie 1926, la o distanţă de 3.363 de metri de portalul nordic al tunelului şi 1.013 metri de cel sudic.

Finalizat la 30 septembrie 1928, deschis circulaţiei în ziua de 25 iunie 1931 şi inaugurat abia trei ani mai târziu, la 24 iunie 1934, tunelul a fost proiectat să permită ulterior instalarea unei linii ferate electrificate cu două fire de circulaţie. Linie care nu se va mai construi însă niciodată!

Niciun tren prin tunel de 2 ani

Din iulie 2018 prin tunelul dintre Teliu și Întorsura Buzăului n-a mai circulat niciun tren.

Cauza: o viitură pe râul Tărlung a prăbușit podul de la Bădila la 5 minute după ce a trecut un tren (vezi VIDEO mai jos).

loading...

3 comentarii la „Au lipsit și încă lipsesc doar 40 de km! Buzău – Brașov!

  • Transfăgărășanul frumos dar zero efecte economice. Cu mult mai puțin efort se puteau face acești 40 km de cale ferată.

  • Să nu uităm că această posibilă legătură între Transilvania și Muntenia n-ar fi fost decât în proporție de 50% o legătură în deplinul sens al cuvântului , din moment ce linia Buzău-Nehoiasu constă într-un singur fir (nu pot circula două trenuri simultan , în sensuri opuse).

  • Acesta ar fi un proiect de realizat pentru Neagu. La fel ca asfaltarea tuturor drumurilor județene din județul Buzău.
    Cer prea mult? Nu cred, dacă se fac economii și la CJ Buzău.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.