Bicicliștii pe carosabil, pista de biciclete e parcare

Fază tare la Mărăcineni.

Uniunea Europeană ne-a dat bani ca să facem pistă de biciclete.

Pista s-a făcut, numai că e folosită de localnici ca parcare.

Bicicliștii, dă-i încolo, să pedaleze și ei pe unde pot:

Azi la Mărăcineni. Biciclistul pe carosabil, mașina parcată pe pistă
Ce frumos stau mașinile aliniate, una după alta, pe pista de biciclete

Șah la Poliția Rutieră

Primăria Mărăcineni n-are polițiști locali. Iar șefii din primărie, lucru de înțeles, mai ales că la anul vin alegerile, nu le pot zice oamenilor să-și bage mașinile în curte. Le-ai zis, chiar cu frumosul, adică i-ai rugat, adio vot, în loc de PSD lumea va vota AUR (că tot am văzut niște afișe cu AUR lipite pe stațiile de autobuz).

Cei din primărie, oricum, se pot spăla ușor pe mâini, drumul e județean și ține de Consiliul Județean Buzău.

Așa că, problema pistei de biciclete de la Mărăcineni, va cădea în cârca Poliției Rutiere.


Cel mai probabil nici Poliția Rutieră nu va face nimic.

Probabil că se va face tapaj, prin presă și pe facebook, doar câteva zile, când va fi zburătăcit primul biciclist.

E de văzut ce se va întâmpla când vreunul de la U.E. va avea curiozitatea să vină la Mărăcineni să vadă cum se plimbă bicicliștii la Mărăcineni precum (crezând el) la Utrecht sau Maastricht (în Olanda sunt mai multe biciclete decât locuitori, acolo cine vine cu mașina la serviciu e privit chiorâș de colegi, bicicliști în marea majoritate).

Citește și:

loading...

21 de comentarii la „Bicicliștii pe carosabil, pista de biciclete e parcare

  • Care polițiști? Aia care urinează în chiloți dacă tipa un țărănoi la ei? Vreți Europa, zbierati ca vreți condiții ca afara, dar voi înșivă sunteți niște înapoiați care miros a țuică și cartofi prăjiți. Nu va fi niciodată pista de biciclete din vina localnicilor, a polițiștilor fricoși și a autorităților corupte.

    Răspunde
    • Facem reclamație înainte sa vina vreau oficial la Mărăcineni, facem reclamații la toate forumurile europene până se sesizează !!!!

      Răspunde
  • Vrem că afară dar nu vrem sa respectăm și regulile de afară.

    Răspunde
  • Ba, Tereaca, da tu-te tu la Utrecht. Tu mergi cu bicicleta, cumva? Poate doar de agrement, la fel cum merge Toma pe jos doar cand e frumos afara, apoi se lauda si face campanie pe tema asta. Pe langa asta, de ce compari Buzaul cu cateva orase unde predomina bicicletele (chiar daca si acolo se merge la greu si cu masina) si nu cu celelalte mii de orase unde se merge cu masina in conditii bune, spre deosebire de Buzau, unde circulatia a ajuns in ultimul hal, iar asta nu din cauza numarului de masini, cum se vaita Toma, ci din cauza administratiei.

    Răspunde
  • Iar bati campii cu bicicletele in Olanda. Habar nu ai despre ce vorbesti. Tu crezi ca daca ai fost in Bulgaria la all-inclusive stii cum merge treaba in Europa.

    Ia uite aici, atoatestiutorule, iti spunea Google cum sta treaba la o simpla cautare. Atentie, e in engleza:

    The Netherlands had a motorization rate of 503 passenger cars per 1,000 inhabitants in 2020. This was the highest value in the period of consideration, with figures increasing from 367 passenger cars per 1,000 inhabitants in 1990.

    Romania’s motorization rate peaked at 379 passenger cars per one thousand inhabitants in 2020. This was an increase of approximately 6 percent compared to the previous year and more than fivefold the motorization rate in 1990.

    Ai inteles? Olanda avea cca. 503 masini/1000 locuitori (2020), in crestere de la 367 masini/1000 locuitori (1990). Romania avea cca. 379 masini/ 1000 locuitori (2020), in crestere de 5 ori fata de 1990.

    Olanda are cca. 18 milioane de locuitori si o suprafata de 41.850 km patrati in timp ce Romania are cca. 18 milioane de locuitori si o suprafata de 238.397 km patrati. Asadar Romania are o suprafata de aproximativ 5.7 ori mai mare decat a Olandei in timp ce numarul de masini este de cca. 75% din numarul masinilor din Olanda.

    Pe scurt : povestea cu Olanda si bicicletele e nutret pentru prosti, in Olanda merg aia pe biciclete la plimbare, la treaba se duc TOTI cu masinile. In afara de vreo 2-3-4-10 oi care „salveaza planeta”.

    Sa nu lasam adevarul sa strice o stire buna, asa-i?

    Răspunde
  • Sa fim seriosi, ieri daca am vazut 5 biciclete pe traseul pod-primarie, din care 3 erau in stationare, asteptau propietarul care era la bar. Nu mai sunt biciclete cum erau acum cativa ani, doar cei care vor sa faca un sport, dar la tara nu cred ca mai ai timp si de asa ceva. Si de ce sunteti asa de rai doar nu vreti sa se dea jos din masina sa deschida poarta sa bage masina in curte, doar cei cu usi automatizate mai le baga.

    Răspunde
    • Autorul urmează linia de partid și nimic mai mult, astea cu bicicletele și trotinetele și lupta cu poluarea sunt frecție la picior de lemn. Partea bună e că unii mai gândesc cu propriul creier și văd unde e adevărata poluare și că ni se vând gogoși. Partea proastă e că suntem mai puțini decât oile.

      Răspunde
    • Fals domnule anonim. Biciclete au toți locuitorii Mărăcineniului. Condiția era să poată circula in siguranță pe partea dreaptă a drumului așa cum prevede codul rutier , sau pe pista de biciclete amenajată. Niciunde in lumea civilizată pista de biciclete nu poate fi ocupată de către alte categorii de participanți la trafic. Poate reușim și noi să implementăm aceste reguli de bun simț și de ce nu, bune practici.

      Răspunde
  • Și dacă n-ar fi mașini pe pista aia, tot pe carosabil ar merge unii bicoclisti. Marea majoritate habar nu au ca mersul pe bicicleta implica sa știi regulile de circulație. Dar ei merg sub influenta, pe contrasens, pe trotuare (asta chiar și in oraș), asa ca acest articol mai bine era despre cum sa învățăm regulile și sa le respectam. Pana în Olanda e departe

    Răspunde
  • CE BICICLETE, MAI TOVARASI? CA BICICLETE CRED CA SUNT 8 LA NUMAR. ACUM AUTO E LA PUTERE. BICICLETA E PENTRU BAIETII CARE MERG LA BAR SA AIBA SRIJIN CIND SE INTORC ACASA.

    Răspunde
    • Amin !

      Pentru siguranța tuturor, inclusiv a practicanților, cel puțin în zona rurală a României, ar trebui interzis mijlocul de transport numit bicicleta, nu încurajat, așa nu riști să mai lovești toți bețivii ce vin acasă la miezul nopții, când închide la bar, fara absolut nici o forma de semnalizare la Tohanul de-acu’ 30 de ani.

      Răspunde
  • Va rog sa urmăriți câte biciclete trec intr-o zi pe noua pista de biciclete de la gara CFR spre str. Horticole. De cate ori trec prin acea zona, eu nu am văzut bicicliști pe acea pista. Nu știu cum o fi în alte zone din Buzau, dar aici ca și la Mărăcineni, nu se justifica pista de biciclete.

    Răspunde
  • Polițiștii ăia lângă sediul cărora se vând lemne cu toate că vânzarea lemnelor de foc se face în anumite condiții? Pariu că și în fața sediului poliției vor fi parcate auto pe pista de biciclete?

    Răspunde
  • Se poate face urmatorul lucru:
    Sa se interzica parcarea pe pista in intervalul martie-noiembrie si in restul timpului sa se poata parca pe acel sector.

    Răspunde
  • Dom’ reporter, intrebare pe bune: Daca ati locui la Capatanesti si ati lucra in zona industriala, v-ati duce cu bicicleta la munca? Zilnic?

    Răspunde
    • Poate dacă as avea pistă pana in Zona Industrială (pe digul Buzăului) aș merge. Mai ales dacă aș ajunge mai repede decat cu mașina (din pricina ambuteiajelor). Bunicul meu cu 30 de ani în urmă mergea cu bicicleta de la Căpățânești până în Zona Industrială. Pe atunci nu erau piste de biciclete, dar nici atâtea mașini ca acum.

      Răspunde
      • Conferentiare, „ala batranu'” saracu’ mergea acu’ 30 de ani cu bicicleta pentru ca nu avea alta varianta. Sunt absolut convins ca daca ar fi avut masina o „forja” de-i sareau capacele.
        Lasa exemplele cu „aia batrani” ca aia nu aveau variante, de aia o „ardeau” eco.

        Răspunde
      • ,,,, pentru sănătate si pentru oricine, pista de biciclete are nota 10!
        ,,,, cred că 10, are si respectarea legii!
        ,,,, un 10 și pe oamenii cate isi parchează masina in curte!

        Răspunde
  • Chiar credeti ca va avantajeaza exemplul bunicului de acum 30 ani ?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.