Buzău, reușită. Puține orașe din țară se pot lăuda cu asta

E o stradă de 500 de metri, îngustă, mărginită de calea ferată, în spatele cartierului Poștă. Pornește de sub podul Drăgăicii, iar de-a lungul ei sunt înșirate câteva zeci de case.

De mai bine de zece ani, când în mass-media locală se vorbea despre asfaltările din oraș, cei de aici apăreau și ei: „Dar Saturn Linie ?”

Ei bine, de câteva zile subiectul s-a închis. Saturn Linie s-a asfaltat și ea. Ultima stradă de pământ din mun. Buzău!

O performanță pt. un oraș de mărimea Buzăului

Puține spre deloc sunt orașele din România de mărimea Buzăului care se pot lăuda cu faptul că au toate străzile astfaltate.

Primarul Toma a promis acest lucru la preluarea mandatului, iar acum are cu ce se mândri.

Peste 60 de străzi nu erau asfaltate în Buzău în 2016. Un lot a fost rezolvat cu Urbis Serv, iar restul de 43 de străzi (vezi lista mai jos cu cele 5 loturi) a fost atribuit în urmă cu doi ani firmei Hidro Salt.

Pentru mii de buzoieni asfaltul a ajuns la poarta lor abia după 2016. Și sute de firme beneficiază de faptul că asfaltul a ajuns pe strada unde își aveau sediul/punctul de lucru.

După ce a rezolvat străzile de pământ, municipalitatea va ataca din această iarnă trotuarele, parcările (unde au fost garaje) și restul de străzi cu probleme – îndeosebi de prin cartiere. Cele trei artere mari (Bd. Unirii, str. Transilvaniei și Aleea Industriilor) vor fi făcute anul viitor din fonduri europene.

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

loading...
   Send article as PDF   

18 comentarii la „Buzău, reușită. Puține orașe din țară se pot lăuda cu asta

  • HORTICOLEI SI TOT CE SE INTEAPA IN ACEASTA STRADA CAND VOR FI ASFALTATE ?

  • De cand s au pus sens unic in Dorobantii II, locatarii de la blocurile J sunt cel putin 8 blocuri care ocolesc intreg cartierul daca vror sa o ia spre Sala Sporturilor. Intre J7 si J 8 e un teren viran delimitat de str Catinei,cele 2 blocuri si parcarea interioara. Din 87 pe acest loc a fost depozitat gunoi. A fost pus un gard la sugestia asociatiei, pentru ca vecinii de la case veneau cu caruta si aduceau gunoiul acolo
    Azi era un buldoexcavator, care nivela si o parte din gard a disparut! Problema mare e 1 .ca str Catinei, spre care da iesirea nou facuta are 200m si nu e asfaltata . 2 Strada a ajuns o aleie ingusta, datorita celor care au gradinile catre blocurile J5,j6,j7j8 ,acestia s au intins abuziv cu gardurile catre blocuri. Acum locatarii nu mai folosesc intrarea principala in scara blocurilor, pentru ca nu e asfalt, nu e lumina, strada ajungand scurtatura pe care trec hotii cu carute sau masini. Pe aceastra strada in caz de incendiu nu poate intra masina de pompieri. Primaria sa trimita topografi si politia comunitara sa verifice toate casele si terenurile de pe aceasta strada sa i oblige sa elibereze drumul, cei care s au intins abuziv. Sa puna sens unic dinspre str Calarasi, ca locatarii sa iasa din parcare pe strada Catinei spre Garlasi si sa mai faca 20-30 locuri de parcare, deoarece blocurilr j 5.j6j7.j8, nu au unde parca in fata blocului pe str Catinei si parcheaza in spatele blocului fiind un deficit de 30 locuri de parcare. Asociatia a tot solicitat pe vremea lui Preda, Balta si cum se mai chemau cei responsabili….pe vremea domnului Bârla….. de atunci ne duc cu vorba. Acum noi speram ca domnul Toma gaseste resurse sa asfalteze 200 m si sa faca o parcare de 25x35m…

  • Problema asfaltarii apare in presa cu o frecventa asa de mare, incat incep sa cred ca este singura problema cu care ne confruntam in aceasta localitate. Probleme precum siguranta cetateanului lipsesc cu desavarsire.

  • Răspuns pt Costin. Înainte de preluarea mandatului, dl Toma a spus ca a facut un sondaj în care a intrebat care e cea mai mare problema a Buzaului. De departe pe primul loc a ieșit lipsa asfaltului și gropile. De aceea , când a fost întrebat care e prioritatea sa la inceputul mandatului, Toma a spus mai în gluma mai in serios: „Asfalt, asfalt, asfalt”.

  • Problema asfaltarii apare peste tot in lume, asta din cauza ca in toata lumea asfaltul e prost, plin de gauri si peticiri, iar omul iubeste masina mai mult decat isi iubeste copilul.
    Problema e cu infrastructura subterana, care e facuta pe sub strazi si la care se intervine des si nu se reasfalteaza ci doar se peticeste temporar pentru ca lipseste un plan si o organizare astfel incat inainte de asfaltare sa fie inlocuita toata infrastructura din subteran astfel incat sa scada probabibitatea de a se sparge dupa asfaltare pentru o peticire a infrastructurii din subteran, sau sa se faca infrastructura tip tunel subteran care sa nu necesite spargeri in caz de defectiune.
    Sunt strazi care s-au asfaltat in ultimii ani si care au fost sparte la scurt timp de diverse lucrari, ba ale Companiei de Apa, ba ale RAM, ba ale Electrica, ba ale Distrigaz-GDF-Engie.
    Altele au fost executate peste un terasament sau sant netasat bine si s-au lasat, provocand valuri si santuri in strada, vezi exemplul strazii Obor in fata la Pomul Verde dupa iesirea din giratoriul de la Episcopie.

  • Fantastic parca a asfaltat 1000 de km , chiar va laudati cu bucatelele astea de strazi ??

  • Mai este o strada care arata ca după război. Este paralela cu str. Mesteacanului, între Stațiunea de cercetare legumicola și blocurile de garsoniere, unde este și un punct termic.

  • Știre falsă!
    Eu,împreună cu 20 de vecini locuim pre o stradă neasfaltată din orașul buzău( gangul din Transilvaniei401).Deci, se laudă degeaba dl. primar.

  • Pentru Constantin: sunteti sigur ca gangul dvs e domeniu public si nu cumva privat ?

  • Cândva, demult, era așa zisul SATURN – locul unde se dezamorsau bombe și grenade părăsite de nemții aflați în retragere… Au murit și oameni, au fost schilodiți unii și totul a rămas … Istorie… Mă bucur că acum, de la fereastra vagonului CFR putem zări strada de 500 m. care poartă numele legendarului Saturn, căruia, oamenii locului i-au adăugat plini de mândrie LINIE, în sfârșit asfaltată și intrată în rândul lumii !…

  • Parcarile din Orizont: mocirla, gropi, trotuare cu dale mancate de vreme.
    Pai daca tot avem niste blocuri noi la intrare in oras, care sa dea o imagine frumoasa la intrare in oras, de ce sa mai si asfaltam in jurul lor ca sa intregim imaginea ? Lasam asa sa arate ca naiba… suntem romani, nu ?!
    Felicitari Dle Primar pentru promisiunile NEONORATE de acum 2 luni !

  • Da toate mai putin strazile din CARTIERUL ORIZONT – SUNT PLINE DE NOROI . Locuitorii mai platesc si impozit de zona 0

  • Am fost personal in cartierul Orizont cand s-au asfaltat doua strazi – anul asta.

  • Dle Tereaca, stiti prea bine la ce ma refer. S-au asfaltat 2 strazi pentru 20 de familii (dintre care, una stim noi cine). Cu aceleasi resurse s-ar fi asfaltat parcarile de la blocurile verzi, unde sunt 180 de familii si cateva spatii comerciale care nu pot fi deschise inca din cauza accesului. Deci, in loc sa le luam impozite, le tinem inchise, nu ?
    Pai cum e cu Kaizen-ul…

  • Daca vor sa fie patroni, sa fie pe banii lor.
    Tipic romanului, se da capitalist si vrea sa fie patron smecher dar el vrea ca statul sa investeasca in afacerea lui si el privatul sa faca multi bani pe spatele investitiei statului.
    Ori suntem capitalisti ori nu mai suntem… cand e vorba de investitii nu le mai place capitalismul, vor socialism, vor pomeni de la stat, subventii de la stat, etc iar cand e vorba de incasat bani si exploatat investitia facuta de stat brusc devin capitalisti si vor sa incaseze doar ei si statul sa primeasca placuta suedeza.
    Auzi ce tupeu, sa zbiere ca nu investeste primaria bani publici sa le faca lor parcari pentru spatiile comerciale private ca sa fie ei patroni pe banii publici ai primariei. Nu mai bine pun ei mana sa isi faca parcari pentru spatiile comerciale daca vor sa aiba parcari pentru spatiile comerciale?
    Daca vor spatiu comecial cu parcare ii anunt ca se gasesc locuri in privat, cu vad comercial bun in galeriile comerciale precum Galleria, Aurora. Dar e pe bani, nu pomana de la stat cum vor smecherasii care vor sa fie patroni dar fara sa plateasca ceva.

  • Acela este un teren PUBLIC, nu au voie sa faca nimic pe un teren PUBLIC.
    La fel sunt TOATE SPATIILE COMERCIALE STRADALE DIN ORAS.
    Daca taceai, filosof ramaneai…

    PS micule bugetar, nu uita ca doar patronii aia (mici sau mari, buni sau rai … ca si asta este un subiect de discutat) sunt singurii care genereaza venituri la buget, din care tu primesti salarii marite artificial, din pix, pe criterii politice.
    Asa ca, taci. Vorbind, spulberi orice indoiala asupra inteligentei tale.

  • Ba au voie sa faca lucrari pe domeniul public, nu o sa vezi primaria sa refuze asa ceva.
    Giratoriul public de la Kaufland l-a facut Kaufland pentru ca era in interesul companiei sa il faca. Trotuarul public de la Profi bazar l-a facut Profi pentru ca era in interesul companiei.
    Deci e o minciuna ca nu se poate… se poate si chiar orice primarie incurajeaza asa ceva, doar ca putini au bun simt sa investeasca in interesul afacerii lor, toti vor ca statul sa investeasca in interesul afacerii lor.
    Prioritare sunt alte zone, zone folosite de multi cetateni in mod intens, si chiar si de firme, ca si firmele circula pe domeniul public.
    Acolo in orizont vorbim de o mana de oameni, de niste strazi pe care nu circula decat o mana de oameni ce au domiciliul in acea fundatura.
    Doar pentru ca au acolo niste investitii niste politicieni cu functii nu inseamna ca trebuie sa se asfalteze zona cu prioritate, inteleg ca s-au obisnuit ca pe vremea fostului primar cand singurele strazi asfaltate erau cele pe care aveau proprietati politicienii cu functii si prietenii lor abonati la contracte cu statul, dar trebuie sa inceteze acest obicei.
    Mai pot astepta, sunt alte zone in oras care asteapta o asfaltare a strazii de 30 de ani, nu considerati ca normal ar fi ca prioritate sa aiba aceia?
    De ce ar fi parcarile unora in noua fundatura prioritare in detrimentul unor strazi pe care circula cetatenii, sau chiar in detrimentul unor parcari vechi care asteapta asfalt de zeci de ani?
    Oricum s-a dat un mare tun acolo, statul a venit cu toata investitia (teren, utilitati, infrastructura) si privatul (patronul concas) a luat profitul. Cred ca e o premiera nationala ca statul sa dezvolte un cartier si sa nu primeasca nici un ban din valorificarea acelei investitii. Nu degeaba sunt dosarele alea ce vizeaza situatia din Orizont… s-a dat un mare tun acolo cu prejudicii uriase la bugetul public.

  • Domnul meu, aberati:
    1. Acolo stau cetateni care platesc impozite la stat si au dreptul la asfaltare, la fel ca toti ceilalti.
    2. Statul a incasat o gramada de taxe si impozite din vanzarea acelor locuinte.
    3. Prorietarii, in marea lor majoritate sunt tineri civilizati, educati, cu joburi bune, care aduc plus valoare cartierului si care platesc lunar rate la banci, nu pomanagii-scandalagii din epoca trecuta care au primit locuinte gratis.
    4. Zona aceea trebuie asfaltata conform unui plan: rondul de la statuie va genera o strada pe care auto vor ajunge in parcarile zonei comerciale, deci nu poate face cineva privat ce-l taie capul pe acolo.
    5. Primaria este obligata prin contract sa amenajeze parcarile publice de acolo, pentru care va incasa bani din concesiune !
    6. Nu mai fiti invidios. Face rau la inima !

    Pa !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.