Buzoienii vor mai multe mașini, U.E. vrea mai puține

Problemă în orașul Buzău.

Numărul mașinilor a crescut vertiginos, iar trendul e în continuare ascendent.

Rar mai găsești familie fără mașină, iar unele au câte două – trei!

Parcările și străzile Buzăului sunt pline de mașini, iar imaginile cu ambuteiaje în trafic au devenit un lucru comun.

Buzăul va pierde proiecte cu fonduri europene

Dacă buzoienii vor tot mai multe mașini, Uniunea Europeană, în schimb, vrea mai puține (pentru a reduce poluarea și proteja mediul).

În privința traficului, U.E. dă bani doar pentru proiecte de stimulare a mersului pe jos, cu bicicleta și transportul în comun.

UE finanțează și închiderea de străzi pentru traficul auto și transformarea lor în spații pietonale frumoase, cu gazon și arbori ornamentali, arteziene și bănci unde locuitorii să petreacă timpul în aer liber.

Exemplu: Piața Dacia + Aleea Trandafirilor din Buzău, unde se va interzice accesul auto, iar zona va căpăta aspecte de parc.

Când vor auzi și vedea asta (anul viitor la începerea lucrărilor), unii șoferi buzoieni vor face scandal.

Primăria Buzău putea atrage câteva milioane de euro și pentru transformarea Bd. Bălcescu, de la Prefectură la Crâng, într-o zonă pietonală frumoasă. Foarte probabil se va renunța la proiect, mulți șoferi manifestându-se împotrivă („noi pe unde mai circulăm ?”, „cine vrea să se plimbe să meargă în Crâng” etc.)

UE ademenește Buzăul cu bani pentru a închide Bd. Bălcescu traficului auto și a transforma zona într-un mare parc

Nemulțumire vor manifesta șoferii și la finalul lucrărilor de pe Bd. Unirii (se începe azi), unde spațiul pentru autoturisme se va reduce pentru a se crea bandă dedicată transportului în comun (astfel încât autobuzul să meargă mai repede decât autoturismul!).

Concluzie. Buzoienii vor mai multe mașini și mai mult timp petrecut în autoturism, Uniunea Europeană ne vrea în autobuz, pe bicicletă ori pe jos. Rămâne de văzut în următorii ani cine va câștiga.

Citește și:

loading...

6 comentarii la „Buzoienii vor mai multe mașini, U.E. vrea mai puține

  • Bun! Mergem cu bicicleta, muuulti isi doresc asta , dar pe unde? Noi ne dorim sa mergem la serviciu si la piata si in centru la magazine dar pe undeee? degeaba va fi pista in zona Industriala! Oamenii vin din diverse zone ale orasului la serviciu. Suim bicicleta in autobuz si in zona ne urcam pe ea????

  • După revoluție, mulți au început să-și arate frustrările acumulate din cauza sărăciei și lipsurilor,și-au cumpărat 2-3 mașini, să-și arate „valoarea”, deși nu era necesar având în vedere „mărimea” municipiului. Nu cred în necesitatea de a avea atâtea mașini per familie, dar deh, fudulia-i mare. Afară, cei care au mai multe mașini, sunt navetiști, străbat distanțe mari până la joburi , unul se duce într-o parte, altul în alta, nu ca la noi, unul în Zonă, altul în Centru. Cunosc caz în care ambii lucrează în aceeași zonă, dar fiecare merge cu mașina lui, asta denotă prostie omenească și fală. Deși mulți își permit, nu-și cumpără, investesc în altceva mai util. E de notorietate faptul că-n România sunt posesori de mașini, care-s mai scumpe decât locuința. Probleme mai pun și navetiștii din mediul rural, care aglomerează traficul și parcările, aici primăria ar trebui să le pună la dispoziție parcări la marginea orasului, iar de aici mijloace de transport în comun, către zonele de interes. Te uiți la intrările din oraș dimineața, omul și mașina, e incredibil,unde mai pui că sunt unii care lucrează prin Centru și care ar vrea loc de parcare gratis, de parcă e vreo obligație a cuiva, să vină ei la muncă. Sunt multe de făcut, dar totul ține și de educație, spirit civic, dar mai ales de INTELIGENȚĂ(capitol deficitar).

  • Va mai amintiti de inventatorul Justin Capra? mi se pare, ruda cu Parintele Milea. Proiectase un automobil usor, cu doua locuri. Mergea 100 km cu 0,5 litri combustibil. Spunea ca autovehiculele cu 5 locuri sunt cu MULT peste necesarul de zi cu zi, ocupand spatiu inutil, media fiind de 1-2 persoane in trafic/masina pentru ca in general oamenii au nevoi diferite.
    Nemtii, americanii, nu si-au pus problema asta. S-a investit enorm in performanta, lux, dotari… folosite in final de 1 individ/masina + consumul (a se intelege si poluarea) aferent greutatii fiecarei masini…

  • Primaria da 5 milioane pentru cluburile sportive (fotbal masculin si handbal feminin in primul rand). Nu ar fi mai bine ca din banii astia sa faca parcari (subterane, supraterane, etajate, etc.).
    Si cu siguranta ar ramane bani si pentru scoli sau pentru dotarea spitalelor.
    De ce nu face primaria transportul public gratuit pentru o zi (pe luna, daca nu saptamana). Si astfel incurajeaza transportul public in comun, reduce poluarea. Si ceva piste de biciclete ar fi utile, simultan cu un sistem de inchiriere biciclete.
    Dar, briz-brizurile de sute de mii de euro prind mai bine la public, asa cred alesii nostri.

  • Ne incurajati sa mergem pe biciclete dar avem pista doar in Crang ! Ar trebui piste sa acopere tot orasul sa te poti duce dintr-o parte in alta pe pisteee! Sa poti merge la serviciu , la piata, la magazinele din centru… Organizati si spatii sa le putem lasa in siguranta … Pana nu apar acestea, buzoianul n-o sa renunte la masina..

  • Eu cred că cea mai mare problemă în legătură cu mașinile este insuficiența locurilor de parcare rezidențiale, mai ales în anumite zone ale orașului.
    Prioritatea ar trebui să fie asigurarea echitabilă (un loc pentru fiecare apartament cu mașină/mașini) de parcări în zona de domiciliu.
    Mașina nu e folosită numai pentru mers în oraș ci mai ales pentru drumuri lungi, deci când te întorci trebuie să ai unde să o parchezi. Această problemă este separată de necesitatea reducerii poluării și aglomerării în oraș.
    Cred că mulți ar dori să utilizeze bicicleta prin oraș, deși se poate și mersul pe jos la cât de mic este orașul, dar pentru bicicletă este neapărat necesar a se asigura spații pentru a fi lăsate în siguranță. Aceste spații și instalațiile aferente cred că se pot obține ușor pe fonduri europene.
    Dacă ar fi rezolvate aceste două necesități stringente ale orașului, care mi se par total rezonabile și echitabile, nimeni nu ar mai avea de ce să se plângă pe acest aspect.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.