Ce spun muncitorii care pun pavele

Buzoienii.ro a publicat zilele trecute o știre despre montarea de pavele și în Unirii Sud, după Unirii Nord.

Reporterului i-a atras atenția multitudinea de comentarii care-i acuză pe muncitori că „dau buleală” și că pavelele sunt puse „una mai sus și una mai jos”.

Astăzi, reporterul a cerut părerea muncitorilor – din cele câteva echipe care lucrează pe Unirii – referitoare la aceste reclamații.

Ce au răspuns muncitorii. Păreri diverse

„Nu-i vina noastră, plăcile n-au aceeași grosime”

„Oamenii să aibă răbdare. Nu va rămâne așa. La final vom interveni cu un utilaj din acela care produce vibrații, iar diferențele vor fi anulate”

„Prea mulți cârcotași. M-am săturat. Plăcile se vor alinia singure pe măsură ce oamenii vor păși pe ele”

„Lucrarea nu-i gata. Se va pune nisip între rosturi”

În concluzie, muncitorii ne spun, pe mai multe voci, să mai avem răbdare pentru că „la final, va fi (mai) bine”.

Aceștia au combătut și alegația că „dalele vor crăpa după două-trei ierni, în urma episoadelor repetate îngheț-dezgheț”. Muncitori: „Nu-i adevărat. Dalele de pe Calea Eroilor au trei ani și n-a crăpat niciuna”.

Citește și:

loading...

16 comentarii la „Ce spun muncitorii care pun pavele

  • Daca se lasa e si mai grav. Se vor lasa unele si ne vom rupe picioarele noaptea. Mai bine puneau asfalt, dar era comisionul mic….

    Răspunde
  • „Plăcile se vor alinia singure pe măsură ce oamenii vor păși pe ele”

    Asta-i explicație pentru busteriști.

    Răspunde
  • Pe bune? Placile de dimensiuni diferite? Multi buzoieni au reusit sa isi puna la case pavele iar acestea sa fie aduse la nivel de la bun inceput. Pe Unirii de ce nu s-a putut acest lucru? Fiecare muncitor vine cu o scuza, cand singura explicatie este lucrarea de Dorel facuta in graba.

    Răspunde
  • Pe-acolo pe unde se vorbește nemțește cică-n primu’ rand pavelele nu se pun pe nisip, iar fuga se împrăștie imediat după aplicare, măturată gospodareste prin rosturi, urmând placa vibranta care, într-adevăr, uniformizează tot și ajută și la compactarea fugii printre rosturi, abia apoi e bun pavajul de dat în folosință.

    Daca efectuezi aceste etape la o juma’ de an și după 5 catraliarde de pași, nuș la ce s-ar mai chinui sa le compacteze…

    Iar dalele se pun pe un pat subtire de adeziv, udat înaintea așezării dalei.

    PS: mai ușor cu pianu’ nenea muncitorii că unii avem expertiza in domeniu mai mare decât specialistul vostru, nu-i dau numele din nou că pesemne de-aia nu mi-a publicat nenea redactoru’ mesajul de zilele trecute.

    Răspunde
  • Ba, ati auzit cum se face, da? Se mai aseaza cand le calci. De acum, pasiti pe dalele mai inalte doar, mergeti ca la sotron.

    Răspunde
  • Și alea de pe Calea Eroilor, sunt la fel de „așezate”

    Răspunde
  • Cand erau gropi (si stim toti cum aratau trotuarele inainte de refacere) nu se mai impiedica nimeni. Acum, unde sunt 2 mm diferenta la dale….ne puteeee, frateeee, numai ifose….
    Dalele se pun pe nisip peste tot in lume, asta e tehnologia, oilor !!!! Cand aud pe aici de dale puse cu adeziv…., imi dau seama si de tehnica din capul oilor care isi dau cu parerea pe aici….

    Singura chestie unde au gresit muncitorii este ca placa vibranta cu fata de cauciuc se pune pe placi imediat dupa montaj, pentru aducere la nivel, nu la primavara. Dar atat….

    Behehehe….

    Răspunde
  • Cataline, unii oameni, cetateni, prefera ca orice se face sa aiba si o noima de calitate. Daca tu ai drept etalon ca ~bine ca se face, fata de trecut!~, aia e, nu te oprim noi, dar tine-o in mintea ta afirmatia!
    Se laudau ca monteaza zeci de mp de pavele pe zi. Evident ca de undeva se va face rabat si raspunsul a si sosit, la calitate montajului.
    Muncitorii aia destepti pot argumenta ce vor, nu-i doare gura, dar, precum si gripa, de zeci de ani materialul antiderapant care contine si sare, in contact cu betonul, produce moloz. Adica nu e nimic nou, ori cale de argumentatie suplimentara, fiind o axioma. Dalele de pe Cl Eroilor rezista pentru ca nu a mai fost zapada in iernile precedente, deci si deszapezirea aproape inexistenta.
    Eu am sesizat insa si urmatoarele aspecte>
    – oamenii circula cu preponderenta pe pista de biciclete, chiar daca nu e finalizata; ii atrage ca un magnet, desi au la dispozitie tot trotuarul lat; va fi show mare la final!
    – tuburile care gazduiesc canalele tehnice pentru cablaje, adanci si de peste un metru (chiar doi), stau nesemnalizate, descoperite; tragedia e la colt, evident ca toti vor fi surprinsi de ea!
    – dupa betonarea trotuarelor si semnalizarea acestui lucru proaspat, cetateni hotarati au pasit chiar si asa, pe direct in materialul moale, cum stiu ei, de cand stau in blocul ala, ca doar nu-i spune lui nea X pe unde sa mearga!!!
    – ~Daca s-a facut cu dale si la Timisoara, n-are cum sa nu fie bun si la Buzau!~, Bolojan ori specialistii;
    – Toma nu pricepe nimic si semneaza fix ca primarul orice e proiect european ori bani primiti de pe la guvern, pe principiul ca lasa sa se faca, indiferent ce -> Ca drept dovada, SUGRUMAREA str. Unirii de la 3 benzi pe sens la una ori marcajele tampite de pe Transilvaniei, ca asa au dictat ~stapanii~.

    Răspunde
  • Pe Eroilor parca tot generalii de la Strabag au luat banii. Si la fel le-au pus strambe, fara nisip intre rosturi si nu s-au mai asezat deloc, doar s-au mai tocit si eventual s-au mai deplasat facand denivelarile si mai mari. Dar parca pe Unirii au facut-o si mai lata.
    Pentru aia care tot compara cu Eroilor, cati ati calcat pe acolo, in special pe partea cu Cimitirul, sa vedeti cum in unele zone iti fug dalele de sub picioare de risti sa iti rupi incheieturile picioarelor.
    Si da, se vede ca s-au tocit cele de pe Eroilor, si asta in conditiile in care traficul pietonal acolo e unul foarte mic, nu se compara cu traficul pietonal ce e pe Unirii.
    Pe Unirii s-a ingustat trotuarul asa de mult prin unele zone ca nici nu incap 2 persoane una pe langa cealalta, de soseaua de pe Unirii ce sa mai zici, si aia gatuita la doar o banda pe sens, ca asa au invatat ei ca se imbunatatesc conditiile de trafic si calitatea vietii, prin taieri, ca prea se lafaiau pietonii pe trotuare unde nu intrau bot in bot unii cu ceilalti si soferii pe sosea unde se lafaiau asteptand la semafoare nesincronizate pe mai mult de o banda.
    Vedeti chiar in oras domenii private unde s-au pus pavele si unde nu apar diferente, ba chiar la unele o sa vedeti pavat nu niste pavele mici, cat palma si care nu au denivelarile pe care le au placile astea mari de pe Unirii. Cand dai din buzunarul tau ceri calitate, cand dai din buzunarul fraierilor jefuiti de taxe si impozite nu te doare, ba chiar ceri calitate proasta ca sa mai puteti sifona niste bani peste vreo 2 ani… ca asa se fac afacerile cu banii de la bugetul public.
    Va pot arata niste curti pavate chiar de proprietar in timpul liber si sunt puse mai bine, asta in conditiile in care omul nu pusese niciodata in viata pavele.

    Răspunde
  • Pentru cel de mai sus care spune ca a sesizat el aspecte si mai mereu arunca vina pe oameni.
    – pe trotuar nu au ce cauta vehicule, fie ele si biciclete sau trotinete, idiot e ala care face piste de biciclete pe trotuar, nu oamenii care circula pe trotuar normal, spre exterior pentru ca nu planuiesc sa intre in magazine, si nici nu vor sa se intersecteze cu cei ce ies din magazine sau blocuri. Ba mai mult intr-o perioada doar pe asa numita pista puteai merge ca dincolo era numai mocirla, sau asfalt proaspat turnat si nesemnalizat. Daca tot au micsorat soseaua puteau sa faca pisetele de biciclete si trotinete tot acolo, eventual sa imparta aceeasi banda speciala pentru bugetari. In mod normal acele piste sunt ilegale, nu respecta normele in viguare si nici nu ar putea primi avizele necesare pentru declararea lor oficiala ca piste, cel putin nu fara sa se faca trafic de influenta pentru a se ignora problemele.
    – la tuburi intradevar e o problema, ciudat cum aici n-ai mai specificat vinovatul, oare din cauza ca vinovatul e clar ca e primaria si constructorul, si nu mai poti gasi motive sa arunci vina pe oameni?
    – cetatenii au pasit pe unde trebuia sa existe semnalizare si podeturi de trecere peste lucrare, pe unde doreai sa iasa din magazine sau din blocuri, se aruncau de la etaj direct in strada? Aia de la parter (majoritatea spatii comerciale ce trebuiasu sa faca sa iasa din magazine, sa isi creasca aripi? Prin unele zone s-a turnat betonul si seara, cand nici daca te uitai cu atentie nu iti puteai da seama daca e moale sau doar e umed decat daca paseai, si trebuia sa pasesti ca nu aveai alternativa, ca practic constructorul te sechestrase in interiorul magazinului, neoferind un podet de trecere si nici macar nu au semnalizat ca au pus beton proaspat.
    Pe scurt sunt lucrari gandite si facute de Dorel betivul nepriceput dar platite la pret de lucrari de aur.

    Răspunde
  • Voi stiti a cui este fabrica de unde s-au luat aceste dale. Va dau un indiciu soseaua Ploiesti-Targoviste. Verificati si apoi mai stam de vorba. Ce nu puteau sa toarne asfalt ? nu, fireste ca trebuie unul sa se imbogateasca cu bani publici.

    Răspunde
  • Alooo, nenea Cătălin !

    Frapantă consecventa lu’ matale de a persista in penibil și îndobitocire !

    Dupa marea dalare tomesciana e baiul mai mare decât înainte, intr-ale pretențiilor vis-a-vis de afundarea șoșonilor prin gropi, fiindcă acum se vor fi cheltuit si niste multe milioane, sesizezi diferența sau e prea subtilă pentru putilințele lu’ matale ?!

    Iar diferențele de nivel nu-s de 2mm ci de peste 2 cm, într-o mie de locuri, daca te mai uiți și pe jos si nu urmărești doar privighetorile prin copaci…

    Pavele se așează pe piatra măcinată, de 6 – 8mm, ideal, că e pe multe categorii (ochii mari – nu pe bazarca, asa cum procedează alți inteligenți care-au băgat de seamă ceva, ceva da’ n-au priceput) fiindcă rezista la tasare foarte bine, nu pe nisip pe care, daca pui un pas, te-afunzi cu pavea cu tot 2cm.
    In tarile alea cu mai multă apa calda, trotuarele sunt realizate majoritar prin pavare și chiar o sumedenie de străzi circulabile auto pe care n-ar întoarce tir-ul de treij’ de tone daca ar fi pus pavajul pe nisip…

    Iar peste suprafețe dalate nu se intervine cu placa vibranta, pentru cultura matale de specialitate egală momentan cu -infinit.

    Dalele se pun pe adeziv fiindcă au suprafața mult mai mare decât pavelele, coroborat cu o grosime de 2 sau chiar 3 ori mai mică, prin urmare nu au rezistenta perimetrala la tasare nici pe departe la fel de buna precum pavelele care se blochează unele in altele incomparabil mai bine decât dalele, mai ales că dalele, în funcție de tip, nu se rostuiesc, procedura care, la rândul său nu se face cu nisip, dar la romanica nisipul e omniprezent fiind ieftin ca braga, numa’ bun de optimizat profitul.

    Mai departe, nisipul nu asigură nici drenarea apei la fel de bine precum piatra măcinată…
    Apropo de asta, la fiecare câteva borduri se lasă un oarecare spatiu intre acestea, 1cm de exemplu, pentru scurgerea apei care, altminteri, va bălți pe pavaj, neavând pe unde sa se scurga.

    Calitatea actualei dalari a trotuarelor noastre este ridicol de proasta calitativ, s-ar crăcană de ras unu’ din ăla de la Strabagu’ din tara de baștină dac-ar pune ochiu’ oleacă pe-aici !

    Trotuarul din Unirii-Nord (pe ăla din sud nu l-am văzut), e a mai proasta calitativ lucrare pe care o știu eu, a patronachelui care-a așezat dalele pe-acolo, fiindcă la privat sta cel care marca banu’ pe urma lui și nu-și permite nici o greșeluță, că-l trage ăla de urechi și-l pune sa remedieze instantaneu, la lucrarea publica merge oricum…

    Hai, fugi și țugoaie buzele că dom’ primar a pregătit fundulețu’, da’ vezi înainte să treci să-ți mai faci un vaccin c-au scos ăștia de la faizăr a 17a doza.
    De behăit am văzut că știi, continuă că ești în accepțiunea propriei personalității !

    Răspunde
  • Aha, de pe blogul mathaus înveți tu sa pui pavele !
    Aia de la Leroy n-au blog ?!
    Ia de completează și cu oleacă de Youtube + oleacă de Wikipedia….

    Vai de tigva ta !

    Nici măcar ala de-a pus dalele prin Unirii Nord nu pune la privat pe nisip !

    Ești complet pe lângă !

    Răspunde
  • PS: eu n-am zis pavele montate pe adeziv ci dale, tu nici n-ai habar de diferență, că altfel doar din reflex nu le-ai fi-ncurcat ori de faptul că solicită doua tehnologii complet distincte de aplicare !

    PS2: unde-am pomenit eu ceva de vreun pietriș sau la tine piatra măcinată = pietriș ?!

    Răspunde
  • Daca esti afon, cel mai bine e sa taci.
    Daca esti afon si mai si vorbesti, inlaturi orice urma de indoiala asupra intelectului tau.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.