Ce trebuie să știe buzoienii despre scoaterea maxi taxi. Analiza completă

De luni, maxi taxi urmează să fie eliminat din municipiul Buzău.

Contractele firmelor private de transport public au fost reziliate de Primăria Buzău și Asociația de Dezvoltare care operează Trans-Bus.

Anunțul a fost primit de diferit de buzoieni. Unii salută decizia municipalității, alții o contestă.

PRO

„Afară cu hârburile”

„Mirobuzele astea sunt pentru transport de marfă nu de persoane”

„E bine, se mai eliberează din trafic. Maxi taxi mergeau ca după mort”

„Scăpăm de șoferii în șlapi și cu telefonul la ureche

CONTRA

„Autobuzele vin mai rar”

„Va fi aglomerație în autobuz. Sunt deja pline cu pensionari”

„Stau în Micro XIV. Va trebui să merg pe jos. Maxi-taxi intra în cartier”

„O să întârzii la serviciu. Dacă autobuzul era plin, mă suiam în autobuz”

„Nu va mai fi concurență. Dacă Trans-Bus va crește prețul biletului ?”

Ce trebuie să știe buzoienii e că decizia municipalității de a exclude maxi taxi ține în primul rând de bani.

E știut că maxi taxi, fiind mai ușoare, se poziționau în fața autobuzele ca să ajungă primele în stație.

În acest fel, călătorii plătitori de bilet erau acontați de maxi-taxi, iar autobuzelor le rămâneau doar pensionarii și elevii – care circulă gratuit sau, cel mult, cu abonamente subvenționate.

Astfel, patronii de maxi-taxi au strâns ani la rând profitul, în timp ce Primăria Buzău doar pierderile.

Zeci de curse de autobuz se făceau zilnic fără ca taxatoarele să vândă măcar 1 bilet!

Între 60 și 100 de miliarde (de lei vechi) era obligată în fiecare an municipalitatea să rupă de la investiții (străzi, trotuare, locuri de joacă, grădinițe etc.) pentru a finanța activitatea – pe pierdere – a Trans-Bus.

Dacă în ultimele două mandate ale cuplului Boșcodeală – Bârlă sistemul privat tip maxi taxi a dus-o ca-n sânul lui Avraam (în timp ce firma primăriei Trans-Bus a fost tratată precum Cenușăreasa), noul primar C-tin Toma a urmărit, din start, întărirea firmei primăriei.

Scopul ? Reducerea zecilor de miliarde pierdute de primărie ca subvenție la Trans-Bus și folosirea lor utilă – în investiții pentru modernizarea orașului.

Or, limitarea pierderilor nu se putea face fără eliminarea maxi taxi din piață.

Doar așa, miliardele (care ajungeau la patronii de maxi taxi) se vor strânge la Trans-Bus, primăria va plăti o subvenție mai mică sau deloc, iar banii astfel economisiți vor putea fi folosiți pentru investiții (noi autobuze, străzi, trotuare, platforme îngropate, locuri de joacă etc.).

loading...

18 comentarii la „Ce trebuie să știe buzoienii despre scoaterea maxi taxi. Analiza completă

  • Ăstia nu au auzit de cuvântul concurenta. Prin 1998, când au apărut primele microbuze, situația era următoarea: niște rable de autobuze de prin anii 60 în care nu se urca nimeni și microbuze vestice la același preț 2500 lei=25 bani biletul. Acum vor sa rămână singuri. Vor rămâne pana vor ajunge autobuzele niște gioarse. Cine oprea autoritățile sa scoată rablele de pe traseu? Cine îi oprește sa le scoată și pe cele de pe rutele externe. Sunt unele ,, rate,, de a făcut și Cuza naveta cu ele.

  • Susțin pe deplin eliminarea maxi taxi din oraș. Pierderea nu este numai a patronilor ci și a “conecșilor”: câte treceau de ITP pe bune? Cât închidea Poliția ochii la călătorii în picioare sau la controalele în trafic? Numărul autobuzelor a fost suplimentat, traseele modificate, deci… nemulțumiți nu pot fi decât pensionarii care nu mai pot călători singuri și “nederanjați” de alți călători care merg la școală sau la muncă!

  • Eu consider că un bun gospodar face ce crede că-i mai bine în curtea sa , sloganul cu eliminarea concurenței , în acest caz , e o răutate , o încercare de piedică și chiar o prostie ! Totuși dacă se cere și se constată că e nevoie de mijloace de transport pe rute rămase neacoperite de Trans Buz atunci să se permită operarea altor firme respectiv MaxiTaxi deși mă-ndoiesc de asta , orașul fiind mic pentru așa ceva !

  • Ca platitor de bilete, in rarele ocazii in care apelam la transportul in comun evitam pe cat posibil sa ma urc in cele de tip maxitaxi, preferam sa mai stau in statie 10-20 minute si sa ma urc intr-un autobuz.
    Tocmai pentru a nu incuraja acel tip de transport total neadecvat, cu duba ca pe cartofi.
    Pana si in alte orase, precum Bucuresti, preferam sa mai stau in statie in loc sa iau acele tramvaie vechi si antice, si preferam sa astept o garnitura noua sau sa caut o ruta de autobuz.
    Uneori in timp ce stateam in statie vedeam in zare autobuzul, si ma miram cu toti calatorii se imbunzesc la maxitaxi precum cartofii chiar daca urma sa vina un autobuz la scurt timp care oferea conditii superioare. Poate as fi inteles pe timp de vreme rea, de ploaie, sa urce in primul care vine sa stea la adapost (mai ales ca in majoritatea statiilor din Buzau lipsesc spatii acoperite in care sa fii la adapost, si unde exista sunt insuficiente, incap vreo 4 persoane si atat).
    Pur si simplu ramaneam singurul platitor de bilete din statie care astepta autobuzul, pe langa mine mai ramaneau doar pensionari si care evident ca nu urcau in maxitaxi deoarece trebuia platit bilet iar la autobuz era gratis pentru ei.

  • Daca UE spune ca transportul public de stat trebuie sa aiba trasee diferite fata de cele private, trebuie sa ne supunem, si e o idee buna asta, nu degeaba o impune UE.
    De altfel UE a impus multe treburi in domeniul transportului in comun, insa administratia locala trecuta refuza sa aplice reglementarile UE si ofereau patronilor derogari de la lege (adica ii puneau deasupra legii), ca erau de-ai lor, de la partid, pana si viceprimarul avea firma de maxitaxi, deci clar nu exista interes in administratia locala de a schimba ceva cat timp ei faceau bani multi din asta.
    Nu cred ca e nimeni impotriva unui transport privat atata timp cat e civilizat si foloseste automobile adecvate, cum ar fi acele miniautobuze (asemanatoare cu cele Karsan ce se gasesc prin oras). Si sa aiba rute diferite, nu 1 la 1 cu cele ale Transbus.

  • Aceste dube trb să dispară de mult vara mureai de miros si caldura si mai mergeau si cu 20 la ora si oprea din zece in zece metri incurca si traficu la fier vechi cu ele sa nu le mai vad că mie scârbă de ele

  • Ce sa faci si cu cotinetele alea de Karsan

  • Sa-i fie rusine domnului primar!Si-a batut joc de voturile noastre! In atentia celor care spun ca maxi-taxi sunt harburi.Dar epavele de autobuze cu un milion de kilometri la bord,aduse de domnul primar,nu sunt pericol pentru calatori.mari

  • Sa-i fie rusine domnului primar!Si-a batut joc de voturile noastre! In atentia celor care spun ca maxi-taxi sunt harburi.Dar epavele de autobuze cu un milion de kilometri la bord,aduse de domnul primar,nu sunt pericol pentru calatori.mari

  • Cum face Transbus transport in afara orașului cu autobuzele si călători ca sardelele in conserva?
    Stați sa vina canicula ca sunt autobuze fara geamuri glisante si aerul condiționat merge pe cald sau deloc.

  • Sa dispara de pe drumuri.

  • Refuzăm să urcăm în autobuze atâta timp cât circulă gratuit si cei cu 20 de mil pe luna. Nu este corect ca cei ce muncesc și platesc taxe si impozite si au si copii in intretinere sa plateasca 3 lei pe bilet si ei cu 20 de mil. pensie să circule gratis. dom.Toma – mai ganditi-va si la cei ce muncesc pe un salariu minim.

  • Salutare .nu am nimica cu maxi da sunt adevarate epave patroni cumparati masini bune daca vreti sa faceti bani

  • Pingback:

  • Sa ii fie rușine domnului Toma cei care lucrează la firmele de maxi taxi unde se duc ,,,,,,,creștem rata șomajului in Buzău ,,,,,,sa le ofere locuri de munca domnu Toma

  • Pingback:

  • Nu înțeleg de ce toată lumea spune ca sunt harburi. Cele de pe ruta lui 10 sau 5 sunt Mercedes si Volkswagen peste 2010 ca an de fabricație si arată super bine. Mai bine merg cu un maxi taxi si dau 2 lei, decat sa merg cu un autobuz si sa dau 3 lei. In plus, maxi taxi urile au o frecvență mult mai buna decat autobuzele. Cea mai proastă decizie.

  • Mie mi-a folosit maxi . Luam şi autobuz dacă venea mai repede,plătind același pret. Cu maxi coboram mai aproape de casă…Cred că va fi foarte aglomerat fără maxi . Poate era mai bine să se înlocuiască autobuzele cu alte maxi …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.