Ce va fi pe mijlocul Bd. Unirii. Iată toate detaliile

E o schiță aproximativă a modului în care va arăta Bd. Unirii peste aproximativ doi ani.

Primăria Buzău va depune zilele următoare proiectul cu fonduri europene – 18 mil. de euro – pentru modernizarea Bd. Unirii, Aleii Industriilor și a străzii Transilvaniei.

Cerința Uniunii Europene e ca pe 70% din drum să existe bandă dedicată mijloacelor de transport în comun și piste de biciclete.

Astfel că pe Bd. Unirii de la un capăt la altul – pe mijlocul străzii – vor exista două benzi (tur-retur) pentru autobuze, taxiuri și mașinile de intervenție (poliție, ambulanță, pompieri).

„Pistele de biciclete le vom face pe Unirii pe trotuare, pentru că sunt largi. Parcările nu vor mai fi în spic pentru a putea menține două benzi pe sens. Pentru locurile de parcare care se pierd e în plan amenajarea unor parcări supraterane pe structură metalică în spatele blocurilor”, a anunțat Luminița Colțeanu, șefa departamentului fonduri europene din Primăria Buzău.

Pe Aleea Industriilor și pe str. Transilvaniei banda dedicată nu va mai fi pe mijloc, ci lângă trotuar.

„Am fost acum în Israel și am văzut că pe această bandă dedicată puteau circula și autoturisme, cu condiția ca în ele să existe minimum patru persoane. Peste tot, în orașele civilizate, tendința e de a se încuraja mersul pe bicicletă și folosirea mijloacelor de transport în comun în condițiile înmulțirii exagerate a mașinilor”, a spus azi primarul C-tin Toma.

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!


Citește și: „Da, exact asa va arăta precum vedeți în această fotografie”. CLICK AICI

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.


Dă, mai jos, CLICK pe „Îmi place” pentru a primi zilnic știrile buzoienii.ro pe facebook.

loading...

17 comentarii la „Ce va fi pe mijlocul Bd. Unirii. Iată toate detaliile

  • Ar trebui lasat scuarul pe mijlocul B-dului Unirii pentru flori si pentru ca vor disparea si parcarile in spic, ar putea fi acestea – benzile laterale dedicate pentru autobuze si taxiuri.

    Răspunde
  • Banda speciala ptr taxiuri?! Daca iti conduci singur masina, esti sclav, sau cum? Si parcarile ce patesc? Dispar? Ar fi atroce.

    Răspunde
  • Nu vazusem partea cu parcarile supraterane de dupa blocuri in locul celor in spic. Sper sa nu se aprobe, autobuzele merg lejer si asa, iar taxiurile sa stea in rand cu lumea, mi se pare aberant sa aiba banda lor. La autobuz as mai intelege, dar la taxiuri nu are sens, cu ce sunt mai presus de cei care merg cu masina personala?

    Răspunde
  • Schita arata una, textul spune alta.
    In schita arata pista de biciclete dupa copaci (care in schita apar ca niste copacei proaspat plantati), adica pe banda1 care acum e folosita ca loc de parcare in spic.
    Sau planuiesc cumva sa taie toti copacii de pe Unirii ca sa faca prostia aia de banda de biciclete pe unde e acum spatiul verde cu copacii?
    Din schita cam asta rezulta din moment ce apar ca niste copacei din aia ornamentali de 2 bani
    In zona ING-Sanitas trotuarul e doar de mers in sir indian, nu stiu unde il vad ei generos, si in alte zona la fel, ca s-a permis extinderea pe trotuar a cladirilor si instalarea de tot felul de chioscuri.
    In al doilea rand orasul e mic, autobuzele nu au problema cu traficul, e nefezabil sa ocupi peste o treime din latimea bulevardului pentru benzi inutile doar pentru autobuze, va fi un haos total traficul daca fac asa ceva, o sa stea cetatenii in trafic la cozi kilometrice si o sa admire cum sta jumatate de strada pustie ca e rezervata autobuzelor si o sa stea politistii la panda la facut planul de amenzi ca sa incaseze sporuri mai multe.

    Parerea mea e ca mai bine asfalta Unirii pe banii publici romanesti, ca proiectul ala trimis la UE e dezastru total, UE pleaca de la premisa ca si in Romania infrastructura e ca la ei, doar ca nu e.
    Nu stiu ce studiu de fezabilitate si ce firma de casa l-a facut pe saci de bani, insa si-a batut joc pur si simplu.
    Sper ca macar aia de la UE sa verifice in teren situatia si sa realizeze ca proiectul ala e o prostie ce nu trebuie aprobata.
    Daca doreau sa faca ceva bun, mai bine plantau pe scuarul din mijloc niste copaci mari, sa se faca si Unirii umbrit si plin de oxigen, cum e Balcescu.

    De disparitia locurilor de parcare ce sa mai zici, dezatru total, se blocheaza si acum benzile cu parcari dublate in special in zona farmaciei si in zona statiilor BIG, sa vezi ce dezastru va fi dupa.

    Răspunde
  • Pe Transilvaniei unde fac ei benzile alea dedicate si piste? Ca partea de inceput de la satesc e scunda, ar inseamna ca vor circula numai autobuzele pe ea acolo.
    Sau poate au de gand sa faca autostrada suspendata pe deasupra cladirilor, ca altfel e total nefezabil, cineva si-a batut pur si simplu joc de ei si au livrat de sacii aia de bani primiti pentru proiect si studii o prostie copy-paste probabil, cum s-a mai vazut si in alte proiecte si studii platite cu saci de bani de la buget.

    Răspunde
  • Nu ba baieti, asa e mai bine, cum e acum. Eventual sa bage un loc-doua pentru băieții pe avarii si sa mai tragă trei chioșcuri sa aveti de unde cumpara țigări la bucata si cafea de un leu. Si da, parcările de pe unirii ar trebui sa dispară. Treaba voastră unde va parcati mașinile. Sau va luați apartamente in micro 5. Orașul are nevoie de investiții nu de cârpeli. Succes primarului!

    Răspunde
  • Stati linistiti,nici un proiect nu va arata asa cum s-a spus acum… pe unirii,as sfatui-o pe doamna sa mearga sa masoare strada… in momentul de fata nu avem 2 benzi pe sens… conform legii 2,5m minim pt latimea unei benzi, nici pe centura nu avem acest lucru,dar asta e alta situatie… daca ar face parcari laterale s-ar crea si a doua banda, dar unde punem banda pt autobuze?
    Daca este banda pentru autobuze si taxiuri, ar trebui sa nu le mai gasim in trafic pe strazile respective… Credeti ca soferii minune de pe taxiuri stau la cozi dupa autobuze? ei nu pot sta in rand cu lumea nici acum, in trafic si intra in depasiri riscante, chiar interzise…
    Transilvaniei… 70% din lungimea acesteia este pe 4 benzi, nu se folosesc decat 2(1 pe sens). Daca s-ar intampla sa aduca autobuzele pe margine, trotuarele ar fi pline cu masini…de ce? pentru ca majoritatea care au casa pe alei nu pot intra cu masina in curte… si atunci o lasa pe strada…deci pe trotuar.
    Daca eu vreau sa ies cu masina din curte, si nu am porti automate, unde voi parca ca sa pot inchide portile? Sau o sa dea bani primaria pentru sisteme automate de porti?
    Eu cred ca toate vor ramane la stadiul de proiecte… si vor arata exact ca si acum strazile… Si cu lacul morilor, sau cum o sa-i spuna pe frasinet, o sa fie la fel… Doar proiect.

    Răspunde
  • Tradiția nu se dezminte. Bietul Nicu Constantinescu, a fost rejectat și apoi readus în Primărie de vreo 5 ori de intransigentul consumator de cârnați de Pleșcoi și țuică de prune de la curbura Carpaților. Au rămas după el realizări cu care buzoienii acum se mândresc. Unii cârcotași ar trebui să meargă la el să-l întrebe dacă i-a iertat pe aceia care îi băgau bețe în roate fără să se întrebe dacă ei erau în stare de mai mult și mai bine. De aceea se scârbesc oamenii capabili și nu se mai implică în treburile publice lăsându-ne pe mâna gureșilor incompetenți, la toate nivelurile.

    Răspunde
  • Aiureli de proiecte. Mult zgomot si par putin, a spus dracul cand a tuns pisica.

    Mai bine faceti un drum/pod din Bulevardul Industriei sau din 2B spre centura, mai are putin si pica podul spre Dragaica. Daca rezolvati si centura de est, orasul scapa de multe probleme.

    Răspunde
  • Proiecte fanteziste, prost intocmite. Iar mirarea nu ar fi asa mare daca va taia si teii de pe Unirii sau vor disparea si spatiile verzi pe care si asa nu le-a mai ingrijit nimeni de mai bine de 2 ani. De ce oare? Nu erau bani pt ca nu exista suprataxa pe locurile de parcare sau oricum trebuiau sa dispara? Stam si cu plamanii prafuiti. Cei care locuiesc pe Unirii si chiar in zona adiacenta sunt bolnavi deja de la praful si noxele existente. Unde oare vor sa faca acele parcari supraterane, ca toata strada Unirii e intesata de masini, la fel si stradutele din spate, unde oricum exista bloc langa bloc, iar Viitorului e plin de case. Pe cealalta parte de Unirii, in Insula si zona Ciucurete/ Ciochinescu, e cam aceeasi fericire.

    Răspunde
  • punem niste visini de aia de la tinteasca sa facem tuica si taiem teii de pe unirii care arata ca dupa cernobil. cica i au toaletat. mi e sila!
    la noi la tara punem pomi fructiferi sa iasa ceva boasca pt distilata!
    vai de noi

    Răspunde
  • pe unirii nord au pus pan toamna niste balarii verzi semana cu firele de orez sau moţoi de baragan. n am inteles exact care e contributia estetica. dupa cateva saptamani s au facut pilaf . acum arata ca ciulinii

    Răspunde
  • PTR CUMPARATORU
    Apartament in micro 5 sa isi ia mama ta ca poate e idealul ei fiind crescuta in satra… ca si tine de altfel. Intoarce-te unde ti-e locul , adica in Simileasca !

    Răspunde
  • Ptr ” Cumparatoru”
    Tu nu meriti nici in micro 5, du-te in satra unde iti e locul langa mama ta !!!

    Răspunde
  • Primarule, cred ca trebuie sa-ti schimbi locul de munca. Cand ai avut bani ,ai mai facut cate ceva, cand portofelul e gol visezi numai bazaconii. La anul vin alegerile, cine stie cu ce ghiulea legata de picior ne lasi

    Răspunde
  • Dacă mai trăia nea Nicu, demola toate maghernitele după Transilvaniei și aveam 4 benzi până la ieșirea din oraș spre Vernesti și mai aveau în plan de la piață sa construiască până la gară și ieșirea din bariera Brăilei tot cu 4 benzi. Ar fi fost o realizare dar…. cortina a căzut și au rămas în stadiul de proiect fără execuție. Ce este greu de înțeles și nu știu de ce nu refac bulevardul Unirii așa cum este acum adică cu trei benzi. Știți de ce l-au făcut cu trei benzi, că aveau în plan să aducă troleibuze după ce inițial au vrut tramvaie pe mijlocul străzii. Toată infrastructura bulevardului Unirii este solidă, de la un cap la altul. Zeci de tone de ciment au înglobat pe toată lungimea bulevardului. Știți ce adâncime are infrastructura ?? Va spun eu 1,5 metri. Primarului âi trebuie o firmă serioasă care sa decoperteze primul strat de asfalt și să reasfalteze toate cele 3 benzi. Atât. Nu cu zeci de milioane de euro. Așa au loc pe șosea începând de la bordură autobuzele și celelalte mijloace de transport ale statului iar celelalte doua benzi pentru circulația comună. Gândiți-vă, toate benzile sunt realizate înainte de 89 lor le-a rămas doar sa râcâie și sa asfalteze. Pe bani foarte puțini. Și bineînțeles pe toată lungimea bulevardului Unirii semne cu oprirea interzisă. A oprit l-ai amendat. Mai trebuie voință nu hoție pe bani mulți.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.