Compania de Apă Buzău, cea mai mare investiție din fonduri proprii

Între 5 și 6 mil. € va investi în în următoarele 18 luni Compania de Apă Buzău pentru a rezolva problema apei potabile în șapte comune din zona de sud-vest a județului.

În prima etapă sunt incluse localități din comunele Săhăteni, Ulmeni și Amaru, în a doua din Breaza, Năeni, M. Banului și Mihăilești.

Proiectul se numește APEDUCT și constă în transportul de apă bună de băut din forajele de la Lipia până departe, la Amaru.

S-a recurs la această soluție întrucât la AMARU toate analizele de specialitate au arătat că apa este netratabilă, iar la NĂENI și MOVILA BANULUI este nepotabilă, dar și insuficientă.

Proiectul a fost prezentat public și în detaliu la Amaru în prezența presei și a primarilor din cele șapte comune din sud-vestul jud. Buzău.

CONCLUZII

Calitatea, dar și cantitatea de apă în toate cele șapte comune de pe traseul Apeductului din sud-vestul județului Buzău sunt grav depreciate, ca atare această magistrală de anvergură trebuie finalizată în 2023. Costul investiției realizată exclusiv din fondurile COMANIEI DE APĂ BUZĂU se ridică la 27,6 de milioane de lei.

Debitul apeductului este de 160 de mc de apă/h, cantitate de apă suficientă pentru cei peste 17.000 de locuitori beneficiari.

În localitatea AMARU, toate analizele de specialitate, arată că apa este netratabilă, iar la NĂENI și MOVILA BANULUI apa este și insuficientă și nepotabilă.

De apeduct beneficiază deja locuitorii comunei Săhăteni care fac diferența după 33 de ani de lipsire de apă potabilă între sticla de apă cumpărată la doi litri cu 7 lei și tona de apă furnizată la același preț.

Din cauza stresului hidric cu care ne confruntăm în ultimii ani, se impune devansarea lucrărilor de conectare la Apeduct a localităților Năeni cu satele Proșca, Fințești și Movila Banului pentru care conducerea locală a acestora alături de cea a COMPANIEI DE APĂ Buzău au cerut sprijin administrației publice județene prin subprefectul Gabriel Ilie, prezent la eveniment să facă demersuri de finanțare a lucrărilor.

● APEDUCTUL este cea mai mare investiție din istoria COMPANIEI DE APĂ BUZĂU realizată integral din fonduri proprii.

Având o lungime de 51.902 metri, Simona Săvulescu, director Compania de Apă Buzău: „E cel mai amplu proiect de investiții din surse proprii. Peste 27,6 milioane lei pentru o magistrala de 52 de km care traversează șapte comune din sud-vestul jud. Buzău și alimentează cu apă potabilă peste 17.000 de locuitori:

comuna Ulmeni: localitățile Clondiru, Băltăreți și Sărata

comuna Săhăteni: Vintileanca, Istrița de Jos, Săhăteni și Găgeni

comuna Amaru: Amaru, Câmpeni, Lacu Sinaia, Lunca, Scorțeanca și Dulbanu

comuna Breaza: Bădeni, Breaza, Greceanca, Văleanca-Vilănești, Vispești

comuna Năeni: Fântânele, Fințești, Năeni, Proșca și Vârf

comuna Mihăilești: Colțăneni, Mărgineanu, Mihăilești, Satu Nou

comuna Movila Banului, Cioranca, Limpeziș, Movila Banului

Investiția demarată pentru zona de sud-vest a județului Buzău se bazează pe o nouă abordare în ceea ce privește soluția tehnică propusă pentru investiții, în sensul renunțării, acolo unde este posibil, la soluțiile locale de captare și tratare a apelor, foarte costisitoare, în favoarea  transportului apei potabile sau ușor de potabilizat din zone cu exces sau potențial către zonele deficitare.

Motivația pentru o astfel de abordare a furnizării de apă potabilă în zona de sud-vest a județului Buzău constă atât în lipsa apei brute, cât și în existența unor surse de apă brută puternic impurificate, tratabile doar cu costuri și investiții foarte mari. Viziunea COMPANIEI DE APĂ BUZĂU implică în mod primordial asigurarea cantității și calității apei distribuită la parametrii optimi.

La ședința de la Amaru au participat dir. gen. ing. Simona SĂVULESCU, alături de specialiștii care realizează proiectul APEDUCT din cadrul Companiei de Apă S.A. Buzău și următorii invitați:

  • Mihail Gabriel ILIE, subprefect al Județului Buzău
  • Constantin CROITORU, primar al comunei Amaru, beneficiar major al Apeductului;
  • Valeriu ARMEANU, primar al comunei Ulmeni, beneficiar al Apeductului;
  • Marius ALEXANDRU, primar al comunei Săhăteni, beneficiar al Apeductului;
  • Petre-Petrini BURDUCEA, primar al comunei Năeni, beneficiar al Apeductului;
  • Adrian  DRUGĂ, primar al comunei Breaza, beneficiar al Apeductului
  • Dorin-Romică MOISE, primar al comunei Movila Banului, beneficiar la Apeductului
  • Dorinel PETRE, primar al comunei Mihăilești, beneficiar al Apeductului:
  • Profesor dr. Ing. Ionel Vasile MEGLEI, proiectant al Apeductului, SOCIETATEA DE PROIECTARE PENTRU INFRASTRUCTURĂ URBANĂ ȘI RURALĂ S.R.L. IAȘI;
  • Săndel Bundă, secretar ADI”BUZĂU 2008”;
loading...

13 comentarii la „Compania de Apă Buzău, cea mai mare investiție din fonduri proprii

  • Si de ce ne intereseaza pe noi ca o companie privata isi extinde zona de activitate?
    Pe noi ne intereseaza ca aceasta companie privata ne incarca facturile si ne „face” de bani intr-un mod aproape nesimtit.
    Asta-i problema noastra, nu extinderea retelei de apa la Movila Banului. Aia-i treaba guvernului, a consiliului judetean si a primariei Movila Banului.
    Sau e asa de greu de inteles pe meleagurile buzoiene?

  • Compania de Apă nu-i o firmă privată. Proprietar e Primăria Buzău cu 78% parcă.

  • Primaria Buzau ar putea fi actionar cu 78%. Dar asta nu o face companie „de Stat” sau „ne-privata”.
    Pentru ca actiunile acelea fac parte din patrimoniul privat al primariei, nu din cel public. Asadar este o societate privata care are o institutie administrativa ca actionar. Privat.
    Ceea ce, intr-o societate cu adevarat capitalista, nu ar putea sa existe. Dar la noi nu-i capitalism, la noi e… chiar asa, ce e la noi? Nu conteaza, oricum, ce conteaza este sa aiba unde sa lucreze si protejatii si protejatele.

    In alta ordine de idei, daca primaria are 78% iar Compania de Apa este o societate pe actiuni, deci are minim 5 actionari, oare cin’ sa fie ceilalti (cel putin) 4 actionari care impart restul de 22% din actiuni?

  • *Forul tutelar al CAB este o struțocămilă numită ADI2008, impusă de UE, o adunătură de UAT-uri în care n-avea ce căuta și Consiliul Județean.
    *ADI2008 a concesionat către operatorul CAB (ca să nu pară o concesiune au încheiat un Contract de Delegare) distribuția de apă. Durata contractul este de 25 ani (2008+25=2033).
    *Conform contractului de concesiune, la expirarea acestuia urmează o licitație la care se poate înscrie orice operator licențiat de către ANRSC.
    *În momentul de față operatorul care are cele mai mici tarife din țară este operatorul francez Veolia, brenduit cu câțiva ani în urmă Compania de Ape București (a dracu’ coincidență!).
    *Dacă ierarhia tarifelor se păstrează, ce argument poate găsi ADI2008 ca să numească alt operator?
    *Și uite-așa cu investițiile deja făcute de români (tarife nejustificat de mari și fonduri de coeziune) privații francezi vor culege roadele.
    *Contractul de concesiune între ADI2008 și CAB se poate încheia înainte de termen și dacă CAB dă deliberat cu oiștea-n gard (să zicem la sugestia ambasadelor).

  • Domnule Tereacă, citeam undeva despre o diferență între două personaje, unul care pune întrebări și așteaptă răspunsuri și altul care nu pune, pentru că are deja răspunsurile!!
    Văzând aceste comentarii, eu unul prefer să pun întrebări!!

  • O societate este „de stat” atunci cand statul este actionar unic sau majoritar. Au obligatii contabile si juridice in plus fata de un „sereleu” sau „sa” clasic. UAT Buzau este statul roman in acest actionariat. Actiunile nu sunt bunuri si nu e nevoie de zeci de actionari (exemplul Piete Targuri si Oboare SA). Se face confuzie cu listarea la bursa a SA-urilor. Insa, TOTI BANII ramasi in vistieria Companiei, la final de an, apartin actionarilor. Ei pot decide ce se fac cu banii aia, in numele nostru in cazul de fata, ca CLM-ul ne este subordonat si ar trebui sa ne reprezinte interesele. Investitie, acoperirie de pierdere, dividiente etc.. Altfel spus, cand Compania s-a mutat in noul sediu pe care s-au platit MAI MULTI bani decat a cerut proprietarul, ei, banii folositi au fost PUBLICI.
    Alte societati „de stat” mai sunt> Urbis Serv, Piete Targuri & Oboare, Transbus, Ram (noul RAM). Alaturi de Comp de Apa, toate au consilii de administratii cu toti neavenitii pusi sa ia si ei un ban in plus la salar (cam 2000 in medie), care habar nu au ce indatoriri au ori vreo idee despre ce se petrece in societatile alea, daca ne uitam pe siteurile respectivelor firme si rasfoim putin pe acolo. Cati bani s-au tocat cu directori si consilii de genul asta, in toti anii astia inclusiv ultimii 6, ne speriem daca facem socoteala. In alta ordine de idei, cred ca jumatate de oras depinde direct sau indirect de un loc de munca la una dintre aceste firme, ceea ce e infiorator de injositor pentru un oras deschis. Deh, managementul public mirific…
    Daca plecam urechea la legendele locale, s-au dat spagi serioase pe la comune, doar sa treaca primarii satele din administrare in grija CA, ca deh, nici taranu nu vrea sa plateasca 3 lei pe mc, el vrea sa fie fortat sa dea 8, sau 10, sau cat o fi „civilizant”. Dar sa lasam legendele in „grija” fratelui procuror al vesnicului directorului economic de la Companie!
    P.S. Fondurile alea proprii din care se vor face investitiile sunt banii nostri, profitul ramas din facturile noastre, si pe care actionarii au decis sa-l dirijeze spre investitie (un lucru bun, in esenta), nu ca a gandit blonda din varf vreo clipa. Directorul, fosta subalterna a primarului industrias, este submediocra, capitalist si managerial, daca-i lasam faptele sa vorbeasca.

  • Apa din fantana nu mai este buna ?
    Eu zic ca iesi mai ieftin cu fantana si hidrofor decat legat la reteaua de apa !

  • Primariile cu societatile pe care le au infiintat au devenit stat in stat si in loc da fie in slujba cetateanului ei emit tot felul de hotarari si dispozitii care sugruma si mai mult cetateanul de rand care acest cetatean, are doar obligatii si indatoriri si nici un drept.. degeaba ma duc eu la vot caci ei se aleg singuri…..

  • Întrebarea este: mai vrem o țară ca afară, sau nu mai vrem? Că dacă ne uităm afară observăm că nu mai există nicio metropolă din UE (cu excepția Sofiei, care oricum nu mai are de gând să prelungească contractul de concesiune cu aceeași, surpriză, Veolia, la expirarea acestuia în anul 2030 – saitul remunicipalisation.org a devenit între timp nesigur!! ) unde utilitățile publice esențiale (apă, gunoi) sunt externalizate către firme private. Toți civilizații au observat că este în defavoarea cetățeanului ca utilitățile publice (apă, gunoi, curent electric, gaze, transport public) să fie administrate de entități private care au ca principal obiectiv maximizarea profitului obținut în detrimentul bunăstării cetățenilor. Soluția pe care au găsit-o civilizații este „remunicipalizare”, adică administrarea utilităților publice de către reprezentanții comunității, adică de Consiliile Locale pe principiul nonprofitului. Nu mai fugiți după fenta pe care o tot rostogolește propaganda, cea în care statul este cel mai prost administrator, că dacă punem boticul atunci ajungem la concluzia că statul francez este cel mai prost stat de pe planetă! Nu există companie mare franceză în care statul să nu fie acționar. În companiile esențiale statul francez este nu numai acționar majoritar dar și unic acționar.

  • Berlinezii sunt niște proști. Au renunțat ei la minunatele servicii de administrare a apei de către francezii de la Veolia! Nici n-au mai așteptat să expire contractul de concesiune și i-au chemat pe francezi să le spună câți euroi vor ca să-i lase în prostia lor să-și administreze singuri distribuția de apă. Francezii au dat un scor, berlinezii (primăria Berlinului) au făcut un credit, le-a plătit francezilor și din toate „beneficiile” externalizării distribuției de apă a rămas doar sloganul „Veolia, adieau!” ( https://www.bwb.de/en/2195.php ). Ca fapt divers, berlinezii au constatat că privații francezi îi furau până și la contorizare. Montau apomentre de 3/4″ pe țevi de 1/2″. Să nu înțelegeți greșit. Nu este vorba de xenofobie, că cei de la Veolia erau francezi, ci este vorba de firme private. Avem exemplul primăriei din Paris care a renunțat la serviciile aceleiași, surpriză, Veolia. Deci francezii n-au mai vrut francezi. De ce? Pentru că au constatat că o firmă privată urmărește, pe bună dreptate, maximizarea profitului, profit care provine de la beneficiarii serviciilor. Când întreaga comunitate este beneficiară a serviciilor nu este firesc ca o firmă privată să prospere pe seama acesteia. Apa nu este un moft, ca de exemplu internet 5G, ci este o necesitate a întregii comunități și este firesc ca întreaga comunitate să decidă cum și în ce fel este administrată distribuția de apă. Pe de altă parte apa este și monopol. Nu există localitate pe planetă unde să fie construite cel puțin două rețele de apă și canalizare ca să putem vorbi de concurență. Merge la curent electric și la gaze unde pe același cablu sau aceeași țeavă îți pot livra diverși operatori. Apa este practic monopol și chiar dacă este administrată de un retardat privat tot se obține profit. Ca să n-o mai lungesc, logic este ca apa să fie administrată direct prin reprezentanții comunității pe principiul nonprofitului, principiu după care funcționează Compania Națională de Utilități Publice (curent electric și gaze naturale) înființată în 1995 de hunul nefrecventabil și odios, Viktor Mihály Orbán, în Ungaria ( https://www.mvmnext.hu/ ).

  • Am greșit, hunul Orbán a înființat compania națională în primăvara anului 2015.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.