Cum au încercat 50 de buzoieni să obțină două locuri de parcare
Un buzoian i-a cerut primarului să modifice regulamentul parcărilor rezidențiale:
„Persoanele care au viza de flotant pot aplica pentru 2 locuri de parcare! Atât pentru cel din zona vizei de flotant, cât și pentru cel din zona de domiciliu. O persoană poate avea 2 mașini, astfel că poate obține 2 locuri de parcare. Unul aferent vizei de flotant – cu prima mașină – și celălalt aferent domiciliului – cu cea de a doua mașină”
Primarul Toma i-a dat într-o privință dreptate buzoianului și l-a combătut în alta:
1) „Numărul persoanelor descalificate în procedurile de atribuire care doreau să acceseze loc de parcare și la adresa de domiciliu, dar și la cea de reședință, a depășit 50 de cazuri”!
2) „Conform art. 40 lit.b) din regulament, persoana care este proprietarul mai multor spatii locative are dreptul sa solicite un singur loc de parcare, indiferent de numărul spatiilor locative aflate în proprietatea sa“.
Regulamentul parcărilor rezidențiale a fost îmbunătățit chiar în acest an, după ce primarul a strâns propunerile buzoienilor din ultimii ani.
Evident, regulamentul poate fi modificat din nou în viitor, pe măsură ce la primărie se vor strânge și alte propuneri pertinente.
Citește și:
Duceti-le fratilor pe camp acolo in Micro 14. E campul mare acolo, pot fi lasate in voie. Si aici ma refer la astia care aveti cate 3 masini. Consider ca doar o masina e necesara, nu doua sau trei. Sunt tanar si asta e punctul meu de vedere. Ma uitam la unul intr-o zi, are un Duster si doua BMW-uri. Sa vezi ca de inventiv e romanul si fudul ca sa isi aiba masinile in fata blocului si cand iese din bloc, a pus toate 3 masinile pe un loc de parcare. A urcat un BMW, jumatate pe trotuar si jumatate pe carosabil. A avut loc si de acel BMW, sa il bage pe restul de loc de parcare iar Dusterul in spatele acestor doua masini. Omul practic si-a folosit tot locul de parcare pentru toate 3 masini.
Cat despre primarie, nu ar trebui sa faca asta, cu aceste licitatii. Se profita la maxim din chestia asta. Ar trebui pentru un bloc, vazut in sistemul electronic cate masini sunt atribuite acelui bloc si sa faca exact numarul de locuri necesar pentru acel bloc. De exemplu, sunt 5 locatari care au masini, sa se atribuie locurile la cei 5 locatari si sa se plateasca taxa normala, nu prin licitatie. Ar fi locuri pentru toti, daca ar fi cate o masina. Nu gandesc dupa stilul ceausist, dar hai sa avem un spirit civic si nu unul de mahala. M-am saturat sa vad pe unul si pe altul cum schimba masinile, ca pe sosete. Vine de la Biserica, o parcheaza si pleaca cu alta, cealalta masina este pentru supermarket. Fiecare masina are intrebuintarea ei. Si unele masini sunt junk-uri, tichete rabla. Nu stiu cum obtin ITP-ul.
Pentru asta, ar trebui impozit de 5 ori mai mare la a 2-a masina pe locuinta si de 15 ori mai mare la a 3-a. Ori esti barosan, ori nu mai esti. Si la mine la bloc sunt cativa cu cate 3 masini, iar din cauza lor nu au unde parca ceilalti.
Corect, eu o sa merg in cazul asta cu camioneta pentru munca sa poluez, iar masina hibrid o vand. Buna solutie.
Muta-te la casa, la tara, nu asa ziceati voi celor nemultumiti de tampeniile numite pompos modernizare care se intampla la Buzau?
Muta-ta la tara si in curtea ta vei parca doar tu. Ori ramai la oras si adapteaza-te , nu te mai plange mereu ca o fecioara catre tatucul care iti ghideaza viata.
Mimoze comuniste !
La oras stau, la curte. Ambele masini le bag in curte. Pe cine incurc? Muriti de grija altora, eu tocmai din considerente economice si de poluare nu merg cu masina mare in oras, ci cu cea mica, luata special pentru oras. Cu ce incurc ca mai am o masina in curte pe care o folosesc la munca?
P.S. de „apreciat” ca redactia condamna cand se zice ceva negativ despre ce se face, dar este de acord cu jignirile pe care le adreseaza sustinatorii primarului celor ce il critica.
Bine punctat Anonimule, o idee foarte bună, pertinentă și de bun simț în cele din urmă. Puteai să o faci ca pe o propunere la adresa domnului primar, e de susținut! Cine vrea mai multe mașini, să aibă, e dreptul lui, pentru care s-o fi murit și la revoluție, poate, că de-aia e libertate, nu?! Libertate, libertate, dar cu o singură condiție și anume, să ai unde să le ții, ceea ce în condițiile locuitului la blocurile din vremea comunismului, nu prea e posibil. Tovarășii, în acele vremuri nu prea au luat în calcul deținerea de autoturisme, multe la număr, de către clasa muncitoare, așa că arhitecții vremii nu au prevăzut parcări generoase. Și alea care existau atunci aveau mai mult rol distractiv pentru copiii din cartier, devenind locuri de joacă și terenuri de sport, în funcție de opțiunile acestora, mașinile fiind un fenomen extrem pe atunci. Ca să nu mai punem că cine reușea performanța achiziționării unui astfel de autoturism, opta pentru unul nou, din fabrică, cele SH nu prea aveau căutare, deși nici pe atunci posibilitățile financiare nu erau prea mari. Oricum și cele SH erau tot de proveniență românească, nici pomeneală să-ți aduci ceva „de afară”, era aproape imposibil, cu excepția protipendadei comuniste care avea „alte posibilități”. De regulă erau tot mărci de după „Cortina de fier”, Lada, Moscvich, Volga (mai rar), Trabant, Wartburg sau Polski Fiat, or Warshava, nu știu dacă le-am redat corect denumirile.
Așa că în concluzie, înainte de a deține mai multe autovehicule, ar trebui să te gândești de două ori, unde ai să le ții, în mediul urban. Cel mai bine ar fi să ai casă cu curte generoasă, ceea ce este la fel, mai rar la oraș, și acolo, nu ai decât să-ți umpli curtea cu astfel de fierătanii, dacă nu ai ce face cu banii. Poți să-ți amenajezi și parcare supraetajată, garaj subteran, orice, atâta vreme cât e curtea ta, nu deranjezi pe nimeni și nu te deranjează nimeni. Dar și acolo, mulți le țin pe stradă în fața curții, că deh, la unii lenea e mare, iar alții chiar nu au unde, înăuntru. Și atunci, ce-am făcut?! Așa că ceva corect ar fi, în cazul celor de la bloc, atribuirea câte unui loc de parcare de apartament, acolo unde este posibil și în general cam este, iar amatorilor de parcuri auto personale să li se recomande achiziționarea de case cu curți mari, eventual în mediul rural, unde să poată parca toată flota personală. Și nu în ultimul rând, să se termine dracului odată cu importul de SH-uri, de afară! Cine poate, mașină nouă, cine nu, bicicletă, autobuz sau tren. Mai avem și taxi și acele share-riding, care funcționează destul de bine…
O regula prin care sa nu mai poti parca masina pe locurile neplatite daca ai platit, cand apare?
Ca sunt multi marlani care au loc platit, il lasa gol, si parcheaza pe locurile neplatite, iar cei care nu au prins loc la licitatie nu mai au unde parca.
Daca nu se implementeaza asa ceva, la urmatoarea runda, o sa licitez si iau un loc, indiferent de pret, si il tin gol permanent si sun mereu la politie daca imi este ocupat. Daca ne batem joc, sa ne batem, zic…
Eu tot nu vad legatura intre atribuirea unui loc de parcare si plata la zi a cheltuielilor de întreținere! Una e relatia mea cu asociatia de proprietari ( conduse uneori de fel de fel de neica nimeni cu probleme prin justitie) si alta este relatia cu Primaria(Urbis Serv). Sau mai pe scurt ce treaba are sula cu prefectura!
Are, că acolo este compania de apă și dacă nu ai plătit vrei să falimentezi compania ? Plus că mai este apa pluvială, rer -ul. Ei,ce zici ? !
Bre, sunteți cumva așa.
N-aveti treabă? Daca are omul 20 masini și le pune pe toate pe 1 loc de parcare, care-i necazul vostru?
Dacă vrea omul să dețină 4 mașini SH in loc de 1 nouă, care-i supărarea voastră?
Mâine-poimâine o să ziceți că trebuie să ne luăm toți mașini mov.
@Iomaio
Necazul e ca nu il lasa regulamentul. Simplu! Acolo scrie ca pe loc trebuie sa parchezi masina pt care ai abonament. Si sa pui si abonamentul pe bord, la vedere. Altfel trebuie sa iei amenda. Problema e ca nu verifica nimeni asta. Tot la instituții se ajunge….
Dacă ai 20 de ,,masini” cumpărați curte și parchează acolo bosulica. Dar cei mai mulți aveți câte 2-3 rable și mai primiți și ajutor la încălzire iarna din banii statului. Oamenii avuți stau la curte și țin limuzinele în garaj. Cea mai buna metoda sa fie combătută aceasta moda cu 3 rable la bloc este impozitarea progresiva, asa cum a postat cineva aici.
O mașină este necesară, dacă ai încă două, impozitul trebuie mărit de 10 ori. În acest fel faci și bani la bugetul local, reduci și nr. de mașini din oraș, poluarea, etc!
Dar o hotarare a tovarasului toma prin care toti bolsevicii care nu sunt in stare sa isi cumpere masina sa fie obligati sa isi cumpere masina ca sa vada pe propria piele problemele cand sa asteptam?
Am inteles pomenile pentru toti asistatii, am inteles ca nu conteaza cei ce platesc cu adevarat taxe si impozite in Buzau si ca mai importanti sunt cei aflati in trecere si capusele locale deci, daca e vorba de “de-astea”, toti bolsevicii comentatori cu pareri de tot felul care nu au masini sa fie obligati sa isi cumpere masina ori sa plateasca impozit pe apartament (obtinut gratuit de la Stat ca ei nu au fost in stare sa cumpere) majorat cu 2000 % (adica de 20 de ori mai mare, nu va mai chinuiti sa calculati ca oricum nu va iese).
LA MUNCA SI LA PRODUS BANI, NU LA DAT INDICATII CAND TOATA VIATA ATI TRAIT DIN MILA STATULUI, ADICA DIN BANII CELOR CE PRODUC!
Felicitări pentru postare! Parca suntem sufocați de prostii pentru care muncim că să aibă Toma de unde le împărți pomeni electorale
Ce ți-aș confisca eu hârburile băi cinci rable! Știu ca ești un cocalar nemâncat care aduci hârburi și le vinzi la amărâții ăștia! Dar să știi ca am depus proiectul de lege ca să nu mai aduci mașini mai vechi de trei ani! Atunci să te văd sărăcie! Voi produceți dezordine și mizerie și doar atât! Sunteți niște neica nimeni, cocalari aciuiti prin urbe ! Pe vremuri nici rata nu va lua ca nu aveați bani de bilete!
De acord cu Bengakkrezul 100%, cu o mentiune> Buzaul nu e urbe, a atins nivelul superior, de sat.
Asta cu cinci mașini cred ca parchează după petele de ulei de motor lăsate pe carosabil de rablele lui. Dacă si-ar face treaba cei de la mediu, nu mai vedeam atâtea rable.