Dacă sudurile alea ar fi fost bune, doamna Valentina trăia azi

Ce durere pentru familia doamnei Valentina.

Ce frustrare pentru cei care au cunoscut-o!


Doamna Valentina era pe bancheta din spate a autoturismului. A murit pe loc după impactul cu tirul. Era contabilă la o firmă din Cioranca și venea acasă după serviciu. La Buzău o așteptau două fete, din care una cu probleme de sănătate

Tirul care a prăpădit-o n-ar fi trebuit să fie acolo:


Tirul ar fi trebuit să vireze dreapta cu 800 de metri și să iasă de pe E85 înainte de a intra pe contrasens și a face praf autoturismul în care se aflau cele trei femei din Buzău.

Asta dacă sudurile astea ar fi fost bune:


Din cauza acestor suduri podul n-a fost gata (în decembrie), iar autostrada A7 n-a fost deschisă de la Costești la Mizil.

Dacă sudurile ar fi fost bune, autostrada ar fi fost de mult în trafic, iar tirul ar fi virat dreapta pe lângă primăria din Costești, n-ar mai fi intrat pe contrasens în dreptul școlii, n-ar mai fi făcut praf mașina…


UPDATE. Conform informațiilor reporterului buzoienii.ro, de luni ar urma se fie reluate lucrările la podul problemă de pe A7 Buzău – Mizil.

Sudurile neconforme vor fi lăsate așa, în schimb îmbinarea dintre grinzi va fi întărită prin procedeul numit eclisare (plăci metalice prinse cu șuruburi de o parte și de alta a sudurilor). Vor fi date aproape cinci mii de găuri, procedură care poate dura o lună. Apoi din nou armare, cofrare și, în sfârșit, turnarea plăcii de beton. Din acel moment, chiar dacă podul nu va fi gata în totalitate, se va putea deschide și acest lot de autostradă (Mizil – Stâlpu), zi în care traficul de pe E85 (Buzău – București) se va reduce cu 60-70%, iar accidentele mortale anuale vor fi mai puține ca degetele de la o mână.

Citește și:

7 comentarii la „Dacă sudurile alea ar fi fost bune, doamna Valentina trăia azi

  • Ar fi fost interzis pentru tiruri pe E85?
    Incredibil!

    Răspunde
  • Dumnezeu să o ierte pe doamna, dar așa a fost să fie.

    Eu nu știu de ce reporterul și alții își închipuie că dacă se deschide autostrada gata, scăpăm de accidente.
    Eu mă tem de contrariu, că deschiderea autostrăzii va genera, cel puțin în prima faza, accidente mai grave ca DN2.

    Credeți că ăștia de conduc ca demenții acum, fără să cunoască/respecte legislația, se vor civiliza așa, brusc, când intră pe autostradă?!? Ăștia nu știu acum să circule prin sensul giratoriu, să dea prioritate, să semnalizeze, să păstreze distanța etc etc și la 130 km/h sau peste vor fi în stare să se adapteze?!? În noduri și intersecții complexe, când ei sunt …

    Să vezi caramboluri și intrări pe contrasens…

    E efectul a 30 de ani de cultivare a prostiei, incompetenței, tupeului etc.
    Rezultatul? Bizoni în trafic, votează ciudați…

    Și o chestie… doamna din articol spui că era pe bancheta din spate… purta centura?
    E esențială întrebarea…
    Dacă nu purta… are și ea o contribuție la ce i s-a întâmplat.

    Mai bine ați face o campanie de educare a cetățenilor pentru a purta centura de siguranță și când stau pe locurile din spate.
    O vreme nici eu nu purtam când stăteam în spate, cumva crezând că e inutilă. Pe urmă mergeam cu mașina cuiva care nu pleca de pe loc până nu ne puneam centurile în spate.
    Mă enerva, dar îl ascultam. La un moment-dat mi-a explicat și motivul: în caz de frână bruscă sau accident, pasagerii din spate „zboara” pur și simplu în față, „presând” scaunele și pasagerii din față spre parbriz, ceea ce le poate fi fatal celor din față, pentru că nu poți ține contra a 80 kg ale unui om proiectat peste tine, așadar șoferii ar trebui ca pentru propria siguranță să ceară pasagerilor din spate să poarte centură.
    Iar în cazul unui accident grav, chiar dacă stau în spate, riscă să zboare prin parbriz!

    La fel și tetierele, sunt ignorate, dar sunt esențiale: ele trebuie ridicate în poziția normală pentru că dacă te bușește cineva puternic din spate, îți rupe pur și simplu gâtul dacă nu e susținut de tetieră.

    Ce zici, nu ar fi mai ok niște articole pe temele astea?

    Răspunde
    • Iata ca in cazul asta teoria cu ruperea scaunului nu sta in picioare.
      Nu susțin nepurtarea centurii, este doar de dragul discuției.
      Soferul de E 85 trebuie sa mearga pe mijlocul dintre benzi, nici pe dreapta nici pe axul soselei.
      Altfel, orice prost care depășește, trage de volan putin sau adoarme, te acroșează si face buba.
      In cazul asta, probabil centura spate ar fi salvat-o pe doamna. De fapt mai mult ca sigur. Insa circumstanțele unui accident fac ca acesta sa fie inerent, nu poate scapa nimeni indiferent daca poarta, nu poarta centura, zboară prin parbriz sau trece prin plafon.
      Cu tetiere sau fara, daca te-ai intersectat cu prostul ai face bine sa fii absolut pregatit, altfel prostul strică rostul.

      Răspunde
  • Tereaca, aici nu este vorba de dacă, ci de faptul cum se conduce pe drumurile din România și ce au făcut guvernanții timp de 53 de ani.
    Și ca tot ziceți de daca
    Dacă în 1990 ar fi fost ales presedinte Ion Ratiu si nu bolsevicu Ion Iliescu cu FSN-ul lui, astazi România ar fi fost alta țară. Dacă nu ar fi fost condusa de FSN, PSDR, PSD, atatia ani, dacă, dacă …

    Răspunde
  • Daca buzoienii, n-ar fi votat PSD 35 de ani…

    Răspunde
  • Atunci când își cumpără mașină, mulți români cred că și-au cumpărat și șosea. Nu respectă reguli de circulație, indicatoarele și semnele de circulație sunt transparente pentru ei … , ca să nu mai spun cât de mulți dintre cei care au obținut dreptul de a conduce nu știu să citească …

    Faptul că un tronson de autostradă nu a fost dat în trafic nu poate fi declarat ca fiind cauza unui accident, Tereacă!

    Pe A7, sensul Focșani-Buzău, pe Lotul 2 Râmnicu Sărat – Vadu Pașii, în perioada 20.11.2024 – 01.02.2025 au avut loc cel puțin 7 accidente grave. Le puteți vedea urmele pe lisa parapetului. Pe la mijlocul lunii decembrie 2024 a fost un Opel care la KM 68 (zona cu balize unde se termină porțiunea dată în circulație) a culcat la pământ 8 (OPT) stâlpi de parapet. Pot fi contemplați și acum. Oare ce viteză o fi avut?

    Este clar că un sistem rutier modern, dezvoltat șamd ne-ar face deplasarea mai facilă, dar să nu uităm că ”ghiolbanii” nu țin cont de nimic! Așa cum sunt unii analfabeți în ale cititului, așa sunt unii analfabeți în ale șofatului!

    Răspunde
  • celelalte 2 femei au scapat, ce s-a intamplat cu ele?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.