„De ce se rup așa ușor ? Îi verifică cineva ?”
Accidentul groaznic în care o tânără de 17 ani a murit ieri la Nehoiu, strivită de stâlpul căzut pe mașină, i-a făcut pe unii buzoieni să se întrebe dacă nu cumva stâlpul a fost defect.
„Apar tot mai des astfel de accidente grave, cu stâlpi căzuți peste mașini. Verifică oare cineva stâlpii ăștia ? Chiar așa de ușor se rup ? N-ar trebui să aibă o armătură ? Acum pare că și dacă intri cu bicicleta în ei se vor rupe! Ce rezistență la rupere sau la forfecare au ?”, compilație de comentarii pe facebook.

Stâlpul de la Nehoiu s-a rupt de la nivelul solului. Mai întâi mașina scăpată de sub controlul șoferiței de 18 ani a lovit violent o magazie de pe marginea drumului. Abia apoi s-a oprit în stâlp, pe care l-a secerat.

Pe de altă parte sunt și comentării ale buzoienilor care susțin că 1) e bine că stâlpul s-a rupt! și 2) că stâlpii nu sunt proiectați pentru a primi asemenea lovituri:
1) E bine că s-a rupt! Daca acel stalp nu se rupea, ar fi trecut precum cuțitul prin salam. Mașina ar fi fost secționată toată. Poate că n-am fi avut un decedat, ci trei!
2) Stâlpul nu este proiectat sa reziste unui impact cu un obiect de 1,6 tone și cu o viteză de cel puțin 50km/h. Stâlpul este conceput pentru susținerea rețelelor de cabluri,
Citește și:

Exact, stimabile! Ai punctat bine discutia din comentarii cu articolul asta!
Asadar datele sunt si mai clare, impactul cu stalpul a fost secundar. Cu atat mai grav ca s-a rupt.
Copila aceea n-a murit din cauza celei de la volan, copila aceea a murit din cauza ca a fost strivita de stalp.
Si, in opinia mea, raspunderea legala pentru deces o are proprietarul stalpului, nicidecum cea de la volan. Ea ar putea fi acuzata, cel mult, de vatamare corporala din culpa, daca victima supravietuitoare va depunde plangere in acest sens si, evident, de distrugere.
Din fotografii se observa clar ca avariile majore au fost cauzate de catre stalpul prabusit peste masina, nicidecum de impactul cu magazia sau chiar cu insusi stalpul. Din ce-am inteles pasagerele erau in viata la sosirea echipajului de descarcerare, decesul survenind in timpul descarcerarii. Sau, altfel spus,victima a murit strivita de stalp, nicidecum din cauza accidentului auto. Un alt argument in aceasta directie fiind starea celorlalte doua ocupante ale autoturismului. Asta ca sa inteleaga si mega-competentii care spun ca „e bine ca s-a rupt stalpul altfel” bla bla prostii fara sens.
In rest discutiile despre viteza, atitudine, muzica, educatie, parinti , etc nu au nici o relevanta.
Ramane totusi tristul adevar ca sunt mii si mii de astfel de stalpi pe marginea drumurilor din tara asta si nimeni nu are idee ce-i cu ei.
Este ca si cum ai spune ca daca intra cu masina in gardul tau si o tambra o omora, tu erai vinovat ca nu ai facut gardul indestructibil.
Sau daca intra frontal intr-un XC 90 si le facea una cu pamantul pe toate, vinovati erau aia de la Volvo ca fac masini care lovesc de zici ca te-a lovit trenul.
Logica asta este din seria in care cocalarul merge cu 180 la ora in localitate dar castiga contestatia ca politistul nu avea ordinul de serviciu semnat sau nu a purtat cascheta la momentul constatarii faptei.
Tema vinovăției stâlpului este trasă de păr. În cazul impactului mașinii cu obiecte aflate în afara carosabilului se pot produce accidente mortale sau nu. De cele mai multe ori centura de siguranță salvează vieți dar au existat și cazuri în care au favorizat decesul. De ce nu dăm vina și pe garajul în care a intrat inițial autovehiculul? Dacă garajul era „deștept” autovehiculul n-ar mai fi ricoșat din el să ajungă la stâlp. Doar speculații. Accidente rutiere se întâmplă și se vor întâmpla și în viitor. Unele se vor solda doar cu pagube materiale iar altele și cu vieți omenești pierdute, oricâte măsuri de prevenție ne putem imagina.
Deja rudele ucigasei incearca sa o scoata cu basma curata. A intrat cu masina in cladiri si stalpi, omorandu-si prietena, si cica nu e vina ei, ea era si ea pe acolo, la volan, doar, nu are nicio legatura cu incidentul.
Va puneti intrebarea ca daca era polei si inevitabil putem intra intr un oricare stâlp de pe șosea, putem să murim ? Cine se ocupa de acești stâlpi, totuși nu trebuie verificați de cineva ? Fără legătură cu accidentul…intreb…nu sunt pe persoana fizică stalpii… Si nu cred că cineva ar vrea să moară strivit de stalpul nu stim cui .
Asta-i ca aia cu drobul de sare! Dacă este polei nu este obligatoriu să ieși de pe carosabil. Regimul de mers îl stabilește șoferul, nu stâlpul, nu poleiul.
Hai totuși să dezvoltăm ideea de „verificare”. Să nu se mai rupă la impact. La impact cu ce autovehicul și la ce viteză? Pe șosea circulă vehicule cu capacități și greutăți diferite și totodată și viteze diferite. Te-ai gândit la vreun „etalon” de verificare?
Daca ai bani si platesti un avocat scump (nu bun, asta e un mit), care are intrare la judecatori, scapi si din de-astea. Stiu un cocalar care si-a omorat un amic intr-o cursa cu masinile si a rezolvat problema un avocat scump mana in mana cu judecatorul, vina a cazut pe apa de jos, pe mustele din habitaclu, pe ziua de 13 cu ghinion… Si au mai fost cazuri si aici prezentate de criminali la volan care au recidivat, omorand oameni in mod repetat, cu permisiunea judecatorilor.
Dragă anonimule, se vede că nu le ai cu justiția, ca să ajungi la judecator, trebuie mai întâi să treci de faza cu procuroru și organu de cercetare penala, mai întâi pe ăștia trebuie să-i „ungi” apoi treci cu „unsul ” la judecător….
Pe marginea drumului sunt și mii și mii de copaci. Pasagerii unui autovehicul care intră în coliziune cu un copac pot fi vătămați și de o creangă sau pot scăpa doar cu o sperietură. Accidentele rutiere au o istorie extrem de bogată și consecințe pe care cu greu ți le-ai putea imagina.
Domnule chestor, în acest caz, îți doresc să te afli vreodată cu mașina pe un drum național, când intră în tine un autoturism (condus de un tânăr ce a obținut permisul de 6 luni) de pe contrasens și îți distruge familia, doar pentru că parapeții de pe mijlocul drumului s-au rupt!! Iar atunci, cei care vor cerceta, să-ți spună că singurii vinovați sunt parapeții, eventual și dvs. că vă aflați în acel loc în momentul respectiv!! Dar dacă lângă acea magazie se afla un grup de persoane, cum arăta analiza dumneavoastră? Mașina este o armă pe patru roți iar volanul este percutorul, depinde în mână cui se află!!
„Copila aceea n-a murit din cauza celei de la volan, copila aceea a murit din cauza ca a fost strivita de stalp.”
Pe aceeași logică. Cel ce comandă un asasinat nu are nicio vină, vinovat este doar cel care a apăsat pe trăgaci.
Sau, altfel spus, victima a murit strivita de stalp, nicidecum din cauza accidentului auto.
Un accident rutier presupune o succesiune de evenimente. Scăpat controlul volanului, ieșirea de pe carosabil, impact cu garajul, ricoșat spre stâlp, impact cu stâlpul, ricoșat din stâlp, cădere stâlp pe autovehicul, vătămare pasageri…
Nu poți scoate un eveniment din cumulul de mai sus și nimic nu se întâmpla dacă autovehiculul nu ieșea de pe carosabil. Și nu este vina autovehiculului ci a celui care îl conducea.
Să ne imaginăm că stâlpul n-ar fi căzut pe mașină ci pe un pieton aflat întâmplător în zonă. Tot vina proprietarului stâlpului ar fi? Dacă stâlpul ar fi căzut din cauza zăpezii acumulate pe el sau din cauza rafalelor vântului și nu secționat de impactul cu un autovehicul atunci îi putem găsi vină proprietarului stâlpului. Când a plantat stâlpul nu i s-a cerut, să zicem, „rezistența la impactul cu un autovehicul”. Dacă tot mergem spre absurd se mai naște o întrebare. La impactul cu ce autovehicole să reziste stâlpul? Că un tonaj are berlina și alt tonaj are TIR-ul!
… da, clar stâlpul e de vină. Nici nu s-a asigurat când a sărit în fața mașinii, nici nu păstrează distanța regulamentară în staționare față de mașinile cu ghiorlani, ba nu respectă nici indicația indicatorului ‘Ferea! Atenție, ‘benveu’ și similare’…
S-a ajuns prea de tot, stâpii ăștia nu mai au un pic de respect față de cocleți!
Io propun să fie înlăturați stâlpii și copacii de peste tot și trebuie lărgite mult de tot drumurile, cam ca pistele de la aeroport, că după cum se vede din urmă vin de-generații capabile de orice, iar permisele se dau vrac…
bai dar a-ti luat-o razna rau mai baieti…. a rupt stalpul dupa ce a deviat din magazie… oare ce viteza avea pitipoanca !!?? eu cred ca ar trebui sa va dati in judecata creierul, mai exact piticul care nu va mai invarte rotita !! sunteti penibili sa cautati vinovati in alta parte , decat sa vedeti de ce s-a rupt stalpul !!… s-a infipt schumacher in el baieti , ca pity avea masina cu multi cai !!! sa ne vedem sanatosi iar voi astia cu stalpul !! aveti grija sa treceti la distanta de ei ca se cam rup fara motiv …. aici in localitate a fost furtuna 80-90 poate suta de a deviat din magazie , asa ca evitati si voi furtuna
Fereasca Dumnezeu….e plin de inteligenti aici!
Auzi la ala, imi doreste sa intre unul cu masina in mine… Floriane, ba baiatule, du-te tata la psihiatru, esti nu doar prost dar si cu probleme de natura psihiatrica!
Pixele, anonimilor, nu va mai chinuiti sa intelegeti ce-am spus. E asa cum ziceti voi, sunteti destepti, aveti dreptate. Aia avea viteza, masina era cu RCA platit de tac-su si cate si mai cate rahaturi va duc pe voi capetele voastre!
Lasati-o asa, e bine asa, singura problema ar fi ca voturile voastre si parerile voastre sunt egale cu ale noastre, cei ce nu suntem ne-inteligenti.
Dar sa fim sanatosi cu totii si feriti de asemenea tragedii!
P.S. Stalpii sunt pe domeniul public, gardul tau e pe domeniul privat. Dar hai ca pierd vremea, atata se poate, ne adaptam. Aveti dreptate, da, pe fata aceea a omorat-o viteza (de fapt logica ne spune ca viteza nu omoara pe nimeni, ceea ce omoara in fapt este oprirea brusca – fortele care apar in urma inertiei – dar nici asta nu ma astept sa intelegeti) si nicidecum impactul cu un stalp care S-A RUPT SI A CAZUT PESTE MASINA!
Mare vorbă ai spus! …voturile voastre si parerile voastre sunt egale cu ale noastre, numai că nu prea văd unde este „ale noastre”, văd doar „ale tale”!
Și ar mai fi ceva, dacă jignești nu ești mai convingător, ba din contră!
Gardul are doua parti, separa o proprietate de alta, privata de publica in cazul asta, asa cum stalpul poate sustine cabluri care deservesc privati, ba, mai mult, cum le e obiceiul celor de la Electrica, chiar sunt cumparati din banii beneficiarilor. Ai tu placerea asta sa semnalizezi, ca poate nu te vede lumea.
In plus, desteptule deghizat, masina e proiectata sa circule pe drum, nu din magazie in stalpi, d-aia conteaza viteza, starea tehnica si se leaga lumea de ele, ca reprezinta gradul de inconstienta, chestie care inlatura culpa, juridic vorbind, si aduce in discutie inconstienta, teribilismul, madoarencursimul daca vrei.
In mod normal treaba ar fi asa:
– Soferita, condamnata pentru omor din culpa, poate niste agravante daca masina avea roti inadecvate, stare tehnica precara, se circula cu viteza, alcool, stupefiante, neatentie, chestii care raman de demonstrat, vedem ce declara pasagera din dreapta, daca).
– Parintii victimelor despagubiti pentru spitalizare si traume in cazul ranitei din dreapta, pentru cea decedata…
– Parintii soferitei marcati pe viata (le doresc asta!) ca au finantat si acceptat tacit un comportament imatur in primul rand din partea lor. Copilul face ce vede in casa.
Pana de curand era bine sa nu se rupa stalpul, acum vad ca ai priceput si ca opritul brusc ucide, adica un stalp teapan, care nu absoarbe energia prin rupere! Ca s-a rupt si a picat pe masina… pai de ce nu e vina masinii ca s-a pozitionat sub stalp?
Acel stalp e vinovat doar daca s-a rupt fara sa fie atins, poate asa pricepi.
De cand astepta stilpul ala sa omoare pe cineva responsabil
Domnule chestor, nu doresc nimănui să i se întâmple o așa nenorocire, dacă atât ați putut să înțelegeți!! Poate fi oricine pe celălalt sens sau în fața acelui garaj, unde puteți fi dvs. La aceste accidente contribuie mai mulți factori, cel uman fiind determinant și singurul care gândește sau ar trebui să o facă! Fata a obținut permisul acum 6 luni, circulând în cea mai mare parte numai prin localități cu maxim 30 km/ oră, având pe cineva cu experiență în dreapta, instructor/examinator!! Aici este vorba de viteză, peste cea normală ( nu legală neapărat) cu care ar fi trebuit să conducă tânără, având în vedere experiența !! De ce credeți că în unele state, după ce ai obținut permisul, un an poți conduce doar având în dreapta un șofer cu experiență? Și nu au infrastructura noastră!!!
Iar legat de voturi, prostie și control psihiatric, mai citiți odată toate comentariile de pe aici!!! Și mai este o vorbă: când o persoană îți spune că ești beat, te gândești puțin, dar dacă două sau mai multe îți spun același lucru, mergi la culcare !!
Avem amnezie, stimabile?
„Domnule chestor, în acest caz, îți doresc să te afli vreodată cu mașina pe un drum național, când intră în tine un autoturism (condus de un tânăr ce a obținut permisul de 6 luni) de pe contrasens și îți distruge familia, doar pentru că parapeții de pe mijlocul drumului s-au rupt!!”
Da, am inteles eu gresit, asa-i! Haha tu esti comediant.
Totenkopf, si care-i faza cu gardul? Gardul are treaba lui, stalpul e pus pe domeniul public, in calea (posibila si chiar probabila, dupa cum arata practica) masinilor. Tocmai din aceste motive zic ca e necesara o analiza cu privire la acesti stalpi, mai exact o analiza tehnica.
Ca esti matale un fin procuror, judecator si calau, asta-i alta treaba. Dar sa stii ca logica si practica juridica nu au nici o legatura cu „logica juridica” de la coltul blocului, la o bere, seara, cu baietii!
Si , ca s-o lamurim, ca vad ca matale si inca vreo 2 sunteti incredibil de destepti si bine pregatiti, fata aceea a murit din cauza ca stalpul a cazut pe masina, nicidecum din cauza impactului cu magazia, cu stalpul sau cu orice altceva. Daca poti pricepe ceva, e bine. Daca nu poti pricepe, cum banuiesc, e iarasi bine. (nu zice nimeni ca nu exista culpa soferului, ca nu avea viteza peste cea pe care ar fi trebuit s-o aiba, ca nu avea experienta,ca nu avea cate si mai cate si ca a provocat acest accident! Doar ca soferul, cu toate aceste lipsuri si greseli, a provocat accidentul, nu moartea unui om!)
Hai, v-am pupat ca vad ca sunteti tare, tare competenti si hotarati.
Care e treaba cu gardul? Păi pe o parte e pe o proprietate, pe partea cealalaltă e pe altă proprietate, publică sau nu, că ăsta-i rolul, să delimiteze. Desenez?
Și da, vorba domanei Manole, bei Furadan, te ucide Furadanaul, PENTRU CĂ L-AI BĂUT, în ..la mea, vorba Viței de Vie de deștept ce ești!
Domnule chestor, de la „copila aceea n-a murit din cauza celei de la volan, copila aceea a murit din cauza ca a fost strivita de stalp.” la „nu zice nimeni ca nu exista culpa soferului, ca nu avea viteza peste cea pe care ar fi trebuit s-o aiba, ca nu avea experienta,ca nu avea cate si mai cate si ca a provocat acest accident!”, este o involuție pentru un avocat „de succes”! Vedeți că există și posibilitatea unei „defecțiuni tehnice neprevăzute la sistemul de direcție”! Și atunci, peste un an șoferița poate încerca cu un copac marginal care se încăpățânează să nu se rupă precum stâlpul, iar dvs. analiza consecințele din alte puncte de vedere! Apoi, de ce să fie acuzată de distrugere, dacă stâlpul nu trebuia să se rupă? Și dacă în locul stâlpului se afla cel puțin o persoană care deceda în urma accidentului ( un bătrân de exemplu, fără o mobilitate crescută din cauza vârstei), cum făceam, acuzam ” vârsta” care nu i- a permis să se ferească sau să cadă „cum trebuie”!! Și de unde știți dvs. că nu viteza și lipsa oricărei reacții a șoferului, din cauza lipsei de experiență, a determinat ruperea stâlpului?
V-aș recomanda un studiu mai amplu în ceea ce privește „vinovăția”, cu toate formele ei, în cazul accidentelor rutiere!!
O seară plăcută și îmi mențin părerea, nu ați înțeles nimic!
Nu mai aberati.
Soferita era vaccinata si de aia a intrat in stalp.
Mi-a spus mie cineva aseara. Cred ca Pixel.