De ce se sparg capacele de canal pe Bd. Industriilor ?

E o informație ajunsă, deocamdată, pe surse la reporterul buzoienii.ro.

„E o eroare de proiectare! Capacele de canal și suportul lor au fost trecute în proiect ca să reziste la o greutate normală de 40 de tone. Iar pe Bd. Industriilor trec și tiruri supraîncărcate care au și 75 de tone. Normal că astea cedează și trebuie înlocuite des”, a precizat sursa noastră.

Fotografie realizată de reporterul buzoienii.ro pe 8 martie cu o gură de canal în curs de reparare

Deocamdată, lucrarea – încă nerecepționată de Primăria Buzău – este reparată ciclic de Strabag.

La fel se va întâmpla și în următorii 3 ani, perioada de garanție.

O întrebare logică, dar la care reporterul nu are încă un răspuns, fie el și pe surse, e de ce problema nu îi este comunicată proiectantului și, eventual, modificat proiectul. În România, limita legală este de 40 de tone, dar unii șoferi/transportatori cară marfă cu suprasarcină.

Astăzi, reporterul a mers din nou pe Bd. Industriilor. Multe din gurile de canal sparte au fost reparate. Noutatea e că zona din jurul grătarului nu a mai fost asfaltată și s-a turnat beton. Rămâne să vedem în zilele/săptămânile dacă această nouă soluție se va dovedi mai bună.

Planul ar fi ca până la jumătatea anului, Primăria Buzău să facă recepția celor trei mari artere: Transilvaniei, Unirii și Industriilor.

Citește și:

loading...

30 de comentarii la „De ce se sparg capacele de canal pe Bd. Industriilor ?

    • Nu exista Tir de 75 de tone..capacele sint ieftine..asa cum se face totul, la noi….In alte tari de ce nu se lucreaza asa de prost…..Garantia lucrului bine facut,,,,,,Au intesat orasul cu semafoare, altii se chinuie sa scape de semafoare iar noi ne chinuim sa punem cat mai multe…Edilii nostrii au uitatde sensurile giratorii….Masinile o sa le parcam unele peste altele, sau pe ,,,,cant,,,, ca intra mai multe….Nu acuz si nu defaimez pe nimeni, dar primaria Buzau suprimeaza din trafic pentru a face parcari cu plata si parcari concesionate, dar ceilalti care nu prind un loc de parcare ce fac? Platesc taxe in continuare. Nu sint carcotas sau nemultumit dar In orasul acesta nu vad decit taxe…Apa foarte scumpa, gunoi enorm de scump, apa meteorica, parcari concesionate, taxe mari la primarie, ma intreb cum stimuleaza primria tinerii sa ramana sa nu plece din Oras…simplu sa plece dar sa plateasca taxele la noi… Sa gasit o solutie si pentru cei de la bloc care sint plecati si au consum 0 la apa,,,,,,apa meteorica,,,, care se plateste indiderent de consumul de apa, ai 0 consum, apa meteorica tot o platesti, un abonament mascat….Asa ca, Voi sa aveti bani , stim noi ce taxe o sa mai punem…

      Răspunde
    • Mai puțin material , mai mulți bani la buzunar

      Răspunde
  • Proiectantul, acest Acar Paun de serviciu……

    Răspunde
  • Eroarea vine de la tot procesul.Am văzut chiar ieri pe Unirii Sud cum cimentau cei de la Strabag o gura de canal,vis a vis de New Pizza,cu ciment făcut pe loc intr-o roaba și întins cu lopata.E clar ca acest ciment făcut neprofesionist va crapa în prima săptămână apoi se va fărâmița.

    Răspunde
    • La intersecția Unirii cu Transilvaniei când vine vreo echipă de Dorei de la Strabag să pună niscaiva beton cu mistria, așa cum ne-au obișnuit să-i vedem făcând prin acest oraș, că ne-ncurcam de baliza aceea de semnalizare așezată în mijlocul drumului de luni de zile deja ?!

      Răspunde
  • nenea reporteru, ”proiectate sa reziste la 35-40 tone”…. stii cum se repartizeaza greutatea unui autovehicul pe osie si pe roti ? cam vorbesti vorbe !! de vina este proasta calitate si montarea necorespunzatoare.

    Răspunde
  • Toate gurile de canal au fost montate mai sus decât nivelul asfaltului (vezi acum Str. Republicii) și lăsate asa luni de zile și abia apoi au turnat si ultimul strat de asfalt la nivel dar prea târziu.
    Asta s-a întâmplat peste tot. Normal ca au luat atâtea busituri de roti cu tone pe ele , nefiind la nivelul asfaltului.
    GRESEALA DE MONTAJ, NU DE FABRICARE!!!

    Răspunde
  • Nu au fost montate de prima data la nivelul asfaltului…au fost lăsate mai înalte luni bune! Când s-a turnat ultimul strat de asfalt, erau deja faramate.

    Răspunde
    • Sunteti invidiosi ca Toma va intra in istorie! ( sa vedem cum )

      Răspunde
  • Toate proiectele sunt pentru „frumos”. Nu sunt pentru util sau durabil. Frumosul atrage magnetismul. Magnetismul este țelul orașului. Este o viziune neînțeleasă. Va fi înțeleasă fie că noi vrem sau nu vrem.

    Răspunde
  • Toata problema este de la capace,verificati si o sa aflati ca nu sunt conforme,nu se imbina deloc cum trebuie,deja cele noi au inceput sa joace,daca verificati intr-o saptamana o sa cedeze. S-a facut la fel si in toamna si degeaba.
    O mare rusine pentru Strabag si pentru primaria Buzau daca receptioneaza asa ceva.
    Popicii ce delimiteaza banda de autobuz nu i-ati observat,sau nu mai erau?
    Este o ZONA INDUSTRIALA IN CARE PRIORITATEA TREBUIE SA FIE PENTRU AUTOCAMIOANE.

    Răspunde
    • Lasa ca prioritate au tot avut autocamioanele in zona. Zeci de ani i-au facut de cap in zona acolo. Acolo ar trebui sa stea politia sa ii arda pe astia cu autocamioane la cea mai mica greseala, ca prea si-au luat-o in cap dupa ce zeci de ani politia i-a lasat sa isi faca de cap si se legau exclusiv numai de cei cu autoturisme, opreau politistii tot soferii cu masini mici sa le aplice sanctiuni pe motive puerile in timp ce soseaua era blocata de autocamioane ce blocau prima banda complet, ca doar nu erau prosti sa parcheze camioanele in curtea intreprinderii cand politistii se faceau ca nu vad ca sa nu deranjeze patronii ce ii invitau la baute pe sefi.

      Răspunde
      • Sa stea cantarul RAR, dar pe bune, la intrarea si iesirea din ZI, apoi mai vedem ce si cum.
        Restul e can-can. Behaiala ieftina.

        Răspunde
  • Succesuri europene.
    Am cheltuit milioane de euro catre firme europene ca sa ne alegem cu o sosea peticita mai rau decat cum era.
    Europenii s-au ales cu milioane de euro cadou, iar romanii raman cu peticiri bune sa iti rupi masina si sa dai alti bani catre europeni cand o repari. E buna de muls Romania.

    Răspunde
  • De unde visati mai voi camioane de 75 t ? Capacele respective sunt de o calitate indoielnica si nu sunt pentru trafic stradal, alea sunt pt trafic usor. Lucrari de mantuiala , o alta teapa pe care o vom plati noi din buzunare.

    Răspunde
  • Beton pe strada? O sa receptioneze cineva intreg la minte asa ceva? Daca da, ar trebui dosar penal

    Răspunde
  • Gurile de canal trebuiau trase la bordură. Așa cum sunt prin parcările de la LIDL și prin țările cu proteste. Să nu mai fie un obstacol pentru răzuirea și turnarea unui nou covor asfaltic.

    Răspunde
  • Pe langa gurile de canal si capace, mai sunt destule bube pe Industriilor.
    Zone in care apa balteste zile bune dupa o ploaie mai serioasa, datorita lipsei gurilor de scurgere, sau a amplasarii gresite a acestora mai sus de nivelul minim al drumului, popicii care dupa o ploaie se murdaresc incat nu mai sunt vizibili, deat daca sunt spalati si nu in ultimul rand banda dedicata pentru numai pentru autobuze. „Circula” autobuzele astea pe acea banda din minut in minut, asa des sunt incat au intradevar nevoie de banda dedicata. Nu este o fluidizare a traficului prin suprimarea unei benzi de circulatie, ci o sugrumare a trafcului, ca de altfel pe toate arterele aflate in reabilitare in minunata noastra urbe.
    Pe langa toate acestea, vedeti si parcarile aferente Bulevardului Industriilor, parcari care n-au mai vazut asfalt de dinainite de 1989!(inca un printscreen)

    Răspunde
    • Sugrumare era înainte cand tirurile staționau pe prima bandă. Acum se poate circula inclusiv pe prima bandă, așa că ACUM se circulă mai bine și mai fluent pe Bd. Industriilor ca niciodată!

      Răspunde
      • Fals! Teoretic, e LasVegas, practic, la cate balize de ocolire a reparatiilor aflate in curs iar, si iar, si iar aceleasi, si cat de prost sunt gandite si aplicate sirurile alea de stalpisori, acum se circula nu doar ilegal pe prima banda, care e semnalizata ca strict pentru autobuze, dar a doua e de dificultate drift-avansati. Teoretic si legal, circulatia pe Al Ind e blocata, prima banda fiind exclusiv pentru autobuze, indiferent ca zice unul si altul altceva, in timp ce a doua este blocata in aproape 10 puncte in mod constant.
        Ilegal inseamna ca daca eu circul pe banda 1, ca asa am auzit in presa si oricum n-am incotro, iar la revenire pe banda 2 se petrece un accident nu din vina mea, EU voi fi VINOVAT, pentru ca practic circul „pe interzis”.
        Al Ind este o rusine la portofliul Strabag, pentru Buzau este ceva de TOP, mai ales ca de sus se vede aproape frumos.
        Ce se mai petrece cu initiativa de a obliga tirurile sa stationeze in curtea TransBus si sa nu mai ocupe domeniul public, asa cum s-a intamplat aici si cum inca se mai intampla pe Sos Brailei de ex.?

        Răspunde
      • „…………….ACUM se circulă mai bine și mai fluent pe Bd. Industriilor ca niciodată!”
        Da, acum cat nu este interzisa circulatia altor vehicule cu exceptia celor de transport in comun pe prima banda, artera nefiind luata la receptie de municipalitate! Insa dupa, o sa se circule doar pe o banda, ramanand dedicata cea de la trotuar doar pt mijloacele de transport in comun.

        Răspunde
    • Vorbiți prostii, parcările de la Ductil și Vae Apcarom, aflate pe domeniul public au fost asfaltate anul trecut. Cea d ela Rotec e proprietate privată cu barieră.

      Răspunde
      • Tereaca, daca eu vorbesc prostii, tu vorbesti in necunostinta de cauza, sau doar ca sa te afli in treaba!
        Vino acum in parcarea de la VAE APCAROM(cea de dincolo de calea ferata industriala si aflata tot pe domeniul public) si vezi cand s-a asfaltat acolo! O sa trec prin zona respectiva azi si o sa fac niste fotografii si ti le trimit, daca ti-e lehamite sa te deplasezi si sa vezi realitatea! Si daca tot ai mentionat zona respectiva, mergi cativa metri mai incolo in dreptul fostului depozit Petrom si sa vezi acolo hartoape, cat despre asfalt, i se duce dorul!(inca un printscreen)

        Răspunde
        • Parcarea vizavi de Bd. Industriilor de la Vae Apcarom a fost asfaltată anul trecut. Toma a asfaltat în 5 ani de zece ori mai mult decat idolul dvs. Boscodeală în 20! Știu, realitatea doare, Toma e preocupat de administrarea reală a orașului, pe Boșco îl interesau mai mult studentele la drept.

          Răspunde
          • Sa fim corecti, fetele erau de la stomatologie, dar n-am stiut ca site-ul permite afirmatii gratuite, cu iz tendentios si calomnios despre unii oameni, ca parca era o problema cu procesele civile.
            Dl. Toma a asfaltat prost, in 5 ani cat am asfaltat eu bine in 20, daca e sa facem o comparatie reala si corecta.

            Răspunde
            • @Ctin B, mai putin important ca fetele erau de la Stomato-V…, important este ca au legatura cu plombele
              Super buna lucrarea de pe Frasinet si Transilvaniei (Barca pe valuri se zgatie usor…la viteza mica) :):):)

              Răspunde
          • Probabil faci referire doar la ce se vede la strada, in continuarea refugiului statiei de autobuz.
            Daca citeai atent mesajul meu ai fi vazut ca se refera la parcarea de dincolo de calea ferata (intre calea ferata industriala ce deserveste AGRANA si gardul VAE Apcarom) si parcarea din fata fostului depozit Petrom(tot intre acceasi cale ferata industriala si gardul respectivei proprietati).
            Mai nou azi am vazut ca omenii ce folosesc respectiva parcare au pus mana si au astupat singuri gropile cu piatra sparta.
            https://ibb.co/PF3p9VH
            https://ibb.co/8sjScdj
            https://ibb.co/gSQ5qFD
            https://ibb.co/NNDLgWw
            https://ibb.co/znTP46t
            Iar tot zici ca treci prin zona Industriala , vezi ce pericol reprezinta suruburile de fixare ramasase in asfalt ale raposatilor stalpisori de delimitare.
            Vrei sa discutam si marcajele rutiere „inteligent” proiectate? :):):)
            …….Inca un printscreen

            Răspunde
            • 1) Unde ziceti dvs e posibil să nu fie domeniu public, e de văzut.
              2) Prioritare sunt parcările din cartierele buzoienilor, nu undeva la marginea orașului.
              3) Chiar dacă Toma e un primar bun, nu e totuși Superman ca să facă în patru-cinci ani ce n-au făcut alții în 20-30-40.
              4) E bună opoziția să spună ce nu s-a făcut încă, dar pentru corectitudine trebuie spuse și lucrurile, mult mai multe, care s-au făcut în ultimii ani.

              Răspunde
  • 1.- Ce s-a facut e facut (bine, mai putin bine, sau gresit) si este mai greu de remediat.
    2.- Ce nu s-a facut, va trebui sa se faca insa nu cu hibe de proiectare, executie si fiabilitate si, fara remedieri ulterioare care treneaza termenul de dare in folosinta
    3.- Ce se face sa fie facut corect, fiabil si bine gandit de la bun inceput.

    De exemplu, se vrea ca strazile Col. Buzoianu si Patriei sa aiba sens unic pt a fluentiza traficul si a crea noi locuri de parcare adiacente la Unirii. Inainte de a se lua aceasta decizie s-a gandit cineva sa reabiliteze strazile, sau segmentii de strada ce fac legatura intre cele 2 strazi si aici ma refer la segmentul din Independentei si Vulcan dintre cele 2 mentionate anterior, apoi la Strada Vasile Voiculescu ?! Ma indoiesc….

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.