De ce vrea primăria să modifice regulamentul de ridicare a mașinilor

Mașini lăsate cu roțile pe spațiul verde (vezi mai jos foto de azi, de pe Bd. Unirii).

E și acesta unul din motivele pentru care Primăria Buzău vrea să schimbe regulamentul de ridicare a mașinilor din oraș.

Sunt vizate în primul rând mașinile oprite pe locuri cu iarbă, dar și cele lăsate pe diverse spații pietonale.

Poliția Locală ar urma să-și extindă aria de operare

Noul regulamentul (cuprins într-un proiect de hotărâre de Consiliu Local) e deocamdată în dezbatere publică.

Adăugiri la actualul regulament:

*„Este interzisă ocuparea domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public”.

*,,Operaţiunea de ridicare a vehiculelor/autovehiculelor şi remorcilor de orice marcă  care staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public (ex. spaţii verzi, spaţii pietonale diverse) se realizează în conformitate cu prevederile OUG…”

Regulamentul propus poate fi consultat mai jos (click pe săgeată pt. a trece la pagina următoare).

NORMATIV-Hot.-Modificare-si-Completare-Anexa-HCL-nr.-188-2017

loading...

12 comentarii la „De ce vrea primăria să modifice regulamentul de ridicare a mașinilor

  • Sa puna mana sa si marcheze spatiile de parcare, pe care sa le si faca, caci altfel vor avea parte de procese si vor plati despagubiri pentru manoperele pe care le vor face cu proprietatea altora! Atata timp cat platesc taxa pe vehicul la primarie, se presupune ca pot sa imi si parchez masina langa casa…. unde pot si in ce conditii primesc!

  • Pai fa, ba, parcari! Scurtati gradinile, ocoliti copacii, ca sa nu ii taiem, si faceti parcari. Ce oras e asta unde sa nu poti folosi o masina, ca nu ai unde parca? A tras Toma dungi pe asfalt sa ia gramezi de bani si sa ramana locuri nefolosite cand proprietarii sunt plecati, iar cei care nu au apucat sa obtina parcare ce fac? Aia care au pile la politie si primarie baga masinile in gradina si incuie gradina, iar la restul li se ridica masina, sau cum? Gradinile sunt ale proprietarilor din blocuri, nu? Cei care doresc, sa isi ia bucata lor si sa li se faca parcare asfaltata, abia apoi sa ia bani pe parcari, nu ca au tras o dunga.

  • Psd acelasi partid de jepcari care tot timpul se gandesc la metode de bagat mana in buzunarul cetateanului.

  • Problema locurilor de parcare e foarte serioasa. Primaria nu ia in serios aceasta problema si nu cauta solutii. Doar marcheaza terenuri deja existente. In zona centrala s-a interzis parcarea pe trotuar, desi sunt trotuare foarte largi de 4-5metri.

  • Le trebuie bani de la noi? Sa puna mana sa creeze parcari si pe urma sa ridice masinile. Daca platim taxe si impozite pentru automobile avem dreptul la spatii de parcare. Japca asta monopolista e de domeniul analfabetismului legislativ specific edililor nostri.

  • Toti cei care au comentat mai sus ar trebui sa mearga sa predea permisele, daca detin asa ceva. Codul rutier interzice parcarea pe trotuar (OUG 195/2002 republicata si actualizata 2020, Art. 72, alin. 7) si o sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 290 si 435 lei si 2 puncte de penalizare si eventual, daca politistul e binevoitor, mai poate adauga inca o amenda pentru stationare neregulamentare in valoare de 580 – 725 lei si 3 puncte de penalizare.

    Totusi, le inteleg nemultumirea si subscriu intru totul. Sa desenezi linii pe asfalt nu inseamna creare de locuri de parcare, eventual se poate numi sistematizare, dar asta nu va rezolva problema.

    Poate ne lamureste domn` reporter cate locuri de parcare au fost create (de la zero) in mandatul trecut al preamaritului primar ?…

  • Raspunsul la intrebarea DE CE VREA? e unul simplu: pentru ca vrea sa talhareasca cetatenii de totii banii care au mai ramas in buzunare dupa ce au platit taxele si impozitele marite cu minim 50%.
    A gasit solutia pentru a talharii oamenii… a redus numarul locurilor de parcare astfel incat lumea sa poata fi talharita de primarie.
    In mandatul lui a reusit performanta nu numai de a micsora numarul locurilor de parcare din oras lasate de Ceausescu, dar si a incepe sa le taxeze la maxim pe cele cateva ramase prin vanzarea locurilor cu forta (daca nu cumparai erai amenintat ca te amendeaza cu sume uriase). Aceasta masura ducand la o aberatie absoluta, aceea de a ramane locuri goale cu saptamanile de teama ca daca vor parca pe ele chiar si 5 minute vor fi taxati pentru parcare sute de lei sub forma de amenzi. Acum au inceput o noua campanie de micsorare a numarului de locuri de parcari prin instrainarea unor locuri de parcari in mod gratuit chiar celor ce sunt scutiti de taxe si impozite pe motiv ca au un certificat de handicap.
    Le-au dat acestor nemernici locuri gratuite si preferentiale si supradimensionate, desi acesti nu au in realitate nici un handicap ba chiar unii nici macar nu detin un autoturism (unii au doar in acte autoturism dar in realitate acelea apartin rudelor lor care nici nu locuiesc in oras, rude care pentru a nu plati ei taxe si impozite si-au trecut masinile pe numele rudei handicapate in acte care e scutita de taxe si impozite).
    Astfel ajungand in situatia in care locurile acelea stau libere, acei falsi handicapati care le-au obtinut amenintand vecinii ca vor chema politia sa ii taxeze daca nu vor sa inchirieze de la ei pe sub mana locul de parcare, adica fac bisnita pe locuri primite gratuit prin frauda si coruptie unii care nu platesc taxe si impozite deloc dar au statut de VIP si primaria ii ajuta sa faca mizeriile astea inchizand ochii si chiar punand politia in slujba acestor nemernici pentru a ii ajuta sa faca bisnita pe sub mana cu acele locuri de handicapati.
    Ceva asemanator s-a intamplat si in runda1 de instrainare a locurolor de parcare… unii fara masini au mimat in acte pentru a obtine loc de parcare iar dupa ce au obtinut locul au facut bisnita cu el sub amenintarea ca daca parcheaza cineva pe loc fara sa ii plateasca lui va chema politia sa ii dea amenda pana cedeaza si incepe sa plateasca catre el “dreptul”.

  • Sunt zeci de parcari care înainte erau doar spatii de pământ și care au fost asfaltate si marcate corespunzător. Cateva exemple. Micro XIV, aproape de capatul autobuzelor 7 si 8. Tot Micro XIV pe Aleea Prieteniei, în capăt, gard in gard cu unitatea militară. Pe Aleea Paltinilor, tot în Micro XIV. Pe Aleea Castanilor, gard in gard cu CJ Buzău. Mergeti acolo să vedeti ce parcare mare si frumoasă s-a facut. În spatele Cimitirului Eroilor, s-a făcut parcare (zeci de masini ale militarilor parcheaza acolo). S-au asfaltat în 4 ani si vreo 60 de strazi de pamant. Exemplu Simila, Țiglari, Uzinei, Aleea Veteranilor.

  • Nu intreb da parcari la “capătul pamantului”, ma refer la parcari pentru zonele cu probleme reale gen Unirii. Toate cele de mai sus erau folosite pe post de parcare si inainte doar ca, o parte dintre ele, nu erau amenajate si taxate.

    Solutia pentru Buzau nu este pe orizontala, spatiul e finit, iar numarul de masini e in continua crestere.
    Asadar, cand o sa vad prima parcare pe verticala (subterana sau supraterana) in oras o sa pot spune ca primaria a creat locuri de parcare, pana atunci doar sistematizeaza…

  • Pai da! Micro XIV e un cartier important, de ceva timp, nu? Nu e niciun important in primarie care locuieste fix acolo? Eu cred ca da! Nu vreti sa ne spuneti dvs numele? Si referitor la faptul ca Micro XIV are parcari, asta nu rezolva problema unui om din Micro 3!

  • Buna seara. Am rămas stupefiat citind proiectul! Domnule reporter, comunicați va rog domnului primar speta mea: locuiesc în zona Casei Căsătoriilor. M-am mutat de curând. Nu dețin loc de parcare. Unde sa îmi parchez mașina? La Kaufland?! Anterior am locuit în Micro 3. Îmi parcam mașina pe locul unde acum este șantierul Iazul Morii. Ați fost de curând în zona să vedeți cum sunt mașinile parcate? Deci, ce vrea Domnul primar cu aceasta nouă hotărâre? Să își bată joc! Sa vina in parcarea din spatele Casei Căsătoriilor seara, să vadă cum este! Și despre ce spatii verzi vorbim? O limbă de pământ negru necultivat? Să construiască un bloc destinat exclusiv parcării mașinilor in locul parcării orizontale de la casa căsătoriilor și ulterior nu îmi voi mai lasă mașina pe trotuar. Mai întâi să facă și după aceea să ceară!

  • In centrul orasului, ogor marca Brebeanu. Nu-l streseaza nimeni ca a ridicat ditamai cladirea cu multe etaje, patru parca, pentru parcare. A, nu e? Nu e! I-am scris primarului, cu desene, cu linkuri, cu exemple din Bucuresti si Brasov (nu e Oradea, nu trece de urechile tomiste), ”baterii” de parcari etajate. 4-6-12 masini pe spatiul a doua locuri de parcare, hai 3. Costa, dar la fel costa si sa ai echipa de fotbal in liga a 2-a. Sau rugby, sau handbal iar parcurile lancezesc fara locuri de practicat sportul amator de masa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.