„Din aprilie îi dăm drumul. Acum căutăm clienți”

Poate fi considerată prima afacere a Primăriei Buzău! Vânzarea de asfalt către firmele private.

În 2018, Primăria Buzău achiziționa pentru Urbis Serv cu 1 milion de euro cea mai modernă stație de asfalt din jud. Buzău. Investiție necesară în condițiile în care vechea stație de asfalt își dăduse, după 30 de ani de utilizare, obștescul sfârșit.

Surpriza plăcută din 2019

În 2019, noua stație a fost asamblată și a început să furnizeze asfaltul necesar modernizării străzilor din oraș . Surpriză plăcută, celor de la Urbis le-au bătut la poartă și privații – dornici de a cumpăra asfalt de calitate și la un preț bun.

Vestea proastă

Imediat a venit și vestea proastă. Deși Urbis avea asfalt și clienți, nu putea vinde (prea mult). Conform legii, o firmă precum Urbis (care primește lucrări prin încredințare directă de la primărie) nu poate depăși 20% din cifra de afaceri în relația cu privații.

Soluția, împiedicată un an de Florescu și Prefectură

Soluția pentru ca stația de asfalt să poată totuși vinde (nelimitat) către privați a fost, logic, înființarea unei firme noi (Trans Urbi – care să opereze stația independent de Urbis Serv). Numai că Florescu C-tin (consilier local din tabăra lui Adrian Mocanu) și Prefectura Buzău (aservită tot lui Mocanu jr.) au blocat vreme de un an, în justiție, funcționarea noii firme de asfalt.

2021, spor la treabă

La începutul acestui an, Prefectura Buzău a pierdut (firesc) procesul intentat Primăriei Buzău, iar noua firmă (Trans Urbi) poate începe să vândă asfalt, nelimitat, și către privați.

„Din aprilie o să pornim stația. Vom vinde asfalt și către Urbis și către privați. Deocamdată suntem în perioada de ofertare și contractare cu viitorii noștri clienți”, a spus ing. Daniel Preda, șeful stației de asfalt. În zilele următoare va avea loc și transferul personalului de la Urbis Serv către Trans Urbi.

În foto, cu telefonul mobil, ing. Daniel Preda

Dacă noua firmă va reuși să vândă asfalt către privați și va face profit, banii rezultați vor putea fi utilizați în folosul orașului Buzău.

Citește și:

loading...

14 comentarii la „„Din aprilie îi dăm drumul. Acum căutăm clienți”

  • Daca primaria are asfalt de nu stie ce sa faca cu el, aia de la Strabag ne asfalteaza bulevardele cu asfalt cumparat de la primarie? Daca nu, de ce nu? Sau de ce nu asfalteaza primaria, direct, si ne rugam de toate instantele si autoritatile europene?

    Răspunde
    • Atenție, proiectul de 18,5 mil. € (Unirii, Transilvaniei, Aleea Industriilor) e cu fonduri europene. Adică, asfaltul și întreaga lucrare nu vor fi plătite de Primăria Buzău (cota de cofinanțare e mică, pe la 2%).

      Răspunde
  • Bună ziua dragi buzoieni!
    Intrebari:
    1) ce s-a intamplat cu vechea statie?
    2) care sunt acele firme care au batut la usa noii statii?
    3) cat asfalt a produs noua stație? Pt cine?
    4) despre acele cazane din Dorobanti, tot de 1 milion de euro din inox, ce se mai aude? Unde sunt? Asteptam raspunsuri clare!

    Răspunde
    • Răspuns la intrebari.
      1) Vechea stație s-a casat. Era veche, se strica des și se repara greu. Uneori, când avea nevoie de asfalt (de exemplu pe Al. Marghiloman) Urbis era nevoită să cumpere asfalt de la alții.
      2) Firmele care fac asfaltări în jud Buzău. De exemplu, Hidro Salt și Troia Construct (plsu alții mai mici) au luat asfalt de la Urbis.
      3) Noua stație a produs asfalt pentru străzile asfaltate din mun. Buzău și nu numai. Nu a stat degeaba cum afirmă eronat unii și alții.
      4) Cazanele din Dorobanți sunt la locul lor și funcționează. Mergeți acum și o să vedeți fum ieșind din coșurile lor.

      Răspunde
  • si de ce s-a pus pe chituci RAM BUZAU? CAT COSTA SUBVENTIA DACA ACEL CAZAN A COSTAT 1 MILION DE EURO? DE CE NU S-A MAI SUBVENTIONAT? S-A GANDIT CINEVA ACEI OAMENI IN PRAG DE IARNA VOR AVEA DE SUFERIT? FIE EI ANGAJATI SI/SAU BENEFICIARI AI SERVICIULUI RAM BUZAU?

    DE CE SA SE SUBVENTIONEZE TRANS BUS DACA PE RAM NU A MAI VRUT? DE CE? AU FOST ELIMINATI PRIVATII CA SA PLATIM SUBVENTIE AUTOBUZELOR CARE SE PLIMBA GOALE PE STRAZI SI JUDET!!!

    S-A CASAT CUM ?ACTE? CAT AU INCASAT PE EA LA FIER VECHI ?TROIA CONSTRUCT CUMPARA DE LA URBIS ASFALT? LA CE PRET? VREM SA VEDEM FACTURI ACUM!

    Răspunde
    • Acel cazan nu a costat nimic. Că era al RAM-ului. Doar a fost luat de la Ecogen și dus în Dorobanți. A costat, e drept, montarea lui, dar nu 1 milion de €.
      Apoi, RAM-ul a fost pus pe chituci de această invenție numită centrala termică de apartament. Care produce căldură și apă caldă la un preț mai mic decât la RAM și cu un confort sporit.
      Iar subvenție la Trans Bus se plătește pentru transportul gratuit al pensionarilor și elevilor. Când nu vor mai exista aceste gratuități, atunci nu se va mai plăti nici subvenție.

      Răspunde
  • Ca sa intelegem bine „marea afacere”, Urbiserv care a achizitionat statia (conform notei de fundamentare pentru asfaltarea strazilor din Municipiu Buzau), va cumpara asfalt la un pret mult mai mare decat l-ar fi produs de la Trans Urbi. Tare nu? !Imi aminteste de „optimizari” economico-financiare facute de managementul unui grup de firme din bariera Brailei………

    Răspunde
  • Domnule reporter, desi mi-ai blocat pe site postarea unor adevărate comentarii te iert, pt ca esti mult mai crud si mic decat mine!
    Tinere, iti amintesc poate ai uitat, ca acea subventie era de la Guvern, nu din banii primarului!
    Trans bus, nu este si nu va fi pe profit nerverever cum ar spune tinerii!daca ti se pare corect ca cel putin 40% din autobuze si din timpul lor sa mearga goale… Atunci este clar ca am ales gresit orasul de pe vremea lui Gh. DEJ!
    APA S-A SCUMPIT. PARCA SE IEFTENEA ACUM 5 ANI… CE S-A INTAMPLAT OARE? SUNTETI IN STARE SA LASATI ACEST COMENTARIU SI SA IMI RASPUNDETI? CA TOT APARATI POPORUL…

    Răspunde
    • Deocamdată, statul nu a plătit niciun leu din subvenția la transportul elevilor (deși e lege!). Ea a fost achitată către Trans Bus de Primăria Buzău.
      Iar profit probabil că nu va face niciodată pentru că autobuzul își respectă programul spre deosebire de maxi taxi care nu pleca în cursă (sau rămânea în câte o stație) dacă nu avea suficienți călători.

      Răspunde
  • Mda ! Afaceri banoase cu statul . A fost Turturica acum e troia construct ! Si biserica de pe frasinet tot prin firma de constructii a unui popa a fost facuta.. A preotului Marius Mitrea .Atunci era stab pe la ministerul cultelor .Dar bun baiat ! Ca sa nu bata la ochi construia in acelasi timp vila lui Sultanescu si a altui stab de la m.i ……Pe strada murelor nr 2 …poiana tapului. Asta sa nu zica cineva ca scriu prostii .

    Răspunde
  • Tereacă, vorbești prostii. Acele microbuze maxi-taxi circulau după un program strict, la o anumită ora și la un anumit minut trebuiau să fie într-o anume stație. Când sunt 15 mașini pe un traseu toate se încadrează în program în intervalul de o oră. Dacă rămânea în stație venea altul din urmă. Așa că nu mai dezinforma.
    La fel este și la TransBus.

    P.S. Nu regret că nu mai există acele microbuze. Regret că suntem mințiți cu acest TransBus care funcționează doar datorită subvențiilor, adică din taxele și din impozitele plătite de noi.

    Răspunde
    • Nu mint deloc. Cinci ani, cât am lucrat inginer la Rotec, plecam de la serviciu pe la 17.00 – 18.00 cu maxi taxi 10. Și dacă eram doar eu in maxi taxi, șoferul nu pleca. Am stat si 10 minute degeaba în stație. Până nu se mai urcau 3-4 nu pleca. Uneori se mai oprea cateva minute și în stațiile care urmau, doar-doar s-o mai sui cineva.
      O exagerare e afirmația dvs că „Trans Bus funcționează doar datorită subvențiilor”. În realitate, subvențiile reprezintă doar 20% din venituri. 80% sunt bilete și abonamente.

      Răspunde
  • Marele avantaj al propriei stații de asfalt a primăriei este controlul calității asfaltului. Ai controlul asupra rețetarului. Nu-și permite primăria să-și fure singură căciula, ea fiind și beneficiarul produsului. Asfalt prost înseamnă durată mică de viață, cârpeli și în final costuri mai mari decât dacă se folosește asfalt de calitate.
    Evident că Strabag va cumpăra asfalt de la Trans Urbi, că doar nu-l aduce din Austria!

    Răspunde
  • PAI MAI DOMNULE TEREACA PA NU URLA TOMA IN GURA MARE SA NE PUNEM CENTRALE ,SAU NE CREZI PROSTI PE TOTI ,EU NU AM VRUT SA MA DEBRANSEZ , DAR DACA TOMA A PUS CENTRALE PESTE TOT.CE CREZI CA ALAEA MERG GRATIS ???????? GAZE , MENTENATA ,APROBARI DE LA GAZE PERIODIC ,, A FACYT VREO ADUBARE LA ECESTE CHELTUIELI ????????????

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.