„Din păcate a murit. Ideea a fost a lui!”

Cu ceva emoții, astăzi la prânz s-a reușit punerea pe șine a locomotivei de epocă – Malaxa 1936 – care va înfrumuseța zona din fața gării CFR Buzău.

„Vreau să pomenesc acum și aici pe inginerul buzoian Ștefan Mihai. Îi mulțumesc mult, e buzoian de-al nostru, fost șef la CFR Marfă Galați. El a avut inițiativa aducerii acestei locomotive la Buzău, la care am marșat imediat. Din păcate, a decedat anul trecut în octombrie, n-a mai apucat s-o vadă aici”, a anunțat primarul C-tin Toma.

În ciuda câtorva cârcotași de profesie, buzoienii apreciază aducerea locomotivei de epocă în rondul de la gară.

Locomotiva înfrumusețează zona, aduce un omagiu ceferiștilor și le dă ghes tinerilor înspre studiul științei. Și încă un amănunt, locomotiva în sine și nici primenirea ei n-au costat niciun leu Primăria Buzău, fiind cadoul CFR-ului pentru buzoieni.

În locul rămas liber din rond se vor planta gazon și flori, se va realiza – precum la avion – și iluminat ornamental. Pe celălalalt postament se va așeza în zilele următoare un planiglob care va marca faptul că orașul Buzău este cel mai mare din România situat pe paralela de 45 de grade – conform noilor descoperiri geografice (care țin cont de faptul că Pământul este turtit la poli și nu o sferă perfectă)

loading...

6 comentarii la „„Din păcate a murit. Ideea a fost a lui!”

  • Auzi Tereacă, pe langa faptul ca nu lasi comentariile oamenilor in care timp de 4 ani de mandat al primarului Toma au cerut asfalt(strazi si trotuare asfaltate nu doar taxe plus impozite majorate GRAS) + micsorarea pretului apei potabile(promisa inclusiv de Ciolacu), mai ai tupeul sa spui ca buzoienii apreciaza locomotiva in cauză!
    Daca totul era aproape perfect(asfalt peste tot, ca in Oradea cum ii place lu Toma sa spuna, atunci in fiecare rond al orasului putea pune pe langa avion si locomotiva, tractoare, combine si alte utilaje agricole.
    Mi se pare nefiresc sa postezi toate aceste nimicuri(da Tereaca, pt mine sunt nimicuri) si sa te bucuri de ele ca un copil mic,crescut in munti cand vede prima jucarie!
    Platesc taxe si impozite in acest oras!nu beneficiez de trotuare asfaltate, de strazi asfaltate,nu mai spun de curatenie in oras sau locuri de parcare.
    Deontologic…mai bine prefer sa ma abtin.

  • Tereacă merge pe ideea că dacă nu mai iese Toma se alege praful de noi. Toma e salvarea noastră, miezul universului, Unicul, Maestrul. Evident, avioanele și locomotivele vieții din ronduri sunt moartea urbanismului, prostul gust țărănesc, tichia nu de mărgaritar, ci de r@^at. Acum, sincer vorbind, de asfaltat s-a asfaltat în municipiu. Pe mine provincialismul ăsta kitsch mă deranjează, de oraș care nu reușește să iasă din umbra sovietelor.

  • Dupa inca 3-4 mandate de primar,domnul Toma va propune probabil ca in locul monstruozitatii aluia de “monument” care preamareste pe “eroii revolutiei” din decembrie 1989(care nu a fost !),probail ca se va ridica un “monument” al carnetului de membru de partid cu siglele PCR si PSD pe le! Doar merita domnul primar pentru maretele sale “realizari”.Si,eventual,poate se schimba si denumirea din “Calea eroilor”,in “Calea luminoasei victorii PSD in neo-comunismul romanesc”.Halal tie,domnule primar!

  • Domnule Tereaca , de ce dezinformați ?? Costurile pentru întreaga lucrare depășesc 250 000 euro. Numai locomotiva este în jur de 3 miliarde vechi. Este frumoasă lucrarea dar cu un cost enorm pentru Buzău. Te rog sa faci un reportaj și cu iluminarea cu podul de la Dragaica =6 miliarde jumate!!

  • Locomotiva cam ia toata fata cladirii Garii, iar invers blocheaza vizual tot bulevardul. Dar e bine, oamenii fac poze. Mai creste turismul cu doi insi din Belarus poate. Sa o fi pus putin in diagonala, nu le-a traversat mintea, asta e…

  • Faunei primatelor dusmanoase i se pare ceva total anormal ca o locomotiva sa fie asezata ca monument in fatza unei gari, cu atat mai mult cu cat, inainte de 1989, depoul Buzau a fost unul important din Romania.
    Bineinteles ca acela acuzat trebuie sa fie neaparat tot primarul Toma [de, daca-i pesedist!].
    Eu as sublinia un alt aspect al semnificatiei acestei locomotive, ea si suratele ei plimbandu-ma prin tara vreme indelungata, inainte de electrificarea cailor ferate romane. Era o placere s-o auzi cu dum-dum-dumul ei specific in special intre muntii de pe Valea Prahovei.
    Vreau sa sublinez EXACTITATEA cu care soseau si plecau trenurile tractate de astfel de batrane. Atunci cei de la tara isi potriveau ceasurile sau stiau ca este exact ora X si Y minute cand vedeau ca trece trenul pe linia de langa sat, iar cand se nimerea cate o intarziere de 1-2 minute toata lumea se mira ca de o catastrofa.
    Macar in semn de amintire al acelor vremuri trebuie sa acceptam locomotiva din fatza garii. Desemneaza o parte a istoriei noastre in general si a Buzaului in special.
    Bravo Toma, ai facut ceva frumos si semnificativ ptr Buzau!……[Leo]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.