Două noi metode de eliberare a biletelor și abonamentelor Trans Bus

Azi s-au inaugurat automatele de eliberare a biletelor (de hârtie), pachetelor de bilete (card) și abonamentelor (card) din stațiile de pe Bd. Unirii.


Călătorii trebuie să introducă bancnota/bancnotele în aparat și primesc fie:

1) Un bilet de hârtie cu cod QR cu două călătorii (preț 6 lei pentru mun. Buzău)

2) Fie un card (cost card 6 lei) cu suma de bani introdusă de călător cu care se pot achiziționa pachete de bilete (10/20 de călătorii) sau abonamente (1 zi, 7 zile, 15 zile, 30 de zile).


Alex Irimia de la Telelink (compania care a implementat sistemul) a achiziționat azi în prezența presei locale:

1) Atât un bilet (6 lei, două călătorii), cât și

2) Un card cu o sumă de bani din care a achiziționat un pachet de 10 călătorii


Cardul (reîncărcabil) costă 6 lei. Pe el se pot încărca pachete de bilete (10/20 de călătorii) sau abonamente (1, 7, 15, 30 de zile)

Reprezentantul firmei a arătat apoi în autobuz cum se folosesc atât biletul de două călătorii cât și cardul (vezi video mai jos):


Asta nu e tot. Cei care nu vor să folosească FIZIC bilet ori card pot face totul ONLINE cu telefonul mobil folosind aplicația Transport Public Buzău (Google Play/App Store/iOS).

Aplicație pe mobil

Se descarcă aplicația, se face un cont în aplicație, cont conectat la un card bancar de unde se transferă bani în portofelul virtual al aplicației. Cu banii din portofel se pot achiziționa bilete, pachete de bilete și abonamente. Pentru cei deprinși cu folosirea smartphone-urilor procedura e ușor de folosit.

Alex Irimia a a făcut azi în autobuz și validarea biletului din aplicație mobilă.


Pe lângă achiziționarea de bilete/abonament, aplicația mai e utilă la altceva.

Se poate vedea în timp real durata (în minute) până când autobuzele Trans Bus ajung în stația/stațiile din apropierea utilizatorului. Un lucru util pentru călători care pot în acest fel să-și planifice mai bine timpul și itinerariul.

Citește și:

loading...

11 comentarii la „Două noi metode de eliberare a biletelor și abonamentelor Trans Bus

  • Aoleu, doamne feri, facem din lucruri absolut normale mare sărbătoare, vai ce minune a ajuns la Buzău

    Răspunde
    • Nu e chiar așa. Nu sunt chiar multe orașele unde poți cumpăra bilet printr-o aplicație pe telefon. Cel mai recent am văzut în februarie la Viena, aplicația fiind WienMobil. La fel, puteai vedea în timp real când vine tramvaiul/autobuzul/metroul în stația unde te aflai.

      Răspunde
      • Aș zice că în Viena se justifică. Cred că au „ceva” mai mulți călători.
        Investițiile trebuie să aducă avantaje cetățenilor. Eu vad multe investiții dar nu văd ce avantaje aduc ele.
        Dar ce știu eu! Sunt doar un hater (în viziunea unora!).
        Apropo de investiții!
        Plâng unii de Aquapark. Dar pe ștrand erau majoritari cei „de etnie”. Iar alții am văzut că decretează că ar trebui să fie locul de parcare 2000 de lei că nu ne-am cumpărat și locuri de parcare odată cu apartamentele… Pe bune! Cred că sub 5% din mașinile din Buzău stau în curți. Cam 95% din mașini sunt parcate zilnic pe domeniul public dar unii plătesc anual o taxă pentru parcare și cu toate astea nu au dreptul să parcheze oricând pe acele locuri.
        Veți face din Buzău un sat în ritmul ăsta.
        Mă scuzați că am divagat de la subiect.

        Răspunde
        • Ma bucura faptul ca o persoana care este destul de critica si este constienta ca la un moment dat poate fi catalogata ca si „hater”, vede investitiile. Nici nu conteaza faptul ca nu vedeti avantajele. Este foarte posibil sa nu fiti in targetul lor, deci este foarte ok sa nu va afecteze in niciun fel, pozitiv, pentru ca negativ deja stim ca va afecteaza din cauza banilor cheltuiti, pe care dumneavoastra ii considerati ca ar fi din buzunarul propriu. Poate la un moment dat se va face si ceva pentru dumneavoastra si complet inutil pentru mine. Va garantez ca sunt total de acord sa dau si dobanda la acei bani, numai sa vad ca se face ceva. Dezvoltarea mijloacelor de transport in comun trebuie sa inceapa cu infrastructura, iar aici deja de lucreaza intens. apoi trebuie, in limitele posibile, sa se imbunatateasca conditiile de deplasare, in speta autovehiculele, ceea ce deja se intampla. Dupa ce aceste doua criterii sunt in curs de implementare, mai ramane ca populatia interesata sa aiba acces cat mai facil la aceste mijloace si intr-un mod cat mai economic, ceea ce se intampla prin aceasta aplicatie, pentru ca acum te dai jos dintr-un autobuz si te urci in altul, cu acelasi cost. Nu mai zic de faptul ca aplicatia imi si spune ca trebuie sa merg pe jos pana la statie si de la statia de destinatie pana acasa, intr-un mod perfect corect dupa verificare. Aceste aspecte nu pot decat sa ma bucure si sa ma stimuleze sa merg cu mijloacele de transport in comun. Multi altii o vor face din ce in ce mai mult. In Barcelona, este nebunie cu locurile de parcare si chiar daca ele sunt platite si rezerevate, am observat extrem de putine masini pe strazi, „din cauza” utilizarii intensive a mijloacelor de transport public. Bravo lor! Suntem si noi la BZ pe drumul cel bun!
          In ceea ce priveste aquaparkul, iar nu vedeti beneficiile. Eu unul pot intelege ce aduce un astfel de reper in orasul nostru. Daca va ganditi la un campionat european/mondial sau jocuri olimpice, bineinteles la scara mai mica, dar ca idee doar. Construiesc aia ca nebunii niste stadioane de crezi ca sunt dusi cu pluta. Miliarde si miliarde aruncate pe apa sambetei, doar pentru cateva luni de activitate. Eu cred ca i-ati impusca daca ar tine de dumneavoastra. Dar ce sa vezi… acele investitii de miliarde, aduc x5 miliarde in plus. La fel si un aquapark, va atrage turisti, nu doar bronzati, mai ales daca vor fi si niste tarife aplicate. Pentru ca bronzatii nu se duc la tarife, ci prefera moca. Pe viitor se vor culege roadele la toate investitiile, doar trebuie sa fiti un pic mai optimist.

          Răspunde
          • Cel mai important, eu nu aș împușca pe nimeni! Nu mai pune cuvinte in gura mea.

            Apoi campionat de ce? La Aquapark?
            Așa spuneau și că la acel teren de atletism vor fi găzduite campionate naționale și chiar europene dacă nu mă înșel! Ai văzut ceva anii ăștia? Noi nu!

            Avantaje in ceea ce se face nu văd și nici prietenii mei nu văd. Și sunt oameni inteligenți, te asigur!

            Te înțeleg însă dacă ești bugetar, pensionar sau „conectat” cumva la bugetul local.

            Pesimist nu sunt. Sunt realist!

            Răspunde
            • Ma bucur ca nu i-ati impusca, inseamna ca nu sunteti chiar asa de extremist cum pare la prima „vedere”. Nu sunt nici bugetar, nici pensionar si din pacate nu sunt nici patron (daramite conectat la bani publici). Sunt un cetatean care priveste la ce se intampla atat la noi cat si in alte parti mai civilizate, triaza informatiile si apoi trage concluziile. Iar concluzia mea este ca nu ar trebui sa ne ferim de cuvinte de lauda atunci cand cineva incearca ceva, indiferent ca acel ceva nu mi se adreseaza. Poate indirect voi beneficia si eu, la un moment dat, insa chiar nu conteaza. Mie Toma nu-mi este simpatic absolut deloc, insa trebuie sa fim realisti si obiectivi. Dumneavoastra ce ati fi facut in locul lui? Poate nu ati fi schimbat nimic, pentru ca si mie, nu imi plac schimbarile. Daca ceva functioneaza, nu are rost sa schimb. Si uite asa noi stam cu masini vechi de 30 de ani (si daca am fi avut bani de unele noi), cu masini de spalat care se dezasambleaza inainte sa cumparam una noua, iar exemplele pot continua. Nu cred ca aveti argumente sa ma contraziceti. Dumneavoastra si prietenii dumneavoastra inteligenti (nu este o ironie, nu contest), aveti probabil alte puncte de interes. Poate doriti parcari peste tot. Poate doriti cat mai putine spatii verzi sau de joaca pentru copii (cunosc atatia pensionari care prefera linistea unui teren gol cu gunoaie pe el decat un spatiu de joaca amenajat in care sa se joace prichindeii). Poate vreti fabrici peste fabrici (asta nu tine neaparat de primar, insa are un merit si el pentru ca in curand va veni autostrada care va aduce beneficii extrem de mari comunitatii, pe termen lung). Eu imi doresc sa fiu fortat de civilizatie sa renunt cat mai mult la utilizarea masinii, iar ceea ce se intampla acum cu infrastructura si cu pistele de biciclete, este un mare imbold. Imi doresc cat mai multe spatii verzi si locuri de joaca pentru copii, indiferent daca ai mei vor creste mari si nu vor mai beneficia (aici gresesc enorm pensionarii, pentru ca eu ma bucur ca li se ofera facilitati din banii mei munciti, iar ei nu sunt capabili sa fie intelegatori fata de ceilalti, dar nu putem avansa daca suntem ranchiunosi exact ca ei, trebuie sa le dam un exemplu, indiferent daca se lipeste de ei sau nu). La Aqua Park vor veni foarte multi vizitatori din toate judetele vecine, va fi un punct de interes foarte important. La stadionul de atletism se vor duce toti buzoienii interesati de sport, pentru ca deja s-a dat drumul la liber. Patinoarul se va achizitiona si cu siguranta se va acoperi cu fonduri europene pentru a putea fi folosit cat mai multe luni pe an. Acestea sunt investitii care aduc un plus valoare acestui oras. Si eu am prieteni inteligenti, care au declarat la unison cand au venit in vizita, ca le place ceea ce se face la Buzau. Incepe sa se vada precum un oras european si clar, arata mult mai bine decat inainte. Este un punct de plecare, punct pe care acum cativa ani nu-l aveam. De aici incolo totul va fi mai usor de imbunatatit, pentru ca incepem sa avem o baza. putem indrepta ceea ce s-a gresit, pentru ca vad aici o gramada de habarnisti care nu au realizat nimic in viata lor, insa critica la sange greselile, de parca ei sunt perfecti. Iar greselile nu se indreapta cu banii lor, ca nu le-a bagat nimeni mana in buzunar. Banii lor sunt ca un fir de praf pe langa banii europeni atrasi de echipa asta. Sunteti pesimist, pentru ca daca erati realist, primul lucru pe care il scriati era acesta: Nu vad sensul si avantajele acestor investitii, insa ele exista, iar acum cativa ani, nu aveam decat HAOS.

              Răspunde
  • Domnii știu cui se adresează? Între zece și cincisprezece ale lunii e bine sa ocolești bancomatele pentru că se scot pensiile. Așteptare îndelungată….

    Răspunde
    • Credeti ca dumneavoastra nu veti imbatrani? Poate acum va permiteti sa circulati cu o masina care consuma 20% in oras, dar stiti dumneavoastra ce va rezerva viata? sa va dea Domnul sa fiti bogat si sa nu aveti nevoie de transport in comun, insa asta nu va face om. Pentru ca un om, se gandeste ca altii poate nu au avut norocul lui si au nevoie de un mic ajutor. Dar e mai usor sa fim haini, nu-i asa?

      Răspunde
      • Să înțeleg că transportul în comun este pentru pensionari și săraci?

        Răspunde
        • Transportul in comun ar trebui sa fie pentru orice om normal la cap, indiferent de varsta. Daca exista premisele utilizarii acestuia, pentru un scop anume, gen mersul la munca, este clar ca o infrastructura buna nu ar duce decat la o situatie de castig pentru toate partile, dar cel mai mult pentru noi cetatenii acestui oras in devenire, pentru ca in trafic deja ajungi sa respiri doar gaze de la dieselurile neintretinute. Va mai dura un pic si se vor finaliza lucrarile mari, pentru ca vedeti dumneavoastra, este mult praf pentru ca trebuie facute reparatii capitale, baza care nu a existat de ani de zile. Transportul in comun se adresesaza tuturor, insa cei care au cea mai mare nevoie sunt intr-adevar, batranii. De aceea v-am intrebat daca nu cumva sunteti nemuritor, pentru ca in acest caz exceptional, aveti o eternitate de evitat bancomatele.

          Răspunde
  • Ciocoiu ala care ne face demonstratia oare merge cu autobuzul?
    Intrebare retorica, desigur

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.