E o comună mare cu 7 sate și 7 mii de locuitori. Iată documentul oficial.


E ultima comună dintr-o listă mai lungă (Gălbinași, Țintești, Stâlpu, Vernești, Berca și Cernătești) care și-a manifestat intenția a accede în Asociația de Dezvoltare care operează Trans-Bus.

Vorbim aici de Smeeni, o comună mare cu șapte sate și în jur de șapte mii de locuitori.

Există deja și un document oficial: pe ordinea de zi a Consiliului Local Buzău se află proiectul privitor la primirea Smeeniului în acționariatul Trans-Bus.

„În Asociația de Dezvoltare s-a votat deja, de principiu, primirea inclusiv a comunei Smeeni. Deocamdată trebuie ca în toate celelalte localități din ADI să se dea acceptul în Consiliile Locale. În cazul cvelor de la Smeeni trebuie să devină mai întâi membru cu drepturi depline comuna Țintești, întrucât pentru a ajunge la Smeeni autobuzele vor trece prin Țintești”, a anunțat Adrian pacu, directorul Asociației de Transport.

Până ca autobuzele Trans-Bus să ajungă la Smeeni e nevoie de câteva luni pentru parcurgerea documentației anevoioase care implică inclusiv aprobarea CJ Buzău.

De asemenea, trebuie ca Trans-Bus să mai achiziționeze autobuze pentru a face față noilor necesități de transport.

Însă, acest capitol se poate rezolva, întrucât Trans-Bus a declanșat deja licitația pentru achiziționarea a încă 25 de autobuze second-hand.

Înainte de Smeeni, Trans-Bus se va extinde la Țintești, Stâlpu și Gălbinași.

4 comentarii în “E o comună mare cu 7 sate și 7 mii de locuitori. Iată documentul oficial.

  • Posta Cilnau….va rugam treceti.ne si pe noi pe lista

  • As fi de interes public sa se faca cunoscut de catre societatea de transport daca se primesc subventii de la comunitatile locale inscrise in ADI ,fiindca banuiesc ca nu a devenit atat de rentabila activitatea pentru Trans-Buz,incat sa acopere toate cheltuielile cu acest transport public “pre-orasenesc”.Sper sa nu fie o manevra cu bataie mai lunga,prin care sa se urmareasca acoperirea costurilor “pomanagelilor politice” (transportul gratuitpentru unii) sau alte ….”minuni”.Ca daca se extind gratuitatile astea si pentru pensionarii din toate localitatile din actionariatul Trans -Buz,am…..” dat-o dracului”.O facem…..de oaie!Om trai si om vedea;dar ceva ne spune ca lucrurile se pot complica in viitor.

  • Cred că nu există sat ,comună ,oraș,localitate în lumea asta care să nu se plângă de sincopele transportului .Drumurile ,podurile și șoselele sunt pe ordinea de zi a fiecărui stat .Nu poți să faci nimic fără transport .Și deși nu lucrează ca minerii ,în mină ,lucrătorii de la drumuri și șosele au totuși o viață grea .Bine ,dacă vor să muncească ,pentru că eu am văzut o sumedenie făcând plajă în timp ce 2 ,3 ,dădeau un pic din mâini .Nu există nici interes ,ce s-o mai lungim .Asta e .

  • extinderea transportuluii public local din Buzau, spre alte localitati din judet, spre multe alte localitati din judet, nu face decat sa pericliteze transportul public local, in detrimentul cetatenilor orasului. In primul rand frecventa liniilor de transport va avea de suferit, daca inainte asteptai 1–15 min un autobuz, acum s-a dus timpul de asteptare la 25-30 min, ceea ce nu este normal. S-au achizitionat atatea autobuze si din pacate astept 25 min un autobuz in statie, cand in mod normal ar trebui ca frecventa liniilor sa fie de cel mult 15 min. in plus de asta, transportul local este puternic subventionat de la bugetul local, si nu este indicat ca din banii cetatenilor orasului sa beneficieze si cetatenii din alte localitati. este bine stiut cat s-a investit in ultimii doi ani in transportul local pentru ca buzoienii sa beneficieze de un transport public de nivel european, si pt asta trebuie facut absolut totul pentru cetatenii orasului, si daca mai este loc de ceva si pentru cei din alte localitati. Nu sunt impotriva transportului judetean de catre TranBus, insa acesta sa se faca la pretul real fara a fi subventionat pretul biletului, pentru ca astfel s-ar prejudicia grav interesul cetateanului buzoian, ceea ce este pe cale sa se intample. Personal nu imi place ca eu sa platesc 2-3 lei pe bilet in oras, iar cei din Sapoca, Matesti, Vadu Pasii, etc sa plateasca aproximativ aceiasi suma, in conditiile in care in oras parcurg maxim 4-5 km, iar in catre localitatile din afara pana la 14-15km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.