Explicația primarului. De ce autobuzele vor merge pe centru

„E o greșeală. Autobuzele nu trebuiau mutate pe centru. Cel mai bine ar fi fost să circule pe prima bandă, precum pe Transilvaniei și Aleea Industriilor”.
E opinia – critică – a unora dintre șoferi referitoare la proiectul de modernizare a Bd. Unirii:
„Dacă autobuzele ar fi circulat pe prima bandă, atunci nu mai era nevoie de stațiile de autobuz de pe mijloc, care reduc din carosabil și favorizează ambuteiajele la orele de vârf ale traficului”.
Ultimul răspuns al primarului
Chestionat recent despre acest subiect, primarul Toma a oferit câteva explicații:
„Dacă am fi pus banda specială lângă bordură, atunci ar fi trebuit să desființăm toate locurile de parcare. De la un capăt la altul al bulevardului Unirii. Așa, cu banda pe mijloc, se va putea parca în continuare la bordură. Poate nu în spic, ci pe lung, dar vor rămâne locuri de parcare pe Unirii. Cel puțin eu așa vreau, rămâne să vedem după ce se termină toate lucrările, în toamna asta”.

Toate lucrările de pe Bd. Unirii ar trebui să fie gata în toamna asta (asfaltare, schimbare țevi apă, semaforizare, iluminat etc.).
Din acel moment se va putea aprecia în ce măsură va fi viabil un compromis între benzile de circulație și parcarea la bordură.
Citește și:
Numai minciuni prin omisiune, fente si deruta, ca asa-i in politica, dar nu suntem toti prosti cu 4 clase, totusi. Ok, ai asfaltat Transilvaniei, ca era praf, desi puteam din banii nostri in conditiile noastre, dar Unirii de ce nu spui ca era impecabila si nu necesita asfaltare? Ai facut asta din grandomanie si sa spargi norma la proiecte UE, ca tare va place lauda astora din politica si aveti obsesia de a ramane in istorie, indiferent cu ce. O sa stea mare parte din carosabil goala, ca autobuzele circula rar, iar masinile se vor ingramadi, nu vom mai avea benzi de incadrare, se vor face ambuteiaje. Practic, recunosti ca ai facut cum vrea UE, nu cum e bine pentru noi, te-ai dat singur de gol.
Deci,la un calcul simplu iese cam asa:banda de mijloc dedicata transbuz.Una pt mașini. Cealalta pt parcări. Deci….o singura banda pt mașini. O sa fie ceva de vis.
Inainte era o banda si pentru turisme, si pentru autobuze, si pentru biciclete si pentru carute si pentru aia opriti pe avarii la bancomate, covrigi, pacanele sau farmacii. doua benzi pe toata bucata dintre unirii sud si colonel buzoianu erau cum sunt doua benzi pe maresal averescu pana la electrica si mai departe pana la bulevard. Deci va fi mai bine.
Foarte corect
Și pana la urma orașul este pentru oameni, nu pentru mașini. Dacă toți burtoșii cu colesterolul in artera își vor pierde jumate din zi ,poate și fumând, in trafic, eu zic ca ceilalți care folosesc piciorul , bicicleta su autobuzul sunt câștigați.
80% folosesc masina, 20% nu au masina/permis si merg de nevoie cu autobuzele, uneori cu doar 3 persoane intr-un autobuz, adica risipa de resurse colosala. Aia pe jos si cu bicicleta nu ii aduc in discutie ca nu exista, sunt sub 1%.
In concluzie, se va sta in trafic si mai mult, poluare si mai multa si timp pierdut.
Tu guiti asa pentru ca nu ai traseu pe acolo si cel mai probabil nu esti nevoit sa mergi la job, ca te cunosc si stiu ca nu mergi nici cu autobuzul, nici cu bicicleta, nici pe jos 2km pana la job. Nici eu nu am traseu pe Unirii, dar asta nu inseamna ca ma bucur ca a macelarit orasul si ca stau ALTII in trafic aiurea. E sport national la romani sa te bucuri de raul altora.
Cine i-a câștigat?
Banda speciala pentru bus putea fi pe partea dreapta a străzii și in același timp folosită de taxi , ambulantă , poliție și mașini cu mai mult de 2 persoane la bord. Mai ales ca autobuzele nu trec in fiecare minut. Nu era nicio problema dacă se parca in continuare pe partea dreapta. Nu încurca cu absolut nimic
parcarea masinilor se poate muta in parcari subterane
dar de …. costa
Parcarea în spic ocupa mai mult loc decât cea laterala, mai ales când sunt camionete sau mașini mai lungi. Singura soluție în lipsa unor parcări supraterane este parcarea laterală pe prima bandă
Pai anul trecut ne „aburea „ca UE a impus ca si conditie de finantare sa fie banda de transport public pe centru si fara locuri de parcare !
Urmariti articolele mai vechi de pe buzoienii.ro
Acum aflam ca se va putea parca insa ( vezi Doamne ) tocmai din acest motiv nu poate fi banda speciala pe dreapta ca sa se faca compromis si sa se poata parca…..
Pai pina in „modernizare ” se parca in spic pe dreapta si autobuzele foloseau banda dinspre trotuar tocmai ca aveau nevoie de acces in statiile de pe …. DREAPTA! Unde erau si alveole de refugiu si cind stationa autobuzul era banda libera pentru deplasare …..
Dar s-au desfiintat alveolele de refugiu si s-a mai ocupat inutil o banda cu statiile pe mijlocul Bd. UNIRII , ca asa a vrut „muchii lui „, ca a vrut sa faca „la fel ca in Tel Aviv …”, declaratie facuta de TOMA cu ceva ani in urma !
Mai lasati minciunile cu UE , ca UE nu a impus o asemenea dileala , Ghidul de finantare UE pentru mobilitate urbana este disponibil „la liber „si tradus in limba romana ! Si unii chiar stiu si sa citeasca …..
A fost o ambitie personala si atit ! Extrem de costisitoare ….. Bd. UNIRII era chiar OK fara de alte artere din Buzau .
Da , trotuarele de pe unirii trebuiau refacute precum si pista dedicata pentru biciclete , impusa intr-adevar de UE ca si conditie de finantare !
Deci… clasica abureala…. ERA OK Unirii ! doar trotuarele trebuiau asfaltate, ASFALTATE nu cu pavajul ce se misca si e pus ca de un orb….ne batem joc de timp, bani si etc….
A inghitit proiectul celor de la UE, chiar parea ca e o graba intre primarii care cum sa ia proiecte mai multe, nu a analizat deloc datele specifice, de sus parea frumos.
Nu uita nimeni cum a facut lobby pentru acea banda pe mijloc, pentru desfiintarea locurilor de parcare, a pistei pentru biciclete, argumentand ca sunt conditii certe, e greu de privit cum incearca sa se dezica acum cautand sa se includa in tabara celor care au atras atentia inca de la inceput ca lucrurile nu vor fi chiar ok.
Am mai comentat si la alt articol, este bine si util ca s-a reabilitat, recreionat si modernizat oarecum bulevardul, dar nu s-a tinut foarte mult cont de NEVOIA reala a oamenilor pentru cel putin cativa ani buni de acum inainte decat daca esti pe mosia ta si noi am semnat ca suntem de acord cu orice decide edilul – cand ar trebui sa fie invers, edilul s-a cerut primar pentru ca noi i-am comunicat niste doleante si l-am vazut capabil sa ni le rezolve. Este imposibil sa ai piata agroalimentara in centrul orasului si administratia sa considere reducerea aretrelor rutiere din zona, a locurilor de parcare, a zonelor de tranzit, motiv pentru care cele facute de nou (in ultimii ani) nu se vor imbina curand cu ceea ce exista nici fizic nici in mentalul public.
UE nu e tâmpită. Am mers în Franța cu autobuze care aveau banda dedicată tot pe centru. Numai avantaje. Indiferent de trafic orarul autobuzelor nu era perturbat. În perioadele cu aflux de călători intervalul dintre autobuze se micșora iar când erau puțini călători intervalul se mărea. Și cel mai important aspect, transportul cu astfel de autobuze este gratuit.
M-am intors azi de pe Transilvaniei si a inceput sa se scufunde in jurul canalizarilor, sunt zone unde s-a lasat strada destul de nasol, la primavara va trebui reasfaltata. Asteptam sa vedem cat rezista Unirii.
Pe Transilvaniei oricum se pun masinile pe avarii pe banda 1 si se circula doar pe o banda, gatuit…s-a rezolvat o laie…..
La Bacau, in locul a 130 de garaje demolate, se pune o parcare monumentala cu terasa si terenuri de sport pe acoperis, langa locuinte si oameni, incepand de ieri. Si tot la Bacau se chinuie de 9 ani sa faca rost de un sediu nou al primariei, cu banul jos, dar acolo primarul nu imparte partidul cu vicele mai vigilent si care cere licitatie.
Toata tara asta face: parcuri, parcari, sedii, totul circulare. În Buzău e un soi de frenezie a copy-paste + telefonul fără fir de reies numai minunății.
https://ziaruldebacau.ro/se-amenajeaza-prima-parcare/