Gică Toader: „Gata, niciuna nu mai iese pe traseu!”
Capăt de drum, după 14 ani de folosință, pentru ultimele BMC-uri turcești (cele galbene).
Ultimele 16 BMC-uri galbene, ajunse la Buzău în 2008, au fost scoase zilele trecute din uz. Celelalte, portocalii (fabricate în 2006), au fost scoase la pensie mai demult.
„Au ajuns la un nivel mare de uzură, consumau mult, nu aveau încălzire și nici aer condiționat. Vom vedea ce vom face cu ele, deocamdată le-am scos, definitiv, din uz”, a precizat Gică Toader, director Trans Bus.
Au plecat 16, au venit 25!
În locul celor 16 BMC-uri, care circulau pe rural, Trans Bus a pus în loc 25 de autobuze:
VDL Citea – 14 bucăți
Volvo – 5 buc,
Iveco (articulate) – 6 buc
Gică Toader: „Vom avea de acum aceleași condiții pe rural ca și pe oraș. Cele șase Iveco articulate ne sunt de mare folos întrucât am eliminat astfel dublurile la orele de vârf”
Trans Bus e firma Primăriei Buzău care a cunoscut cea mai importantă creștere în cei 6 ani de mandat ai Primarului Toma.
Devenită irelevantă până în 2016 din pricina maxi-taxi (sistem favorizat în perioada Boșcodeală), firma de transport public face acum eforturi să-i convingă pe buzoieni să-și (mai) lase acasă autoturismele personale.
Citește și:
In SUA nu exista sistem public orasenesc de transport, deci nimic nu este obligatoriu sau trebuie. In cazul Buzaului, NICIODATA, NIMENI nu va reusit sa programeze traseele si masinile a.i. sa fie punctuale ori sa circule pe profit (nu pe gol, ca subventia merge oricum). Pentru ca asta este harta asezarii iar Toma nu e Ceausescu sa recladeasca sau sa reconfigureze orasul pentru a fi fiabil transportul in comun. De altfel se si vede ca incercarea asta fantasmagorica de a inlocui masina personala cu bicileta sau autobuz se apropie, fara sa fi inceput bine, de esec. Mi-as dori sa fie altfel, sa fi gasit solutii locale, aplicabile noua, nu imprumutate, reinterpretate prost si aplicate cu japca, cu biciul. Practic, multi sunt dati afara din oras, pentru ca orasul nu-i mai incape. Masuri luate impotriva oamenilor, nu pentru oameni. Daca asta e ~oras deschis~… m-am lamurit.
@Eu sa stii ca in SUA faptul ca nu exista sistem orasenesc de transport (cu unele exceptii ca New York) este deoarece orasele americane sunt proiectate din temelii pentru masini, spre deosebire de orasele europene care au crescut in timp si care sunt pline de stradute mici si cladiri istorice care nu permit demolarea cartierelor intregi pentru a face mai mult loc pentru masini, asa cum au facut americanii, dar si comunistii intr-o anumita masura. De aceea politica europeana este de a incuraja transportul in comun, cu trenul sau pe biciclete, si se descurajeaza utilizarea masinilor. Din pacate, romanul de rand nu intelege ca el nu gaseste loc de parcare pentru masina in fata blocului pentru ca toti de pe strada lui vor acelasi lucru, insa doar vreo 4 dintre ei trebuie sa mearga cu masina la locul de munca, pe cand restul iau zilnic masina pana in centru si inapoi
Mai e o chestie la americani. Pe aia nu-i doare de ceea ce face sau pana unde merge vecinul, insa in timp s-au amenajat/acordat facilitati pentru cei care sunt mai prietenosi cu natura, cu balenele. Atentie, in timp, si nu ca pe o pedeapsa ci ca pe un beneficiu pentru cei care se aliniaza noilor reguli. E, asta nu o intelege romanul celalalt, de nerand. 🙂
Autobuzele din flota actuala sunt second-hand, si, desi s-ar zice ca- s mai noi si nu polueaza mult, trebuie avuta in vedere resursa de viata ramasa – ca la avioane, iar din momentul in care incepi sa platesti mai mult pe mentenanta, nu mai e afacere. Iar masina isi consuma resursa si stand in trafic sau dand in gropi sau guri de canal mai joase, nu doar circuland. Dar, s-a facut, aia e, ne vom adapta si vom vedem daca asta a atras sau a indepartat dintre noi, locuitorii.
TEREACĂ, ÎNTREABĂ DACĂ LE VÂND?
Nu s-a luat încă o decizie, o să revin.
Mai corect ar fi să spunem că nu s-a anunțat nicio decizie, bunicuțele nu vor fi scoase la pensie ci vor face plusvaloare încă mulți ani, iar plusvaloarea nu este pentru toată lumea! Cel mai probabil nu vor fi scoase la licitație ci vor fi ținute încă vreo jumătate de an în ploaie, ca să le mai scadă valoarea, după care vor fi vândute la preț de fier vechi către cumpărătorii deja stabiliți.