Gratuit și fără licitație în parcările rezidențiale din Buzău
Primarul Toma a semnat azi comunicatul remis presei locale prin care se anunță că regulamentul parcărilor rezidențiale se află în dezbatere publică.
Pentru a încuraja achiziția autoturismelor nepoluante, regulamentul acordă noi avantaje electricelor și hibridelor plug-in.
Astfel, conform noului regulament electricele și hibridele plug-in vor avea:
1) Gratuitate în parcările rezidențiale
2) Atribuire preferențială, înainte ca în proces să intre termicele
Art. 53, alineat (1), pct. 2 – În cazul în care numărul de cereri pentru locuri de parcare este mai mic sau egal cu numărul locurilor de parcare, se atribuie cu prioritate în mod gratuit pentru folosinţă, câte un loc de parcare persoanelor deţinătoare de autoturisme electrice sau Plug In Hybrid
Art.54 – În cazul în care numărul de locuri de parcare din parcarea de reşedinţă este mai mic decât numărul de solicitanţi se vor atribui prioritar şi gratuit locuri persoanelor prevăzute la art. 53, alin. (1), pct. 2
În plus, electricele au gratuitate și în parcările cu plată din oraș, iar impozitul este zero.
Modificările ce se doresc a fi făcute (propuneri ale municipalității) pot fi analizate în pdf-ul de mai jos:
Citește și:
Cu electricele este clar, au numere de înmatriculare de culoare verde, deci pot identificate foarte ușor, mai ales că nu fac niciun fel de zgomot pe timpul deplasării, cu excepția poate a Springurilor care au un uruit specific, mai pronunțat. Dar plug-in hibridele cum pot fi identificate în mers, mai ales dacă în urma tensiunii scăzute din baterie au motorul termic în funcțiune fie pentru a o încărca în mers, fie pentru a deplasa mașina, sau amândouă deodată, pentru că poate…Și în Buzău avem plug-in hibride?
Identificate pentru ce ?
Definitie pentru Pulgin Hybrid:
Hibrid plug-in
Acest tip de automobil folosește pentru propulsie două motoare, unul electric și un motor termic. Sistemul hibrid plug-in este asemănător cu cel al mașinilor full hibrid, doar că dispune și de posibilitatea de a încărca bateria de la priză. Acest tip de automobil folosește pentru propulsie două motoare, unul electric și un motor termic.
Sistemul hibrid plug-in este asemănător cu cel al mașinilor full hibrid, doar că dispune și de posibilitatea de a încărca bateria de la priză.
Automobilele Plug-in hibrid pot rula în modul 100% electric (în funcție de model între 30 și 60 de kilometri), pot atinge viteze mai mari în acest mod și pot fi reîncărcate atât la o priză convențională (casnică) cât și la stațiile de reîncărcare pentru mașini electrice. Bateria se poate încărca și prin frânare regenerativă iar atunci când nu este suficientă energie pentru a acționa motorul electric, propulsorul termic preia toată sarcina.
Descrierea detaliata pentru tipurile de Hybrid aici:
https://vanzari.renault.ro/ce-inseamna-hibrid-hybrid-plug-in-microhibrid
…din câte s-a constatat mașinile buleftrice poluează mai mult !…
https://playtech.ro/2024/cel-mai-important-mit-despre-masinile-electrice-desfiintat-oficial-cum-polueaza-de-ce-nu-au-zero-emisii/
Prostii cât casa. Chiar și dacă se alimentează din energie produsă din combustibili fosili tot electricele ies (cu mult) pe plus. Producerea energiei electrice este de câteva ori mai puțin poluantă decât producerea benzinei și motorinei în rafinării. Că electricele în mers nu emit (deloc) noxe știe toată lumea. Apoi, ponderea energiei verzi, din eoliene și fotovoltaice e din ce în ce mai mare.
În răspunsuri de genul acesta se vede ”geniul ascuns”.
___
Totuși:
– To manufacture each EV battery, you must process 25,000 pounds of brine for the lithium 30,000 pounds of ore for the cobalt 5,000 pounds of ore for the nickel, 25,000 pounds of ore for copper Diging up 500,000 pounds of the earth’s crust For just – one – battery. Toate astea se prelucrează cu excavatoare, pompe, basculante, benzi transportare, instalații industriale etc.
– O Tesla S necesită 64 kg litiu; https://www.mining.com/wp-content/uploads/2022/08/Chart-Tesla-raw-material-requirments-to-produce-20m-vehicles-.jpg
– Iată și producția de energie electrică (în UE, dar planeta nu are geamuri sau pereți). Dacă un panou fotovoltaic cu o durată de viață de câțiva ani sau bateriile necesare care reprezintă consumabile sunt construite din materiale și cu procedee ecologice pentru acest site, atunci e clar că discuția este în zadar. La fel se petrece și cu energia nucleară, nu poluează (mult) dar iradiază iar instalațiile costă de nu știm noi să numărăm. La fel și cu eolienele cu fundație din beton și corp din metale și elemente compozite https://www.consilium.europa.eu/ro/infographics/how-is-eu-electricity-produced-and-sold/
– Vânzările scad peste tot pentru că oamenii nu le găsesc utile și deloc ieftine în exploatare. O baterie (parte consumabilă la o EV) costă cât o Dacie nouă. https://www.profit.ro/bloomberg/entuziasm-redus-pentru-masinile-electrice-vanzarile-au-scazut-pentru-prima-data-in-ultimele-17-luni-si-romania-anunta-declin-21464768
– Și da, europenii de unde tot încearcă unul și altul să ia lumină interzic deja reclama FALSĂ cum că EV-urile sunt prietenoase cu mediul cu excepția utilizării în mers și atât (dacă ignorăm uzura pieselor)
– Beneficiile extracției de litiu https://www.nature.com/articles/s43017-022-00387-5
– Și, în final, se știe că EV-urile nu aglomerează traficul, ca să fim ”complecți” în raționamentul local.
___
Of, păcat!
Ai studii care sa demonstreze ceea ce spui sau este parerea ta de tovaras competent priceput la toate?
Pana acum toate studiile aparute (si care au ajuns si pe meleagurile noastre, evident) spun ca, in fapt, masinile electrice sunt un mare fas care au doar rolul pragmatic de a ajuta economia Chinei (cel mai mare producator de baterii, detinatoarea celor mai mari zacaminte de metale si pamanturi rare necesare constructiei bateriilor si motoarelor electrice) prin monopolul asupra materiei prime si prin anularea avansului tehnologic urias al tarilor occidentale in ceea ce priveste motoarele cu ardere interna.
Cu masinile electrice s-a mai incercat acum 100 de ani. S-a mai incercat si mai devreme, pe la sfarsitul anilor 1800. De fiecare data concluzia a fost aceeasi: nu sunt viabile dintr-o sumedenie de motive.
Totusi ma bucur sa vad ca sunt si oameni cu creierii in cap care inteleg fasaiala numita masini electrice. De asemenea, spre fericirea mea, conduc o masina cu motor V8, 4.4 litri. Si planuiesc sa cumpar si una cu motor V12, 5.4 litri. Ambele cu norma de poluare euro 2, ambele neinmatriculate in Romania.
Domnule tovarăș, ai auzit de Cobalt ?!
Te invit sa te documentezi cu privire la fenomenul exploatării Cobaltului !
Da, Congo, frumos daca nu ar fi jale mare. Dar nu conteaza, voi sa fiti europeni si moderni, nepoluanti după impresia unor smartass.
https://www.youtube.com/watch?v=OvKnn8BRRI8
https://www.youtube.com/watch?v=1TL7hTx5z0k
https://www.youtube.com/watch?v=Hmqf0L52rD8
Oare nu orice subventie sau incurajare de a achizitiona vehicule electrice e genocid curat?
Domnule Toma, poate ai sau o sa ai nepoti, asta vrei sa incurajezi? https://industryeurope.com/downloads/5084/download/drc10.jpg?cb=c16fcceb06e1f909e80436be76554b52&w=980&h=
Tot oamenii fără posibilitate vor plăti parcare,cei cu bani își cumpără electrice, hibride….
Credeți că daca ar fi un trai decent pt toată lumea nu ar fi mai multe hibride, electrice?
De unde sa știți dumneavoastră cei ce ne conduceți care e viața muritorilor de rând….
Il asigur pe dl.primar ca daca se aproba acest regulament , in speta art 53, alin(1), pct 2.si 3, va fi dat in judecata pentru discriminare.
Subscriu si eu la acest aspect!
Vad macar o masura sa incurajeze achizitia de masini noi ca tot ii tragea mereu cu rablele , mi se pare normal ca cel cu masina noua sa fie prioritar, asa poate mai scapam putin de rable este un pas mic dar este ceva decat deloc si astfel de masuri ar trebui sa mai fie doar asa vedem ca se face ceva real pentru scaderea noxelor, aglomeratiei etc, nu doar simpla demagogie.
Băbește, un Logan este atât de eficient (mare parte datorită filtrelor) în zilele astea încât produce emisii de CO2 într-o cantitate aproape dublă față de combustibilul consumat. Respectiv un motor 898 cmc Tce benzină de 100 cp emană 119g CO2 la km (130 g cel de 1.2). La un consum mediu de 6%, asta înseamnă 11,9 kg de CO2 în aer.
Un pom matur are nevoie de aproape 1 kg de CO2 pe oră pentru a funcționa normal, respectiv fotosinteza, proces care dă un reziduu, oxigenul, într-o cantitate aproape dublă (1,7 kg pe oră un fag de 25 m înălțime) și înmagazinarea ulterioară în biomasă – frunze, masă lemnoasă.
După 100.000 de km, un Logan cu respectiva motorizare degajă în aer 11.900 kg CO2. Un pom are nevoie, într-un an, de minim 7.200 kg CO2, doar că Loganul (dacă nu e taximetru sau de firmă) rulează în medie 15-20.000 km/an, adică produce 2380 kg CO2/an.
Gargara cu poluarea e extrapolată la nivel mondial din unele zone cu adevărat încărcate cu praf, metale grele, climă dificilă, CO2, de la natură (vulcani, șisturi) sau de mâna omului. Dar cum existența omul e responsabilă de 30% din totalul de… ATENȚIE!, 0.04% CO2 din atmosfera Pământului, ”problema” e la fel de falsă ca multe altele rostogolite de-a lungul istoriei Umanității, pentru diverse interese.
Iar cine nu știe că totul pe lume este carbon, are o problemă de cunoaștere gravă.
Cât despre cei care sunt ecologici cu mintea dar nu cunosc din ce sunt produse masele plastice, materialele compozite, țesăturile sintetice, produsele cosmetice etc. (adică din petrol), chiar au nevoie de o reluare a cursurilor gimnaziale.
toata lumea egala
cunosc situatia reala prezentata mai sus de co2 varianta cu poluarea este aruncata la inaintare deoarece se arunca in spatiul public ideea ca daca ai multe masini si mai sunt si vechi atunci primaria nu poate sa tina pasul cu acest fenomen scapat de sub control si din cauza aceasta e foarte aglomerat orasul ,locuri de parcare nu sunt , poluare foarte ridicata etc. dar nu se facea nimic sa se estompeze curentul cu pricina.
Comentariile inteligente de mai sus sunt doar texte copiate dupa net si puse aici. Altfel, ma intreb….Doamne…cate minti de la Harvard avem in Buzau…. !!!
Domnilor, tipati, urlati, comentati cat vreti: lumea merge spre electrificare. Punct.
Asa cum acum 100 de ani, a trecut de la trasura la automobil pe combustie.
In plus, stiuuuuu, voi sunteti fierti pe poluare….dar aruncati gunoaie de plastic in apa si deversati rahatul in spatele curtii la tara…
Nu mai zic de fumul de la dizalul de Jermania, atat de drag voua 🙂
Oi ipocrite.