Iată ce pot face călătorii pentru a nu mai lua bilet de la șofer ori tonetă!


Soluție găsită de conducerea Trans-Bus Buzău la reclamațiile călătorilor că prețul biletului achiziționat de la șofer e de 3 lei, comparativ cu 2 lei de la tonetă.

„Până la sfârșitul acestei luni, eu sper cât mai devreme, vom introduce plata prin SMS. Va fi un număr de patru cifre la care călătorii pot trimite SMS imediat ce se urcă în autobuz. Vor plăti doar 2 lei, ca la tonetă, plus un mic comision. Călătorul va primi înapoi un SMS cu un cod pe care i-l arată controlorului. Codul e valabil între 30 și 60 de minute, cât durează călătoria de la un capăt la altul pe linia respectivă”, a anunțat azi Gică Toader – director Trans-Bus.

Soluția este viabilă întrucât în prezent marea majoritate a populației beneficiază de telefon mobil.

Până la sfârșitul acestei luni, Trans-Bus va mai implementa o soluție tehnică modernă în avantajul călătorilor.

În principalele stații din oraș se vor amplasa panouri pe care se vor afișa minutele și secundele până la venirea autobuzelor în stație de pe fiecare linie. Buzăul va fi al doilea oraș din țară, după Cluj Napoca (vezi foto alăturat) care implementează acest sistem.

Rămas singur operator în municipiul Buzău – după eliminarea maxi-taxi – Trans-Bus va continua modernizările în lunile următoare.

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!


Citește și:  „Mergeam și deodată am văzut un autoturism în depășire de pe contrasens. Apoi…” CLICK AICI   

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

16 comentarii în “Iată ce pot face călătorii pentru a nu mai lua bilet de la șofer ori tonetă!

  • Cu ce firma vor face acest sistem?

  • Spune ca cetatenii vor plati acelasi pret, 2 lei, dar apoi spune ca cetatenii vor plati mai mult, ca vor mai plati si un comision, ca asa e la noi, trebuie sa dai dreptul, pardon comisionul.

  • Ma bucur ca au pus in practica idea mea pusa pe Buzau City report, in doar 2 saptamani se si pune in aplicare felicitari municipalitatii.

  • În Cluj Napoca sunt si automatele pentru vânzarea biletelor…dar in poza nu se observă.

  • Cu tot cu comision se va ajunge tot la 3 lei,si unde e avantajul??? Ar trebui sa refaceti programul de circulatie al autobuzelor…pt ca am asteptat 30 de min autobuzul nr 5,si nu sunt singura persoana careia i s a intamplat asta.

  • Si soferul care apare in imaginea atasata reportajului , este un om care mereu cand vrei sa cumperi bilet de la el stai 5-10 minute sa ti dea biletul, te tine in picioare langa el, si pe langa asta mai e si nesuferit cand iti raspunde.. nu e ca si cum le ai da tot lor bani, tot ei fac figuri pe banii altora. Si legat ce s-a spus cu programul, mare dreptate ai, de 3 ori am intarziat la munca pentru ca nu si respecta programul afisat. Fara sa fie aglomerat in oras, ca asta e principala scuza a lor. 😉 Dar le lipseste educatia si cheful de munca 🙂

  • Si TVA la sms cine plateste….sa aiba si companiile de telefonie de castigat

  • Ar fi si mai eficient cardul de calatorii…(ne raportam la Cluj, cand vreodata o sa fie municipiul nostrul la standarul Clujului), noi ne-am intors la compostoare, vremea anilor ’88-’90

  • Si daca mi se inchide telefonul?

  • Platesti amenda.
    Exact cum platesti amenda si daca spui ca a zburat biletul pe geam.

  • Daca folosesc firma care are si in Bucuresti, la ei biletele sunt cu dubla confirmare, pentru a nu putea fi folosite de mai multe ori.
    Dai codul de verificare si apoi primesti cod de reverificare daca cel de verificare e valid si nefolosit.

  • De ce simplu cand se poate mai complicat? Solutia CORECTA si LEGALA este ca si biletul luat de la sofer sa coste tot 2lei.Simplu ca ‘buna ziua’! Ce face o persoana care nu are bilet si nici telefon? Plateste amenda ! Mai Gica.ai devenit ‘sofer’ in……..’gandire’.Tu nu realizezi inca in ce tara si ce vremuri traim?Poate te gandesti sa introduci si cate o chiuveta si niscaiva sapun pentru nespalatii din Simileasca si nu numai ,care imput autobuzele!

  • Nu este corect ca soferul sa elibereze bilete din 2 motive:
    1. Daca soferul ramane in statie dupa inchiderea usilor ca sa elibereze bilete, timpul de intarziere va fi nedeterminat, atunci treaba cu termen de a ajunge la statia x..pica!!!
    2. Daca soferul elibereaza bilete in timp ce se deplaseaza conduce la amplificarea riscurilor de accidente datorat neatentiei!….eventual i-ar trebui o amenda de circulatie in acest caz!
    Cartele, SMS….orice este binevoit in acest caz!
    Insa cea mai mare nevoie este ca pe bulevardele mari sa se circule pe 2 benzi….asa dupa cum sunt si construite! Pe Unirii, pe Stadionului, Transilvaniei, 1 Decembrie(Garii)…..mai ales pe bulevardul spre gara…in permanenta risti sa lovesti spatele unei nasini…ce sa mai zic despre atentia soferului de autobuz si nevoia lui de spatiu pt. deplasare in conditiile astea!

  • Avînd ceva treabă în municipiul Ploiești în luna august a.c. am văzut sistemul electronic de afișaj al mijloacelor de transport în comun , instalat în absolut fiecare stație ! Mi-a plăcut ” redactarea “, era pe înțelesul tuturor și am stat o juma de oră să văd dacă autobuzele și troleiele vin LA TIMP, așa cum e afișat … Vă mărturisesc, am rămas cu gura căscată : în orașul Republicii lui Caragiale, veneau și plecau la minut!

  • Cuza VODA, din pacate, noi nu avem nici macar statii. Un desen pe carosabil nu poate fi numit statie de autobus. Tocmai incepe sezonul ploios, va fi o placere sa asteptam autobuzul in ploaie si vant si in unele cazuri cu picioarele in noroi (de exemplu statia Tohaneni pe 1 Decembrie 1918, sensul Pod Dragaica – Gara).

  • Soferul nu poate da bilete și din următorul motiv. E prea prost. Și atunci în loc sa vândă respectivul bilet de unde își ia salariul și sa ureze călătorie plăcută plătitorului de taxe la primărie – care e angajatorul sau – prefera sa fie dobitoc și sa zică pe un ton de jignire oamenilor sa vina cu bilet. sa nu îl deranjeze. Cer ăluia care vrea votul meu sa îi dea afară și sa angajeze pe unii care îmi zic Mulțumesc când le dau bani. Ca așa e în Japonia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.