La nivel de cartier, Buzăul prinde din urmă orașele din vestul României

Așa arăta anul trecut în Broșteni parcarea careului de blocuri de la „I-uri”.

Aici nu se mai făcuse nimic de la înființarea cartierului:

Așa arată acum, după lucrarea muncitorilor de la Urbis Serv:

Toată parcarea a fost asfaltată și trasată. Riveranii beneficiază acum de peste 100 de locuri de parcare

Lucrarea de la „I”-uri nu-i gata încă, mai trebuie amenajat și noul loc de joacă:

Opinie. Buzăul, la nivel de cartier se apropie de orașele din vestul României

În vara anului trecut, reporterul buzoienii.ro a cercetat la nivel de cartier orașele date drept exemplu din vestul României: Oradea, Alba Iulia, Sibiu și Cluj Napoca.

Concluzia. Buzăul prin ceea ce face Urbis Serv de câțiva ani (asfaltare străduțe, parcări, alei și trotuare) le-a prins din urmă. Cu platformele de gunoi îngropate, străzi și parcări asfaltate recent, Buzăul – la nivel de cartier – se apropie din orașele amintite mai sus.

Dacă Buzăului îi va ieși, după înlăturarea gardurilor din plasă, proiectul de îngrijire a spațiilor verzi de pe lângă blocuri, atunci Buzăul va fi – la nivel de cartier – unul din cele mai bine puse la punct orașe din România.

Citește și:

loading...

24 de comentarii la „La nivel de cartier, Buzăul prinde din urmă orașele din vestul României

    • Domnule primar Cartierul Broșteni prin anii 78 _82 se numea Cartierul Tineretului și mai avea o denumire. TTSM. Daca nu stiti va spun eu. aici locuiau Țărani,Țigani,Sârbi și Militari. La vremea respectivă majoritatea erau Tineri acum suntem Bătrîni trecuți de 65 ani. Ati tăiat Gardul viu și Aleea Sporurilor partea dinspre LIDL arată că după Război. Acesti oameni bătrîni nu mai sunt în stare să amenajeze spațiul din fata blocurilor, sunt neputincioși.Cu scuzele de rigoare va invit in aceasta zona menționată sa vă convingeți personal .Cu multă stima și respect Vasile Gurau Locatar al Bl . D9 ap 12

      Răspunde
  • Si dupa ce le prinde ce le face? Le da-n cap? Le fura banii? Le ia primaru’? Asteptam sa-l prinda cineva si pe al nostru! Daca prindem din urma si Pitestiul, ne piteste si noua primarul?
    Mai nene, doar s-a asfaltat un spatiu dintre niste blocuri! Vezi ca prin cartiere a inceput sa creasca iarba pe spatiile verzi dintre blocuri! Cine-o tunde? In plus au inceput s-apara tot felul de „pitici de gradina” si alte „lebede” si „amenajari” kitsch-oase facute din cauciucuri taiate si alte materiale reciclate, vopsite care mai de care mai strident, de aia ce se considera improprietariti cu spatiul verde de primar. Incepem sa ne dam arama pe fata! La noi atat s-a putut! Pe noi cine o sa ne prinda?

    Răspunde
  • Prea multa lauda.Nu s-au creeat spatii noi de parcare ci doar s-au asfaltat.Toate cu plata.Inseamna ca nu ai văzut Oradea,Arad,Timișoara dacă spui ca ii prindem din urma.Calitatea lucrărilor de pe str.Unirii e printre cele mai proaste din țară.

    Răspunde
  • Și în contrapartida ne vând asfaltul acela la metru patrat, doar asta e scopul asfaltărilor printre blocuri, motiv de taxe noi pentru proprietarii auto, motiv de gâlceavă intre vecini, riverani și vizitatori, etc.

    In alta ordine de idei, Da, Urbis se mișcă cu talent in ceea ce privește asfaltarile și treaba asta putea fi speculată mai eficient de către domn’ primar.

    Dacă voia domn’ primar să devină erou buzoian de-a pururea, până la judecata de apoi:
    – asfalta tot municipiul Buzău dar fara sa pună taxe apoi pe fiecare centimetru pătrat de printre blocuri.

    – tot cu Urbisul lărgea apoi, că avea unde, și asfalta și bulevardul Unirii (păstrând fosta configurație și adăugând giratorii in marile intersecții, mai ales cu Transilvaniei și Bălcescu), ba chiar, pe toate mlaștinile alea din fața blocurilor, pline de boscheti, aka spatii verzi, încropea oricate parcări putea.

    – făcea parcări oriunde găsea spatiu de-un autoturism, inclusiv în locul mărețului parc Iazul Morilor.

    – prelungea accesul auto pe Aleea Trandafirilor până la Bazar, cum era odinioară. Sunt o grămadă de centre vechi atât în țări cât și în UE unde centrele vechi sunt accesibile cu autoturismul, chiar în centre vechi de cel puțin două ori (!!!) mai înguste decât al Buzăului (vezi Italia, Spania, Germania, etc.)

    – făcea parcare suspendată deasupra parcării de la Mac, pe modelul mall-urilor mari de prin alte orașe, dublând capacitatea parcării actuale.

    – cumpăra microbuze (electrice), in locul autobuzelor.

    – neutraliza găurile negre de la bugetul locul ce papa multe milioane de € anual, inutil: Gloria si inutilii locali.

    Cu astea ar fi devenit erou, atât, fara cai verzi pe pereți !

    Răspunde
    • Dvs numai parcari visati Ma mir ca nu ii spuneti primarului sa va faca pasarela sa intrati cu masina in sufragerie. Nici in centrul vechi sa nu scap de cazanul dvs.

      Răspunde
      • Domnule Stefan, se numește INFRASCTRUCTURA, o chestie care sta la baza dezvoltării și evoluției de orice fel, o chestie in care unii, mai spre vest, au investit enorm și coleg roadele, in timp ce noi, mai la est, aveam până nu demult 100km de autostradă, distrusă și aia, iar acum, in anul de grație 2023 avem jumate din drumurile din județ încă neasfaltate. După cum observăm si intr-un articol mai jos, cel cu Porschele împotmolit, avem drumuri trecute pe harta care sunt accesibile cel mult calare pe un cal de munte, antrenat, și o spun din constatări personale, cu ochii mei, nu fiindcă am văzut în acel articol.

        Răspunde
  • Auras ,pana nu schimbam fatadele alea jegoase,peticite ,gri ,nici nu stiu cum sa le mai spun,nu se va schimba nimic la nivel de imagine ,la nivel estetic!I-am spus-o si lui Toma!Degeaba te plimbi pe Iazul Morilor cand vezi blocurile alea jegoase din Micro III!Pt ochi e …Africa sau o favela din Brazilia!

    Răspunde
  • Felicitari celor implicati ,si la mai multe

    Răspunde
  • Felicit comentatorii, s-a umplut de continut mai tare in sectiunea de opinii decat ”vestea” in sine!
    Eu nu simt nevoia sa evoluez cetateneste concurand cu altcineva ci mai degraba cu mine. Azi am o nevoie, care ridica o problema, pe care incerc sa o rezolv eu (nu cu altii) si astfel am mai deprins o informatie de care aveam nevoie din moment ce am fost interesat, sau o capacitate noua, fara sa ”dau in cap” altcuiva, sa ocup acel loc in societate doar pe baza de grobianisme urbanistice tratate drept ”realizari” de genul unor acoperaminte cu asfalt, nici macar de calitatea unui ”drum”.
    Doi la mana, un cartier inseamna aspect, utilitati si accesibilitatea lor, inclusiv parcari. Spatii si perdele verzi, spatii pentru copii, pentru animale de companie, spatii pentru activitati sportive. Iluminat. Acces usor la artere principale, la zona centrala, la zonele principale de interes, de agrement – sistem bun de transport in comun, ridesharing, trotinete, taxi si parcari publice cu plata. Gradinite/scoli/licee si cand vreodata oare la Buzau?!?, facultati in zona, dotate, renovate, accesibile pietonal. Cladiri reabilitate, verzi, independente energetic in privinta administrarii, cu recuperarea apei pluviale, cu panouri solare, cu acoperisuri verzi etc. Siguranta cartierului. Nivelul de zgomot.
    Trei la mana, cand va pretui un apartament cu doua camere, din Buzau, cat unul din Oradia, atunci da, suntem ”MAI” tari decat… orice si la ce folos?! Altfel zis, pe cine intereseaza ca parem sa fim ceea ce am inteles noi ca ar fi altii?!?

    Răspunde
    • În caz că nu știți la toamnă se vor inaugura două nou grădinițe în orașul Buzău, una în Dorobanți 1, alta între Bălcescu și Unirii. Dar cu scăderea demografică accentuată de la nivelul întregii țări, nu prea e nevoie de grădinițe noi, unii ar zice că dimpotrivă.

      Răspunde
      • Daca s-ar normaliza sistemul si nu ar mai exista clase cu zeci de elevi, nici Umbrarescu nu ar face fata nevoii de noi scoli/gradinite + colegii.
        Sa stiti ca natalitatea se incurajeaza oferind facilitati in avans, in special ca tindem spre o societate programata, cu timpul si deciziile masurate, nu dupa ce s-a rupt apa, insa aveti dreptate, „unii ar zice ca dimpotriva”, civilizarea se face cu japca si precum au vazut frumos ei la Oradia.

        Răspunde
      • Nici de școli generale?! Nici de licee ori școli de meserii?! Să le închidem și să îi înghesuim pe copii la unitățile de învățământ „de top”!

        Răspunde
        • Avem două școli generale în oraș, 6 și 8, cu un număr tot mai mic de elevi. E un adevăr. Pentru școala 6 se propusese comasarea cu școala 16 care e peste drum.

          Răspunde
          • Cu tot respectul, dar cand se aduce drept argument o exceptie, consider discutia de la sine incheiata. Acolo sunt chiar 3 scoli, si Scoala nr. 7, insa din cauza faptului ca arondismentul cuprinde putine blocuri cu 4 etaje din apropiere si restul case, e normal si tine de managementul local. Lipsa unei scoli cu siguranta nu aduce atractabilitate unui cartier dar nici o poti lua pe sus s-o muti unde e nevoie dupa o vreme, cum va fi in cazul parcarilor supraterane fixe (a cazut una la NY de curand).
            Decat sa comaseze scolile nu mai bine redistribuie de la cele invecinate? Printr-un efect de domino se va ajunge si la Sc. nr. 11.
            Si ca sa mai si glumesc, poate ca daca s-ar face Scoala nr. 11 – Aripa B, in locul Scolii nr. 16, s-ar rezolva si supraaglomerarea de orice fel produsa de aceasta institutie de invatamant. Ce, daca elevii de la ”Eminescu” invata de atatia ani la marginea orasului, nu au mai avut rezultate ori nu s-au mai inscris intr-a 9-a doritorii?

            Răspunde
            • Păi asta s-a vrut dacă vă amintiți. Mutarea unor clase de la Sc nr 11 la Șc. nr. 6. Dar au făcut scandal, pe drept, părinții unor copii care chiar locuiau în Micro III. „Cum adică, pentru cei care vin de la Mărăcineni și V. Pașii la Șc. nr 11 să-l mutați pe al meu, care e chiar din Micro III, în Micro V ?”

              Răspunde
              • Asa se intampla cand comasarea vizeza exclusiv beneficiul veneticilor si nu si a celor aflati de drept acolo. Nu e normal sa vezi rosu in fata ochilor cand se face loc prin relocarea ta si nu acomodarea nou venitilor in acel spatiu?!? Dar daca cei din urma erau directionati direct spre ”Aripa B”, n-ar fi fost corect fata de toti?
                Cam asa e si cu frumosul in cartiere. De ce unii, aproape toti, trebuie sa suporte toanele artistice ale vecinului de la parter? In design, interior sau landscaping, nu mai e un secret de cand cu internetul, daca vrei sa vinzi, sa inchiriezi, sa te adresezi unei mase mari de clienti sau beneficiari, amenajezi in tonuri si tipare neutre. Atunci ai cel mai mare procentaj de multumiti, adica-s mai multi cei care se simt bine sau se folosesc de ceea ce tu oferi. In rest, cetatenii nu consuma realizari scriptice, ei confrunta realitatea zi de zi, de aici marea discrepanta dintre ceea ce pare o mare realizare, pospaiul de asfalt – de dorit nimic de zic, si uimirea pe care cel putin eu o resimt cand citesc astfel de stiri-concluzii, unele care presupun ca sunt oarecum un ecou ale dlui. primar. Adica eu chiar cred ca dumnealui crede ca se pricepe si ca prin astfel de lucrari de intretinere minimale intr-un oras ni se face un imens si nemaipomenit de bine, nicidecum sa fie ceva normal.

                Răspunde
                • Domnule/Doamna MT, dumneavoastra spuneti ca prin lucrarile de intretinere minimale, nu ni se face un imens si nemaipomenit de bine, ci este un lucru care ar trebui sa fie normal intr-o tara civilizata. Tocmai aici gresiti. Din experienta mea ca si cetatean corect al acestei natiuni, observ ca NU traim intr-o tara civilizata. Astfel ca, aceste lucrari eu le vad exact ca pe niste minuni, intr-o tara unde doar s-a furat si s-a omis binele cetatenilor. Sunt un inceput si ar trebui sa fim mai buni si mai intelegatori cu cei care dau dovada de o minima intentie de a face ceva bun pentru noi. Dumneavoastra va comportati exact ca o persoana cu handicap, care a fost batjocorita de copii in tinerete si acum in floarea varstei, in loc sa fie o persoana mai buna cu cei din jur, pentru ca a avut experienta de care pomeneam, de cele mai multe ori (a se citi intotdeauna), se comporta la fel daca nu mai rau, cu cei din jur, care nu au nicio vina si nimic de impartit cu acei copii nemernici din copilarie. Sunteti o persoana inteligenta si ati inteles ideea. Trebuie sa fim mai buni, iar dumneavoastra, nu sunteti. Critica si ironia sunt bune doar pana la un punct.

                  Răspunde
  • Era de datoria primăriei sa adapteze!!! A pus urbisul sa traseze linii si ne ia banii pe parcări!!! De ce mai plătim impozit pe clădire si pe locul din fata blocului?

    Răspunde
    • Impozit pe clădire plătim ca să avem străzi cu asfalt, iluminat public, încălzire în școli, parcuri îngrijite etc. Până și la țară se plătește impozit pe teren și casă. Există și varianta, pentru cei care nu mai doresc în comunitate, mutării în pădure.

      Răspunde
      • Domnule Tereacă, răspunsul dvs.de mai sus mi se pare demn de epoca comunistă, când „dușmanii poporului erau înfierati cu mânie proletară”! Vi se pare că parcul Crâng este bine îngrijit? Pe strada Al.Marghiloman sau Victoriei când ați circulat cu mașina ultima dată? Știu, au fost asfaltate peste o sută de străzi, dar eu v-am dat două exemple importante și semnificative! Aș fi curios să mai văd iazul morilor de sus! La inaugurare nu mai conteneați cu publicarea de astfel de fotografii din toate unghiurile și pozițiile!

        Răspunde
      • Conform legii daca incerci sa te muti in padure vei fi tarat afara de forte inarmate.
        Si chiar si in padure daca vrei sa stai sa stii ca de impozit si taxe nu scapi.
        Poti sa incerci sa cumperi o bucata de padure si o sa constati ca imediat vor veni trupele de bugetari sa te jefuiasca.
        Si nici prin gand sa nu iti treaca sa vrei sa locuiesti in padurea cumparata, ca faci chiar si puscarie pentru asta.
        Sistemul e facut sa n-ai scapare decat prin moarte.

        Răspunde
  • Ne rupem masinile in spatele blocurilor de pe 1 decembrie, zona tohaneni, marasti. Acolo sunt gauri cat roata masinii. Inteleg ca din Brosteni si Dorobanti vin voturile, dar tot oraul merita ingrijit.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.