Milioane de români afectați din cauza aberațiilor câtorva

Prima aberație e restricționarea circulației pe timpul nopții.

„Împiedicăm astfel tinerii să meargă la petreceri”, e motivația oficialităților. De parcă tinerii care vor să petreacă la cineva acasă nu se pot aduna înainte de ora 23.00 și ține cheful până la 05.00 dimineața!

Apoi, să fim serioși, ce mari petreceri se dădeau în Buzău (ori aiurea, prin țară) lunea, marțea, miercurea…

În lupta contra epidemiei, utilitatea acestei măsuri converge spre zero. Doar creează neplăceri unora care merg la serviciu pe timpul nopții sau au vreo urgență de rezolvat. Plus iritarea inutilă a populației din pricina suprimării libertății.

A doua aberație e închiderea magazinelor la ora 21.00.

O măsură care, în opinia reporterului, mai degrabă ajută la răspândirea virusului. Pentru că magazinele se vor aglomera cu oameni înainte de ora închiderii (ora 21.00).

Sunt cetățeni care preferau să-și facă aprovizionarea după ora 21.00 – tocmai pentru că era mai liber. Din cauza măsurii impuse de Guvern, aceștia sunt nevoiți acum să vină mai devreme.

Din nou, o decizie cu efecte pozitive care converg către zero în lupta anti-Covid, dacă nu cumva consecințele sunt negative. Adăugați și aici iritarea populației. Ce faci dacă, de pildă, ți se termină pâinea ori ai uitat să cumperi (pentru că ai avut mintea ocupată cu probleme de serviciu, familiale, etc)?

Unde e cu adevărat o problemă în transmiterea virusului – la transportul muncitorilor către și dinspre serviciu – guvernul nu poate face nimic

Decât să fi restricționat circulația pe timpul nopții și să fi închis magazinele mai devreme (efecte zero), mai bine guvernul ar fi dat niște bani firmelor de transport (private și publice) ca să crească frecvența la orele de vârf. Asta ar fi fost cu adevărat o măsură utilă, nu aberațiile de mai sus.

Citește și:

loading...

14 comentarii la „Milioane de români afectați din cauza aberațiilor câtorva

  • Domnu’ reporter debitezi foarte multe lucruri nedocumentate si problema este ca mai citesc si altii aici.
    Daca ai face munca de teren, ai fi observat in ultimele luni, in parcarile Penny si Kaufland zeci de masini si sute de tineri stransi dupa ora 22:00. Sau la toate spalatoriile self service ai f observat noaptea mesele pline. Lumea socializa acolo. Astia din parcari isi aduceau chiar si scaune pliante si stateau pana la 2 noaptea. Despre asta este masura.
    In legatura cu inchiderea pietelor, diferenta intre mall si piata este ca la mall firma privata de paza te someaza imediat sa-ti pui masca altfel te da afara, pe cand la piata politia locala sta cu niste agende in mana la intrare. Pietarii si acum stau cu masca sub barba.
    Asa ca hai sa nu fim ipocriti.

    Răspunde
  • Mai tereaca.daca esti tu asa de „specialist” la toate,fa mai „inteligentule” si niste propuneri.Pana atunci,mai taci din gura si termina cu propaganda asta idioata.

    Răspunde
  • Domnu’ reporter, rolul dumneavoastra este de a da stirea asa cum este si nu aceea de a o comenta. Mai mult decat atat, nu cred ca sunteti expert in domeniul raspandirii virusilor.

    Răspunde
  • Răspuns pt. Zoe. „Mai mult decat atat, nu cred ca sunteti expert in domeniul raspandirii virusilor”. Care experți, ăia care azi zic ceva iar mâine exact pe invers ? Nu vedeți că „experții” ăștia habar n-au nici ei. Chiar ei recunosc, „luăm și noi măsuri la brodeală, poate merge ceva”.

    Răspunde
  • Răspuns pt. Viespea demagog. La sfarsitul articolului chiar am facut o propunere. Una care cred eu ar ajuta cu adevarat, nu aberatiile astea doua.

    Răspunde
  • Răspuns pt. Va vedem. Da, acum în prag de iarnă, e nebunie noaptea pe la terase, spalatorii, prin parcări. Acolo e problema (spatiu deschis), nu când sunt 50 de insi intr-un autobuz sau maxi taxi (spatiu inchis).

    Răspunde
  • In parcarile mall-urilor chiar era plin de oameni ce faceau si chestii ilegale precum drift-uri. Nu mai zic ca in spate la kaufland sud deja aparuse o cocina la cate gunoaie lasau „tinerii”. Masura cu iesitul seara e buna, macar sa limiteze cat de cat, cea cu magazinele este aberanta. Daca se ridica masurile, ar putea reporterul sa mearga in parcarea unui centru comercial dupa lasarea intunericului

    Răspunde
  • Pana una-alta vad ca ultimul racnet in criza Covidului este ca apartinatorii bolnavilor au ajuns sa fie sfatuiti de sistemul nostru sanitar ultra-performant sa gaseasca singuri cate un loc liber in sectiile ATI din spitalele din Romania, ptr rudele lor bolnave.
    Asta chiar ca intrece orice inchipuire intr-un stat european!
    Asa de bine este coordonata criza pandemiei de catre guvernarea liberala oplosita sub pulpana lui Iohannis.

    Răspunde
  • Domnule reporter vad ca ma iei la misto. Eu zic sa te documentezi IN TEREN STIMABILE si apoi sa iti permiti aroganta de a-ti lua cititorii la misto.
    Nu mai zic ca trei antevorbitori de ai mei, sustin acelasi lucru ca si mine – noaptea se strangeau grupuri de zeci de oameni.
    Cu privire la transportul public, propunerea dumitale este aberanta – sa mai dea Gubernul ceva la transportatori…Ca sa ce? Ca sa-si cumpere autobuze? De pe o zi pe alta? Nici un mijloc de transport nu a fost prevazut pentru situatii de epidemie/pandemie. Fiecare are macar 20 de randuri de scaune (atentie nu locuri!). Vrei sa mearga si economia, sa duci oamenii la munca (care nu-s putini din imprejurimi) dar sa nu se raspandeasca nici virusul…

    Răspunde
  • Pentru „Va vedem”. De acord, se strangeau, dar vara, nu acum iarna. Iar la subiectul doi, să dea guvernul bani pentru motorină. Și asta îndeosebi pentru privați, că ei nu vor face curse suplimentare dacă ies în pierdere.

    Răspunde
  • În weekend-ul trecut, au fost pline parcările de tineri care pierdeau timpul la ore târzii, lângă o sticlă de 2 l de suc și o pungă de semințe.
    Cât despre transportatorii privați, aceștia s-au angajat să facă față călătorilor de pe traseul pentru care au obținut licență. Legal, nu pot transporta mai mulți călători decât numărul înscris în certificatul de înmatriculare. Au câștigat traseele cu autobuze, dar funcționează cu microbuze. CJ Buzău ar trebui să verifice aceste aspecte.

    Răspunde
  • Domn’ reporter, ia exemplu concret, Buzau. Pai daca mai da si guvernul niste bani la sacul fara fund Transbuz, crezi ca se rezolva situatia? De-aia nu suplimenteaza ei cursele la orele de varf? Ca n-au bani? Sau ca ii doare fix de pandemie si n-au nici un interes sa se organizeze. N-ai observat ca, la anumite ore, pe unele trasee, circula gaoale? Iar piata … Iarasi, n-ai observat ca statiile de la piata centrala sunt cele mai aglomerate de pensionarii ce se plimba cu autobuzul la piata sa-si ia o legatura de patrunjel cu un leu, ca in micro 14 e un leu jumate? Decat sa faci propaganda aiurea, mai bine plimba-te prin oras si observa, ca sunt multe altele de observat, doar sa ai interes. Sau, de fapt, asta-i interesul, poate mai pica niste bani in sacul ala fara fund ….
    Daca masura cu ora de inchidere si de „stingere” a fost luata pentru a mai domoli avantul tineresc, asta cu pietele a venit din dorinta de a mai incerca sa reduca plimbarile aiurea si aglomeratia fara sens si fara rost, datorata unor oameni ce ar trebui sa fie constienti ca e necesar sa evite sa se plimbe la piata fara o necesitate stringenta, macar pentru faptul ca fac parte din grupa de risc crescut. N-aveau cum sa zica: pensionarii stati acasa. Li s-ar fi urcat lumea in cap, desi este evident ca e necesar! Greu de priceput …

    Răspunde
  • Catre Radu. Poate ai dreptate, nu stiu, or fi castigat cu autobuze. De fapt problema e ca, intr-adevar nu sunt prescrise, printr-un regulament sau prin contract niste reguli clare a caror respectare sa fie strict urmarita de autoritati. S-a mers si se merge la mica intelegere, la micul interes, ca de-aia a avut loc toma sa bage Transbuz-ul pe rutele judetene, ceea ce nu e tocmai in regula. Dar se va termina si cu asta, pentru ca primariile localitatilor beneficiare nu vor mai putea sustine subventia pentru cursele astea, iar pe toma, se va gasi cineva sa-l intrebe de banii cheltuiti aiurea cu tipul asta de transport urban, pana la 50 de km de oras.

    Răspunde
  • @Conturbatoru
    Din cate inteleg , tu ai fi mai fericit sa nu mai aibă primăriile de comuna bani pentru asocierea cu TBZ. Eu as dori un transport civilizat, concurențial, nu cum făceau privatii pana acum, impartindu-si traseele la mica intelegere si erau stăpâni peste călători. Puteau sa-i transporte si cu remorca de tractor pentru ca cetatenii nu aveau încotro. Nu puține au fost situatiile cand, deși nu era pandemie, privatii trimiteau la ore de varf microbuze si am vazut si noi cateva cazuri in presa buzoiana. Nu toti privatii merita băgați în aceeași oală, sunt si unii seriosi, care au facut investitii.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.