Nodul Spătaru lăsat de izbeliște, buzoienii vor accesa A7 pe la Ulmeni – Clondiru

E aproape incredibil ce se întâmplă cu licitațiile în România.

Un an și jumătate au trecut degeaba, sectorul Spătaru – Buzău Est din A7 nu are constructor.

Au fost două desemnări!, dar firmele de pe locurile 2 și 3 au contestat la tribunal și… au câștigat.

Acum s-a ajuns ca în iunie 2021, licitația se reia de la zero! Cu posibilitatea să ajungem și în 2024-2025 înapoi, tot aici.

Autostradă știrbă, tocmai la Buzău

Să vezi și să nu crezi, tot A7 va fi gata prin 2025, doar segmentul Spătaru – Buzău Est nu!

Cu nodul Spătaru în aer, buzoienii vor trebui să urce pe A7 spre București la următorul nod, cel de la Ulmeni – Clondiru.

Pe aici vor merge buzoienii și nu numai pentru a intra pe A7
Nodul de la Clondiru poate fi accesat dinspre Șoseaua Buzău – Ploiești, dar și dinspre E85, pe la Cioranca – M. Banului

Ce nebunie va fi 2 ani la Buzău din pricina dintelui lipsă!

Formularea „autostrada știrbă” a fost rostită azi, inspirat, de senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu, la o emisiune la Focus Tv.

Consecințe

Vă dați seama ce probleme de trafic vor fi la Buzău cu autostrada lipsă între Ulmeni și Vadu Pașii ?

Tot traficul de pe A7 va fi direcționat pe la Hanul lui Țintă – Centura Buzăului – Pod Mărăcineni – E85 – nod Vadu Pașii!

Totul din cauza acestei prostii numită licitație (care ține România pe loc), când totul s-ar fi rezolvat mai repede și mai bine dacă statul numea un constructor cu muncitori, experiență, bonitate. Cum e Umbrărescu de pildă.

Citește și:

loading...

12 comentarii la „Nodul Spătaru lăsat de izbeliște, buzoienii vor accesa A7 pe la Ulmeni – Clondiru

  • Domnu’ reporter, pe ce lume trăiți? Acordare directa poate prin Rusia sa vedeți! Ca legea licitațiilor are o problema sunt de acord, dar nu ca licitațiile sunt inutile! Va rog abtineti-va de la asemenea idei de lumea a 3-a!

    Răspunde
  • Numai in tara asta condusa de ignoranți se poate intampla asta!Eu pe aia de la CNAIR ,i-as baga in puscarie pt subminarea economiei!Dar si pe guvernanti!Fa dracului un departament pt contestatii cum are Polonia ,sa nu depinzi de tot felul de judecatori tampiti!Un rahat de DNA a putut fi infiintat dar unul pt contestatii ,unde sunt bani de bani ,nu!Natie de dobitoci !

    Răspunde
    • Nu pe la Clondiru se va intra pe autostrada. Ci pe drumul judetean dintre Stalpu si Costesti, unde se va construi o intrare si iesire provizorie de pe autostrada, pana cand va fi gata si lotul Spataru – Buzau.

      Răspunde
  • Tereaca, tu esti comunist rau ,tovarase!
    Comunist de-la rosu pana in oase, pana si tovarasul toma te invidiaza!

    Răspunde
  • Uimitor cum Dragnea era un neocomunist rău, când comunismul, iată, e mirific!!! În Rusia sunt legi ca peste tot, care se respectă, nu ca peste tot, domna Zoe. În România avem legi proaste făcute să fie respectate cu greu sau doar de papagali.
    De la dl senator Pufu mă așteptam la orice dar să-l taie nostalgii stomatologice în loc să miște legi în Parlament nu. Pufu doar constată, ca membru al unui partid aflat la guvernare, cu 42 de inițiative legislative co-semnate din 2020 din care 14 au ajuns legi, deci e normal. Doar eu am pretenții absurde de la un salariat remunerat cu peste 10.000 lei net/lună? Înainte de 2020 abia se ”târa”, cu 10-20.000 lei pe an de pe la firmele proprii, în timp ce doamna Pufu lucrează la BNR iar salariul e confidențial, dacă ați mai auzit așa ceva. Pentru cine dorește palpitații miocardice îi sugerez vizualizarea declarațiilor de avere ale senatorului nestomatolog: 3 pagini cu proprietăți, una cu economii la bănci, și alte acționariate.
    Dacă o contestație se dovedește neîntemeiată, contestatarul trebuie să plătească penalități de întârziere față de câștigătorul inițial și rămas definitiv, pentru că-l întârzie la demararea lucrărilor, care implică subcontractori, credite sau garanții bancare etc., fără să mai vorbesc de prejudiciul public (tot măsurat în timp, which is money!), cuantificabil doar electoral, pe nedrept de către liderii locali. Asta ar fi măsură!
    A doua ar fi parteneriatele publice-private, cu firme chinezești, că prietenii americani și-au arătat capacitatea morală prin Bechtel, și plata vignetei doar pentru autostrăzi. America de Sud e plină de infrastructură nouă (căi ferate, autostrăzi), chinezească, cu materiale și forță de muncă locală, urmează Africa și Asia, adică partea aia din ”Lumea” BRICS, cu multe miliarde de cetățeni.

    Pentru cei cu ”Lumea I-a”-n gură, puțin studiu:
    https://hls.harvard.edu/today/a-history-of-corruption-in-the-united-states/
    https://academic.oup.com/jah/article/105/4/912/5352872

    ”Senatorul liberal Vlad Mircea Pufu deține, la rândul lui, două firme, care derulează contracte cu statul în valoare de 230.551 de lei cu TVA (47.051,2 euro). Prima firmă, SC Casa Media SRL, a primit de la Primăria Municipiului Buzău un contract de 110.551 de lei cu TVA, pentru prestarea de servicii de publicitate. Iar compania SC Media Grup Production SRL are încheiate două contracte cu UAT Buzău, unul de 72.000 de lei cu TVA, iar al doilea de 48.000 de lei cu TVA, care vizează, de asemenea, servicii de publicitate.” (Jurnalul.ro, 30.01.23)

    Răspunde
    • Si propunerea ta e si mai comunista.
      Cum sa sanctionezi pe cineva care doreste verificarea corectitudinii licitatiei?
      Oricum acesti timpi nu sunt nicidecum intarzieri, oricum castigatorul initial nici n-ar fi putut demara lucrarile.
      Prin afara e acelasi sistem, iar contractele incep a se derula dupa ce se scurge timpul legal prevazut pentru contestatii si rezolvare a contestatiilor. Nu semneaza nimeni contract azi cu incepere a lucrarilor maine in conditiile in care legile prevad niste termene de contestatii de X zeci de zile si termene de solutionare de Y zeci de zile.
      Si daca te uiti pe statistici o sa observi ca de cele mai multe ori procedurile sunt contestate pe drept, concluzionand la final ca intradevar au fost nereguli si de multe ori decid anularea procedurii initiale si refacerea acesteia.

      Răspunde
      • Nu sancționarea e propunerea, ci cauza DACĂ rezultatul este contestat de dragul de a contesta.
        Sunt 13 loturi care alcătuiesc șantierul A7. Primele 2 tronsoane, dintre Dumbrava și Stâlpu, sunt deja în execuție iar Stâlpu-Buzău e contestat, precum și ultimele 3 tronsoane, Bacău-Pașcani (acordate inițial UMB). Restul de 7 tronsoane, Buzău-Bacău, sunt semnate contractele și aparțin UMB.
        Pe primele două loturi, aflate acum deja în lucru cu cei de la Pizarotti și bulgarii de la Coni+Traci Grup, au fost contestații neîntemeiate.
        Pentru loturile 5 și 6 din porțiunea Buzău-Focșani au fost contestații neîntemeiate, la restul loturilor câștigate de UMB (4, 7, 8, 9 și 10) nu a depus nimeni ptr că oferta românească a fost cam în jur de 80% din sumele contraofertanților. Aceeași soartă se așteaptă și la ultimele trei loturi, 11-13, câștigate inițial de UMB și aflate în contestare, cu slabe șanse de reușită, pentru că la fel oferta financiară este cu mult sub cea a competitorilor.
        Recapitulând, UN SINGUR TRONSON, nr. 3, Stâlpu-Buzău este contestat și s-a ajuns în instanță. Din 13.
        Vă rog, repetați care statistici arată că se contestă pe drept și nu doar de a pune bețe în roate, neexistând în legislație nicio prevedere care să sancționeze astfel de practici (de aici și propunerea mea, proastă înțeleg)!

        Răspunde
    • OB! autostrada din Muntenegru iti spune ceva?? nu zic de cele făcute în Albania.

      Răspunde
  • Problema este ca se câștiga contestațiile. Înseamnă ca cineva nu își face treaba cum ar trebui.

    Răspunde
    • Exact. Inseamna ca acolo sunt probleme, cel mai adesea de coruptie, ca nu poti sa faci greseli de tipul ala decat de corupt ce esti, nu ca ai fost incompetent. Oricat de idiot ai fi, ai sti sa aplici un amarat de sablon si sa bifezi niste casute corect. Sunt clipuri pe internet cu pasari care stiu sa sorteze forme geometrice corect, deci ideea ca un om nu poate fi capabil de asa ceva e absurda, mai ales ca se presupune ca pe posturile alea sunt angajati oameni cu scoala si experienta.

      Răspunde
  • Umbrarescu deja are mai multe contracte decat poate duce. Daca le-ar fi dat toate contractele numai lor s-ar fi prabusit, pentru ca oricat de mare ai fi, nu poti detine monopol intr-un domeniu care implica munca si logistica multa.
    Au mai facut unii nebunia de a se crede ca pot detine monopol pe constructii in cea mai dezvoltata zona, iar apoi au fost loviti de realitate si s-au reorganizat si acum nu mai accepta decat lucrari din zona de lucrari mari de tip premium si lux unde e profitabilitatea mare.

    Răspunde
  • ZECE loturi, din 13, vor fi realizate de catre UMB.
    De când tot aud că nu mai poate firma asta, și tot construiește, la prețuri mici și calitate peste ceea ce am merita ca români. Un securist bun acest umbrărescu. Bun de despot sau dictator luminat. N-am dorit să intru în polemici cu date punctuale, dar UMB și-a mutat sediul social și e un exemplu de bună practică pentru mulți, prin Vn. Această A7 va fi cartea de vizită a firmei, iar prognosticul meu e că în ceva vreme vom auzi de UMB și în afara granițelor. Ar fi păcat de experiență și voința dobândite.
    https://www.economica.net/autostrada-moldovei-e-oficial-umbrarescu-va-construi-toate-cele-10-loturi-de-la-buzau-la-pascani_645861.html

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.