Nu i-a fost perturbată vizibilitatea

Buzoienii au văzut ieri pe facebook imaginile teribile cu mămica și cei doi copii loviti de taxi pe trecerea de pietoni de pe Bd. Stadionului:


După vederea imaginilor, unii dintre privitori (inclusiv reporterul buzoienii.ro) au căzut în capcana de a acuza, pe lângă taximetrist, vinovatul principal, și pe șoferii mașinilor parcate în vecinătatea trecerii de pietoni.

Constatări:

1) Înainte de trecerea de pietoni, municipalitatea a montat (mai demult) stâlpișori:



2) Pentru că exista posibilitatea ca totuși cineva să fi parcat în spațiul dintre stâlpișori și „zebră”, reporterul a întrebat peste drum la „Vinăria lui Costică”.

„Nu, n-a fost parcată nicio mașină acolo. Din câte am înțeles, șoferul de taxi ar fi recunoscut că a avut o clipă de neatenție din pricina telefonului mobil”.

Asta e imaginea văzută de șoferi înaintea trecerii de pietoni. Deci, dacă nu era cu ochii în telefon, taximetristul ar fi putut-o vedea pe mămică și cei doi copii.

Ce se mai poate spune ?

Că parte din vină o poartă și mămica.

Regula când traversăm – chiar și pe trecerea de pietoni – e:

1) de a avea contact vizual cu șoferul (pentru a ne asigura că ne-a văzut) și

2) că mașina a început să încetinească.

Alte păreri așteptăm în rubrica de comentarii de mai jos.

Citește și:

loading...

10 comentarii la „Nu i-a fost perturbată vizibilitatea

  • Deci, se confirmă ce am spus în alt comentariu.
    Că el este principalul vinovat…

    Răspunde
  • Dar ce caută accea trecere de pietoni acolo, și de când există, este pusă aiurea. Din cate am văzut șoferul este vinovat, nu are nici o scuză.

    Răspunde
    • acolo a hotarat primaria sa o amplaseze care eproblema? cate nu s-au mutat din coltul strazii la jumatate. Astea sunt regulile in zilele noastre, nu trebuie sa ramanem blocati in trecut. Nu il scoateti vinovat pe dl Toma si de asta? Chiar nu pricepeti cum omul asta incearca sa na aduca in secolul XXII? Poate nu e inca asa in toata europa dar de unde stiti ca nu va fi asa pe viitor. Americanii, mai ales la San Francisco deja merg cu tramvaiul pe mijloc

      Răspunde
  • Este o „boală” folosirea telefonului mobil la volan! De aici pleacă multe nenorociri de care habar nu avem – pătrunderi inexplicabile pe contrasens,etc.Simplu! Modalitate legală de constatare de poliție, ce nu poate fi contestată ușor de către VIP-uri, în special – ca „radarul” la viteză (ceva de genul verificării sumare pe loc a telefonului mobil), apoi amendă consistentă, dar mai ales 3 luni suspendare permis!

    Răspunde
  • Intru aici mai mult pentru comentarii, ca articolele sunt mai mult de atras clickuri.
    Evident ca e vinovat, fara taximetru nu ar fi avut loc accidentul, chiar daca ar fi fost masini buluc parcate iar victimele ar fi fost oarbe. Eu mor de ras de cei doi stalpisori anemici care doar in lumea lui Guliver au 25 metri de la trecere si dupa ea. In rest sunt pusi din m in m pe trotuarele modernizate din oras.
    Domnule reporter, nu era mai bine daca cereai filmarea de pe camera de supraveghere a omului si filmai precum Bunila cu telefonul, si nu ar mai fi presupus nimeni nimic? Ce tampit mai lasa azi masina in trecerea de pietoni, dupa accidentul mediatizat de ieri???
    Sa speram ca politia e mai vigilenta si curioasa, ca daca nu se iau masuri, popicarie o sa fie in Buzau. Daca stiam, faceam azi poze prin Dorobanti de la autogara, la piata si pe Horticolei, ca am avut treaba pe acolo, ca sa vada si politia cum cine administreaza drumurile din oras are ”grija” de oameni.
    O intrebare. Daca o masina circula cu 50 km pe ora, in cat timp parcurge cei maxim 10 m din imagini. Dar 25? Ca tot vorbim de fractiuni de secunda.

    Răspunde
  • Apropo, vezi ca „alibi” inseamna dovada ca ai fost in alta parte in timpul savarsirii unei fapte, nu scuza sau circumstanta atenuanta pentru o fapta.

    Răspunde
  • Regula e ca șoferul sa nu fie tembel. Șoferul sa încetinească pana la limita evitării oricărui pericol cu riscul de a fi claxonat de alt prost din spatele sau. Puteți avea pe trecere o femeie cu copii, un copil, un bătrân care nu mai vede bine sau chiar un orb( cu asta Tereaca ce contact vizual mai ai?) Așa ca rezolvarea e la fătălăii care prefera sa ii dea tare pe trecere sa nu fie claxonați din spate de unul mai prost ca ei. Aceeași bolnavi care cred ca pietonul trebuie sa se opreasca sunt aceeași dementi care forțează trecerea cu calea ferată. Doar ca acolo contactul vizual e cam dur pt ei de data asta și se termina foarte prost pt șoferi. Așa ca, dacă trebuie sa cedezi trecerea: trenului, pietonului, altor mașini la stop, o cedezi nu cauți șmecherii sa încalci regulile de circulație.

    Răspunde
    • Ia auziți domnule ce spune art 205 punctul (3) Traversarea drumului public de către pieton se face perpendicular pe axul acestuia, numai prin locurile marcate ori/şi semnalizate cu indicatoare, iar în localităţi, în lipsa acestora, pe la colţul străzii, după ce s-a asigurat că o poate face în siguranţă pentru el şi ceilalţi participanţi la trafic.
      Care este dementul acum?
      NU CONTEST VINOVĂȚIA ȘOFERULUI. NICIODATĂ EU NU TRAVERSEZ STRADA DACĂ NU SUNT SIGUR CĂ SOFERUL ÎNCETINEȘTE DECI M-A VĂZUT.

      Răspunde
      • Tranca fleanca, mere acre, stricate pe jumătate….

        Ca întotdeauna, vina e a tuturor părților implicate, procentul fiecăreia fiind, evident, spre imposibil de stabilit.

        Șoferul evident neatent, care nu „a adaptat viteza”. Ideal, cu cât este mai puțin vizibila trecerea, sa incetinesti până aproape la oprirea rotii exact înainte să calci trecerea fiindcă nu poți ști ce apare pe aceasta.

        Doamna cu copiii care a manifestat 0 instinct de conservare ceea ce mi se pare frapant. Ideal e sa arunci ochii în stânga până când vezi că respectivul te-a văzut și încetinește, si nu oricum, ci suficient încât să oprească în timp util și să nu te lovească taman pe trecere. Acest fapt se estimeaza lejer in realitate, tot instinctual.

        Administratorul drumului.
        Trecerea aia de pietoni este periculos de ștearsă. Stâlpișorii aceia nu-mi dau seama ce rol au, dat fiind că între ei și trecere are loc o mașină, ba chiar în dreptul lor avand loc sa staționeze o masina ceea ce e chiar mai periculos pentru vizibilitatea trecerii. La modul sincer cred că mulți șoferi nici nu știu ce rol au și nu-i învinuiesc.

        Răspunde
  • In articolul de mai sus exista conjunctia adversativă „iar” a cărui rol este acela de a introduce o propozitie adversativă.
    Ca urmare articolul respectiv poate fi citit astfel „Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axul acestuia, numai prin locurile marcate ori/și semnalizate cu indicatoare. In localităti, în lipsa acestora (adică a trecerilor pentru pietoni), (pietonii pot traversa) pe la coltul străzii, după ce s-au asigurat că o pot face în siguranță pentru ei și ceilalti participanți la trafic”.

    Sigur că orice pieton care tine la integritatea lui fizică și nu vrea să-i scrie pe cruce că a murit cu dreptatea în mână ar trebui să traverseze doar atunci când are certitudinea că a fost văzut și șoferul tinde să oprească.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.