„Nu mai faceți parcări în spic! Se pierd locuri!”

„Prin parcarea în spic nu se câștiga nimic în adâncime, dar se pierde un loc de parcare la fiecare două-trei mașini față de parcarea perpendiculară”, susține un cititor buzoienii.ro care ne-a trimis și un desen.

„Desenul este făcut cu un program de proiectare profesional, dimensiunile sunt riguros la scară, deci nu este nicio încercare de fraudare vizuală, totul este „pe bune”. Calculul este făcut pentru dimensiunile unui autoturism standard, Dacia Logan de 4,4 m lungime și 1,8 m lățime. Caroiajul „în pătrățele„ este plasat ulterior, doar pentru a ușura interpretarea desenului”, susține buzoianul.

Atenție, cei de la Urbis i-au dat „matematic” dreptate cititorului buzoienii.ro, specificând că s-a ales varianta parcărilor în spic pentru a facilita manevrele de parcare, în condițiile în care unele străzi și alei sunt mai înguste!

Buzoianul susține că Urbis ar face bine să renunțe la parcarea în spic, întrucât „nu se va supăra nimeni dacă o manevră de parcare durează mai mult, mai important e să fie mai multe locuri de parcare”

Calcul

Două mașini în spic – 8,6 metri

Trei mașini în spic – 12,9 matrei

Trei mașini perpendicular – 9 metri

RISC. Parcarea perpendiculară crește numărul locurilor de parcare, dar crește și riscul avarierii mașinilor, în cazul în care spațiul de manevră e mai îngust, iar șoferul mai puțin îndemânatic.

Citește și:

loading...

12 comentarii la „„Nu mai faceți parcări în spic! Se pierd locuri!”

  • Dar programul profesional nu i-a explicat omului, că parcarea în spic are rolul de a face un compromis între lățimea căii de rulare si spațiul propriu zis de parcare? Pe aleile înguste dintre blocuri parcarea perpendiculară mai mult strică.

  • Sa vezi avarii, sa vezi preturi la asigurari, sa vezi câte manevre faci și cât consumi ca să intri și sa ieși din parcare, etc….inteligent omul .

  • Știm cine a înaintat propunerea și, matematic, are dreptate, problema este că, funcțional, apare o mare problema când șoferul iese din parcare, acesta va încurca doua benzi, pe când în cazul actual va încurca doar o banda.

    In cazul multor parcări de pe străduțele dintre blocuri, nu există decât o singură bandă paralela cu parcarea in spic, cat despre aplicativitatea pe Blv. Unirii, nici nu se pune problema, chiar și acum, in cazul in care nu ai o mașină atât de compacta precum Loganul, „muști” puțin și din următoarea banda.

    Exista multe zone pe Unirii cu distante de peste 10m între carosabil și blocuri, acel spatiu, actualmente cu câteva buruieni, ar putea acomoda sute de mașini, in total.
    Oxigenul e produs in mari și oceane, nu de 3 paie de gazon prin mărita urbe a Buzăului, cum se lamentează tot felul de neohipsteri.

  • Omu asta nu i-a luat in calcul si pe cei cu SUV-uri si limuzine care au 4.8 – 5m, uneori chiar un pic peste 5m.

  • Nu stiu cine a inaintat propunerea dar ar trebui sa se abtina… daca stii ca nu prea te duce capul, mai bine taci.
    Cred ca omul care calculeaza n-are masina, altfel nu vad cum ar putea fi anti parcari in spic.
    Ar trebui sa se faca doar parcari in spic, sunt singurele parcari civilizate
    Avantajele parcarii in spic:
    – nu blocheaza doua sensuri de mers la parcare si iesire din parcare.
    – poti deschide usa mai larg fara sa infunzi sau julesti masina de langa.
    – poti parca si iesi din parcare fara sa faci mai multe manevre si fara sa incalci axul drumului.
    – poate parca cu usurinta si cel mai incepator si nepriceput sofer.
    – reduce enorm riscul de julituri la intrare si iesire din loc.
    – reduce ritmul de crestere al pretului la RCA-uri.
    Si mai sunt si altele.
    In timp ce parcarea perpendiculara sau paralela cu bordura are numai dezavantaje.

    Si spun asta pentru ca la noi in zona au facut in mod prostesc parcari paralele cu bordura care au generat zeci de zgarieturi atat de la vecini cat si de la necunoscutii ce parcau in zona. Cei ce au luat locuri acolo au ajuns sa aiba majoritatea niste julituri pe bara fata sau spate sau pe aripi, locurile acele invintand la astfel de daune.
    La cea de-a doua locatie frecventata de mine s-au facut locuri perpendiculare cu bordura, loc unde timp de doar cateva saptamani masina mea s-a ales cu 10 mici ciobituri, mici zgarieturi si mici infundaturi pe portiere de la faptul ca cei ce parcheaza langa cand deschid portiera trebuie sa o deschida pana aud poc ca sa iasa din masina (adica a doua pozitie de deschidere), iar cum cele mai multe masini au unghiuri din ce in ce mai ascutite la portiere se produc mici ciobituri si zgarieturi la cea mai mica atingere a masinii de langa.
    Asta in conditiile in care pana sa se faca parcarea asta perpendiculara cu bordura tocmai tocmai schimbasem masina, si a ajuns masina noua de cateva saptamani sa arate mai rau decat masina veche care avea ani de zile de folosinta.
    La Buzau se cam fura la masuratoare cand se fac locurile, in realitate fiind mai inguste decat ar trebui. Deasemenea dimensiunile locurilor sunt o loterie, unul e mai mic, altul mai mare… probabil depinde de cate beri au bagat pe gat baietii de la Urbis cand trasau.

  • Nu vad de ce ii categorisesc in mod jignitor pe cei cu masini mai scumpe.
    Unii au muncit si au bani si de niste masini mai confortabile si mai dotate care fac sa crape ficatul celor care vor sa le pice masini scumpe ca ajutor social de la stat ca sa le aline handicapul mental.
    Daca ma uit prin oras, majoritatea au Passat care are minim 4,8 m sau Renault care minim 4,7 m si Opel care are minim 4,7 m. Iar ca latime nu exista masina cu latime sub 2 m, trebuie incluse si oglinzile ca si alea fac parte din masina. Nu la Logan trebuie sa se raporteze cineva ca dimensiune de masina.
    Ar trebui sa se aiba in vedere si bordurile, sa fie mai joase decat acum ca daca nu iti faci bara praf. Bordurile sunt mai inalte decat garda la sol a majoritatii masinilor.

  • Anonimule daca te-ar citi careva si ar pricepe ce scrii tare bine ar fi.

  • @Username
    Dacă ai suv, cred ca poți sa-ti permiți sa stai la curte.

  • Hai sa nu aberam, masina mai mare nu inseamna neaparat masina mai scumpa. Majoritatea masinilor de 5m sunt luate SH, mai ieftin decat masinile mai mici. Tot felul de buticari sau cocalari parveniti care vor sa isi exprime statutul printr-o rabla. Nici cu confortul nu are legatura, pentru ca o masina de dimensiuni rezonabile are destul spatiu, nu umple niciun coclete de-asta portbagajul la S Class-ul sau Q7-le la mana a 3-a. Iar cand se afla in situatii limita, nu am nicio mila de ghertoii de genul cand nu se pot strecura, cum o fac cei cu masini normale. Ba chiar de curand blocat un meltean de genul, care parcase cu roata la 5cm de dunga. Am refuzat saa inghesui pentru el si mi-am lasat loc sa pot iesi confortabil, iar el a intrat in masina pe la pasager. Ce sa-ti fac, barosane, prostia se plateste… Nu mai spun de situatia clasica a celor care nu pot trece de masinile oprite sa faca la stanga, pentru ca nu le permite latimea masinii si opresc tot traficul.

    Iar oglinzile nu conteaza la peste 90% din manevre. La tipul parcarii din discutie, mai ales, nu au nicio relevanta, ca masina iese/intra intr-un unghi la care oglinzile nu conteaza. Am mers si eu cu masini de-astea ridicole, late de 2m, nu e niciun spatiu sau confort, consola centrala are jumate de m, scaunele sunt la fel, e vorba doar de frustrari de parvenit.

  • A dat Giovany lege, direct scrisa in Constitutie: Cel ce cumpara SUV si nu berlina sa fie obligat sa cumpere si o casa in Buzau. Cel ce bea prosecco si nu vin sa fie obligat sa cumpere mosii in Saint-Tropez.
    Aici in Buzau doar saracii sa ramana, si musai doar cei ce demonstreaza ca stau pe ajutoare sociale.

  • Daca citim cu atentie Normativul 24 din anul 1997 (pentru proiectarea si executia parcajelor pentru autoturisme, nu mai este nevoie sa reinventam noi roata. Acolo sunt clar trecute dimensiunile locurilor de parcare in functie de tipul lor (perpendicular – la 90 grade, in spic – de la 75 la 45 grade si parlalel cu bordura, adica 0 grade) dar si pentru ce fel de tip de strada se preteaza. Concluzia ar fi ca locurile de parcare nu sunt unitare ca dispunere, ca asa e frumos, ci pentru ca asa impune geografia zonei. Parcarea la 0 grade (paralela cu bordura) nu ocupa nici macar o banda intreaga, nu exista pericolul ciobirii masinilor apropiate, accesul se face mai dificil (se rezolva in cateva ore, in poligon) dar plecarea este fara probleme, incomparabila cu cea in spic. Cele la 90 grade doar acolo unde spatiul e din belsug (supermarketuri de ex) si da, sunt cele mai facil de accesat pentru toti soferii. Nu mai ramane decat sa asteptam ca cei in masura sa stabileasca tipul de parcare pentru fiecare strada, potrivit normelor. Ori schimbam normele.

  • Sper să fie de folos cititorilor. Presupun că responsabilii cunosc deja aceste aspecte tehnice, mai rămâne să le implementeze spre beneficiul nostru… https://ibb.co/5F8zLpw

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.