Un accident teribil și o întrebare. Doar șoferii contează ?
Aici e filmulețul crunt cu mămica de 35 de ani spulberată pe o trecere de pietoni în București împreună cu bebelușul din cărucior:
Poliția Rutieră București: „Vina aparține și Primăriei Sector 4. Sunt ani de când am solicitat înființarea acolo a unui semafor!”

La noi, la Buzău, e invers. Administrația Toma e tocată zilnic de unii șoferi și politicieni locali de opoziție (PNL și USR îndeosebi) că pune semafoare la trecerile de pietoni. Pe Transilvaniei, la Obor, pe Marghiloman, Spiru Haret, Stadionului etc.
„Prea multe semafoare. Se fac proiecte împotriva oamenilor. Suntem cobai. E mai rău ca înainte”

Reporter buzoienii.ro:
„Cum, bă, să spui că la Buzău se fac proiecte împotriva oamenilor ?
Pietonii și cei care merg cu autobuzul nu sunt oameni ?
Doar voi, șoferii (+ politicienii USR Buzău), trăiți în orașul ăsta ?
Cum, bă, să critici că se înființează semafoare care protejează pietonii (copii, vârstnici, mămici etc.) de tot felul de nebuni viteziști ? Pentru că trebuie să aștepți tu 30 de secunde în plus la semafor ?
Cum, bă, să critici primăria că a făcut pietonală în CENTRUL ORAȘULUI(!) și a desființat două străzi ? Că trebuie să mergi tu puțin pe jos ?
Cum, bă, să critici primăria că a făcut bandă dedicată pentru autobuze pe tot Bd. Unirii ? Miile de buzoieni care merg zilnic cu autobuzul și ajung în 10-15 minute minute de la nord la sud nu sunt oameni ?
Pacienții din ambulanțe sau cei ajutați în timp util de pompierii care merg rapid pe pista specială de pe Unirii nu sunt oameni ?
Doar voi, șoferii (+ politicienii USR Buzău) sunteți oameni ? Doar voi, ăștia cu gura mare, contați în orașul ăsta ?”
Citește și:



Sa va gaseasca branca maica de cioflingari si cotirciti.
da de ce vorbiți cu „bă”?
Bă este măta și tactu…dacă ai cea mai vagă idee despre identitatea lui…VÂNDUTULE pe treizeci de arginți…Goarna lui Toma Făcăleț…
Semafoarele sunt utile si binevenite (scad numarul accidentelor grave). Problema este data de nesincronizarea acestora, rezultand o lipsa a fluiditatii traficului, timp mult pierdut si, implicit, o mai mare poluare a orasului.
Strada Transilvaniei cu masinile pe trotuar este o bomba cu ceas. La ce soferi si pietoni avem in Buzau, ma mir ca nu a existat inca un accident major in zona.
Mitocănia limbajului și ura cu care este scris articolul sunt atât de mari încât fac să nu mai fie relevant conținutul, ci mintea omului (mă rog!) care a scris.
Rușine, autorule!
Foarte corect ce ați scris.
Sunt bune dar nesincronizate. Si pe urma te observa dl. Ag Princi. Andrei B. si iti suspenda permisul o perioada medie+puncte penalizare ca la un semafor nu ai dat prioritate in intersectia semaforizata unui auto care este la 50m de intersectie. Asta e valabila pt cei care au nr auto de alte judete, Nu se aplica( la oprirea agentului. aceeasi manevra s a întâmplat pt alte 3 masini fara sa se aplice nici o sanctiune) pt nr auto de Buzau. Pt asta sunt buni „rutieristi”.Moderare
Legat de accidentul din Bucuresti, consider ca dupa sofer, administratorul drumului e extrem de vinovat. Pentru cine nu cunoaste zona, acolo este un Bulevard mare de vreo 2 benzi pe sens, drept. Soferii au verde la semafor(unde astepti si 20 minute ca sa poti trece) si apoi in 130 de metri au trecere de pieton. Masinile care erau pe partea stanga, de unde vedeam mamica cu caruciorul asteptau la semafor, deci vizibilitate zero.
Drumul iti da impresia ca ai trecut de semafor si ai prioritate, dar in realitate trebuie sa acorzi prioritate. Puteau pune limitatoare de viteza sau semafor, dar nu s-a vrut…
Revenind la Buzau, cea mai mare problema nu este existenta semafoarelor ci nesincronizarea lor la o anumita viteza medie – 40 – 50 km/h. Tot la fel si pe timp de noapte, unele puteau fi puse pe intermitent.
Da, era bine/ideal să fie sincronizate. Dar v-ați gândit că nu se poate ?
E ușor de zis, dar a îmbina X semafoare între ele e matematică, iar matematica nu poate fi întinsă ori comprimată ca să iasă bine/confortabil pentru toți (în condițiile creșterii accentuate a numărului de mașini).
Unele semafoare sunt cu buton. Ce sincronizare să faci ?
Iar toate aceste discuții pălesc când e vorba de salvarea vieților pietonilor (de către semafoare).
Așa că atunci când stai la semafor decât să înjuri mai bine gândești pozitiv că acel semafor a salvat o viață sau chiar mai multe.
………….Asa cum la trecerea de pietoni de pe Frasinet din dreptul Aurora Mall este nevoie de un semafor cu buton de ani de zile si comisia de disciplina rutiera doarme in ghete. Astfel de semafoare sunt necesare la toate trecerile de pietoni unde sunt in prezent instalate si acele limitatoare de viteza….
Scuza cu butonul nu este valabila, deoarece pe arterele principale, acel buton este de decor. Semaforul da verde si tine la fel de mult si daca apesi butonul si daca nu-l apesi. Este doar de decor. In Buzau sunt extrem de putine semafoare unde chiar functioneaza faza cu butonul, iar ele nu sunt implicate in aglomeratia din centru.
Asadar, daca s-ar dori intr-adevar sa se limiteze poluarea, ar putea sa le seteze macar pe strazile principale, ca sa se sincronizeze.
Este interesant cum inca se sustine dupa atata amar de vreme, faptul ca sistemul este unul inteligent, cand de fapt este un sistem clasic, simplu. Daca nu ma credeti, va rog sa pierdeti cateva minute la orice semafor de pe Unirii si sa cronometrati. Suplimentar, va rog frumos sa fiti atent la autobuze. Declaratia initiala a fost ca semaforizarea inteligenta stie cand vine autobuzul si ii da verde. O sa observati ca timingul nu se schimba nici cand este autobuzul la 1 km, nici cand nu este in statie. Eu observ dimineata cat de nostim este sa vezi ca este verde la autobuz, pentru ca asa este ordinea… si el ajunge exact cand se face rosu si sta si apoi asteapta inca o noua runda.
Daca s-ar sincroniza… ar da dovada de multa intelepciune. Daca baga in continuare vrajeala cu vitezomanii noaptea, atunci merita sa-i injure lumea, pentru ca vitezomanii se linistesc in maximum 2 saptamani de plasat politisti in boschetii de pe Unirii, cu pistoalele la purtator. Pur si simplu raman fara permis, deci… pietoni. Si uite asa ori nu a sa mai aiba cine sa se intreaca, ori o sa le fie frica.
„Unele semafoare sunt cu buton. Ce sincronizare să faci ?” – pe bune ?
Cred ca nu poti concepe o infrastructura ‘inteligenta’… si nici Toma & friends.
la buzau numarul de semafoare nu este cel necesar sigurantei rutiere ci cel necesar mentenantei.
Cu „ba” sa vorbesti cu ma-ta !
Ba cu ma-ta
Cele doua străzi din centru desființate, trebuiau sa fie verzi, pline de copaci și verdeață, nu de dale de piatră. Unde sunt plantati trandafirii de pe Aleea Trandafirilor? Asa ca las-o mai ușor.
Piața Dacia e o piață, platou, centru de oraș, nu parc.
Sunt câteva parcuri în apropiere.
Piata Dacia a fost o teapa … si este … si probabil va mai fi.
Tu stii ce e aia „piata”? Stii care e rolul ei?
Ia uite ce zice DEX :
piață, piețe substantiv feminin
1. Loc special amenajat unde se face comerț cu mărfuri cu amănuntul, mai ales cu produse agroalimentare.
sinonime: bazar târg târgoviște
2. Loc întins și deschis dintr-o localitate, unde se întâlnesc sau se întretaie mai multe străzi, adesea amenajat cu spații verzi, statui etc.
Pai cum rahat e aia o piata din moment ce nu se incadreaza in definitie? Aia nu e piata, ba baiatule, ala e un cacat monstruos pentru care o firma de casa a incasat multi bani ca sa il „faureasca” si pentru care alta firma de casa incaseaza/va incasa la fel de multi bani cu mentenanta.
Cat despre „aleea trandafirilor”…aceasta a devenit, dupa „modernizarea” conceputa de unu’ care nu a fost in stare sa ia examenul de treapta (serios, era suficient sa te prezinti si il luai daca aveai cel putin 2 neuroni functionali) un soi de „aleea buruienilor puse fara cap pe niste insule de pamant intr-un ocean de placi hidoase strabatute de un canal pe care curge, ocazional, o apa dubioasa”.
De vina primar bujduveanu..vezi ou 195 art 128
Bravo Tereaca, ai dreptate!
Tereaca fii om serios nu le zice bă, zi le m…lor!
Semafoare se pun unde este cazul.
Nu stau să explic aici de ce consider că nu sunt puse cap dar voi da două exemple.
1. Marghiloman cu Broșteni. O inepție. Trebuia trecere de pietoni care să oprească traficul de pe Broșteni și atât. Cine vrea sa traverseze strada Marghiloman o poate face la următorul semafor aflat la cea 50 de metri!!!
2. Trecerea de pietoni de la Aurora Mall, acolo unde poliția stă la pândă fix sub semnul de oprirea interzisă!!! De ce nu are semafor?
Punem semafoare, vorba cuiva de mai sus, pentru mentenanță?
Trist!