O plângere penală făcută de un „prieten” de-al lui Toma riscă să oprească lucrările

Dacă la vot s-a văzut că rivalii lui Toma n-au nicio șansă, posibilitatea (lor) de ajunge șefi la Palatul Comunal rămâne plângerea penală.

Cât mai multe plângeri, cu atât mai bine, poate una prinde la vreun procuror și astfel Toma va fi îndepărtat de la Primăria Buzău.

Deocamdată, o astfel de plângere – transformată în dosar penal – a reușit să blocheze (temporar) finanțarea proiectului cu fonduri europene pe Unirii, Transilvaniei și Industriilor.

Plângerea și dosarul penal i-au obligat pe cei de la „fonduri europene” să sisteze plățile până când procurorul dă NUP sau, mai problematic, se pronunță un judecător (în România un astfel de proces durează 4-5 ani până la o sentință definitivă).

Ce va face Strabag ?

Sunt două posibilități pe masa șefilor firmei austriece.

Fie sistează (temporar) lucrările și retrag muncitorii de pe șantiere, fie Strabag le continuă din fonduri proprii (dacă are), gândind că plângerea penală va fi respinsă și plățile reluate.

Decizia Strabag o vom vedea zilele viitoare, poate chiar de mâine.

Și dacă plângerea e o prostie, ca multe altele, cine plătește ?

Situația e destul de complicată. Pe de o parte, e normal ca plângerile să fie verificate (deși proiectele cu fonduri europene sunt controlate la sânge de diferite organisme și funcționari ai statului), pe de altă parte, se pune întrebarea cine plătește pentru oprirea lucrărilor în caz că plângerea e respinsă ?

Abia ce se reluaseră lucrările și la trotuarele de pe Unirii

Strabag are acum zeci de muncitori și utilaje pe șantier, au fost cumpărate materiale, pierderile sunt probabil de milioane de euro dacă lucrările se opresc! Se adaugă și disconfortul produs cetățenilor de perpetuarea unor șantiere în zone de trafic intens.

Nu era oare mai înțelept din partea statului român să continue lucrările și să verifice în același timp dacă e vorba de ceva ilegal și să recupereze apoi banii (și să pedepsească vinovații) dacă plângerea se dovedește întemeiată ?

Noi, buzoienii, ce facem, rămânem cu gaură pe mijlocul principalei artere din oraș cu lunile sau cu anii ? Dacă se întâmplă vreo nenorocire răspund cei care au decis blocarea finanțării (pentru un proiect în desfășurare pe principala arteră a unui oraș cu o sută de mii de locuitori ?)

Citește și:

loading...

26 de comentarii la „O plângere penală făcută de un „prieten” de-al lui Toma riscă să oprească lucrările

  • Daca era vorba doar de o plangere penala…nu se ajungea asa aici…e ceva mai mult!

  • Deocamdată în afară de acea hârtie nu se știe nimic. Nimeni de la Primăria Buzău ori de la Strabag n-a fost chemat, din informațiile mele, la DNA sau la altă unitate de parchet în această speță.

  • Si chiar daca e adevarat ? Ce facem, ramanem cu șantierul ?

  • Tipic romanesc! Cineva mananca rahat turcesc si apoi se blocheaza un oras, o tara intreaga! Legi de cacao! Vorba lui Auras, terminati fratilor, apoi recuperati prejudiciul! Trebuie sa sufere zeci de mii de oameni ? Uneori iti vine sa regreti alte timpuri cand vezi obtuzitatea dusa la extrem!

  • Cum, fratioare, sa continue privatul lucru, Statul sa plateasca si daca e o neregula sa ia Statul banii de la vinovati? Pai acesti posibili vinovati au avere indeajuns de mare incat sa acopere eventualul prejudiciu? Si chiar daca ar avea, de divorturi, donatii, ai auzit?

    In capitalism e asa : semnezi ca faci ceva cu banii altcuiva si tu faci altceva? Ai dat de dracu’. Simplu ca buna ziua. C-a facut Toma, ca n-a facut, ramane de vazut. Personal nu cred c-a facut pentru ca nu il suspectez c-ar fi in stare.

  • Nici eu nu cred ca de la o plangere penala se opreste o lucrare… Trebuie vazut probabil cat s-a lucrat efectiv si cat s-a decontat in acte conform devizelor de lucrari. Iata ca lucrarile pe Unirii au fost oprite aproape 5 luni fara nicio plangere penala si nimeni nu s-a preocupat de „confortul” cetatenilor. Unde mai pui ca era cat p-aici sa ne lase si cu ditamai gropile in mijlocul strazii, asa ca vroia cineva sa fac refugii de pietoni.

  • „Te lăsăm să-ți faci de cap cu banii publici, apoi te luăm la întrebări, eventual când nu mai ai în mâini frâiele puterii!!”
    Aceasta este gândire tipic românească, domnule Tereacă!! Vezi cazurile mai recente Udrea și Oprescu!! Banii…se vor recupera probabil, un mic procent, pentru că „grosul” se află prin Costa Rica sau Maldive!!
    Europa, din fericire, funcționează după alte reguli, inclusiv jurnalistice, chiar dacă te numești „Strabag” și ești austriac!!

  • Gata să ne mulțumim cu câteva dale puse pe Unirii, autobuze electrice noi în curtea Transbus care o sa zacă pana se asfaltează dacă se mai asfaltează. atâta a fost.

  • Probabil nu s.a respectat contractul sau nu s.a facut ce era in contract.
    Asta e ramanem cu gropile- ca bani sa termine nu are nici dracu…
    Invatare de minte sa mai credeti ca EU da banii degeaba cu ochii inchisi

  • „obiceiul românesc” cu una e în proiect și alta facem pe teren, nu merge în contractele de finanțare europeană.. e interesant de văzut cum vor evolua lucrurile.

    altfel spus, se pare că Tom are ceva șanse să o întâlnească pe Codruța

  • Domnule Raul, Europa nu înseamnă „băltoaca de la iazul morilor”, când cheltuim bani cu nemiluita și una vorbim, alta facem, modificăm proiectul cum vrem noi! Apoi, dacă nu vă convine…
    Europa este altceva, iar vestul pe care toți îl admirăm și ne place să mergem în vacanțe s-a dezvoltat și funcționează tocmai cu aceste „legi de cacao” de care vorbești și nu cu ” legile noastre românești „!! Simplu!!

  • Nu era mai bine să respecte proiectul și să facă pistele aleea de biciclete?

  • „…. în afară de acea hârtie nu se știe nimic. Nimeni de la Primăria Buzău ori de la Strabag n-a fost chemat…”.
    Din câte se discută prin târg, Strabag și-a retras o parte din utilaje încă de acum vreo săptămână și chiar reporterul ne-a informat acum ceva timp și că șeful Strabag Buzău a fost schimbat! Așa că, domnule Tereacă, poate fi o pură coincidență, dar să nu ne facem că nu știm nimic!!

  • exprimarea „poate una prinde la vreun procuror” nu va face cinste…
    pare ca puneti la indoiala calificarea unui procuror…. ceea ce e grav .

  • Da giga contra, pă Cicloapă au pus-o șefă la Parchetul European de competentă ce era! Ai impresia că nu știau că e o nulitate! Tocmai de așa ceva au nevoie, de cineva care execută ordinele fără să pună întrebări.

  • Doresc ca persoanele cu plangerea penala sa fie anchetate interogate cu privire la ocupatia lor din care isi caștiga painea, daca au achitat catre statul roman, primarie, datoriile fiscale, impozitele pe venituri ca sa ne convingem de contributia la dezvoltarea orasului si a societatii romanesti in general. Pana atunci ciocu mic neica nimeni.

  • Fum fara foc nu iese

  • Dragă Ana, dacă contribuția la dezvoltarea orașului sau a României în general ți se pare un criteriu dominant atunci să reintroducem și votul cenzitar. De ce să voteze și asistații sociali, șomerii în plată și pensionarii cu pensie minimă?

  • Taci din gură că nu ai dumneata școală câtă are procuroarea de la Parchetul European ! Vorbiți când oți fi la același nivel intelectual

  • Nu este implicat PARCHETUL , deocamdata este control in Primarie de la Curtea de Conturi .
    DA , sint suspiciuni de frauda cu banii cheltuiti din fonduri europene . Ca o curiozitate personala si eu as vrea sa stiu cit costa o statie de autobuz de model ” liliput ” in care se pot adaposti maxim 4 persoane , amplasata in statii unde asteapta zeci de persoane….

    DA , din cauza ca TOMA nu a facut CONSULTARE PUBLICA si nu a ascultat de specialisti a impus solutii tehnice in proiect care nu erau fezabile in realitate . Daca pe proiect , desenul suporta piste de biciclete , te trezesti in teren ca nu se poate . Daca in desen poti pune linie continua din centru pina in Simileasca , te trezesti ca Politia Rutiera nu aproba aceasta solutie de disciplina rutiera ( eu stiu ca era musai sa fie si avize de la Poltite , ISU , alte institutii – ori nu sint , ori nu s-a tinut cont de ele ) .

    Pe Bd UNIRII , desenul prezentat in presa acum citiva ani prevedea pe mijloc 2 ( doua ) scuaruri verzi , intre ele benzi destinate transportului in comun , si cite 2 benzi pe fiecare parte pentru autoturisme. Ca asa a vrut TOMA …. ca la TEL AVIV . In realitate NU ESTE LOC , Bd UNIRII nu are latimea suficienta pentru aceste 2 scuaruri …. iar modificare de proiect , iar probleme cu UE !

    Tare mi-e ca nici amenajarea Pietei Dacia nu este tocmai cu avizele in regula , eu unul nu vad cum ISU ar fi dat aviz la asa ceva ! In caz de incendiu sau de calamitate naturala , cum se intra cu autospecialele acolo ?

    Nu mai spun nimic de Al. INDUSTRIILOR , treceti pe acolo si vedeti cu ochii Dvs. Euchiar NU PRICEP ce fluidizare s-a facut in conditiile in care s-au desfiintat refugiile pentru autobuze din statii si aceastea vor stationa pe prima banda ! Deci o banda va fi blocata ! In schimb s-au lasat trotuare mai late decit carosabilul ce vor sta nefolosite !

    Deci, din alea 80 milioane de euro absorbtie de fonduri UE …. deocamdata nu este NIMIC terminat si receptionat .

  • @Ana, probabil doresti multe la ce parere ai despre tine ….

  • @Pixelu Albastru, pare aveti probleme de logica si de perceptie a realitatii… bafta in continuare

  • Luca Apostol, Curtea de Conturi nu este organ de urmărire penală. Citește cu atenție ce scrie în documentul de la MDLPA.

    „…există o suspiciune de fraudă pentru care se efectuează investigații de către organele de urmărire penală conform prevederilor legale în vigoare.”

  • Ai dreptate John, toți ca ea nu suntem!

  • Daca organele de urmarire penala, adica Parchetul, da NUP, nicio problema. Daca se incepe urmarirea penala, abia atunci e groasa. In mod traditional insa la Buzau procurorii dorm in sosete iar judecatorii isi prind nasul in chestii de procedura, ca-s prea buni.

  • Pixelu’ Albastru , asa mi-a spus ieri un amic din Primarie , asa spun si eu.
    Ca este Curtea de Conturi e la BUCURESTI si strict pe proiectele cu fonduri UE .
    Da poate ne lamureste TOMA in conferinta de presa .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.