Oare are Buzăul bani pentru așa ceva ?

Mai mulți cititori m-au rugat să abordez subiectul noii parcări subterane inaugurate zilele trecute la Oradea.



Întâmplarea a făcut ca anul trecut, când am stat câteva zile la Băile Felix să fi vizitat și Oradea.

Ba chiar, după ce am văzut Cetatea Oradiei (așa îi spun localnicii), pe drumul către centru să fi trecut și prin șantierul parcării.


Ce se poate spune acum la finalizare ?

1) Bravo, Oradea!

2) Știți cât costă parcarea asta de 250 de locuri ? Țineți-vă bine. 40 de milioane de lei, adică 8 milioane de euro!


Parcarea e practic la demisol. Deasupra, la nivelul solului, e spațiu pietonal, mai exact curtea Catedralei Ortodoxe din Oradea

3) Toți banii (100% din investiție) au fost plătiți de Primăria Oradea. Uniunea Europeană nu dă niciun leu pentru parcări în interiorul orașelor, cei care afirmă altceva spun minciuni.

3) Știți cât e bugetul orașului Buzău pe un an dacă dăm deoparte fondurile europene. Cam pe acolo, 40 de milioane de lei! Întrebare (de baraj): avea/are orașul Buzău bani (40 de milioane de lei) pentru așa ceva ? Atenție, 40 de milioane e bugetul total, banii de investiții (după scăderea cheltuielilor de funcționare) rămân la mai puțin de 10 milioane/an.

4) Buzăul nu se (mai) poate compara cu Oradea (180 de mii de locuitori) la bani. Orașul de pe Criș are două mari avantaje:

A) Oradea e practic pe graniță și datorită poziționării geografice favorabile a beneficiat de investiții străine masive.

Fabrici de bani. La marginea Oradiei, sunt Zonele Industriale Vest, Sud și Est, cu firme venite din străinătate

B) Oradea a moștenit un centru superb, cu clădiri de mare frumusețe și valoare istorică (Art Nouveau cu accente și influențe Secession). Orașul de pe Criș a avut anul trecut 250 de mii de turiști!



În concluzie, legat de parcarea subterană (3 lei, ora, 10 lei toată ziua), DA e frumoasă și utilă pentru un oraș turistic precum Oradea. Noi, buzoienii, mai săraci, probabil că n-am avea bani pentru așa ceva.

Citește și:

loading...

31 de comentarii la „Oare are Buzăul bani pentru așa ceva ?

  • …în cazul acesta tommy boy să nu mai încerce să se compare cu primarele oradiei!…ar vrea el să ajungă la nivelul respectiv dar nema putirința ! …

    Răspunde
    • Comparația se face cu Oradea, pentru a învăța de la cei mai buni.

      Răspunde
      • nu ai cum invata în momentul în care nu accepți ca deciziile luate nu sunt cele mai bune. si te rog comparația cu Oradea este inutila ptr cei ce știm si un pic de istorie, administrație.

        Răspunde
      • Ai uitat cel mai important motiv pentru care Buzaul nu se poate compara cu Oradea: Oradea, de ceva vreme, a avut parte de o administratie dedicata cetateanului (poate datorita alinierii astrelor!!!), nu aservita diverselor clanuri, politico-economico-mafiote precum Buzaul!

        Răspunde
  • In cazul asta lași parcările pe care le ai. Nu le elimini cu proiecte stupide.

    Răspunde
  • Merită! Doar nu facem câte una în fiecare an.. Este o ,,investiție” necesară, de care avem nevoie.. MARE!

    Răspunde
    • Bine-nțeles ca merita. Privită la fel și trecerea pe sub Unirii de la catedrala părea o inepție pentru comuniști. Cu toate astea, azi are rostul ei. La fel și o parcare cu un nr de locuri egal cu cel desființat de pe Unirii își va avea rostul ei. Păcat ca proiectanul de acum al Bulevardului Unirii nu a prevazut in proiect in centru și o parcare sau doua ( una in dreptul Parcului Brâncoveanu) cu 300 -400 locuri de parcare. Pentru ca dacă vezi la altii trebuie sa faci chiar mai mult și mai bine. Buzăul nu o sa aibă in următoarea mie de ani metrou dar dacă ar construi o parcare cât tine tot Bulevardul Unirii cu 2000 de locuri nu cred ca ar fi in următorii 50 de ani degeaba.

      Răspunde
  • Buzaul nu se poate compara decât cu Mizil, Faurei și Râmnicu-Sărat deoarece nu s a investit nimic in Buzau. Tot ce s a făcut in Buzau au fost cheltuieli nu investiții. Au plecat si cei care mai produceau câte ceva aici. Nu a venit nimeni și orașul asta va muri economic. Odata cu generația asta de votanți—aleși pesediști va dispărea Buzăul ca oras. Va rămâne o urbe de 30-50 de mii de locuitori in viitoarea regiune (?) Constanta(?) sau cum s-o numi. Nu a interesat pe nimeni sa vina firme mari americane, japoneze, germane din automotive, electronica, IT sau ceva cât de cât de viitor. Pe toți i a interesat un serviciu la stat cu casa intr un sat lângă Buzau. E o Rușine sa scrii numele Buzăului lângă Oradea plină de investiții deoarece Buzăul e un oras al pensionarilor, un viitor oras de tranzit între Brașov-Constanta sau București-Moldova. Sper sa ma înșel dar in afara de câțiva țărani care se vor bate cu cărămida in piept ca ce ce oras e Buzăul, nu cred, din păcate, ca se va alege ceva din orașul asta.

    Răspunde
    • Așa e! Eu când le spun ca Buzăul e un Mizil mai mare lumea se supăra! Buzăul era un sat nenorocit pana in 1940! Dacă nu erau Comuniștii sa facă fabrici rămânea sat pe vecie! Nu mai zic ca au lipit satul Simileasca de oras ! De la Prefectura in 3 minute deja intri in satul Simileasca! Și toți vor și vor! Ziceți merci ca a mai făcut Toma măcar trotuare pe doua trei străzi ca altfel erați ca pa marginea satelor de unde 80% proveniți!

      Răspunde
    • Anonymus încep sa cred ca ura ta contra lui Toma e bolnăvicioasă, zona industriala, Martelli, Green 3 unități, Bunge, Constam, Apcarom,Forja. Rotec, Zaharul, Glass Corp, Ductil electrozi, Transilvaniei Chimica, Sara,Imc, Ghiveci, Generali(peste 400 salariati), Welding, m14 Tricotaje etc. am luat la nimereala, în afara de micile manufacturi, te rog, mergi la Toma și spune-i ce sa facă pentru a fi și tu mulțumit. Sunteți o gașca de postaci ,habar nu aveți de nimic, dar nici wolele pline cu știți voi ce, nu va închid gurile. Bă Casandrelor, vin alegerile, candidați!

      Răspunde
  • In primul rand,mentalitatea oradenilor este total diferita fata de cea a buzoienilor! Daca nu-si facea justitia treaba, Bosco era primar pe viata! La Oradea n-ar fi stat mai mult de un mandat…Oradenilor le pasa de ceea ce se intampla cu orasul lor. Orice derapaj al conducerii este sanctionat de electorat! Asa ca mai avem de invatat!…

    Răspunde
  • BUZAUL E UN NOD DE LEGATURA INTRE MUNTENIA SI MOLDOVA CUM SE ZICE CA DE LA MC DONALD INCEPE MOLDOVA ASA STIU BUCURESTENI

    Răspunde
  • spre comparatie, cat a costat parcarea aia de la poligon?!

    Răspunde
  • O dezvoltare organica începe de la economia orașului. Atat timp cât nu ai făcut o platforma industriala în ultimii 30 de ani nu ai dreptul sa visezi la dezvoltare. Orasul este în mare parte în viata datorita bugetarilor, militarilor și pensionarilor. O cetate P.S.D. unde și opoziția joaca cum canta acest partid. Deci, nu mai aveți așteptări, nu se va intoarce nimeni la Buzău.

    Răspunde
  • Vaaai, dar ce frumoase sunt cladirile din poze. Colorate frumos, cum nu-i place lu Toma. Apropo, arata-i si lui pozele, poate renunta la comunisme de 2 lei.

    Răspunde
    • Exact la ele mă gândeam și eu când a dat tommyboy marele edict al monocromiei și la momentul acela nu mă miram, ținând cont de pregătirea arhitectului șef. În plus, Palatul nostru Comunal e roz, ar fi fost o idee să înceapă cu el drept exemplu. Circ.

      Răspunde
  • 8 milioane de euro reprezintă 3 ani fără sport ”de performanță” și întreceam Oradia, dar…
    1. Redactorul are un mod propriu de a citi bugetul. Acesta, pentru mun. Buzău, e structurat în mii lei și se prezenta inițial astfel, pentru 2023:
    – venituri totale, 692.878 mii lei (692.878.000 lei, adică 115 mil euro), din care, din fericire, doar 111.323 mii lei (111.323.000 lei) ”sume primite de la UE” din capitolul IV al veniturilor, ”Subvenții”, cod 48.02 https://primariabuzau.ro/wp-content/uploads/2023/05/1.-Buget-local-detaliat.pdf
    2. Exemplul Oradiei este elcovent și de urmat pentru CENTRUL BUZĂULUI. Aceasta se află între Cetate, Catedrală și un parc, și în imediata vecinătate a Pieței Mari, a ANAF-ului, a unui centru comercial (Oradea Plaza). Scopul principal nu este deservirea nevoilor rezidențiale, întrucât cele câteva blocuri din zonă limitrofă au locuri de parcare frontale, marcate pe asfalt (vizibile din satelit)
    3. Am ajuns să sper la ziua în care redactorul vizitează măcar și orășele precum Sankt Petersburg dacă nu Aylesbury sau Seul, pentru a înțelege ”minunile” sistemului inteligent de parcare de tip ”rotary”. Implică ”smart”, e frumos și trebuie și administrat de o firmă precum urbis.
    https://st2.depositphotos.com/23653920/49284/i/450/depositphotos_492841988-stock-photo-saint-petersburg-russia-may-2021.jpg
    https://www.shutterstock.com/image-photo/aylesbury-uk-december-06-2018-rotary-1347634322
    https://www.shutterstock.com/image-photo/seoul-south-korea-september-24-2015-1161980617
    În rest, felicitări pentru abordarea subiectului, să sperăm cu toții că tommyboy a realizat ce trebuie și va reconsidera mult din atitudinea de r***t de până acum!

    Răspunde
  • Daca se aduna sumele risipite aiurea in ultimii ani ,8 mil euro e o suma suportabila pentru Buzau ( bani pt tisnitori, referendum, grajduri,Iazul , utilaj montat borduri, pomi care se usuca, bulboase care au disparut, sute de cintareti etc) Principala diferenta intre Oradea si Buzau e data de nivelul politicienilor

    Răspunde
    • Nivelul politicienilor reflecta intocmai nivelul celor ce ii aleg!

      Răspunde
  • Banii nu ar trebui să fie o problemă.
    Dar în niciun caz bani PUBLICI!
    Ci bani PRIVATI!
    Ai cui? Păi cum ai cui ?!? Ai ‘plângăcioșilor’ ăstora care au umplut internetul de jelaniile lor cum le-a ‘furat’ Toma parcările alandala de pe străzi… care – ce să vezi! – nu erau ale ‘jeluitorilor’, ci parcau ei semi-ilegal, învățați să fie tolerați de cloaca politică anterioară…
    E, dacă vreți parcări, luați de vă faceți parcări, puneți mână de la mână și construiți-vă, bre!
    A, vreți doar moca, că așa v-ați învățat, nu?
    „Noi vrem pământ”, parcă așa spuneau unii … voi vreți parcări, dar tot cam ca ăia…

    Răspunde
  • „Ăia unii” care strigau „noi vrem pământ” erau niște amărâți de țărani, care trudeau împreună cu întreaga familie, din zori până noaptea târziu, pentru ca niște „îmbuibați” să-și facă poftele ( ei și progeniturile lor)!
    Comparația este reușită doar pentru cineva cu o educație precară, fără un minim de cunoștințe referitoare la istoria acestui popor!
    Sau este o comparație reușită emanată „din puțul gândirii unui…ălalalt”!

    Răspunde
  • Imi pare sincer rau, dar mi se pare o bataie de joc parcarea in discutie. Atatia bani pentru atat de putine locuri de parcare si cu spatiu pietonal deasupra. Daca asa ceva se intampla la Buzau, deja majoritatea de aici se inarmau cu furci si topoare si il vanau pe primar, oricare ar fi fost el. Si asta pe buna dreptate. Dar, pentru ca noi la Buzau nu avem, ar fi fost belea. Cum naiba vi se pare ca este o idee buna ce s-a intamplat acolo??? Dar nimic nu ar mai trebui sa ma mire… La noi, era mai bine cand nimic nu era! Daca se face ceva, e rau ca se face, dar trebuie sa se faca. Ca si cetatean al acestui oras, nascut si crescut aici de generatii de buzoieni, mi se pare jenant sa fiti mereu impotriva evolutiei si a modernizarii unui sat, cum ii spuneti voi. Daca nu va place, de ce nu va mutati la Oradia (sic). Pot fi de acord ca trebuiau facute eforturi ca sa se faca o parcare (multietajata, nu ca panarama de la Oradea) in centrul Buzaului. Am trait sa o aud si pe aia aici pe site, mai demult, ca o parcare pe mai multe etaje nu-si justifica banii, ca nu parcheaza nimeni la etajele superioare. Pai, oameni buni, daca s-ar face 2-3 euro pe ora la o parcare normala existenta acum pe strada in centru, iar la parcarea asta din fata BRD-ului, 1 leu pe ora la etajul de sus, 2 lei la etajul de mijloc si 3 la parter… unde credeti ca ar parca soferii??? statie de autobuz in dreptul ei, cu autobuze electrice din 15 in 15 minute care sa strabata unirii de la un cap la altul, si ia sa vedeti unde isi pot parca masinile cei de pe unirii. Platesc parcarea per zi (5 lei/zi cu dovada ca sunt locatari pe unirii), si au si bilet de autobuz moca inclus, dus/intors de la parcare la bloc. simplu!

    Răspunde
    • Doamna Giuli, jos cașcheta! Nu am înțeles nimic din glăsuirea domniei voastre! Până la urmă întrebarea rămâne: dacă la noi este bine și la ei este rău, atunci de ce la ei este bine și la noi este rău? Sau pe înțelesul tuturor: dacă Unirii s-a modernizat și pricopsit cu semafoare inteligente, pentru fluidizarea traficului, atunci de ce după modernizare întregul bulevard este blocat aproape non-stop? Mai ales că au dispărut și locurile de parcare în spic de pe întreg bulevardul! Că doar nu s-au dublat numărul de mașini în 2 ani de când a început modernizarea!!

      Răspunde
      • Doamna Florian, nu inteleg cum de nu va aduceti aminte de bulevardul Unirii de anii trecuti in anumite perioade, sa zicem… de sarbatori. Erau exact aceleasi cozi interminabile, dar na… memoria romanului este una al naibii de scurta. Pana la urma, poate fi si asta un avantaj, ca poate va treziti intr-o zi si o sa uitati ca sunteti gica contra si nu o sa mai aruncati cu rahat in niste oameni care chiar muncesc si fac ceva pentru voi. O parcare ca la Oradea nu este buna pentru ca este mult prea scumpa pentru ce ofera. Acum poate ati inteles stimata doamna!

        Răspunde
  • Sa facă parcare Toma la Cocorico sunt terenuri de vânzare acolo. Mergem cu transbus și luam mașina de acolo și mergem la serviciu. Sau o ducem acolo și venim la domiciliu în oraș tot cu transbus.

    Răspunde
  • Buzăul nu se poate compara cu Oradea pentru că Buzăul a întrecut Parisul.
    A venit din urmă , l-a egalat și i-a dat sub centura pariziană în stil buzoian depășind la punctaj , câștigând detașat la toate categoriile (zâmbet sarcastic)

    Am trecut cu mașina în ultima lună prin Ploiești , Focșani , Bacău , Suceava , Botoșani și în niciunul din ele nu am stat la semafoare cat am stat în Buzău pe Blv Unirii după “modernizare “ .

    Răspunde
    • Dalele Matache și la Botoșani sub piata centrala au și parcare subterana plus încă vreo 2 supraterana în zona ceea ce la buzau nu ai sa vezi.

      Răspunde
  • 9 milioane de euro vrea Toma pe Aqua land, dupa mine parcarile sunt un subiect mai important decat un aqua land. Dar na, altele sunt prioritatile primarului.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.