Ce se pregătește. Impozite crescute pe vehicule, taxe mai mari de parcare și zone închise traficului

E ordin de sus, de la Uniunea Europeană.

Țările și orașele nu prea au ce face, trebuie să se conformeze.

Cerințe U.E. (scrise și nescrise)

1) Taxe mai mari pe autovehicule (în funcție de gradul de poluare)

2) Taxe mai mari de parcare

3) Mai multe străzi închise traficului auto. Rămân doar pentru pietoni și bicicliști.

4) Mai mult loc pentru autobuze, mai puțin pentru restul autovehiculelor

Românii, în general, și buzoienii, în particular, vor face scandal. Unii vor înjura cu foc. Pe ministru, pe primar, pe ăia de la Urbis – care cer taxă de parcare, pe șoferii de autobuz (urmează și ei, în curând, după implementarea pistelor dedicate pe Unirii, Industriilor și Transilvaniei). Dar, îi vor înjura degeaba, nu-i vina lor, astea sunt „directivele” venite „de sus”.

În România și la Buzău numărul mașinilor a explodat. Evident, au crescut și emisiile de gaze poluante. E singurul capitol, cel al transporturilor, unde România înregistrează creșteri ale noxelor

Cerințele verzi ale U.E. deja se văd la Buzău: 1) piste de biciclete pe Unirii și Industriilor 2) benzi dedicate autobuzelor pe Unirii, Transilvaniei și Industriilor (în toamnă, dacă nu și mai devreme, vor fi înființate) 3) trafic limitat în centrul orașului (peste câteva zile se vor închide definitiv Aleea Trandafirilor și strada de lângă platoul Dacia) 4) în aprilie sunt așteptate la Buzău cele 13 autobuze electrice, astfel că autobuzele BMC vor fi trase pe dreapta.

Românii și buzoienii se pot consola doar cu gândul că peste tot în U.E. e la fel. Doar că unii, prin vestul Europei, au început mai demult (fie cu forța (taxe mari), fie prin educație) să renunțe la autoturism în favoarea bicicletei și a transportului în comun.

Stație de biciclete în Amsterdam, Olanda

Ne putem gândi la copiii și nepoții noștri ?

Furtuni tot mai puternice, secetă, temperaturi crescute, topirea ghețarilor de la poli etc.

Sunt câteva din consecințele puse pe seama gazelor de seră produse de umanitate (după industrializare).

Nu se mai poate așa, trebuie luate măsuri”, e mesajul care se aude tot mai des în discursurile oficiale și nu doar ale activiștilor de mediu. Măsuri sunt cerute peste tot, Europa, America și Asia, cele trei continente „vinovate” de emisiile poluante. În unele locuri deja s-a început.

Poate ar fi cazul ca șoferii, inclusiv cei de la Buzău, să fie mai puțin egoiști. Dacă-i întrebi, toți vor spune că și-ar da viața pentru copiii lor. Dar dacă le-ai cere/impune să renunțe la mașină, măcar din când în când, majoritatea te vor înjura cu sete, iar unii ți-ar da cu levieru-n cap

Cazul Florescu

Invitat recent la o televiziune locală, consilierul local C-tin Florescu s-a ales cu un potop de înjurături.

Asta, după ce omul a îndrăznit să spună câteva lucruri „deranjante” pentru majoritatea șoferilor.

1) Mașina e un lux. Și dacă nu e încă, va deveni

2) E un lux să parchezi mașina lângă bloc. O vor (mai) face doar cei care își permit să plătească

3) Trebuie amenajate parcări la marginea orașului. Ai musai nevoie de mașină, te duci până acolo cu autobuzul ori bicicleta.

4) În unele orașe din vest, nu mai poți înmatricula mașina, dacă nu poți dovedi că ai loc de parcare

5) În orașele civilizate din Europa nu se mai intră cu mașina în centru. În zona centrală ai acces doar pe jos sau cu bicicleta

loading...

27 de comentarii la „Ce se pregătește. Impozite crescute pe vehicule, taxe mai mari de parcare și zone închise traficului

  • Pentru toti parazitii am o veste proasta .Sa ii dea inainte cu taxele si cu interdictiile pana va intra europa in colaps economic.Si in mai putin de un an o sa vedem milioane de verzi socialisti scurtati de cap .La propriu ,nu la figurat.Germania deja ia in calcul sa porneasca zeci de centrale nucleare si pe carbuni si plosnitele parazite de pe la noi inca viseaza la bicicleta si alte aberatii stalinisto fasciste .

    Răspunde
  • Postați vă rog și un link cu o hotărâre a UE în acest sens. Nu o recomandare.

    Răspunde
  • E cam exagerată expresia că a crescut numărul de mașini, corect este că a crescut numărul de GUNOAIE, tot felul de gioarse fumegătoare, cumpărate de la moși, doctori, doamne și alte personalități. Nu mai spun că te crucești câte mașini fără RCA, circulă prin oraș, vehicule care mai de care mai „bengoase”, în care se lăfăie fel de fel de păduchi.

    Răspunde
  • Pentru a fi convins ca strategia asta se bazeaza pe o idee de start corecta, as vrea, daca se poate, sa fie postate aici valorile reale ale indicatorilor de poluare din Amsterdam, la care faceti dvs referire, din Paris, Bucuresti etc, adica mari orase, apoi din Buzau. E posibil sa aveti / avem mari surprize.
    Mie mi se pare tare ciudat ca toata discutia asta a aparut dupa deciziile de urbanism ale dlui Toma si dupa scumpirea carburantilor, din motive de geopolitica.
    In contextul expus de dvs, de ce se mai fabrica masini in Romania? De ce se mai vand? De ce nu sunt eliminate importurile? Mie imi pare aceeasi mizerie ca restrictiile la fumat (accize, interdictii etc) in conditiile in care cele mai mari fonduri de sustinere in agricultura din partea statului sunt date catre cultivarea tutunului (va rog sa verificati, nu e gluma, stiu ce vorbesc!), iar cele mai mari venituri obtinute de stat din accize provin din … tutun, nu din alcool!…
    Concluzia e simpla: manipulare politica, nimic altceva!

    Răspunde
  • Gata domnule Tereacă! Ai început să-i „asiguri spatele idolului” pentru ce va ieși după „modernizarea” bulevardului Unirii? Nici nu gândeam altfel decât că „alții sunt de vină „, indiferent că se numesc proiectant, guvern, UE, etc.

    Răspunde
  • As dori sa stiu ca fapt divers cite avertismente si cite amenzi a primit onorata noastra primarie pentru infrastructura proasta , ca de luat totul cuvint cu cuvint fara a trece prin filtrul gindirii suntem specialisti( valabil ptr cei din administratia locala care nu stiu decit copy paste si ala prost si ptr promotorii ideilor lor) am fost in diferite capitale europene si in suburbiile lor si noi ne situam la ani lumina , si aci nu e vorba doar de infrastructura rutiera , sistematizare si de modul in care administratia locala este in SLUJBA CETATEANULUI.

    Răspunde
  • Cand nu mai ai argumente vii si spui: „Bai, a zis sefu’ sa facem asa”, fiindca nu ai cum sa te duci sa intrebi seful daca a zis sau nu. Asta a ramas de pe vremea comunistilor!

    Răspunde
  • Desi cauza reducerii noxelor este corecta , textul cu taxe mai mari cerute de UE este inventie. UE nu cere si nu impune taxe, sunt stabilite local sau national. Deci schimbati abordarea , nu aburiti lumea !

    Răspunde
  • Domnule reporter, ai picat în capcana ,,specialului” Florescu, care militează pentru taxe mai mari, dar nu pentru protecția mediului ci pentru a se putea desfășura dansul cu autoturismul propriu. De la o vârstă te descurci mai greu în traficul rutier și simți nevoia de o schimbare, săracii cu bicicleta și,,specialii” cu suv-ul. Cam aceasta este gândirea lu’ nea caisa, el cu bicicleta nu știe, el nu a militat pentru mediu, a militat pentru posibilitatea de a circula doar el cu auto,pentru ca-si permite sa plătească taxe de lux. Dar pentru impozitarea cu 90% a pensiilor nesimțite nu militezi nea Florescu ?

    Răspunde
  • … și votul la alegeri va fi un lux!…

    Răspunde
  • Ordinul ala de sus poate fi vizualizat? Un link ceva? Întreb pentru un prieten!
    In alta ordine de idei, noi romanii in general, suntem campioni in aplicarea ordinelor venite de sus!

    Răspunde
  • Ne-a întrebat cineva dacă vrem bandă specială de autobuz pe Unirii și să renunțăm la parcări ? Nu ! Asta cu parcarea ne-a fost spusă după ce Curtea de apel Ploiesti a desemnat câștigătorul licitației ! K un amănunt nesemnificativ…

    Răspunde
  • Ce masuri se iau la americani? In afara de LA si cateva metropole unde cativa snobi si-au luat Tesla, restul merg la piata cu camioneta cu motor de 6 litri. Iar in Asia, China chiar interzice in unele orase mersul pe bicicleta, pentru ca da un aer de primitivism, de comunism scarbos, care pute. Ei se duc spre dezvoltare, noi ne indreptam spre un peisaj de Ho Chi Minh.

    Cat a fost hoasca Merkel in Stasi, sigur kagebistul Putin i-a facut instructajul pe la Dresda pe undeva, iar acum vedem rezultatul, a lasat Germania cu chilotii in vine in fata rusilor, fara reactoare, fara alternative. Asa vor toti mosii scarbosi din UE sa ne lase in fata Chinei si a altor zone in plina dezvoltare.

    Tehnologia evolueaza, deja vreo 10% din masinile din oras sunt euro 6. In cativa ani vor ajunge spre jumatate. De ce trebuie sa ne radicalizam?

    Eu as fi de acord cu o singura conditie: primarul, consilierii, angajatii pe proiecte UE si altii de genul, ca sa faca dovada ca nu-si vand semenii si sunt niste ipocriti vanduti, sa semneze ceva ca renunta la transport privat pentru tot restul vietii, sa se deplaseze doar cu trenul, autobuzul sau bicicleta. Doar asa as putea sa cred ca sunt doar naivi si nu stiu ce fac si nu sunt de fapt diabolici si cozi de topor. Ce zici, Toma, te bagi?

    Răspunde
  • Redacția, nu mai merge vere cu baliverne, lasă vrăjeala. Europa impune acolo unde e proiectul cu bani de la ei. Dacă proiectul e bou, precum cel care-l accesează, ce vină are Comunitatea?
    Auziți, dar despre centrale termice de apartament parcă se zicea în UE că-s gata, pe chituci. Păi și nea Costik tocmai ce ne-a zis că ce atâta încălzire globală că murim de frig în case până atunci, avem nevoie de centrale! Ori murim, ori avem nevoie, ori hai mai ușor cu nepoții. Ce-ar fi să ne orientăm și la ăștia-n viață, maturii, că și ei la vremea lor s-a gândit cineva la ei de nu s-a mai putut și iată, degeaba, pentru ei nimic!
    Tereacă, orașele europene în care nu se circulă în centru, cu mașina. au mari suprafețe ocupate cu clădiri și implicit străzi vechi, medievale sau chiar antice, pentru cărucioare cu butelii, măgari și cel mult dricul. Acolo și dacă vrei, nu ai cum să pui mașina la scară, că scara e direct în străduță. Da, ăia și-au asumat, știu unde locuiesc, cunosc beneficiile și obligațiile. Compari Buzăul cu Lumea… Compari, dacă tot ai înfrânt Parisul cu o imbecilitate grosolană, de semi-docți.

    Răspunde
  • Dacă eu am mașină electrică și panouri solare acasă , de ce să îmi interzici tu mie accesul pe străzile din oraș ? Și de ce să fiu taxat în parcare la fel ca un motor 3.0 TDI ?

    Răspunde
  • Baaa, nu e vorba de nici o poluare, e vorba de anihilarea proprietatii private!
    Salvatorilor de planete care sunteti voi inteligenti NU!

    Răspunde
  • Foarte bine fac, nu toți lenevim prin birouri și ne ținem fundul în mașini. Unii mai și muncim, prin piețe, prin sere. Părinții noștri mergeau pe jos sau cu bicicleta și erau mai voinici și mai sănătoși.

    Răspunde
  • Bhhaaa, voi vreti sa luati melteanului roman, Tuaregul si Miertzanul da’ la fund ?! Care ? Cum care ?! Alea din 2002, te-de-i, frate…
    Marfa ! Stiti ce bine afuma ?! Si am si aer de meleonar. Plus de 50 motorina in rezervor. Non-stop !

    Ati innebunit ?!
    Pai vine libertarianul acum si ne ia gatul la toti….
    Fascistilor !!!
    Dha…dhhhaaaa….

    Răspunde
  • poate n-am inteles eu bine adik cel care are bani, nu stim prin ce mijloace are voie sa mearga cu suv-ul .Acestia au parcare unde vor ei ca isi permit si „normal”nu polueaza iar cei care au o masina amarata mica,ingrijita care nu polueaza mult de 1,2 sa o parcheze la marginea orasului si sa care bagajele cu alimente, ca nu-si permite sa manance la restaurant cu autobuzul sau cu bicicleta pana acasa ca sa nu polueze, a si ala cu suv-ul am omis sa mentionez poate sa parcheze ca nu-l are nou ci de multe ori este o vechitura dar are bani si isi permite parcare, el are voie sa polueze ca de banul este ecologic.

    Răspunde
  • Directiva de sus cu salariile cand vine ?????????????

    Răspunde
  • Când UE propunea reglementarea salariului minim si guvernul PNL s.a opus, nu te.am auzit mai Tereacă sa te revolti.Totdeauna trebuie sa executam ce zice UE in defavoarea cetățenilor când recomanda ceva in favoarea oamenilor are grija guvernul sa amane sau sa suspende acele decizii.Apreciez totusi ca avem unde sa ne mai spunem ofurile,pacat ca nu foloseste nimanui.

    Răspunde
  • @Catalin fratiuer, masinile pe care le descrii tu seamana cu autobuzele cumparate de primarie.
    Stai linistit, discutia asta te depaseste, tu crezi ca-i despre masini si poluare, oamenii destepti stiu ca e despre proprietate privata si despre libertate.
    In rest sa fii sanatos, fericiti cei ca tine!

    Răspunde
  • Nu ești șmecher dacă cumperi ci dacă îți permiți sa îl ții. Mai ales in oras. 10 milioane locul de parcare. RCA peste 2.0. acolo un 30 de milioane. Taxa de drum, subțire 5 milioane. Ce dracu, orice țaran prost isi ia un jaf de BMW dacă ,,face,, TIR-u. Sa îl ții e șmecheria. Toma a prins trendu din vest. Tot respecți’ !

    Răspunde
  • Catalin circula cu logan și se crede mare patron. Ești nașpa rau bre !

    Răspunde
  • Propunere :

    Toti cei care sustin masurile primariei (astea cu prostia asta antipoluare si alte bazaconii de felul asta – in genul lui Catalin, luptatorul pentru orice, de dragul luptei) sa circule, de acum incolo, pe jos sau cu bicicleta/tricicleta/trotineta/troscaleta/etc.

    Asadar, sustii masurile primariei, vrei sa salvezi planeta si ai treaba la piata…pe jos! Ai treaba la Dedeman(sau orice alt magazin de genul asta)…iei bicla. Poate vrei sa faci cumparaturi de la Carrefour/Kaufland/Lidl/Profi ? Iei trotineta! Si tot asa.

    Hai, armata de sustinatori (peste 3 sferturi, conform unor zvonuri – desi „strada” pare sa aiba alta parere si sa nu prea sustina zvonurile), treci pe bascheti, trotinete, triciclete si uimeste-ne cu ecologia ta. Motiveaza-ne prin puterea exemplului !!!

    Răspunde
  • cele 2 asa zise incendii, de la green weee (soseaua pogonele),au poluat mai mult decat toate mijloacele de transport din buzau in 5-6 ani….amenda 8000 ron……….

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.