Pericol de moarte, dar și de amendă!

Toată lumea oprește aici ca să-și facă poze și să admire peisajul. Sunt mii de astfel de poze doar pe facebook.

Opresc cei care circulă pe ruta Buzău – Brașov, dar sunt mulți care vin aici fie și doar pentru frumusețea lacului Siriu.

Știați că e ilegal și periculos ?

Da, e periculos din pricina stâncilor care se prevălesc de pe versantul de piatră.

Unii au și pățit-o, fiind cunoscut cazul lui David, un băiețel de 5 ani desfigurat anul trecut de un bolovan căzut pe șosea.

David, pupându-și fratele mai mare cu câteva minute înainte de nenorocire

De ce e și ilegal ?

Autoritățile susțin că în zonă sunt montate indicatoare rutiere, dar și panouri care avertizează asupra posibilelor căderi de piatră.

De asemenea, șoferii sunt avertizați că e interzis a opri aici (unde panorama e foarte frumoasă) și că riscă a lua amenzi.

Autoritățile susțin că acel spațiu nu este parcare și nici refugiu și că este montat inclusiv indicator de „Oprire interzisă”. Spațiul care se vede în fotografia de mai sus ar fi doar o zonă de lucru unde administratorul drumului poate depozita temporar pietrele/stâncile căzute de pe munte.

Ca să nu mai existe discuții, administratorul drumului a montat de curând inclusiv balize de plastic pentru a împiedica accesul auto în „zona de lucru”

În concluzie, cine oprește acolo își riscă integritatea fizică, dar și portofelul. Se dau amenzi pentru șoferi, dar și pentru admiratorii peisajului.

De ce cad bolovani de pe munte

Puțini sunt cei care știu că actualul drum (DN10) – pe întinderea barajului – s-a făcut în unele locuri prin dinamitarea muntelui. Inițial a fost doar un drum de carieră folosit de muncitorii care au lucrat la baraj. În proiectul original, drumul rutier trebuia făcut pe cealaltă parte a lacului (unde existau condiții ceva mai bune). Dar, pentru reducerea costurilor s-a păstrat drumul de carieră – cu riscul ca oricând părți din stâncile rămase în urma dinamitării să să prăbușească.

Tot așa, puțini sunt cei care azi mai știu asta (îndeosebi cei mai în etate din zona Siriu – Nehoiu) că drumul vechi spre Vama Buzăului și spre Brașov e pe mijlocul și fundul lacului de acumulare (!).

Ce e de făcut

Cea mai bună/sigură soluție pentru evitarea producerii unor tragedii e construirea de copertine/tuneluri pe porțiunile cu stânci periculoase. Dar, pentru asta e nevoie de bani mulți și implicarea mai multor instituții ale statului. CNAIR susține că are în administrare doar drumul, nu și versanții cu bolovani!

Un astfel de tunel (termenul mai exact e copertină) s-a construit în 2014

Citește și:

loading...

5 comentarii la „Pericol de moarte, dar și de amendă!

  • Interzicem și amendăm pe toți! De ce nu pe cei de la drumuri! LA TREABĂ DOMNILOR DE LA CNAIR! Ps.Bine că facem autostrăzi 3D..E,F!

  • CNAIR să-și protejeze clienții, plătitori de rovigneta. Să facă mai multe copertine! Bolovanii care cad blochează drumul administrat de CNAIR. Eu dacă plătesc taxa de utilizare DN vreau ca DN să fie funcțional!
    Cereți taxe, dar ce oferiți?

  • Meltenii romanashi, fac poze cu balta in spate, de zici ca sunt in Maldive, frate…
    Apoi, mandrii, le urca repede pe Feisbuc, sa vada lumea in ce destinatii exotice isi petrec ei ziua…
    Offff….., greu….., greu…..

    PS sa nu uitam, la final umplu bidoanele cu apa de la izvorul alaturat, ca banii de apa plata “nu mai estem”…
    :)))))

  • Pe toate hartile rutiere, dar si pe hartile GPS, zona este marcata ca “Punct de belvedere”. Adica opresti ca sa te uiti, nu? Asta este si scopul acostamentului din acel loc.
    Tare as fi curios sa vad si eu decizia / hotararea care impune semnul “Oprirea interzisa”, cu avizul organismului juridic pentru temeiul legal, dar si comunicarea acesteia in massmedia.
    Eu cred ca este doar (inca) o fenta pentru fuga de raspundere a tuturor organismelor statului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.