Peste o mie de asistați scoși de la plată datorită Trans Bus!
Orașul Buzău și comunele din jur. S-a reușit scoaterea din plată a 900 de asistați social buni de muncă – în februarie plus 300 – în ianuarie.
„Ce face domnul Toma cu aceste autobuze în jurul orașului Buzău e lăudabil. Asistații social nu mai pot invoca motivul că n-au cu ce veni la muncă. Le-am trimis la începutul anului scrisori în care le-am oferit de muncă tuturor acestor asistați social din jurul orașului Buzău. Câteva sute ne-au răspuns că refuză locurile de muncă oferite, alte câteva sute ne-au ignorat și n-au dat niciun răspuns. Toți aceștia au fost scoși de la ajutorul social”, a anunțat Ionel Tociu, directorul AJOFM Buzău.
Tociu a explicat de ce a putut lua această măsură în jurul orașului Buzău, unde operează Trans Bus, dar nu și și pe Valea Buzăului de pildă.
„Nu am ochelari de cal. Îmi dau seama că asistaților social de pe Valea Buzăului de pildă, deci mai de departe, le-ar fi dificil să ajungă în orașul Buzău. Pentru că, trebuie spus asta, orașul Buzău e cel care oferă majoritatea locurilor de muncă din județ. Mi-ar plăcea ca Trans Bus să ajungă și la Beceni de exemplu. În câteva luni s-ar subția numărul șomerilor și al asistaților social și de acolo”, a adăugat Tociu – șeful AJOFM Buzău.
Calcul simplu. 1200 de asistați x 145 lei ajutor social tăiat = 174.000 de lei economie făcută statului cu ajutorul Trans Bus. Dacă se adaugă și diminuarea ajutorului pentru familie și a celui de încălzire pentru acești asistați buni de muncă rezultă o economie mult mai mare.
Dacă se ia în calcul și faptul că sute/mii de șomeri și asistați social dimprejurul orașului își găsesc de muncă la Buzău și ajung să plătească taxe (deci să dea statului, nu să primească) rezultă că statul român ar trebui să mulțumească Trans Bus și Primăriei Buzău pentru ajutorul oferit.
Citește și:
Un calcul și mai simplu ar fi acesta: Total cheltuieli lunare Transbuz ( începând cu salarii, combustibil, întreținere, taxe, asigurări, etc. ) – Total venituri lunare Transbuz ( încasări din vânzarea biletelor și abonamentelor, cu luarea în calcul a subvenționarii de la bugetele locale a prețului acestora) = Profit/Pierdere! Dar se pare că reporterul nu dorește să ne ofere și acest calcul, mult mai simplu!
Reporterul nu lucrează la contabilitate la Trans Bus. Iar la cum se schimbă la noi datele problemei (hai cu elevii la scoală fizic, hai cu ei în on-line) săraca dnă contabilă nici ea n-ar putea livra date pertinente. Însă, prin faptul că autobuzele circulă pe șosele trebuie că rezultatul calculului propus de dvs. e pe zero.
Poate ca odată scoși de la plata vor dispărea, nu? Nu vor mai manca nici ei, nici copiii lor. Cat vom mai promova ura aceasta? Întrebați vreun patron care oferă acele locuri dacă ii vrea asa nepregătiți și fără școala? Educația și trimiterea copiilor lor la școală e soluția, nu autobuzul la poarta. Dacă mai extindem un pic transportul ajungem la zero șomaj. S-o fi luat cineva de Tociu când a vazut Bz pe locul unu la șomeri și s-au găsit soluții? Dar soluții reale, pe când?
Reporterul, dacă ar fi imparțial, cum trebuie să fie un jurnalist care se respectă, s-ar informa la „săraca dna.contabilă” (ca să nu aducem în discuție termenul de investigație jurnalistică profesionistă), luând în calcul chiar și elevii ( de parcă Trans Bus a fost creat în mod special pt. transportul acestora !).
„Însă, prin faptul că autobuzele circulă pe șosele trebuie că rezultatul calculului propus de dvs. e pe zero.”- sunt greu de cap, nu am înțeles această concluzie!
Calculul e simplu. Venituri Trans Bus + subvenții (pensionari, elevi și primării) – cheltuieli = 0. Când nu va mai fi zero și va fi pe minus înseamnă că nu vor mai fi bani de motorină, de reparații și salarii, cu consecința neefectuării curselor. Deocamdată, din câte văd eu pe geam, Trans Bus circulă conform programului.
Va urma și un articol referitor la educatia acestor asistati social și propunerea dnului Tociu.
Circula, deci e pe zero. Seamana cu aia: gandesc, deci exist. Bine, prima nu inteleg ce sens are, cred ca mai clar e citatul filosofic decat teoria autobuzelor pe zero.
Din câte știu eu, Trans Bus este finanțat și de Primărie. Subvențiile = bani alocați de la bugetele publice ( locale sau de stat )! Ce facem, le adunăm la veniturile Trans Bus? Interesantă logică și într-adevăr…imparțială! Apoi, dacă reporterul „nu lucrează la contabilitate”, cum de știe că rezultatul acestui calcul este zero? Tot „imparțialitatea” este de vină! Dar, mai bine să o lăsăm, pentru că „merge și așa „!
„Ce facem, adunăm subvențiile la veniturile Trans Bus” ? Răspuns: Păi unde vreți să le adunăm, la bugetul NASA ?
TransBus, pe o piata cu adevarat libera si de consum adevarat, facea figuratie. Aproape ca intuiesc cum oamenii vor prefera mersul pe jos autobuzelor, daca pentru acestea ar fi necesare bilete complet nesubventionate. Marile orase nu au retea de transport in comun pe baza de busuri (petrol sau electrice), pentru ca polueaza, aglomereaza si nici nu sunt rentabile metroului sau tramvaielor, care pot garanta cat de cat o durata a calatoriei.
Iarasi, legat de asistatii social, CEA MAI MARE CATEGORIE din aceasta SPECIE a veniturilor romanilor e reprezentata de ALOCATIILE MINORILOR, vreo 3.5 milioane pe luna si putin mai jos ca indemnizatia celor cu venit minim garantat (175.000 la nivel national, cu o plata medie lunara de 265 lei).
Răspuns pt. om: Am circulat cu autobuzul și la Paris, și la Bruxelles, și la Viena, și la Istanbul, și la Zagreb. Care sunt alea „marile orașe” care nu au autobuz ?
Cum care „mari orașe” ? Mizil, Făurei s.a!
Nu deranjati reporterul , stie ,deci are dreptate … nu am sa-i uit niciodata reportajul ,,creierul se intoarce ,, fantastic ,monumental …incredibillll.
Trans Bus = finanțare din bugetul public!
Subvenție = bani din bugetul public!
Dacă din același sac facem două grămezi, apoi luăm dintr-una și punem în cealaltă, partea pe care o luăm din prima se consideră venit pentru cea de-a doua? Pe această logică, aceeași parte, pentru prima, reprezintă pierdere? Așa, mai ca la țară, deși nu avem tangență cu bugetul NASA!
Diferenta e ca eu nu am vazut autobuze goale la Bruxelles, sunt calculate traseele si orele incat nu merg ore intregi cu 3 oameni in ele. Apoi primarele vrea sa ne urgiseasca, sa blocheze traficul pentru masinile cu 1 singur ocupant, sa puna banda de urgenta pentru autobuzele goale. Deja strazile nu fac fata, daca pe Transilvaniei mai faci si banda de autobuz, deja ai nenorocit populatia complet, o sa iasa lumea pe centura sa scape din cosmarul de oras.