Primar: „Am făcut cerere să rămână parcare lângă bordură”

Invitat la Campus TV, primarul Toma a anunțat că „a fost depusă cerere scrisă la Poliția Rutieră Buzău, pentru a fi păstrată parcarea de lângă bordură pe Bd. Unirii”.

„Proiectul ne-a impus doar bandă specială pe mijloc. Pe lateralul străzii n-avem nicio constrângere. Putem lăsa în continuare mașinile să parcheze acolo”, a adăugat primarul.

Se renunță tacit la pista specială ?

Păstrarea parcărilor lângă bordură poate avea și un substrat nerostit (încă) oficial.

Acela că autoturismele vor fi lăsate să circule, ca și până acum, și pe banda din mijloc.

Probabil că la în scripte, pe mijloc va fi bandă specială, dar în realitate șoferii de autoturisme nu vor fi sancționați dacă vor circula pe acolo.

În acest fel, situația va reveni la normalul de dinainte și toată lumea va fi mulțumită. Orașul se va fi ales la final cu carosabilul asfaltat, trotuare cu dale și pistă de biciclete.

Pista de biciclete, când va fi gata, va fi marele câștig al proiectului de pe Bd. Unirii

Citește și:

loading...

30 de comentarii la „Primar: „Am făcut cerere să rămână parcare lângă bordură”

  • Deci carosabilul s-a făcut degeaba. Ne alegem cu mai puține locuri de parcare și mai multă înghesuială. Acele scuare mănâncă din spațiu.
    Banii europeni puteau fi obținuți și numai pt. piste de bicicletă, îngroparea cablurilor și trotuare. Carosabilul era ireproșabil…

    Răspunde
  • Pentru pistele de biciclete, cred ca vor trebui cateva campanii bune de educare a locuitorilor! Nu stiu cum se face, dar acestea sunt locul favorit de promenada al pietonilor!

    Răspunde
  • De fapt tot o pierdere este. Acele scuaruri nu sunt, nu au cum sa fie aliniate de la o intersectie la alta. In plus mananca din spatiu si ingreuneaza manevrele si pentru cei care parcheaza la bordura si ale celor care trec pe banda 1. Marcajele de linie continua sunt si vor fi in continuare incalcate. Altfel nu este loc de trecere.

    Răspunde
  • Mircea, alea nu-s piste, nici alei, nici benzi, nici măcar poteci, sunt doar niște ”să fie frumos!”. Las-o dracului de treabă că-i plăteam bilet de avion și două nopți oriunde din Ungaria în sus spre Europa asta preș la americani să vadă cu ochii lui ce înseamnă urbanizare bicycle friendly, cu riscul asumat ca oricum să nu priceapă absolut nimic.

    Răspunde
  • Toma cred că încearcă, de fapt, să rămâna în continuare primar și să nu stârnească vreo revoluție prin Buzău cu acest proiect.

    Bănuiesc că nu-i plăcut să-și imagineze ce va însemna să le spună, brusc, câtorva mii de oameni că trebuie să-și împacheteze mașinile și să le ia cu ei, in rucsac, sus, in apartament…

    Alea doua scuaruri de pe mijlocul bulevardului se puteau traduce in două noi benzi, daca mai „mușca” un pic și de prin laterale.
    Iar autobuzele, in loc sa-ncurce și sa gatuiasca fluiditatea traficului, puteau circula nestingherite la bordura, fara să încurce pe nimeni.

    Marele castig, AKA pista de biciclete, e vax albina, nu circula nici dracu’ pe ea.
    Singurii bicicliști de prin acest oraș, câțiva septa și octogenari, o ard pe modul kamikaze, in continuare, pe carosabil, printre autoturisme, deși au pista de câteva luni.

    Răspunde
  • Florian a comentat just.
    Toata minciuna aia cum ca UE nu ne dadea banii daca nu se desfiintau parcarile s-a dovedit a fi o mare minciuna .
    Cind se puneau intrebari ” de ce ? ” o scoteau pe Dra Colteanu in fata sa ne spuna ca „asa a cerut UE ” .
    Cind s-au cerut documente , inscrisuri oficiale de la UE ….. liniste totala .
    Deci , dupa ce i-a crescut nasul lui Toma precum lui Pinochio , acum ne trezim ca s-a ghiorlanit degeaba Bd. UNIRII ( carosabilul era OK , era suficient un covor asfaltic de uzura ) era intr-adevar necesar a fi refacute trotuarele ……
    Iar statiile alea de autobuz pe mijlocul Bd UNIRII si alea tot o maxima prostie . Niciunde UE nu a obligat asa ceva ca sa finanteze lucrarea . Daca exista o asemenea cerinta , sa ni se arate documentul ce provine de la UE . NU exista asa ceva , tot inventii tintestene …..
    In concluzie , un an si jumatate de haos in trafic si disconfort maxim , iar fix lucrarea ce era evident necesara a fi executata ( modernizarea trotuarelor ) nu este terminata ….. ba chiar de cca 2 luni NU SE MAI MISCA NIMIC .
    Bani europeni cheltuiti prost si fara rost , de dragul de a clama ca ” uite cit de multi bani am absorbit ” .
    Modernizarea trotuarelor ( revin , necesara ) ar fi costat un sfert din cit a costat acest haos rutier , restul de bani puteau fi folositi in alte scopuri mai util.

    Răspunde
    • Sunt probleme adiacente. In zone recum Bian – acr este gatuita circulatia si cei ce parcheaza pe margine fac imposibila trecerea printre masinile parcate si scuar… si din 3 benzi ramane 1….
      Da asa este , Unirii avea nevoie doar de trotuare , pe care le facea Urbis in o luna !!!

      Răspunde
  • Aici stie sa faca combinatii din pix, la caini si restul de probleme reale si importante ridica din umeri. Pentru ca poate.

    Răspunde
  • Cea mai bună decizie ! Bulev. Unirii nu poate fi funcțional fără parcare fie ea și la bordură!

    Răspunde
  • Sper k sa se accepte cererea ! Modernizarea deocamdata nu pare sa fie ce am sperat. Cand ploua pe trotuarele cu dale se formeaza balti… Dar macar sa ramanem cu ceva locuri de parcare pe Unirii.

    Răspunde
  • Electoral, neelectoral e nevoie de parcare pe Unirii…

    Răspunde
  • Relu, cea mai buna decizie era sa consulte cetatenii sau macar sa se uite cu atentie in teren. Trotuarele trebuiau reparate. Acum aduna apa in balti mai mari ca inainte.

    Răspunde
  • Si asa Toma va deveni erou ca a lasat pacarile pe care tot el le-a desfintat !!!

    Răspunde
    • Genial ! O poate une in programul electoral !
      Ar fi total amuzant sa retraga banii EU si sa platim tot din buget prostia asta de proiect

      Răspunde
  • O alta ideee a ”marelui manager din privat”,finalizata prost ,de data asta pe banii nostii,ceva gen ”scoaterea la suprafata a Iazului Morii ” ……..

    Răspunde
  • Proiectul a fost un succes. Grosul banilor alocați din fondurile de coeziune s-au întors la sursă și lucrul cel mai important – nu s-a creat nimic care să faciliteze dezvoltarea. Încremenirea noastră în subdezvoltare înseamnă prosperitate în altă parte.

    Răspunde
  • Nu era chiar minciuna treaba cu UE care cere asta.
    Ei din start au facut proiectul dupa sufletul si dorintele UE ca sa fie siguri ca proiectul trece precum cutitul prin branza de UE. UE a vazut ca bifeaza toate mizeriile cerute de ei si l-au aprobat imediat, ca se potrivea manusa cu ceea ce vor ei, adica blocarea traficului prin eliminarea de cai rutiere, prin eliminarea de parcari, etc si fortarea oamenilor sa se intoarca in comunism cand se inghesuiau ca sardinele in autobuze, doar ca de data asta autobuzele sunt si imputite fata de cum erau cele dinainte de 89. UE a zis clar, planul lor de viitor e ca masina sa fie un drept doar pentru bogati, ca prea se impiedicau bogatii in trafic de saraci cu masinile lor de saraci.
    Adica e inca un caz de slugarnicie clasic romaneasca, cand politicienii se pun pres in fata UE si deseori nici nu trebuie sa vina ordinul de la UE ca ai nostri deja sunt in genunchi ca sa para supusi buni de promovat.

    Răspunde
  • … si la privat nu s-a terminat tot prost?
    Oare de ce ne asteptam ca la „stat” sa se termine bine?
    Pompoasele proiecte anuntate cu sure si trambite si osanate de unii cu fraze de genul „se face frumos”, incep sa-si arate limitele.
    Enumerez o parte dintre ele:
    – Iazul morilor, reamenajare Str.Transilvaniei, Bd. Unirii si Bd. Industriilor,
    Urmeaza Bd.1 Decembrie si Republicii.
    Pe langa asta s-au mai gandit ca anumite strazi ar trebui facute cu sens unic, pentru a crea locuri de parcare(ce vor disparea de pe Bd.Unirii). De exemplu, pt fluidizarea traficului pe Strada Col Buzoianu se vrea sens unic, insa stau si ma intreb, oare ce inabusa acest rafic? Nu cumva circulatia autobuzelor de pe rutele preorasenesti care trebuie sa ajunga pana la gara, sau pana in mijlocul orasului? De ce nu au gandit altfel organizarea acestui tip de transport Extraurban? Ganditiva ca se intalnesc 2 autobuze pe o strada cu un singur sens de mers pe sens, iar pe acea strada mai sunt si masini parcate pe 1/2 trotuar si 1/2 pe sosea! Nu ar fi mai bine sa se faca la fiecare intrare din oras centre modale, de unde calatorii din extraurban, pot cobori si pot folosi liniile de transport urbane pentru a ajunge la destinatia dorita? Valabilitatea si valoarea abonamentului(biletului) fiind si pe liniia extraoraseneasca plus cea cea oraseneasca aceeasi, asfel incat sa nu ii coste mai mult decat in prezent, insa s-ar degreva din trafic.

    Răspunde
  • Mai apar si vesti bune ! Oricum ne descurcam greu cu parcarile existente, fara parcare ar fi fost horror !

    Răspunde
  • A amplasat o locomotivă, la sfatul vărului, acum decedat. Ne-a costat ceva bani să o înfigă în acea intersecție semnalizată precum o girație, ceea ce nu este nici măcar potrivit celor mai largi interpretări rutiere. Probabil ar merge ca o preselecție la survivor, cine iese bine din rond urmând fix și exact marcajele existente și aproape șterse, merge mai departe în etapa următoare! Totodată s-a anulat toată fațada clădirii gării, prin modul de amplasare. Lângă, s-a ridicat un zid care celebrează o presupunere geografică. Ambele lucrări ar fi trebuit probabil să fie locuri ”instagramabile” ale orașului și totuși internetul nu a fost impresionat și nici inundat de poze cu #Buzau.

    S-au cheltuit sume imense pe Iazul Morii, redenumit din Iazul Morilor, că de unde atâta apă? Lucrarea a apărut la sugestia d-lui Vânătoru, acum director la Banca înființată tot la propunerea dânsului (una bună o consider). Chiar dacă ar fi fost apă, nu mai existau spațiile de acum 200 de ani pe unde să o poți conduce, dar cine ar fi zis, nu-i așa?! Pentru asta s-au dărâmat garajele insalubre dar au dispărut și parcările de lângă, creând totuși o problemă vie. Bălțile nu țin apa, costă întreținerea lor iar încercarea de a concesiona clădirea pentru o activitate economică de tipul cafenea amiș, L NGĂ ditamai mall-ul, iarăși a fost o greșeală de începător. Acum îngrămădesc cei din primărie fel de fel de activități colhoziste, pentru a justifica milioanele consumate. La fel și Emanoil.

    S-au îngrămădit la proiecte, pe principiul ”dacă merge sau nu la ăia, va merge sau nu și la mine, dar măcar nu e ideea mea dacă e de rău!”. Dacă e de bine, nu scăpăm unul să nu aflăm din cărticica anuală, de zeci de pagini cu se va face și un rând cu s-a făcut. Așa s-a născut cel mai mare deranj public din istoria modernă a acestui oraș, prin desființarea a 900 de locuri de parcare pentru o nălucă de șosea. Rezultatul e că din două benzi pe sens vom rămâne cu una pentru trei direcții de mers, circulația fiind acceptată tacit și pe mijloc, cu încălcarea tuturor semnelor rutiere care ar trebui să fie prezente, potrivit proiectului dumnezeiesc (de neabătut). Despre calitate e bine să nu vorbim, pentru că nu ar fi multe de spus. Și cine ar fi mai în măsură s-o zică decât victimele care și-au lăsat pielea, dinții și urările pe noile trotuare?!?

    Ce se va întâmpla când autobuzele stau în stații, nu se știe. Ce se întâmplă cu parcările etajate supranumite de reședință, când ele vor fi amplasate la sute de metri de locuințe, iarăși, nimeni nu îndrăznește să gândească. De le-ar lăsa gratuite, întrucât sunt doar niște parcări de urgență, moment în care investiția va fi doar o cheltuială din bugetul local. Dacă vor sta goale, că așa e și normal, vor fi o altă nerealizare MAJORĂ și etajată a administrației, neapreciată de cetățenii nerecunoscători, răi și comozi, deși doritori de Occident dacă-i întrebi separat de discuție.

    Primarul nu trebuie să știe, pentru că acesta este motivul existenței vicilor și a consilierilor, dar când doamna doctor cu o lună înainte de a se repoziționa din USR, pusă pe listele PSD și deja antamată vice, înjura de mama focului partidul primarului, e greu să mai crezi în minuni capitaliste și nu doar sinecuri. Celălalt avea autosatisfacții cocoțat în turn, pozând marcajul alb de pe asfalt, de am zis că s-a întors Legenda lui Țuclea. Din fericire, s-a abținut.

    Peste toate, avem proverbiala încăpățânare pe stomacul gol a primarului. Când nu e ușor bădăran, ca de exemplu atunci când înfiera un șef de instituție (doamnă, dar irelevant) care-l trăgea de urechi, iată că pe drept, aruncând argumente ad hominem de genul ”nu a lucrat o zi în privat (ca mine), nu știe!”, ironizând subiectul principal, adică incapacitatea instituției cârmuite de dânsul de a respecta legile.

    Avea de întreținut niște străzi, de reparat trotuarele chiar și în 23 August, de reabilitat clădirile și soluționată problema câinilor, dânsul a preferat fântâni nefuncționale, bambilici, mobilier urban stupefiant, o eroare de slogan pentru oraș, pe care și l-a ”acoperit” cu un premiu inutil (cui îi pasă de o diplomă acordată la un meniu cumpărat?), susținând că până se termină MARILE proiecte trebuie să ne bucurăm și de lucruri mărunte, pe bani mulți și o masă majoritară de cetățeni interesați spre deloc de ele. Asta ar fi trebuit să îl învețe pe primar că lucrurile, chiar dacă se fac, dacă nu au o ordine a lor, nu că nu fac bine dar mai mult strică, iată!

    În aproape două mandate minus un an pierdut cu o absurditate de referendum acest om a reușit să facă tot ce și-a propus, dacă și-a propus nimic. Știm, nu ne-am lățit și A7-ele tot printre Buzău și Țintești trece, ce paradox!

    Tot ce a gândit, argumentat, anunțat a fost pe logica carului înaintea calului, apoi i-a luat la omor tot pe cai că de nu merge atelajul bine. Și-a ”tăiat” o mână de dragul protezei și pentru că operația era la o ofertă limitată în timp. Când a constatat că ceva e mai puțin decât trebuie, a găsit și problema, doar că aceasta e rezultatul, nu cauza proiectelor dânsului.

    Îi recomand prietenește să respire profund, să stea bine de tot pe gânduri înainte să mai vorbească și să reconsidere acele parcări etajate pe ”modelul” altora la fel de pricepuți! Urbisul poate achiziționa parcări modulare mobile care pot avea finisaje care să le includă în peisajul urban actual fără probleme, pe care să le monteze și administreze ulterior, în funcție de nevoile fiecărei zone din oraș, de la an la an. Pentru că-s mobile, exact! Dar presupun că nu degeaba există un consiliu de administrație acolo, nenecesar legal, care toacă anual aproape 100k lei pe indemnizații (cât o parcare mobilă de 6-8 locuri) și care i-a propus deja acest lucru primarului, în spiritul atribuțiilor pe care le au de a dezvolta firma și de a-i deschide noi oportunități de activitate, că dacă nu, e clar că sistemul de concurs și angajare al acestor membri este așa cum se spune: pe pile, deci ilegal. Nimic nou la noi. O veste era desființarea tuturor consiliilor de administrație inutile (PTO și Urbis, la CA și RAM sunt motivate legal) iar din banii salvați, în 7 ani, cel puțin 100 de astfel de locuri de parcare moderne erau cumpărate și deja exploatate.

    Compania de Apă tot în sediul nou s-a mutat, depozitul și piața engros de legume de la ieșirea spre Brăila, inexistent și niciun demers demarat, mai puțini oameni atrași de un oraș incert economic, mort cultural prin lipsa diversității sociale și irelevant dpdv turistic e tot ce lasă primarul în urma acestor mandate. Probabil e vremea unei resetări, a unei reconcilieri, dar doar dacă primarul devine un om asumat?!? Prezentul i-a dovedit că oamenii au avut dreptate iar dânsul nu, orice atitudine în același sens va avea urmări catastrofale pentru oraș. Un asfalt e în stare orice Mitică să-l aștearnă, către ce duce acel drum însă e mai important.

    Îi stau la dispoziție, pro bono, cu orice îndrumare și reeducare administrativă (întâmplarea face să am și studii cu patalama la mână, dacă ține la formalități) a acelora pe care-i coordonează, iar ca mine sunt convins că sunt mulți buzoieni nefripturiști și bine intenționați dar care-s ținuți în vitrina cu ciudați de către aceste produse ale ceea ce eu încă mai numesc democrația originală românească. Căsuța poștală i-o poate comunica Redacția.

    Răspunde
    • Sincere felicitări MT, deopotrivă pentru toate adevărurile evocate cât și pentru modul în care ați efectuat-o !

      Evident, persoane cu abilitățile dvs. incomodează grav.
      Trebuie sa fim prosti, statul ne-o cere !

      Răspunde
  • Felicitări! O analiză clară! Vă asigur însă că nici „primarul parc” și nici „redacția” nu dau doi bani pe analiza și bunele dumneavoastră intenții! Orașul s-a transformat în bine, toate proiectele sunt un real succes, noi suntem cei care nu știm ce vrem și nu pricepem nimic!!

    Răspunde
    • Ceva lipsește din analiză. Administrația Toma a făcut numai nenorociri? Chiar nu i se pot atribui și aspecte pozitive!

      Răspunde
      • De laudatio si autolaudatio nu ducem nici noi nici ei lipsa. Am parcurs textul de cateva ori, ca sa pricep, ca sa constat intr-un final ca-mi citeam practic gandurile, strict legat de acele subiecte destul de relevante. Si cate nu mai sunt, dar doar cu scrisul nu faci treaba, dupa cum au demonstrat acei adolescenti care au protestat in fata Parchetului zilele trecute, pentru dreptate inclusiv sociala. Chiar m-am emotionat vazand la Buzau ca unii mai iau si atitudine si nu doar saluta râmele.

        Răspunde
  • @MT: felicitări pentru postare, ai rezumat bine!

    o singură completare as fi facut: orice primar ar fi, trebuie sa înțeleagă ca are nevoie sa întrebe comunitatea. și ca e musai sa înțeleagă ca el e doar un administrator și nu un tătuc atoatestiitor (ex. frustrarea actualului primar la refuzul comunității de a accepta ca bd. Bălcescu sa devină pietonal..)

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.