Primele imagini ale autostrăzii spre Buzău. Vezi modelul 3D
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat azi macheta 3D a primului sector din autostrada Ploieşti-Buzău.
„Prestatorul a realizat modelarea interactivă 3D pentru Autostrada Ploieşti – Buzău. Aceasta are ca scop prezentarea şi vizualizarea soluţiilor proiectate precum şi asigurarea unui nivel ridicat al preciziei privind suprafaţa de teren necesară a fi expropriată, lucrările de artă proiectate, precum şi soluţiile de consolidare necesare” – CNAIR.
Autostrada Ploieşti-Buzău va avea aproximativ 63 de kilometri. Ea se va înțepa în autostrada București – Ploiești, astfel că buzoienii vor putea ajunge mai repede la București.
Conform planului, lucrarea ar putea fi deschisă la mijlocul acestui an şi va costa peste 12 milioane de lei.
Acest tronson ar trebui finalizat până în 2024. Şoseaua va fi un sector din viitoarea autostradă A7, Ploieşti-Paşcani-Siret, care va lega Capitala de Moldova.
Din această autostradă se va desprinde și viitorul drum expres Buzău – Brăila – Galați – Tulcea – care va avea două scopuri. Creșterea turismul la Delta Dunării și folosirea transportului pe Dunăre spre mare.
Citește și:
12 milioane de lei pentru 63 de kilometri de autostrada ???
12 milioane poate e doar macheta. Sau vreun studiu care trebuie sa fie gata pana in 2024. In 3 ani cine crede ca se fac 63 km de autostrada?
cifrele sunt gresite, ar fi 39.000 euro/ km, doar studiul de fezabilitate costa mai mult .
Iar daca vroia reporterul sa faca o stire spunea ceva despre posibilul traseu, conexiuni etc. Deci NON-STIRE
12 milioane lei pe kilometru probabil…
Auras, iar vii cu literatura SF? Încearcă sa te exprimi la timpul trecut! Înțelegi tu, că ești deștept!
Dacă urmăriți clipul cu atenție, veți constata modul amator în care s-a abordat realizarea acestei machete. Cât de incompetent și de neatent poți fi, încât să introduci un indicator în care sunt 63 de km până la Buzău și 72 până la Focșani ?! Dacă o simplă machetă este tratată cu atâta superficialitate, nu vreau să mă gândesc cum o să iasă autostrada, în sine…
Ce nu înțelegi Dinule? A venit Focșani – ul la 9 km de Buzău! În curând ne va cuceri! (:
Hei, nu fiti rai, Pufu Vlad va veghea ca totul sa fie la termen. Ce anume si care termen, inca nu stie. Asta dupa ce va veghea ca si Banca de seminte, initiata in mandatul PSD, blocata in mandatul PNL, sa fie realizata. 🙂 Incepe sa-mi fie dor de Mocanu Jr., ala macar nu intelegea ce spune…
Preiau un text de la LUCIAN MINDRUTA
Lucian Mindruta
6h ·
” Compania de drumuri tocmai a terminat o autostrada cap-coada. De la Ploiesti la Buzau.
Stai, cum? O autostrada intreaga? o sa ma intrebati. Pai hai sa mergem pe ea! Hai s-o incercam!
Ei, aici e o mica problema. Nu putem, cel putin nu cu o masina reala. Pentru ca autostrada Companiei noastre dragi… E VIRTUALA!
Da, compania de drumuri tocmai a terminat de construit (ma rog prestatorul i-a construit) o autostrada pe calculator. O animatie a unei autostrazi, pe care ne-au prezentat-o pompos ca fiind „modelare interactiva 3D”.
La ce foloseste aceasta modelare? Pai zice comunicatul:
„prezentarea şi vizualizarea soluţiilor proiectate precum şi asigurarea unui nivel ridicat al preciziei privind suprafaţa de teren necesară a fi expropriată”
Stai, ca mai e:
„În unele cazuri modelarea 3D poate conduce la clarificarea constructibilităţii soluţiilor propuse, iar aceasta va fi utilizată în cadrul etapei de avizare a documentaţiei aferente Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Ploieşti – Buzău”.
Haida-de! Ma scuzati, dar am dat un pic cu nasul printr-o facultate de constructii si stiu exact cum se face proiectarea asta: nu cu animatii. Ci cu relevee, cu masuratori exacte, cu cote, cu o gramada de informatii care nu se prezinta niciodata ca un drum frumos colorat, cu masini pe el. Sigur ca un program de CAD-CAM gen Autodesk Civil poate exporta o animatie ca asta. Dar nu e obligatorie si nu dupa ea lucreaza constructorii. Se pot face autostrazi si fara randari 3D!
Intre timp insa aflam ca filmul asta va folosi la „avizarea documentatiei studiului de fezabilitate”. Deci suntem cu cel putin 3-4 ani INAINTE de autostrada! Oficial e gata in 2023, dar imi vine greu sa cred ca ne vom tine de grafic.
Apropos, termenul pentru livrarea studiului si proiectului tehnic a fost prelungit cu cateva luni anul trecut, pana in aprilie anul asta. Nu e inca aprobat, deci imaginile nu reprezinta neaparat ceea vom avea in final. Compania de drumuri spune ca lucrarile ar putea incepe la jumatatea anului. Daca se aproba proiectul, fireste.
Practic, daca drumul ar fi un copil al unui cuplu, filmul asta ar fi o scena din viata floraresei care vinde buchetul de flori cu care el se duce la prima intalnire cu viitoarea sotie, care ii va fi si mama primului lor copil!
E un film de relatii publice. Unii mai rai ca mine ar zice ca e de propaganda.
Dar nu zic asta.
Zic ca publicul nostru e mai inteligent si merita mai mult decat sa-i fluturi pe la nas o animatie.
De-aia se numeste Compania de Drumuri si nu Casa de Filme! ?”
Asa ca PUFULE , AI CAZUT IN PROPRIA CAPCANA si te-ai facut de kko !