Probleme cu muncitorii români angajați de turcii de la Nurol

Ieri dimineață, presa din Buzău a primit următorul mesaj pe email:

„Bună ziua,

Soțul meu este angajat la firma turcească Nurol & Makiol care se ocupă de noua legătură de autostradă care ocolește Buzăul.

Au început să angajeze în urmă cu 3 luni, încă de la început lucrează la ei si soțul. Le-au făcut contract pe 12 luni, iar acum, după 3 luni de muncă, îi amenință să își dea demisia sau că le face concediere colectivă, deoarece acum au prins alt contract la Sibiu și pe acesta îl vor părăsi.

Osman, șeful, strigă la ei și îi amenință .

Avem videoclipuri.

Avem nevoie de ajutor! Nu ni se face dreptate!

Fotografie de pe lotul Spătaru – Buzău Est, adjudecat de asocierea de constructori turci Murol – Makyol

Astăzi, reporterul buzoienii.ro a primit un mesaj similar de la altcineva:

„Da, e adevărat. Vor să ne dăm demisia ca să nu ne mai plătească salarii compensatorii. Cred că turcii s-au certat între ei. Makyol își ia utilajele și le duce la șantierul autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Fără utilajele Makyol, noi, muncitorii angajați de Nurol, nu mai avem pe ce lucra. De aceea vor să ne dea afară, iar în loc să lucreze doar cu subcontractori, care vin și cu utilaje și cu operatori pe ele”.

În jur de 25 de șoferi și operatori români angajați de Nurol ar fi în această situație.

Am fi de tot râsul

Să ne ferească Allah ca turcii să se fi certat între ei (Nurol cu Makyol), iar centura asta de autostradă a Buzăului (7 km) să fie părăsită.

Asta după ce vreme de doi ani acest lot – care putea fi gata demult – a stat pe loc în contestații la CNSC și justiție. Statul român ar fi de tot râsul dacă – după atâta chin de a desemna un constructor – acesta nu ar fi în stare să facă lucrarea.

Pentru Umbrărescu lotul ăsta ar fi fost floare la ureche, în 6 luni îl dădea gata.

Citește și:

loading...

13 comentarii la „Probleme cu muncitorii români angajați de turcii de la Nurol

  • … păi ăsta e șpilul , străinii iau contractele, banii iar pe subcontractori, adică românii, nu-i mai plătesc … găsesc metode!… metoda e patentată ,turcii au preluat – o și ei!…

    Răspunde
  • dar de ce nu a ofertat UMB cu preț f. jos dacă în 6 luni îl dădea gata ușor cum ziceți?

    Răspunde
    • Simplu, pentru ca nu se poate face niciodata in 6 luni. Reporterul e bun la dat din gura, cu siguranta nu a lucrat pe vreun santier vreodata!

      Răspunde
      • Mergeți toți la UMBRARESCU salarii bune și condiții de muncă bune. Plecați și lasatii pe turci sa dea inapoi banii statului Român.

        Răspunde
    • Dar nu mai bine statul român să-i pună pe turci să dea toți banii înapoi pe care ia încasat?

      Răspunde
  • Sase luni doar ca sa asezi terenul noii sosele.Gandeste-te doar la cate poduri sunt de facut pe acest sector.Mai gandim si noi cand scriem? Opt poduri si un pasaj de o complexitate tehnica ridicata, in lungime de 1.260 de metri.

    Răspunde
    • UMB face în 6 luni 30 de poduri din astea. Să vedeți ce poduri face acum peste Siret și aici, la noi, peste Buzău. Nu poduri peste o șosea.

      Răspunde
      • Hai să nu exagerăm referitor la construcția de poduri, se vede că nu ai experiență pe șantiere de genul ăsta.
        În plus, chiar nu poți compara podul de pe DX Brăila Galați care trece peste râul Siret. Doar porțiunea de tablier metalic a podului respectiv peste triajul de cale ferată din fața Combinatului Siderurgic din Galați este mai mare decât un pod al unei autostrăzi peste un DN/DJ.
        Construcția unui pod de la zero peste autostradă sau al unuia al autostrăzii care trece peste un drum județean sau național durează destul de mult. Acestea au o înălțime de cel puțin 8 m și ca să te ridici cu terasamentul până acesta acoperă culeea durează destul de mult, nu din cauza volumului de lucrări ci din cauza tehnicii de lucru, care nu poate fi eludată. Sunt pași foarte clari și stricți pentru fiecare strat care se adaugă pe un terasament pentru ca aceasta să îți păstreze stabilitatea și elasticitatea în timp.
        Pentru un asemenea pod, terasamentul care acoperă culeea poate avea 20-40 straturi, straturi care nu pot fi adăugate la 1-2 zile unul după altul, fiind nevoie de lucrări de compactare de mai multe tipuri, timp pentru stabilizare șamd, existând situații când următorul strat se poate adăuga după o săptămână sau chiar mai mult.
        Ar fi fost simplu să se facă o movilă de pământ amestecat cu balast peste care să se toarne asfalt …
        În plus, culeele și pilonii se execută la fața locului, inclusiv armătura. Deci durează …

        Răspunde
        • Și unde mai pui că dacă se greșește la compactare de decopertează și se reia procesul…

          Răspunde
    • Cand ai oameni și ingineri buni și utilajele necesare le faci pe toate.
      Repede și bine.
      Aviz cum lucrează UMB.
      CINSTE LUI.

      Răspunde
  • Cine este „Statul român”? Nu cumva Grindeanu, Ciolacu, Ciucă et comp.?

    Răspunde
  • Fără legătură cu subiectul dar muștele astea din oraș nu le vede nimeni?

    Răspunde
    • Ai scăpat nebăgat în seamă?
      Încearcă să faci miere sau du-te la…

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.