Realizarea unui loc de parcare costă cât 3-4 mașini!

Municipiul Slatina e cel mai avansat din România în privința realizării parcărilor modulare supraterane (vezi foto mai jos), variantă propusă și la Buzău.

Numai că realizarea unei astfel de parcări are un preț destul de ridicat și se pune întrebarea dacă merită.

17.610 euro e prețul pentru realizarea unui singur loc de parcare (!), preț rezultat din studiul aprobat de Consiliul Local Slatina în 2019 (vezi extras mai jos).

Primăria Slatina a pus la bătaie aproape 10 milioane de euro pentru 550 de locuri de parcare (în astfel de parcări).

Atenție, studiul cu 17.610 euro/locul de parcare s-a făcut la Slatina în 2019, acum (în 2022) – după creșterea prețurilor – probabil că ar ajunge la 20.000 de euro (iar prețurile materialelor de construcții continuă să crească).

Întrebarea care se pune e dacă merită ca Primăria Buzău să facă o asemenea investiție, în condițiile în care un singur loc de parcare costă cât 3-4 autoturisme obișnuite!

Cât costă amenajarea de noi locuri de parcare la Slatina – Gazeta de Sud (gds.ro)

Tot la Slatina, probabil în încercarea de a recupera din costul investiției, prețurile fixate în 2022 pentru o astfel de parcare sunt și ele mari (vezi tabelul de mai jos).

Slatina e probabil primul oraș din România care a realizat astfel de parcări supraterane.

Atenție, Slatina e unul din orașele bogate din România, cu o industrie foarte puternică (Pirelli 3700 de angajați, ALRO 2500, Artrom 1500, Bekaert 900 etc., Buzăul nu are fabrici cu atât de mulți angajați!), dovadă că Slatina și-a permis o astfel de investiție: 10 mil. € în parcări supraterane!

Deocamdată, la Buzău, primăria a comandat un astfel de studiu pentru a se constata dacă se găsește vreun loc pretabil în spatele blocurilor de pe Bd. Unirii, dar și cât costă.

Așteptăm opiniile dvs. în rubrica de comentarii.

Citește și:

loading...

22 de comentarii la „Realizarea unui loc de parcare costă cât 3-4 mașini!

  • Un proiect de genul acesta este o monstruozitate din punct de vedere arhitectonic. Ceva în genul parcării supraterane de la terminalul sosiri de la aeroportul Otopeni sau a parcării din spatele magazinului Omnia din Ploiești ar fi mai indicat. După ce se construiește parcarea supraterană se poate trece la vinderea locurilor de parcare, precum apartamentele, și astfel să se diminueze costul investiției. În plus, primăria percepe și impozit pe parcarea proprietate personală. La cât ține românul la Gingirica lui își rupe de la gură ca să o știe protejată!

    Răspunde
  • Cred ca acest studiu trebuia facut dinainte de a fi aprobat proiectul pt. resistematizarea Bulevardului Unirii.
    Unde nu-i cap, vai de picioare…..

    Răspunde
  • ce frumos o sa se vada pe fereastra blocului….

    Răspunde
  • Problema nu e falsa, dar este expusa prost, pentru a permite interpretari ulterioare. Mai precis e vorba de discutii privind fonduri (mari) manipulabile si, intr-un final, manipulate.
    Problema reala o constituie numarul locurilor de parcare disponibile. S-a tot discutat de amenajari, de ecologie etc, dar realitatea este ca locurile de parcare au fost diminuate cu vointa si buna (sau rea!) stiinta, pentru a creste presiunea pe populatie, astfel incat, intr-un final, aceasta sa accepte costurile.
    Un detaliu… Zilele trecute am inaintat catre redactia site-ului un desen prin care demonstram geometric (adica stiintific!) ca numarul locurilor de parcare a fost diminuat cu vointa decizionala prin amplasarea, absolut inutila, „in spic”. Dispare arbitrar un loc de parcare la fiecare 2-3 marcaje (!!!) Acelasi desen l-am trimis si catre Urbis si Primaria Buzau. De peste tot am primit mesaje automate de inregistrare. NIMENI nu mi-a raspuns in vreun fel, desi solicitam un raspuns argumentat, adica tot stiintific.
    Nu se vrea! Interesul este ca presiunea pusa pe locuitorii Buzaului sa ii faca sa accepte niste costuri aberante, manipulabile. Asta este singura realitate!…

    Răspunde
  • Corectă observația cu parcarea oblică. Parcarea oblică are justificare doar acolo unde n-ar mai rămâne loc pentru manevre în situația parcării perpendiculare pe direcția de acces. Nu cred că cineva a dorit să diminueze astfel locurile de parcare, mai degrabă mizez pe ideea că decidenții s-au gândit că așa este la modă și astfel ajută și șoferițele mai neexperimentate cu covrigul.

    Răspunde
  • Ce să caute la Buzău așa prostie? au făcut și săracii ăia de olteni ceva și acum hai să copiem și noi ca copilul după adult sau maimuța după om…

    Răspunde
  • Banii se ~scot~ din taxa de parcare plus terenul, ramas liber in schimb. Nu e nimic monstruos, daca nu vopsesti constructia in galben sau verde-praz, ori o montezi fix ca nuca-n perete de incurca pe toti. Asa cum multe realizari ale lui Toma sunt ok, doar ca ori nu le era vremea, ori locul, ori cheltuiala-i prea mare.
    M-ar interesa si ce are in vedere primaria pentru ca pe viitor sa nu existe, macar teorectic, problema locurilor de parcare de resedinta. Adica, la autorizarea unei cladiri, ca-i locuinta in regie proprie, ca-i bloc, ca-i firma, sa se asigure in proiect fix numarul de locuri de parcare necesar, ca-i in cadrul cladirii, curtii, cumpara abonament in oborul de animale etc. Exista asa ceva? Pe cei care locuiesc la casa, cand ii deranjeaza politia locala sa-si tina masinile parcate in curte? De ex, intre 16.30-07.00, interzisa parcarea pe si langa trotuare. Invers ca la bloc.
    Hai-hui prin NewYork https://ibb.co/8s84xX5

    Răspunde
  • Culmea e ca diferenta de spatiu dintre un loc de parcare in spic comparativ cu cel paralel cu bordura este insignifianta, adica 2.2 cu 4.8 cat are cel in spic, fata de 2.5 cu 5 m cel paralel. Smecheria e ca cel in spic ~consuma~ o banda si jumatate dintr-un sens de mers, pe cand cel parlalel nici macar una intreaga, de 3.5 m. Evident ca nici dupa 6 anisori de kaizan nu s-a gasit niciunul in primarie sa zica pe aceste lucruri si sa se ia masuri.
    In Slatina nu par a fi doar parcari inteligente, cu elevatoare, ci doar si constructii de sine, etajate, metalice. Cu totul alta mancare de peste si mult mai aproape decat la Oradea.

    Răspunde
  • Văd că nu se deranjează nimeni sa sesizeze faptul că pe-acolo pe unde-au fost construite parcări din astea – Slatina, Pitești, Brașov, ele sunt goale.

    Oare de ce ?!

    Răspunde
  • … numa’ două’j’dămii?!? Uau!

    Să se dea numa’ câte una, să „ajunge” la toată lumea… 😉

    Răspunde
  • Diavolul, esti si tu mai rau ca aia din primarie.
    Cum sa zici ca preferi parcare paralela cu bordura de 5/2,5 si nu parcare in spic de 2,2/4,8.
    Daca faci parcare paralela cu bordura o sa ai jumatate din locurile de parcare fata de cele in spic.
    Si la ambele tipuri de parcari vei avea spatiul de prima banda ocupat mereu de cei ce vor sa parcheze, pentru ca parcarea paralela cu bordura se face greu, oprind traficul din spatele tau sa faci manevrele. In plus va genera si multe tamponari usoare la parcare pentru ca parcarea paralela cu bordura e mai grea.
    S-au facut intre blocuri parcari paralele cu bordura, o porcarie, mai bine faceau in spic daca tot au dorit sa traseze niste dungi pe asfalt si sa incaseze bani pe ele.
    Sa vezi ce distractiv e sa parchezi pe locul platit care a fost facut paralel cu bordura atunci cand n-ai masina mica. Daca ai un Audi A6 o sa constati ca nu prea ai cum sa parchezi pentru ca locul dintre marcaje e cat masina, doar daca ai norocul ca vecinul din fata sa parcheze mai in fata, iar cel din spate sa parcheze mai in spate ai loc sa faci manevrele pentru a parca in siguranta.
    Nu mai zic ca nu toate locurile marcate au aceeasi dimensiune, chiar si pe aceeasi strada, unele locuri au spatiu mai mare intre dungi fata de altele. Totul a fost facut in graba si dupa ureche doar cu scopul de a sustrage mai multi bani din buzunarele noastre.

    Pe Unirii a fost o prostie sa elimini locurile de parcare in spic. In timp ce primarul ne minte ca vrea sa faca locuri de parcare, in realitate nu face decat sa desfiinteze locuri astfel incat cetatenii sa fie fortati sa plateasca mai mult catre el, fie prin cumpararea de loc de parcare la suprapret, fie prin amendarea fara rost desi primaria nu ofera conditii sa se respecte HCL-urile.

    Răspunde
  • Sa nu mai zic de proiectul cu parcari cu plata al primarului. Facute la misto cu marcaje la misto pe care nu le respecta nici angajatul Urbis nici Politia Locala.
    La fosta parcare de pe prelungirea Democratiei (unde e Baroul Buzau) e plin de afise pe blocul baroului ca e Parcare de Resedinta (adica doar interzis sa parchezi acolo doar dupa ora 16:30), pana si pe stalpul de la gardul Catedralei Sf Sava e semn ca e Parcare de Resedinta.
    Nu exista nici un semn acolo care sa indice ca e parcare cu plata, ba din contra, sunt cel putin 5 semne care spun destul de clar ca e Parcare de Resedinta (adica parcare la liber pana la ora 16:30, iar dupa 16:30 doar riveranii concesionari) dar cu toate astea, angajatul Urbis cere taxa si lipeste pe parbrizele oamenilor amenintari ca trebuie sa plateasca taxa de parcare si ca emite Urbis amenda.
    Acolo in zona, singurele locuri marcate ca fiind cu plata sunt cele din jurul parcului, dar angajatul Urbis nu tine cont de marcaje, el considera ca totul e a lui sa fie taxat desi panourile indica altceva.

    Răspunde
  • @ Anonim
    Daca este adevarat ce spuneti, inseamna ca deja treaba devine epica. O sa verific maine, ca sa imi testez simtul umorului.
    Daca inteleg bine, parcarea de resedinta, platita de locatari, care ar trebui sa fie accesibila gratuit, in limita locurilor libere disponibile, pana la ora 16:30, de fapt este cu plata. In conditiile astea, ce face locatarul daca nu pleaca de acasa? Plateste taxa de parcare „de zi” si are dreptul sa stea pe concesiunea lui numai seara?
    E musai sa vad cu ochii mei nazdravania asta!…

    Răspunde
  • Norocu’ matale, tizule Anonim, că n-ai A8, care-i oleacă mai lung decât A6 !
    🙂

    Răspunde
  • Macar aia din Slatina au transformat parcarea supraetajata in supermarket după ce n-a parcat nici dracu’ in ea, dar cuștile astea metalice in ce-ar merge transformate după ce, evident, nu va parca nimeni în ele ?!

    Or merge ceva spatii de birouri ?!

    Apropo, cat mă plătește primarul ca să depun mașina acolo ?

    Răspunde
  • @Diavolul, la Buzau NU se va putea parca in curte in veci. Am parcat o singura seara si mi-a ajuns, mai ales ca primarul ignora orice proiect legat de facilizarea parcarii in curte. Singura data cand am parcat in curte, de dimineata poarta era blocata, iar cand am sunat la locala, m-am trezit ca ei au venit si au blocat roata celui din poarta, ca sa stau dupa ei mai mult timp, in loc sa ridice masina. Buzoianul nu respecta semnul de „nu parcati, garaj”, si nici nu pune numarul de telefon in bord. Abia cand ne vom civiliza se va putea parca in curte. Credeti ca nu vreau sa am masina protejata in curte, in loc sa fie pe strada unde o poate vandaliza oricine? Problema este ca din cauza serviciului uneori mai plec in alte localitati din judet si nu pot sta sa astept sa mi se deblocheze poarta, deci masina ramane pe strada, cel putin pana primarul va accepta sa modifice legislatia privind blocarea curtilor.

    Răspunde
  • Parcarea ”in spic” OCUPA o banda si jumatate dintr-un sens. Aia laterala nici MACAR o BANDA dintr-un sens. Acum se vede logica???
    Asa cum va fi si parcarea din oborul de animale, goala, asa sunt si alea din Slatina, amplasate la dracu si aiurea. Parcarea de resedinta e langa, logic: locuinte. Parcarea publica, logic, e in zonele de interes public: la indemana. Deocamdata, la Buzau, e pe baza de pedeapsa, si din partea edilului si din partea celor mai neavuti (fara masini, fara viata, fara minte etc): ”Ai mai mult decat cred eu ca ai nevoie, plateste!”. Welcome back, COMUNISMule!
    Mai nou se ridica masina care este parcata aiurea DAR si incurca circulatia, cum e cazul blocarii accesului in curti. Desigur, mai e nevoie si de personal abilitat si cu degetul mare opozabil care sa aplice legea, ori sa propuna schimbarea/modificarea ei atunci cand nu mai dezerveste majoritatea (nu stai intr-o regula proasta doar de dragul continuitatii).
    Cât costă un METRU PĂTRAT de teren viran, în zona UNIRII, de exemplu? Înmulțiți cu 11 mp! Se adaugă prețul asfaltării și marcajului. Ăla e prețul pentru un loc de parcare ACTUAL, în Buzău. Cu o ”baterie” (elevator, nu schele fantasmagorice peste clădiri sau aiurea) de 6 spatii, care ocupa doua locuri clasice de parcare la sol, obtii 6. Avantajele sunt: asiguri locuri pentru toți, predictibilitatea încasarilor (resedinta sau publice), mai mult spatiu ramas liber pentru locuri de joaca-terenuri de sport-spatii verzi, siguranta bunurilor celor care parcheaza (supraveghere video la indemana). Nu stiu in cat timp se amortizeaza investitia, dar ce stiu e ca, de 2 mil de euro faci 100 de locuri elevate. Adica banii pe un an de fotbal profesionist buzoian. Am si alte comparatii dar devin boșcodist.
    Slatina o fi ”bogat”, ca oras, dar daca aveau echipe de sport, se alegea praful si acolo.
    Multumesc de publicare si feedback, sper ca argumentele primeaza.

    Răspunde
  • Un mp in zona Unirii costa 0 euro, tot spatiul de acolo apartinand Primariei care l-a primit gratis la randul sau si nici nu poate fi vandut in mod legal, cel mult poate face o suveica sa il dea prin concesiune (care e o forma de vanzare-privatizare mascata doar de dragul de a ocoli legea care interzice primariei sa vanda terenul public).
    Nu mai bine ar fi cumparat primaria terenurile din spate, unde s-au retrocedat sau au fost case sau teren viran si facea acolo locuri de parcare si le taxa pe acelea?
    Cele primite gratis la cheie de la Ceausescu de ce sa le taxeze, ei n-au nici un cost suplimentar pentru ele, ca ce treaba sa vina sa taxeze? Inteleg sa taxeze ceva in care au investit de la zero sa creeze, dar daca n-au investit nimic in crearea lor, de ce sa taxeze?

    Răspunde
  • Scump și urât !

    Buzăul e mult mai departe de Caracal și trebuie să demonstrăm asta.

    Respectiv, de ce nu se analizează varianta de parcare cu lift rotativ, comercializata inclusiv în România de coreenii de la Dongyang PC, care-i ceva mai ieftina (15000/loc) și mai sexy ?

    Hint: vecinii coreenilor produc aceeași șandrama, inclusiv pe albastru, la jumătate de preț !

    Răspunde
  • Întrebările mele ar fi:
    – cum se comporta un asemenea edificiu In caz că bate prea tare crivățul și sunt mașini ridicate numai pe o parte ?
    – dar in caz de vreo ploaie înghețată/zăpadă/polei, se mai învârt rotitele, mai împing pistoanele ?
    – dar daca duduita de ‘opșpe ani nu apreciază bine distanta ori bombardierului nu-i mai tine frana de mana la bamfeu, de la exces de drift, și avariază ceva, care este/cum arată, cât durează procedura de descarcerare a tuturor celorlalte vehicule ?
    – dar dacă șoferul de la RER lovește vreo mașină cu camionul de gunoi când se chinuie sa acceadă pe vreo străduță ?
    – in caz de orice fel de avariere cine plătește daunele ?
    – dar daca in momente specifice, de exemplu dimineața când merge lumea la serviciu, se strâng 3 – 4 inși ? Procedura de preluare a unei mașini durează, indiferent de sistem, zeci de secunde sau minute, e și vreo cafenea inclusa in sistem, vreun cinema, ceva, sa nu se plictisească ultimii pana-si preiau primii mașinile ?!
    – dar daca se strâng 3 – 4 mașini doritoare sa urce în carusel, va exista banda dedicata pentru aceasta parcare ori încurcăm traficul câteva minute bune ?
    – cum se plătește, la ora, la zi, abonament lunar ? Ce se întâmplă la expirarea orei, suna alarma la urbis, mașina este catapultata in aer ?
    – dar daca pierde omul cartela de acces ori o deteriorează sau nu o mai recunoaște sistemul, ori acesta da pur și simplu vreo eroare și oferă altă mașină, in cat timp intervine service-ul ? Dar va exista service al sistemului în acest oraș ?!
    – daca se ia curentul ?
    …..to be continued….

    Se-ntreba redactorul de ce aceste parcări sunt goale…
    In primul rand din instinct de conservare.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.