Rondul e perfect. Nu-i mic, nici mare

„E prea mare. Trebuia făcut un rond mai mic!”

Așa au grăit unii șoferi înainte ca rondul de la Drăgaică să fie gata.

Ing. Nicu Chirițoiu, de la Troia, care-i în domeniu și cunoștea proiectul, i-a contrazis:

Oamenii care zic că rondu-i prea mare nu știu ceva. Uitați, până aici va veni asfaltul când vom turna și stratul doi. Vor rămâne doar 1-2 cm între asfalt și nivelul acestei borduri și a dalelor. Șoferii vor putea călca pe inelul de siguranță cu roțile mașinilor”, a spus și a arătat cu degetul ing. Chirițoiu cu două săptămâni în urmă

Cum e acum (după ce sâmbătă s-a turnat stratul doi)



Așa cum se poate vedea din fotografiile realizate azi de reporterul buzoienii.ro:

1) Ing. Chirițoiu a avut, evident, dreptate. Diferența dintre carosabil și bordura inelului de siguranță a rămas de 1 cm după turnarea celor două straturi succesive de asfalt

2) Șoferii pot călca lejer cu roțile peste inelul de siguranță al rondului

3) Inelul e perfect, nici mic, nici mare, pot lua curba în același timp două autobuze deși acest lucru se poate întâmpla foarte rar (două autobuze în același timp pe benzi diferite)


Notă: Astăzi s-a turnat stratul doi și în dreptul stației GPL. Mâine (joi) dimineață vor fi îndepărtate și balizele astfel că traficul din zonă va reveni la normal.

O problemă a apărut dinspre Bd. 1 Decembrie înspre rond – unde stratul suport n-a putut susține traficul greu. Muncitorii au trecut azi la refacerea terasamentului, urmând ca zilele următoare să se toarne din nou cele două straturi de asfalt

Citește și:

loading...

7 comentarii la „Rondul e perfect. Nu-i mic, nici mare

  • Cu gaura care a apărut pe Unirii Nord,, pe sensul de intrare, după primul semafor, ce facem???

    Răspunde
  • Care-i logica, la afirmatia ca se poate calca pe „inelul de siguranță cu roțile mașinilor”?
    Denumirea de inel de siguranta , mie imi spune ca este ceva in plus fata de calea de rulare, pentru a putea fi folosit(Calcat) doar sporadic, daca sitatia in trafic o cere si in nici un caz sa poata fi calcat tot timpul!
    Sa vedem marcajele si apoi comentam …….
    O alta problema semnalata deja este legata de scuarul de la iesirea din giratoriu catre intersectia cu Bd. Unirii. Daca inainte aveai 3 benzi imediat dupa ce ieseai din sensul giratoriu, acum lungimea celei de a 3-a benzi a fost scurtata, prin construirea acelui scuar! Problema a mai fost raportata, insa nu s-a sinchisit nici un reporter sa verifice!
    https://www.google.com/maps/@45.1423445,26.809836,142m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

    Răspunde
    • Inelul de siguranta este doar pentru TIR-uri, asta este rolul lui. Intr-o lume normala, cel putin.

      Răspunde
  • Nici eu nu pot intelege rationamentul. Daca se poate calca foarte usor pe acel inel de siguranta, de ce nu ar fi fost mai bine sa nu fie nevoie sa se calce acel inel. Cu ce i-a incurcat un rond mai mic. Daca vine un tir mare si are nevoie sa intoarca? Cazuri extreme se pot ivi si este mai bine sa le prevezi daca ai ocazia, iar acum era ocazia perfecta, mai ales ca nu vad rostul unui rond atat de masiv, indiferent ca asa era si inainte, facut din plastic. Plus ca, exact cum a mentionat o persoana dez(amagita), daca doresti sa te duci spre unirii, trebuie sa astepti semaforul, chiar daca esti singurul care are nevoie. Ori din cauza unor soferi nesimtiti care nu se incadreaza bine, daca discutam de portiunea mai apropiata de intersectie, ori din cauza proiectantului care a facut din 3 benzi, 2. Pacat, mai ales ca in zona se putea fluidiza foarte usor traficul.
    De mentionat ar fi faptul ca pe Unirii la ING s-a reparat cocoasa, dar la RER avem un canal de toata frumusetea. Inteleg motivele pentru care s-a intervenit pe Unirii dupa asfaltare, insa modul in care s-a rezolvat dupa lucrari, este deficitar. Nu mai zic de celebrele „romanesti” – capacele de canal, care sunt puse bine doar in cuantum de 25%. Inca 25% sunt la limita, iar restul sunt realizate jenant pentru reputatia unui constructor.
    In concluzie, oricat de intelegator ai fi, cei care proiecteaza si executa aceste lucrari, iti pun la incercare buna credinta, prin lipsa lor de viziune si amatorism. Pacat, mai ales ca aceste neajunsuri se duc direct la primar, care incearca sa faca ceva bun (nu intru in amanunte privind fortarea notei cu transportul in comun si abandonarea masinii personale).

    Răspunde
  • ar trebui plasate si cateva elemente reflectorizante pe inel.

    Răspunde
  • Este o realitate ca atunci cand facem schimbari intr-o comunitate, exista si opinii diferite. Insa ne putem baza pe fapte si argumente solide, precum cele prezentate de ing. Chiritoiu, pentru a ne asigura ca deciziile noastre sunt fundamentate.

    De asemenea, trebuie sa avem rabdare si sa intelegem ca proiectele mari, cum este si acest rond, implica mai multe etape si ajustari pentru a fi finalizate corect. Astfel, este normal sa apara neajunsuri, insa ele sunt remediate pentru binele si siguranta comunitatii noastre.

    Răspunde
    • @escorte…
      Este o realitate că atunci când se face ceva in Buzău execuția este deficitară.
      Astăzi mă uitam cat s-a lăsat asfaltul la reparații făcute între semaforul de la Mesteacănului cu Marghiloman și următorul spre centru. Acum doua zile noua groapă de pe Unirii Nord. Și așa la fiecare lucrare.
      Am mai spus nu neg că a făcut. Dar să facă cu firme serioase să rămână ceva bun făcut nu doar pentru a arunca sume imense pe lucrări jalnice.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.