Text cu referiri religioase, dar și despre războiul din Ucraina

„Nu te teme, căci Eu sunt cu tine!”

        Primăvara reprezintă momentul unei renașteri simbolice. Înflorirea pomilor, apariția ghioceilor și încălzirea temperaturii de afară ne face pe toți se ieșim din letargia în care ne-a aruncat vremea rece și mohorâtă a iernii. Totodată, primăvara reprezintă și anotimpul celei mai importante sărbători creștine și evreiești, Învierea Domnului (Sfântul Paște) și Sărbătoarea libertății (Pesah). Pentru noi, creștinii, Paștele reprezintă o perioadă de penitență prin postul lung și riguros, dar și un prilej de a reflecta asupra învățăturii Mântuitorului Iisus Hristos.

Prin cuvântul, fapta și jertfa sa, Iisus ne-a lăsat o lecție simplă: „Să vă iubiţi unii pe alţii, cum v-am iubit Eu, așa să vă iubiţi și voi unii pe alţii. Prin aceasta vor cunoaște toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii pentru alţii.” (Ioan 13:34-35). Prin această poruncă, Mântuitorul a exprimat esența creștinismului, dragostea pentru aproape, grija și iertarea pentru semenii noștri. O învățătură a păcii, toleranței, iubirii și căinței.

        Solemnitatea și importanța sfintei sărbători pascale ar fi trebuit să impună tuturor creștinilor o conduită strictă, dar și să ofere posibilitatea ca fiecare să se uite la bârna din ochii săi și să reflecteze asupra modului în care poate să împlinească învățătura biblică mai bine decât a făcut-o până acum.

Vremurile pe care le trăim ne arată că unii creștini sunt departe de acest deziderat. Rusia, imperiul care s-a proclamat în secolele trecute apărătorul tuturor creștinilor din Imperiul Otoman, astăzi s-a angajat într-un război criminal asupra unui frate creștin, poporul ucrainean. Este cea mai abominabilă faptă pe care o poate comite un creștin, aceea de a lua viața unei ființe umane, unui frate. Ceea ce face soldatul rus astăzi în Ucraina, la adăpostul ordinelor și protecției venite de la Kremlin, este să-l răstignească zilnic pe fondatorul religiei pe care ipocrit pretinde că o urmează și o practică. Ortopraxia rusească se realizează prin foc și sabie. „Russkiy mir” reprezintă o pace prin sânge nevinovat. Credința ortodoxă impune oricărui creștin manifestarea dezacordului cu tot ce contravine păcii. Creștinul are datoria de a ocroti, nu de a distruge. Războiul își are cauza în înstrăinarea omului de Dumnezeu, prin urmare Biserica a propovăduit mereu rezolvarea diferendelor dintre state pe cale pășnică. Totuși, în situația în care Răul îți pătrunde în casă, dorind să îți ia tot ce ai mai drag pe această lume, binecuvântat va fi cel care va pune mâna pe armă să își apere patria și familia.

        Armata Ucrainei, ajutată de România și aliații din NATO și UE, este acum în prima linie a acestei cruciade împotriva barbarismului și anti-creștinismului rusesc. Nu trebuie să uităm încălcarea flagrantă a dogmei și învățăturii creștine pe care partriarhul Kiril al Moscovei a comis-o justificând acest război criminal.

Într-un atac furibund asupra Occidentului, prin care legitimează crima folosind retorica unei lupte împotriva homosexualității, în partriarhul Kiril nu a mai rămas nimic hristic, ci doar antihristic.

Mă rog ca Dumnezeu să dea forța necesară poporului ucrainean de a rezista bestiei cu șapte capete care s-a năpustit asupra sa. Ucraina luptă pentru noi toți în acest moment; toate rugăciunile și gândurile noastre trebuie să se îndrepte spre purtătorii de libertate din prima linie a frontului!

Speranța mea în victoria finală a națiunii ucrainiene își găsește resorturile în versetul „Nu te teme, căci Eu sunt cu tine”. Dumnezeu să binecuvînteze Ucraina! Dumnezeu să binecuvînteze România! 

Vă mulțumesc!

Gabriel-Ioan Avrămescu

Deputat PNL de Buzău

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.