Toma: „Aștept propuneri și din partea locuitorilor acestor comune!”

„De ce nu ați ales, domnule Toma, comune mai bogate pentru fuziune precum Mărăcineni, Vadu Pașii ori Vernești ?”

„De ce favorizați, domnule primar, Ținteștiul ? Pentru că sunteți dvs. de acolo ?”

Sunt două dintre întrebările care apar cel mai des la comentariile articolelor referitoare la fuziunea Buzău – Țintești.

Astăzi, primarul Toma a oferit un răspuns la aceste întrebări, în încercarea de a diminua din suspiciuni:

„Aștept propuneri inclusiv de la cetățenii din celelalte comune din jurul orașului Buzăului. Dacă există interes, se pot strânge semnături. Putem discuta, iau în calcul orice propunere. Un oraș Buzău mai mare, ca populație și suprafață, poate atrage mai ușor fonduri europene. Plus alte avantaje, pentru cetățeni și oraș”

Primar: „Am ales pentru acest referendum comuna Țintești pentru că are trei avantaje. Are teren mult, pe aici va trece autostrada, iar cetățenii cred că ar fi de acord cu această fuziune. Faptul că eu sunt originar din Țintești e doar o întâmplare”

Orașul Buzău se învecinează cu Mărăcineni, Vadu Pașii, Vernești, Costești, Merei, Gălbinași, Stâlpu și Țintești.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este tintestti-23.jpg
Comuna Țintești are cel mai lung hotar cu orașul Buzău. Are o suprafață aproape egală cu a orașului Buzău (!) dar o populație de doar 4 mii de locuitori.

Inițiativa de la Buzău a început să fie privită cu interes la nivel național. Astăzi, TVR a difuzat o știre referitoare la acest subiect.

După Buzău, și Deva a anunțat că va face la toamnă referendum pentru fuziunea cu o comună învecinată.

Ca unirea să se realizeze trebuie ca 30% dintre cetățenii cu drept de vot (32.000 de locuitori din mun. Buzău) să intre pe 3 octombrie, ziua referendumului, într-o secție de vot.

Citește și:

loading...

22 de comentarii la „Toma: „Aștept propuneri și din partea locuitorilor acestor comune!”

  • Bună seara reportere și dragi buzoieni!
    Reporterul uită să ne spună că în Buzău deși vremea este mai mult decât benefică construcțiilor /lucrărilor, munca fizică bate pasul pr loc.
    Evitând să îmi mai stric mașina si preferând mișcarea, am luat la „pas” cu bicicleta. Peste tot este jalnic. Cred ca 10% din oraș ar arăta mai bine. In rest praful de pe tobă. Pe Transilvania s a oprit lucrarea așteptată de zeci de ani. Oamenii stau cu șanțul la poartă… Pe Frasinet, unul. Sta si 2 il ajuta ba ca nici nu se mai lucrează. In zona industriala cand am trecut intr o zi desi lucrarile erau incepute pauză. S a incepit racaiala de la aqua maxx spre oras. Si primarul toma se lauda ca peste nu stiu cati ani va asfalta centura de est atat de benefica a orașului Buzău. Reportere sper ca lasi comentariul. Stiu ca tii cu ursul dar lasa ne sa ne strigam ofurile. Cu respect Nelu Vasilache

    Răspunde
  • Tereaca, spune-i ca aia cu „pe acolo trece autostrada” nu tine. Oricum, conectarea se face doar prin doua noduri, iar autostrada nu face decat sa rupa Buzaul de Tintesti. Este un obstacol.

    Răspunde
  • Bună gluma. Domnul Primar și Consiliul local a aprobat hotărârea cu referendum pentru Țintești dar așteaptă propuneri pentru ce? Pentru alte referendumuri? Câte unul pentru fiecare comună? Unul pentru toate? Este nevoie de semnături ( adică o minimă consultare)? Câte semnături au fost pentru acesta hotărâre? Eu am auzit doar de 3 și de o undă verde. Vrea Domnul Primar să știe doar dacă vrem o Unire (oricare)? Avem una hotărâtă. Așa da! Suntem invitați să stăm acasă pe 3 octombrie că sa dăm șansă analizei propunerilor? Ok. Propuneri pot face doar cei din comune? Cei din municipiu pot face propuneri? Când se anulează hotărârea Consiliului Local (este suficient la Buzău sau la Țintești) ? Fără această anulare vorbim vorbe. Tic Tac…. 3 octombrie. Ați avut șansa voastră dar solicitarea dumneavoastră nu a fost transmisa in termenul legal. Vă mulțumim pentru înțelegere. Cu altceva vă putem fi de folos? Opinia dumneavoastră este importantă pentru noi dar mai importantă este hotărârea CEO. La revedere!

    Răspunde
  • Pod. Cu promisiunea unui alt pod ( reabilitare) au fost câștigate câte 2 mandate de președinte CJ de către două persoane. 4×4. Va fi un pod…. Și marmota învelea ciocolata in staniol.

    Răspunde
  • Nu știu dacă ar dori cineva urbanism fără facilitățile aferente, adică impozitări mai substanțiale fără justificări pro în acest sens. Terenuri mai multe/că veni vorba în articol/se traduce prin vînzări multe și bune/și de unde? -de unde are. O scamatorie pe care/chipurile/noi cei de rînd n-am percepe-o. Mărăcineni și Vadu Pasii sînt literalmente lipite de oraș. Însă revin: obligatoriu facilități urbane. Gaze naturale, canalizare, trotuare pe străzi etc. Altfel ar fi ca peticul trainic pe sacul putred.

    Răspunde
  • Anomim e peste tot iar:)))Pune intrebari la care raspunde tot el:)))

    Răspunde
  • Abureala marca Toma.
    Sa termine orasul de pus la punct, apoi proiecte faraonice….
    A zis ca vrea sa intre in istorie, dar nu a zis si cum ( pozitiv sau negativ)….

    Răspunde
  • Numa heitări. E bine. Vorba pluseristului: deranjează, deci e pe drumul cel bun.

    Răspunde
  • Pixelu Albastru ,sunt adevaruri ce spun oamenii , nu „HETEREALA”

    Răspunde
  • Cu argumente de genul „Plus alte avantaje, pentru cetățeni și oraș” am spus ca strica iremediabil subiectul. Aia e tot? Fonduri europene ca e orasul mai mare si mai numeros? Unde scrie ca asta e un criteriu? Cum sa faca Toma fata unei dezbateri civice, economice, politice sau de orice fel daca propria idee (sa zicem) nu poate fi sustinuta cu argumente clare care sa o fi determinat sa apara? Macar nu mai poarta camasa cu maneca scurta pe sub haina, dar tot descheiat, ca gospodaru’… Dansul fiind imaginea orasului nostru, nu, votat de multe zeci la suta (27% in procent sincer)!?!
    ––––
    Actuala administratia si-a aratat de multa vreme limitele, doar norocul (era Boscodeala) a facut sa se aleaga continuitatea.

    Răspunde
  • Corect ! Ce conteza ce zic heitarii, da-i bataie inainte, multi dar prosti…. Doar un PSD -ist adevarat stie arta asta de a ignora ce cred altii…. felicitari , doar idei bune, multumim Partidului !!

    Răspunde
  • N-am vazut nici un studiu de dezvoltare metropolitana in care sa se vorbeasca si argumenteze extinderea orasului. Prin urmare, tema a fost lansata prematur, fara un studiu de fezabilitate, oportunitate, ca parte a unei viziuni si strategie de dezvoltare. De fapt, a fost lansata ca tema si imediat votata ca hotarare de consiliul local si solicitare de referendum.
    Municipiul Buzau trebuia de mult sa se extinda, in primul rand spre Maracineni si Vadu Pasii, dar nici un studiu pe aceasta tema. Dezvoltarea ultimilor 31 de ani a fost haotica, fara o sistematizare clara, fiecare a construit cum a vrut, ce a vrut, unde a vrut. Si a rezultat un amestec neclar de obiective industriale, de locuinte, de utilitati sociale.
    Cat despre parcuri industriale si locuri de munca, ele se pot face si fara extinderea municipiului. Consiliul Judetean poate face cate parcuri industriale vrea, de la Tintesti pana la marginea judetului. Nicaieri in România, construirea unui parc industrial nu a fost conditionata de unirea cu un oras mare.
    Daca miza este imobiliara, adica constructia de cartiere noi de locuinte, probabil exista o cerere (pentru ca in Buzau s-a construit putin in acest sens).
    Deci, nu ni s-a spus cata cerere exista pentru activitati economice (care sa necesite un parc industrial), cata cerere pentru locuinte. Iar o autostrada care sa strabata orasul in doua, n-am mai auzit. Si dupa unirea cu Tintestiul, centrul va fi in zona industriala din jurul autostrazii, iar zonele locuibile vor fi la periferii. Foarte ciudat!

    Răspunde
  • Mă Ioane, fiecare cu adevărul lui! Eu merg pe adevărul lui Toma, tu mergi pe adevărul cui vrei, că doar d-aia e diversitate!

    Răspunde
  • Se spunea ca pentru a lua fonduri europene conteaza nr de locuitori; stiind asta se propune unirea cu cea mai mica localitate de linga Buzau
    Acest subiect a fost lansat pentru a nu se mai discuta de multele probleme nerezolvate; oare ce autostrada din Romania trece prin oras ?
    Primaria nu se poate ocupa nici de zona centrala ( vezi Cuza Voda,zona spre Pomul Verde) dar doreste Cringul si Tintesti

    Răspunde
  • Și ce-are dacă autostrada trece fix prin buricul orașului? Scrie undeva că n-are voie! Alții au trecut bucăți de autostradă prin blocuri turn! Oare aveau voie? Dacă suntem singurul municipiu tăiat de o autostradă atunci intrăm și în cartea recordurilor! Ce-i de colea!

    Răspunde
    • E o minciună. În orașele mari din toată lumea ăsta e un lucru comun. Scrie pe google „highway through city” și o să găsesti mii de imagini din sute de orase. Până și in Sibiu, cartierul Gușterița (3500 de locuitori) e separat de oraș cu autostrada (trece peste drumul de legătură).

      Răspunde
  • Stai că mi-am adus aminte! Gara Termini de unde vin și pleacă toate trenurile este în buricul Romei. Prin Roma trece cale ferată pe care circulă și intersitiurili, alea care de-abia apuci să le vezi! O fi având voie!
    O să ziceți: stai bă, că alea sunt electrice! Și vă zic și eu: stați bă că până se face autostrada, jumătate din parcul auto va fi electric!

    Răspunde
  • Cartierul Gusterita este precum cartierul Posta de la noi..
    Dar autostrada ar trece prin mijlocul marelui Buzau. Iar nordul City ar fi vechiul oras, iar sudul marginal ar fi Tintestiul. Si zona industriala in centrul orasului (de o parte si alta a autostrazii).
    Eu as fi vrut sa vad un studiu de dezvoltare metropolitana, sa vad argumentele pentru Tintesti, Maracineni, Vadu Pasii sau Vernesti. Primaria a tot facut studii de dezvoltare, strategii, dar nicaieri nu scrie despre extinderea orasului.
    Extinderea oraselor este un fenomen general in lume, dar trebuie ceva facut rational, nu ad-hoc, nu haotic.

    Răspunde
  • Buna comparația cu cartierul Poșta. 2 cai de acces și acelea aglomerate. Podul de la Drăgaică a fost verificat? Zilnic stau mii de mașini pe el. Ar fi dezastruos sa fie închis podul dinspre soseaua Brăilei fără sa fie asigurată o altă cale de acces în zona industrială. Este in plan reabilitarea podului. Ruta alternativa nu cred că a fost gândită.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.