Toma dă explicații privitoare la proiectul cu parcările publice cu plată: „Scopul nu este ca Primăria să încaseze niște bani, ci să rezolve o problemă”

Introducerea mai multor bulevarde și străzi importante din Buzău în circuitul parcărilor cu plată din Buzău, dar și creșterea prețurilor (2 lei 30 de minute, 5 lei o oră, 12 lei pentru două ore) pentru parcările cu tarife progresive au fost comentate și explicate de primarul C-tin Toma:

„În primul rând, trebuie să precizez că este vorba doar de un proiect de hotărâre, care poate fi oricând modificat. Mai sunt cel puțin două filtre înainte de aprobarea sa. Cel al cetățenilor, dar și cel al consilierilor. Proiectul este în dezbatere publică și oricine poate să propună în scris modificarea lui la Camera nr. 6 din Primărie.  Apoi, proiectul va fi analizat și eventual modificat de consilierii locali în ședința din luna august.

În al doilea rând, trebuie precizat că scopul acestui proiect nu este ca primăria să încaseze niște bani, ci să descurajeze parcatul cu orele în zona centrală, în fața instituțiilor unde oamenii au treabă. Intenția este ca buzoienii care vin să rezolve diverse probleme la anumite instituții, să aibă unde să-și parcheze mașina. E zic că intervalul de 30 de minute este rezonabil. Omul vine, găsește un loc liber de parcare, își rezolvă problema și pleacă pentru a-i face loc altuia. În plus, acum, toate parcările sunt ocupate în bună parte de mașinile funcționarilor care lucrează acolo, iar clienții nu mai au loc. Peste tot, în lumea civilizată, dacă vrei să vii cu mașina în centru și să mai și stai cu ea acolo cu orele plătești. Prin această măsură, funcționarii vor fi încurajați să vină la serviciu cu mijloacele de transport public. Să vedem și partea bună, centrul orașului nu va mai fi ticsit de mașini, iar găsirea temporară a unui loc de parcare nu va mai fi o aventură. Tranportul public va fi completat cu 30 de autobuze încă din acest an și alte 30, sper, de anul viitor”.

În urmă cu câteva săptămâni subsemnatul a fost în trecere prin Sibiu, dar și prin Zagreb. Unul din primele lucruri care mi-au atras atenția în cele două orașe au fost stațiile de autobuz pline cu oameni, dar și fluența remarcabilă a autobuzelor respectiv a tramvaielor transportului public. Și, într-adevăr, în ambele orașe, ca să-ți lași mașina în centru singura posibilitate era parcarea cu plată.   

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

loading...

6 comentarii la „Toma dă explicații privitoare la proiectul cu parcările publice cu plată: „Scopul nu este ca Primăria să încaseze niște bani, ci să rezolve o problemă”

  • BRAVO! Nu mai ai loc nici pe trotuar sa treci!!! Bravo dl primar. Eu l-am sustinut din prima decizie, chiar daca recunosc ca nu l-am votat..

  • Interesant este cum inchiriati voi banda unu de mers, la oră!! Faceți parcări!!!!!

  • Ce instituții sunt pe bulevardul Unirii de au nevoie de aproape 1000 locuri de parcare, câte au fost propuse spre a fi transformate in parcare cu plata? Cei care locuiesc pe Unirii unde își vor mai parca mașinile? Daca vrea sa elibereze bulevardul sa construiască parcări pentru riverani. Înțeleg ca poți parca pe locul tau închiriat doar intr-un anumit interval orar ( între 17 si 7 dimineața). In rest ce faci cu mașina daca parcarea ta este ocupată? O parchezi pe locul altcuiva si plătești?

  • In Sibiu si Zagreb cum arata strazile? Cum circula transportul in comun?

  • daca -i pt centru de la 2 lei la 12 lei pentru centru sa fie ori la dansul centru reprezinta tot orasul, La sighisoara era intr-un timp 5 lei pe zi si parcai ori unde in acea zi,mi sar parea o solutie mult mai buna de genul nu sa plec din centru UNIRI in centru DOROBANTI si sa dau 5 …12lei cat vrea domnii la banii astia trebuie si om sa ti pazesca masina.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.