Toma: „Deja s-au înscris 200 de buzoieni. Primesc 3.000 lei”

„A început, în sfârșit, Rabla Local. Avem deja 200 de buzoieni înscriși, din prima zi. Noi, Primăria Buzău, am primit o cotă de o mie de mașini. Buzoienii din oraș care se vor înscrie în program vor primi 3.000 de lei. 2400 dă statul, 600 de lei Primăria Buzău. Din cele aproape 60 de mii de mașini înscrise în municipiul Buzău, 20 de mii sunt mai vechi de 15 ani. Deci, s-ar putea înscrie în acest program”, a anunțat primarul C-tin Toma aseară la Campus Tv.

„M-am întâlnit cu oameni pe treptele primăriei, oameni veniți să se înscrie în program. Atenție, înscrierea nu se face la noi, ci pe site-ul Administrației Fondului de Mediu” https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.

Rabla Local se adresează doar persoanelor fizice.

Înscrierea în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicației  informatice pusă la dispoziție de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).

Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.

Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită.

În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.

Un alt aspect important este că persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare și să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicația informatică și pe site-ul AFM.

După înscriere,  AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.

După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul  pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți  din bugetul local).

Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanțare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

Informații suplimentarese pot obține la  numărul de telefon 0238710679.

Primarul Municipiului Buzău,

Constantin Toma

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.