Toma: „M-am inspirat de la primarul din Helsinki”

Fiecare buzoian a primit sau va primi în zilele următoare în cutia poștală o broșură portocalie.

E vorba de scrisoarea anuală către buzoieni a primarului C-tin Toma:

„Sunt obligat de lege să prezint anual un raport către cetățeni. Scrisoarea din acest an va avea forma unei broșuri. Recunosc, modelul l-am copiat de la primarul din Helsinki. Toamna trecută am ajuns acolo alături de alți 11 primari. Cât am stat în anticamera primarului am văzut broșura. Mi-a plăcut mult și am zis că trebuie să fac și eu una la Buzău”, a explicat primarul.

Codul administrativ: „Fiecare primar trebuie să prezinte anual un raport privind starea economică, socială și de mediu a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale”.

Broșura – raport cuprinde realizările municipalității pe 2019 și proiectele importante propuse pentru 2020. Se face vorbire și la atragerea de proiecte cu fonduri europene, noi investiții, locuri de joacă noi, platforme de gunoi îngropate, educație, sport etc.

Mai multe detașii găsiți în postarea primarului de pe facebook.

"O scrisoare către buzoieni"!https://drive.google.com/file/d/11RE7LwfHIGu44hOeIgzhXd8mk1STxu7j/view?usp=drivesdk

Publicată de Constantin Toma pe Joi, 30 ianuarie 2020

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

loading...

11 comentarii la „Toma: „M-am inspirat de la primarul din Helsinki”

  • Din păcate nu se spune nimic legat de cine a realizat/tipărit şi din ce fonduri au fost plătite aceste broşuri, situație în care suntem nevoiți să credem că este un mic tun al vreunei tipografii pe bani publici. Iar domnul Toma se putea inspira, de exemplu, de la cum arată trotuarele din Helsinki, fără pavele puse in dorul lelii, cu nisip între ele pe care nu-l mătură nimeni şi care, mai mult au început să se mişte atunci când calci pe ele!

  • Florian, unde ai văzut tu pavele fără nisip? În ce țară? Sau pe ce continent?

  • Sigur Auras, un răspuns în “doi peri”, aşa ca pentru fraierii plătitori de impozite! Un răspuns care să exprime respect ar conține care au fost costurile per exemplar/totale şi cine a realizat/tipărit aceste broșuri, respectiv cui s-au făcut plățile! De licitație/selecție de oferte nu cred că are sens să discutăm! Ne-ai răspuns “din fondurile Primăriei Buzău ” ca şi cum aceasta ar fi feuda cuiva!

  • Si cat au costat?cate firma au licitat?pretul real?de ce trebuia sa atunce atatia bani pe asa ceva?si daca tot a trimis acest album cu palavre,de ce nu a pus niste poze cu,craterele din intreg orasul?de ce vrea sa ne prosteasca?de ce ne umileste?de ce ne saraceste buzunarele aruncand banii aiurea pe licruri inexistente???de ce oameni buni trebuie sa suportam asa ceva?sa conducem noi contribuabilii acest oras nu el!!!

  • Ca să nu mai spun că trăim în epoca informatizării şi pe cine interesează proiectele se poate informa cu un simplu click, fiind suficientă indicarea sursei în cuprinsul acelor inștiintari de plată! Pentru ceilalți, mulți dintre ei analfabeți funcțional, această broşură este mai mult decât inutilă! Dar face şi domnul Toma ceea ce a făcut şi Boscodeala, ce-i drept la o scară mai mică, risipă de bani publici! Este totuși şi la primul mandat…..Domnișoara Dobrică, colega domnului Toma, despre care citim acum lucruri interesante, tocmai ne spunea în nişte postari ce le-ai publicat, cât de importantă este informatizarea, iar noi primim broșuri!

  • Asa este domnul Gigi – Austria, Germania, Franța sunt pline de nisip, praf şi mizerie de la pavelele cu nisip, de aceea acolo se spală maşina o dată la două luni iar la noi săptămânal! Apropo, ați citit broşura ?

  • Auzi, Helsinki, pai acolo totul este extrem de transparent, contribuabilul este informat în mod corect, nu cred că în Finlanda găsiți tot felul de postere puse de primărie pe toate gardurile și stâlpi din oraș. Acolo faci pușcărie dacă îți bați joc de banii publici.

  • Printarea s-a facut sigur conform obiceiului la firma de casa Alpha MDN SRL, firma ce apartine familiei fostului viceprimar Neder, una din firmele abonate la contractele cu primaria pe partea de printare, in special “agende” si alte materiale promotionale (printre care traditionalele sacose si calendare de promovare electorala impartite la evenimentele organizate de primarie).
    In anul 2019 firma Alpha MDN a obtinut numai de la Primaria Buzau contracte de aprox 200.000 euro pentru asa ceva, asta numai din datele ce s-au publicat fortat de legea transparentei, neincluzand contractele “secrete” pe care nu sunt obligate autoritatile sa le raporteze.
    Ca valoare pentru printarea acestor brosuri vorbim probabil cateva zeci de mii de euro, probabil impartite in mai multe contracte astfel incat sa poata fi atribuite direct, fara sa se mai streseze sa mimeze o selectie de oferte.
    Ramane de aflat daca s-a facut achizitia direct catre firma familiei Neder sau a fost intermediata tranzactia prin una din firmele sfatuitorului actual al primarului.

  • Uite măi Auras un posibil răspuns de la domnul “P”, ce poate deveni interesant dacă ai face o anchetă jurnalistică profesionistă ori ai ruga un coleg de breaslă să o facă! Dar ce vorbim noi aici? “Din fondurile Primăriei Buzău ” este răspunsul potrivit! Totuși el ar trebui însoțit şi de un deget ridicat spre înalte zări, nu crezi?

  • Deocamdata costul ce apare public e de 33000 euro acordat prin doua contracte acordate direct catre Alpha MDN SRL care apartine familiei Neder, fostul viceprimar al primarului actual.
    Un contract pentru brosura de 28000 euro si un contract pentru plicuri de 5000 euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.