Toma, rezolvare într-o parte, probleme în alta

Doar 86 de mii de euro a plătit anul trecut Primăria Buzău subvenție la căldură!

O sumă incredibil de mică – în condițiile în care pe timpul lui Boșcodeală la acest capitol se cheltuiau anual sume de ordinul milioanelor de euro.

Norocul lui Toma și al finanțelor Primăriei Buzău – apariția centralelor de apartament. Buzoienii s-au debranșat în masă de la sistemul centralizat și își plătesc singuri facturile la căldură

Dacă problema subvenției la căldură a fost rezolvată, în schimb Primăria Buzău a achitat anul trecut aproape 5 milioane de euro subvenție la Trans Bus. Banii s-au dus pentru plata gratuităților/reducerilor pentru pensionari și elevi, dar și pentru acoperirea cheltuielilor curselor neprofitabile (îndeosebi cele rurale).

Toma susține că prin extinderea Trans Bus în localitățile din jurul Buzăului încurajează industria locală și educația. Firmele din Buzău au parte de muncitori, iar elevii din rural pot veni gratuit la școală/liceu la Buzău.

Pentru a mai ridica din greutatea subvenției la transport de pe umerii Primăriei Buzău, Toma a chemat în ajutor Consiliul Județean. În următoarele zile vom afla decizia pe care au luat-o Emanoil Neagu și ajutoarele sale.

Citește și:

loading...

16 comentarii la „Toma, rezolvare într-o parte, probleme în alta

  • Nu o sa vada d.l Toma nici un leu de la Consiliul Local.minciuni aruncate în spațiul public.

  • Mai Domnule Tereaca ,d-ta chiar crezi ca toti sunt redusi mintal si nu se pricep ??? .
    Dar sumele alocate pentru dotarea cu centrale pentru scoli si alte institutii de unde provin ???
    Cumva acele centrale merg cu aer ??? sau cu gaze platite ???
    Mentenanta lor nu trebuie facuta de cineva ??? sau sant lasate in voia lor si merg o vesnicie ???
    Aprobarile care au trebuit luate de la Gaze au fost cumva gratuite ???
    Verificarile Tehnice periodice sunt tot gratuite cumva ???
    Oamenii care supravegheaza acele centrale sunt cumva nebuni si fac acest lucru pentru ca nu au ce face ??? sau sunt platiti ???
    Si acum TREGETI LINIE . Seara buna.

  • Goale! Asa merg 3 sferturi din ele! Initial credeam ca jumate, dar am fost mai atent zilele astea, doar cateva la ore de varf sunt ocupate, 3 sferturi din ele au cate 3-4 oameni in ele. Iar el vrea sa inchida din benzi pentru masini ca sa circule jafurile lui goale.

    Nu e destul ca platim de ne ies ochii combustibilul si alte consumabile pentru ca le plimbam goale continuu? Acum trebuie sa ne ingramadim si traficul sa le facem banda speciala?

  • Pentru Jitaru. Gigacaloria produsă cu centrala pe gaz costă 300 de lei. Cea produsă de RAM costă 600 de lei. Centralele pe gaz se vor amortiza in 3-4-5 ani, după acea vor merge 10 pe profit. Primarul Toma a făcut ceea ce trebuia să facă, așa cum s-a făcut și în jurul nostru la Targoviste, Slobozia, Brăila, Galați. Chiar și Rm. Sărat ne-o luase în față.

  • O fi asa cum spuneti in ceea ce priveste costurile.
    Dar o sa iesim mai repede din peisaj din motive de poluare crescuta.
    De ce credeti ca nu se accepta sa se puna centrale individuale in Bucuresti?
    Banii tot o sa-i risipeasca primarul nostru, dar o sa dam coltul mai repede impreuna.
    Scapa cine poate!

  • E doar o părere. A mea. Nicușor Dan de la București fie n-a aflat că gigacaloria cu centrală de apartament e mai ieftină, fie este influențat. Va băga zeci de milioane de euro în țevi, iar la final va constata că majoritatea bucurestenilor si-au pus centrală. Toma al nostru s-a prins din prima și acum economiseste intre 5-10 mil. € anual. Iar faza cu poluarea e o gogoriță. Pe geamul de la baie văd în fiecare zi cum iese fum, nu glumă, de la cele trei centrale ale RAM din Micro XIV. În toată Europa lumea se incalzeste cu centrală de apartament sau de bloc si nu cu mastodonți cu sute de angajați așa cum avea RAM-ul.

  • Este incredibil ca se pierd foarte multi bani pentru subventia la transport de persoane. Se vede ca primar este batran si nu are model de dezvoltare de la alte orase care au transport bine facut. Observ un lucru care pare foarte prost organizat: autobuzele care merg la comune circula toate pe strada Colonel de la gara spre Unirii. Si toate sunt goale. Asa ele incurca trafic, aglomereaza statii de pe traseu si consuma banii primariei. Se poate altfel: exemplu- se lungeste traseul pentru autobuzul 1 sau 6 care se transforma in 1-17, 1-18 sau 6-23, 6-24. Este solutia din multe alte orase. Primarul trebuie sa primeasca sfat, sa nu arunce banii pe fereastra!

  • Pai Domnule Tereaca stiam cat costa Gigacaloria , si RAM -ul tot pe gaze producea gigacaloria ,dar daca Primaria nu ar fi facut manevra cu Ecogen era ok, dar acolo la varf primarii lucreaza numai in interesul lor , asa cum face si actualul Primar .Chiar daca as spune anumite chestii despre Primar nu ai publica comenturi-le asa cum mai faci de obicei sa nu superi stapanul si sa nu afle lumea adevaruri , o zi buna

  • Ce era OK cu Ecogenul ? Că orasul Buzău plătea dublu pentru gigacalorie ? Iar cei de la Ecogen încasau bani mulți pe un produs rezidual (apa caldă) rezultat din producerea energiei electrice și pe care ar fi trebuit să-l dea aproape gratis orașului ? Primarul Toma a lucrat în favoarea orașului Buzău și în detrimentul „mafiei căldurii” de la Buzău.

  • De fapt, primarul Toma, ofticat ca unii se imbogatesc si el nu este invitat sa guste din “prajitura” Ecogen, a facut ceea ce stie el mai bine sa faca: SA DISTRUGA.

  • Caldura cea mai ieftina ar trebui sa fie in sistemul centralizat. Asta daca se fac investitiile la timp si este bine gestionat. Varianta a doua: centralele de cartier/bloc este una mai flexibila. Centralele de apartament sunt ultima varianta, la care s-a ajuns haotic. Costurile per global sunt mai mari la centralele de apartament (numai ca nu le suporta primaria ci cetatenii). Poluarea este mai mare prin centralele de apartament decat prin sisteme centralizate.
    Dar, toate acestea numai daca sistemele centralizate/centralele de cartier sau bloc sunt bine administrate.
    Cum la noi NU se intampla asta, fiecare este pe cont propriu, pe banii lui. Si, pe banii lui, fiecare isi face acel confort dorit/necesar. Sigur, daca esti econom/daca ai izolat locuinta personala, poti iesi mai bine cu centrala de apartament decat la sistemul centralizat prost gestionat. Si, romanii au fost impinsi sa recurga la salvarea pe cont propriu. Nu inseamna ca este corect caci vorbim de condomenii de locuinte in care conditiile termice ar trebui sa fie similare. Dar, in practica, unii stau in caldura, altii in racoare sau nu locuiesc acolo; este o anomalie rezultata din libertatea fara reguli (anarhie).
    Nu este o pledoarie pentru sistemul centralizat; militez pentru buna guvernare, pentru eficienta. Cum statul este slab (prost administrator), cetateanul si-a luat soarta in maini.

  • Deci:
    1) tot se plătește subventia către Ram verde, desi cazanul din dorobanti a costat 1 bucata milion de euro, stimati buzoieni!!!
    2) tot in minus funcționează ram verde, oricate s-ar face!
    3)Ceaușescu, a creat CAP URILE, ACUM SUNT ASOCIATII! de aceea totul funcționează mai bine la comun.
    4)Transbus…(am scris multe comentarii pe care reporterul nu le a postat) PO-LU-EA-ZA!!! ASTA FACE. NU POȚI VENI CU VRĂJEALĂ IEFTINĂ CA SA AJUTE CONSILIUL JUDEȚEAN CU BANI, CAND TOMA A ELIMINAT MAXI TAXI DIN ORAS, IAR CELE DIN AFARĂ, AU FOST NEVOITE SA FACA ASTA!
    DECI, SPER CA NEAGU SE VA OCUPA FOLOSIND BANII, DE ACEST JUDET SI ANUME DE INFRASTRUCTURA CARE LASĂ DE DORIT!
    MULȚUMESC
    CU RESPECT NELU VASILACHE!

  • Vă mulțumesc, dnule Narcis, pentru comentariul pertinent. Îmi permit să mai aduc în discuție un aspect. De ce sistemul centralizat are o problemă. Pentru că există angajați. Uneori mai mulți decât ar trebui și, eventual, cu salarii mai mari decât firma de căldură își permite. Gândiți-vă că aproximativ șapte luni din an nu e nevoie de căldură, iar firma nu încasează din asta. Dar salariații respectivi își iau salariile integral (adică mari) și în lunile de vară. În comparație, centralele de apartament nu au angajați. Nici vara, nici iarna. De-asta se ajunge să fie mai ieftin cu centrală.

  • Cartierul buzoian Micro XIV poate fi un superb exemplu de manual. Primăria Buzău să nu mai plătească deloc subvenție. Iar RAM să fie nevoit să aplice costul corect/real al gigacaloriei. Adică să existe cu adevărat concurența dintre a rămâne la sistemul centralizat și a-ți lua centrală. Dacă oamenii vor plăti noile facturi (corecte) și nu se vor debranșa, atunci „forza RAM”.

  • Numarul de angajati ai unei regii a fost intotdeauna o problema. O regie de termoficare produce bani si vara (pentru apa calda); adevarat ca mult mai putini. Situatia este similara si pentru cei care vand gaze: vara mai putin, iarna mai mult.
    Apropo de dorinta de eliminare a centralelor de apartament; ea a mai fost propusa prin Europa, deseori si-n Romania, chiar daca este impopulara. Mai rece, primarul Boc al Clujului o promoveaza. Pentru ca, in Europa, moda este energie verde, iar centralele de apartament polueaza mai mult decat un sistem centralizat (la nivel de oras/cartier/bloc); in plus, un sistem centralizat la niveluri mai mici permite utilizarea de surse alternative nepoluante.
    Pe de alta parte, producerea energiei in sistem de cogenerare, a condus la mutarea profiturilor la energie electrica si a pierderilor la energie termica, desi, cum bine ati sesizat, energia termica este produsul secundar rezultat din proces si care ar trebui sa aiba cost minim.
    Dar, firmele producere de energie electrica prin cogenerare (cu sprijin politic) au facut urmatoarea schema: au pastrat profiturile din energie electrica, iar apoi au umflat facturile de energie termica unde amicii lor (primarii) au inchis ochii si au cerut mai departe bani de la bugetul de stat. Un lant al slabiciunilor cu castigatori (putini) si perdanti (multi).

  • Domnule Tereaca citeste atent ce scriu te rog ,am scris mai sus ” dar daca Primaria nu ar fi facut manevra cu Ecogen era ok, ” era vorba de manevra primariei pe timpul lui boscodeala ,adica era ok daca nu o facea , asta ziceam

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.