„Unde ați văzut voi că merg cu bicicleta la serviciu ?”
„Asta-i o minciună! Unde ați văzut voi oameni care să meargă la serviciu cu bicicleta ?”.
E un comentariu pus ieri de un cititor la un articol în care se prezenta soluția găsită de orașele civilizate din vestul Europei la problema blocajelor din trafic generate de explozia numărului de mașini.
Foto răspuns la comentariu
Întâmplarea face ca reporterul buzoienii.ro să fie plecat câteva zile într-o delegație (de documentare) în Franța, la Strasbourg.
Fotografiile au fost realizate azi dimineață, înainte de ora opt, într-o zi urâtă, rece, ploioasă. Chiar și așa străzile erau pline de bicicliști care, dimineața la opt, mergeau, fiți siguri, la serviciu, nu la plimbare.
Chiar dacă pentru unii dintre noi, buzoienii, răspunsul nu convine, adevărul e că orașele civilizate din vestul Europei au rezolvat problema blocajelor din trafic cu ajutorul bicicletelor și transportului în comun. Oamenilor li s-au oferit aceaste alternative plus campanii intense de informare/educare, iar rezultatele sunt vizibile.
Bicicleta a rezolvat și problema, acută la noi, la Buzău, a locurilor de parcare. Pe aici, primăriile nu și-au cheltuit bugetele pe înființarea de noi parcări, probabil nici nu s-au gândit la asta.
Ele s-au făcut, pe unde s-au făcut, dar din investiții private. Care nu par să aducă un profit generos investitorilor. Aseară, de curiozitate, reporterul a coborât în parcarea subterană (-3 niveluri) din centrul Strasbourgului. Etajele -2 și -3 erau goale complet, doar la -1 spațiul era ocupat cam pe jumătate. Și asta în condițiile în care Strasbourgul are unul din cele mai frumoase târguri de Crăciun din Europa, cu 1 milion de vizitatori din toată lumea.
Bicicleta a ajutat considerabil și la rezolvarea problemei poluării din orașele medii spre mari. Pe aici, prin vestul Europei, calitatea aerului, protejarea sănătății locuitorilor, sunt subiecte de maxim interes. La noi, la Buzău, această temă nu există pe agenda publică, discuția e doar cum să avem mai multe mașini și, evident, mai multe locuri de parcare pe domeniul public.
Citește și:
M-am speriat. Credem ca s-a făcut parcare subterana în Buzău și eu nu stiu.
am fost cu bicicleta la serviciu, am renuntat din cauza calitatiii infrastructurii si traficului, si nici nu am de gind sa mi reiau obiceiul.
Drept este, in orasele civilizate numai pe biciclete se circula…… :), precum poporul chinez in anii ’70-80, cand inclusiv pe autostrazi circulau in „stoluri” pe biciclete, catre si inapoi de la locul de munca. La ei cel putin, guvernantii au gandit mai intai dezvoltarea infrastructurii si apoi au liberalizat dreptul la detinerea unei masini!
La noi este invers, aveti dreptul la masini (nu cenzuram dreptul la proprietate), dar se ingradeste posibilitatea folosirii lor.
Buzău nu AVEA o problemă cu autoturismele sau cu locurile de parcare ci cu faptul că:
– s-au desființat străzi (pentru a face loc (și) unui centru mort și identic cu cel din metropole precum… Târgoviște, Reșița);
– străzile modernizate sunt cu greu și practicabile (timp mai mult în trafic acum);
– s-au desființat locuri de parcare (proiectul cu autobuze și biciclete din Olanda era ținta finală).
Dacă Toma zicea în campanie că așa ne modernizează el pe noi, primarul în cămașă cu mânecă scurtă pe sub sacou și pantofi ponosiți ”bot de rață”, păi nu-l mai votam, atât de simplu era pentru mine. Dar a mințit.
Problemele Buzăului sunt blocurile care se decojesc și se scufundă și care acomodează 3/4 din populație, străzile făcute praf de modernizare în timp ce altele (23 August și toate cartierele de case) șed în așteptare de zeci de ani, nicio măsură economică de stimulare a economiei pe plan local, lipsa transparenței decizionale (Așa vreau eu!), banii cheltuiți pe fotbal și handbal. Dacă le rezolva pe astea toma, se putea zice că avem un oraș gata să fie civilizat și să dea copy-paste la țări aflate deja în degringoladă socială, dar el a ars etapele de dragul banilor și ne-a nenorocit.
Acest oraș este un oraș înschis, punct! Toma a eșuat (cine ar fi crezut), punct! Buzăul e un monolit împietrit în impostură. Mai aveți să ne puneți să traversăm înot podul de la Mărăcineni, iar cine are, cu velierul, că așa e în Miami la civilizați.
Daaaaa, deci nu avem parcări ca Toma modernizează Buzăul! Wow! Ba flăcău , ce oras din lume facă 6000 de parcări noi pe an? După tine ar trebui mașina și locul de parcare! Pai am mai spus , dacă nu poți sa trăiești la oras pleacă in alta parte unde te poți adapta! Mergi acolo unde se fac parcări și o sa fii fericit!
Iar ai înghițit propaganda nonșalanta, tipic comunistă, fara sa rumegi !
Am înmatriculat în cursul acestui an un autoturism, luat de la un proprietar…..din municipiul Buzău.
Vecinul cu 2 etaje mai jos și-a înmatriculat mașina anul acesta…..luat de la un vecin de la câteva blocuri distanta. Tatăl prietenei mele a înmatriculat anul acesta autoturism luat……de la fiul sau, s.a.m.d.
Suna vreun clopoțel ?!
Sau exista cineva care a înțeles că acele 6000 de masini nou înmatriculate provin exclusiv din afara Buzăului, așa cum lasă unii să se înțeleagă ? :)))))))))
Dar parcarea de la ,,vapor” -finanțe, din centru.. Când se va realiza și subteran sau suprateran? Parcă era o condiție când s-a dat terenul.. și rezolvam și problema cu parcarea din centrul orașului.
As merge si eu cu bicicleta la serviciu. Din Simileasca, pe unde? Pe trotuar sunt masini, pe banda 1 te claxoneaza nervosi soferii de autobuz, pe banda 2 imposibil.
Deci, pe unde???
Aveti dreptate! Poate pe măsură ce bicicletele vor deveni mai multe in oras administratia se va gandi la indepartarea masinilor de pe trotuar pe str. Transilvaniei.
Aici e buba…” campanii extinse de educare ” .. Educația, bat-o vina !
În vizită de ”lucru” și nicio dată concretă. Poftim, muncesc eu pentru tine:
În Strasbourg există 1 loc de parcare publică stradală la 32 de locuitori. În Buzău există 1 loc de parcare la 78 de locuitori.
–
în Franța există 38.738.590 de autoturisme în 2021 (mașini mici) la 67 mil de inși (în creștere cu 0,7% față de anul precedent), în România, 7.611.039 la 19 mil.
În Franța există 11.670 km de autostradă și 1.000.960 km dedrum în total, în România, 86.199 km din care 1.017 autostradă.
Cele mai vechi mașini din UE sunt în Estonia și Grecia, cu o medie de 17 ani.
___
Strasbourg are o suprafață de 78 kmp, cu o densitate umană de 3.470 loc./km² și o populație urbană de 440.000.
În Strasbourg există 8 zone cu 32* de parcări publice care totalizează 14.100 de locuri de parcare stradale.
Durata maximă e de 3 ore iar prețurile variază de la 40 centi la 3-4-5 euro/h. Duminica și sărbătorile legale parcarea e gratuită. Unele din aceste parcări oferă abonamente riveranilor, începând de la 25e pe lună.
– Buzău are o suprafață de 81 kmp, cu o densitate umană de 1.637,34 loc./km² și o populație de 110.000 locuitori. În Buzău există 1088 locuri de parcare cu taxare progresivă, 388 cu taxare fixă și 72 rezervate instituțiilor și societăților. Cele de reședință, nu se știe cifra exactă, site-ul firmei care se ocupă de parcări în orașul deschis și pe cale de modernizare Buzău, nu oferă date concrete.
Concluzia e că, pentru a fi strasbourghezi, Buzăul trebuie să aibă în jur de 4000 de locuri de parcare stradală (exclusiv cele de reședință), apoi biciclete.
–
*https://map.seety.co/Strasbourg/15?lang=en
Pai tu ești francez nenea? Sau englez, german, …! Ăștia au balls nene! Au cucerit , stăpânit și stăpânesc planeta! Ciordesc resurse de peste tot ! Fac afaceri la tine și cara profitul la ei fără sa plătească impozit pe profit! Tu te alegi cu firimiturile! Așa ca lasă Comparațiile de doi lei. Noi trebuie sa ne comparam cu Kazahstan, Bolivia, Egipt, . Mici măcar cu ungurii sau polonezii care și ei au fost imperii! Noi sa zicem merci ca nu ne desființează ăștia!
Nici peste 10-15 ani nu o sa vezi asa ceva!
………mai devreme de termenul asta doar parcare supraetajata pentru biciclete….
…faza pe trotinetisti:
https://www.stiripesurse.ro/incident-bizar-un-trotinetist-a-murit-dupa-ce-a-lovit-intentionat-un-pieton_3171199.html
Excelent articol!!!
Am aflat astfel că târgul de Crăciun din Strasbourg se desfășoară în centrul orașului, nu în pădure, la margine, d-aia atrage și turiști.
Am aflat și că Strasbourg are de 9 ori mai multe locuri de parcare publică, decât Buzăul, deși e mai mic ca suprafață și cu o populație de 3-4 ori mai mare.
Am mai aflat și că în Strasbourg unii oameni foloseesc bicicleta, ca alternativă, NU ca mijloc principal de transport, judecând pozele cel puțin.
Acum, zi-i asta dlui primar, să vezi ce scuze mai găsește, dar i-ai dat-o grav la gioale, indirect!
Atunci Dl. Primar să candideze in Vestul Europei. Noi la Buzău vrem să circulăm cu mașina.
Ne luați la mișto,cu astfel de prezentări trunchiate și copiate din țări ( cu adevărat evoluate intelectual ,cu infrastructură bazată pe configurația zonei și a unor studii făcute ,de asemenea, de arhitecți !!) unde nu ajung în funcții publice morse politice . Oricum o să aveți surprize mari la alegeri.
Ipocrizie maxima. Orasul este inscris oficial intr-un progam de distrugere a clasei mijlocii si de intoarcere la epoca de piatra si o dam pe textul cu „modernizarea”? Ma refer la C40 – Cities Race to Zero. Activismul climatic nu se bazează pe stiinta. Este doar o ideologie paguboasa care promoveaza scenarii apocaliptice absurde. In curand, sute de politicieni vor spune ca nu au stiut sau ca asa au primit ordin.
Nu era o problema in Buzau daca nu se aprobau constructii aiurea. Malluri si supermarketuri ingramadite in oras… asa ceva in mod normal se aproba in zone gen Dedeman. Centrul blocat, alte strazi cu sens unic aiurea. Pe vremuri totul era organizat ca o panza de paianjen. Colac peste pupaza, mai sunt si probleme cauzate de traficul cu comunele din jur.
Ți-a trecut prin cap, reporterule de la buzoienii.ro, că probabil aia din Strasbourg or avea deja atât de multe locuri de parcare, o infrastructură și o gestionare a traficului atât de bine puse la punct încât pur și simplu nu exista supraaglomerare și haos, ca la Buzau iar infrastructura velo este atât de mult și eficient implementată încât nu-ți este frica sa te urci pe bicicleta, ca la Buzau, unde ești aproape somat să recurgi la bicicleta deși avem infrastructura extrem de vag implementată și diar pe câteva străzi pe care le numeri pe degetele de la o mână ?!
Uite, știai că în SUA exista DE VREO 8 ORI mai multe locuri de parcare decât mașini.
Daca în sejurul acela al tău de documentare ai săpa un pic, pun pariu că vei afla cu stupefacție că Strasbourgul are mai multe mașini pe cap de locuitor decât Buzăul și care parcurg mai multi km/zi decât cele din Buzău.
Ia, fa un efort și documenteaza-te în direcția asta !
Până și idolii tai, olandezii, au o densitate auto mult mai mare decât România și parcurg mai multi km/zi decât românii, in ciuda unor particularități geografice unice care faultează grav traficul rutier, asta numai așa ca sa se oftice incompetenții care administrează Buzăul.
Cât despre amărășteanul asta de Buzău care are o densitate auto de două ori mai mică chiar și decât alte orașe din România (Constanta, de ex.) zi-i primarului tau preferat sa nu mai ingusteze străzile, inusiv pe cea mai importanta din tot Buzăul, sa nu mai elimine cu totul străzi, sa nu mai elimine sute de locuri de parcare extrem de importante, sa nu mai vanda la bucata alte mii bune de locuri de parcare ce rămân blocate jumate din zi chiar daca proprietarul nu este acasă, deci rămân nefolosite.
Problema in Buzău este pe baza de viziune monumental de dezastruoasă, nu din cauza brumei de „hârburi” așa cum le place unora sa se lamenteze, catalogând mașinile din Buzău, de parcă o mașină nouă ocupa mai puțin loc decât una veche, fie ea și de acu 100 de ani.
Și, Da, cetățenii mai au și drepturi (sa ceară diverse, și fără bani), nu numai obligații !
Pe baza de dezvoltare (inclusiv rutiera) in folosul cetățeanului au ajuns aia mari, fie ei și din Strasbourg ori Amsterdam, nu pe baza de interzicere atunci când sunt în impas. Asta din urmă este viziune pur comunistă, care demonstreaza limitare mentala/incompetenta.
Îi cam încurcăm cu mașinile noastre pe cei care ne fac onoarea să ne viziteze zilnic. Puțin bun simț…
Dacă clima ar fi permis să se folosească bicicleta tot timpul anului bucuros renunțam la autoturism. Dar iarna ce fac? Cu toată încălzirea globală dimineața sunt temperaturi negative. Ce să fac? Să pun patine la bicicletă!
Mama ei de treabă . Toți deținătorii de cazane argumentează ca automobilul este viitorul . Sunt de acord cu ei și propun locuri de parcare. Deci să se demoleze 10 – 15 blocuri de Blv Unirii. Să se facă un referendum să decidă populația care blocuri să fie dărâmate pt parcări iar sinistrații să fie mutați pe locul noului cimitir . Așa democrația va triumfa !!!!
Nu, Cătăline, nu e cazul de sarcasm gratuit !
Pe Unirii este suficient sa se desființeze tâmpeniile de scuaruri care ocupa aproape două benzi, sa se mute autobuzele la trotuar, aspect care ar rezolva o multitudine de probleme deosebit de importante, sa se micșoreze trotuarele fiindcă e posibil pe cea mai mare parte a Unirii, sa se amenajeze parcări și în fața blocurilor, acolo unde în multe locuri acum sunt doar buruieni și mocirla pline cu toată fauna de rigoare, țânțari, ploșnițe, șoareci, etc + rahati de câini, sa se renunțe la copacii aceia care se rup la fiecare furtuna, care sunt uscați doua treimi din an, etc. și ar fi create cel puțin încă o banda pe fiecare sens + benzi de încadrare, așa cum era odinioară + parcare pe ambele părți.
Potențialul pe întreg Unirii este enorm !
ALOOOO E O MARE VRAJEALA CU POZELE DOMNUL ARHITECT SEF AL ORASULUI A CAM DATO IN BARA NU A REUSIT SA TERMINE PARCARI CARE TREBUIAU SA FIE GATA DE 4 ANI CELE DIN DOROBANTI SI BROSTENI ASA CA RESTU E BLA BLA BLA BLA CIINI LATRA SI ARHITECTU SE GUDURA JOS CU TRANDAFIIRI CIUMA ROSIE SA DISPARA
Auzi, civilizatie. In Suedia explodeaza anual 200 de bombe in atentate teroriste. Hai sa ne puna Toma si bombe, ca sa fim ca in tarile civilizate. Cat de dus cu pluta sa fii incat sa copiezi fix ce e rau de la straini? Faptul ca aia au fost spalati pe creier si dezumanizati nu inseamna ca si noi trebuie sa fim la fel.
Tu, tereaca, de ce folosesti masina pe vremea asta? De ce esti ipocrit? Toma de ce nu merge pe jos decat o data pe luna, cand e vreme frumoasa?
ba baieti sa mergi cu bicicleta la serviciu prin orasul-magnet Buzau e o aventura stil Indiana Jones, lipsa alei, gropi, denivelari, borduri, caini, ABSOLUT toate masinile care ies din alteral iti taie „fatza” …. trebuie sa fii „deranjat” la cap sa repeti experienta sau sinucigas…..
🙂
:)))))))))))))
In alte tari unde oamenii sunt mult mai relaxati la ora 8 dimineata merg cu bicicleta pt a face sport, nu la serviciu. Acolo merg doar cu masina. Dupa orele de program m ai trag o tura sau doua cu bicicleta pt relaxare, dar ei au program fix de 8 ore nu ca noi , program de 8 ore pe acte si lucrat efectiv 12 ore sau chiar m-ai mult. Daca la bugetarii au program fix de 8 ore , iar in timpul programului isi face si aprovizionarea, cei de la privat dupa program (fie cat o fi el 9-12 ore) trebuie sa si faca aprovizionarea si pe urma sa alerge acasa. As vrea sa vad o sotie de consilier mergand pe bicicleta si cu vreo 3 sacose de cumparaturi. Pe noi ne ingenuncheaza timpul, asta nu intelege conducerea noastra. Cand ajungem acasa suntem pe repede inainte ( controleaza copilul la teme ca are de facut o tona- in afara nu prea exista asa ceva, du copilul la meditatii- in afara nu si permite nimeni asa ceva, curatenie, mancare, spalat, calcat…). Am mers si cu autobuzul de acasa pana la serv si am facut 45 min fara trafic plus asteptatul in statie 20 min, cu masina fac 10 min. Deci ce sa aleg? Banii pe impozit sunt buni. Cand timpul nu o sa ne m ai fie dusman sau cand o sa devenim pensionari atunci o sa renuntam la masini.
Alo, tov. Reporter! Las-o bre jos ca macane! Adica tu pleci de la premiza ca-n Buzau exista transport in comun (comparativ cu orasele alea de care vorbesti)! Sau piste de biciclete, 70 cm latime, intrerupte de copaci, stalpi, etc., discontinui in intersectii, cu viraje stanga-dreapta, cate 2, in 3 metri, la 90 de grade! Si plecand de la premiza asta, construiesti o intreaga teorie.
Tov primar, nu incerci sa faci o pista de biciclete pana la Berca, ca acolo merg la servici?! Eventual piste de biciclete si pe coclaurii din zona respectiva , pe unde pori merge doar off- road cu o masina buna….
Spre deosebire de multi carcotasi, eu apreciez ceea ce incearca sa faca primarul. Nu se poate sa ai totul perfect batand din palme. Trebuie sa fie rau, inainte de a fi bine, din pacate. A fost tavalit de cele mai multe ori, degeaba. Totusi, in ceea ce priveste lipsa de viziune a locurilor de parcare, fortand oamenii sa mearga cu autobuzul, pe jos sau cu bicicleta, intr-un mediu (nu neaparat ca si nivel de civilizatie, ci propriu-zis, strazi… trotuare… piste de biciclete) care inca nu este pregatit pentru asa ceva, sau pur si simplu fortandu-i sa-si parcheze masinile la mama naibii, fara sa le oferi o solutie viabila, mi se pare o greseala imensa. In primul rand, daca ai de gand sa modernizezi o strada care era ok din punctul meu de vedere, atunci clar trebuie sa te gandesti si la persoanele care au un autovehicul, pentru ca ei cand au cumparat apartamentul respectiv pe Unirii, au vazut ca au loc sa parcheze si masina, altfel poate se reorientau. Trebuie gandita bine speta asta cu parcarile, pentru ca ar trebui construite, cu un numar clar in minte, care sa nu incurajeze cumpararea de nspe mii de masini, dar totodata sa le asigure tuturor dreptul de a avea o masina si o parcare pentru ea. Ceva de genul am vazut in Barcelona. Locuitorii au locuri de parcare la limita. Daca te duci in vizita la cineva, trebuie sa platesti daca gasesti unul liber din intamplare, sau la parcare privata, unde dai si 20 de euro pe zi. Totusi, lumea foloseste foarte mult transportul in comun, pentru ca a ajuns mai avantajos decat cu masina. Masina o folosesc de cele mai multe ori pentru iesit din oras sau pentru cumparaturi, iar magazinele mari sunt de obicei in afara orasului. Eu cand am circulat cu autobuzul ultima data, am asteptat 20 de minute in ger si apoi am mers 2 kilometri prin noroi, ca sa ajung unde aveam nevoie. Ori asta nu este ideal. Ceri asa ceva de la populatie in momentul cand totul este adus la perfectiune.
Parcările supraterane nu sunt gratuite. Taxa ar fi de peste 1000 de lei pe lună. Exista riscul ca primăria să cheltuie milioane de euro cu suprateranele, iar apoi să rămână goale.
Daca plecam de la premisa asta, nu mai trebuie sa asfaltam nici strazile, nu mai trebuie sa amenajam nici trotuarele si nici sa cream spatii de joaca pentru copii, pentru ca ele costa si nu se recupereaza investitia. Tocmai asta este problema, ca se priveste situatia parcarilor ca o investitie care nu va aduce profit, in loc sa o vada o ca pe o necesitate care va aduce bunastare locuitorilor. Eu am fost de acord cu absolut toate masurile luate de domnul Toma, chiar daca nu sunt deloc fanul lui. Au fost decizii bune, in circumstante aparte. Daca vrei sa te dezvolti, trebuie sa profiti de orice liberalitate, chiar daca nu-ti convin in totalitate obligatiile asumate. Totusi, exista si aici niste linii rosii. As fi total de acord ca in zona unde eu imi voi construi un imobil, sa nu dea voie sa parchezi pe strada, de exemplu. Dar, cel mai important este ca eu sa stiu asta inainte de a construi, nu sa se poata azi si maine sa-mi spuna… ghinion! la fel si cu mutatul, cazul celor de pe Unirii. Ce sa faca acum oamenii aia? Da, este o idee sa parcheze la Kaufland si lidl, insa acele parcari trebuie sa gazduiasca si clienti, ori unde le impaci pe ambele seara sau in weekend??? De ce nu face o parcare la marginea orasului, de cel putin 1000 de locuri (nu ce se face acum vizavi de patinoar) si de acolo sa fie periodic un autobuz electric care sa transporte in timp rezonabil proprietarii de pe unirii la casele lor si invers. Da, este un cost, insa primaria trebuie sa si-l asume. Sau sa construiasca o parcare subterana si supraterana exact ca-n tarile civilizate (exact in fata brd-ului e loc de cateva mii de masini daca se face cu cap). Eu sunt de acord ca din impozitele mele sa faca asta in centrul Buzaului, cu tarife lunare extrem de mici pentru cei din zona. Se identifica la Primarie, cu documente justificative si platesc abonamentul. La cate masini se perinda prin buzau, se vor amortiza si investitiile astea, care nici nu ar trebui privite dpdv comercial.
Pentru salvatorii planetei, aveti aici date oficiale care pot fi gasite foarte rapid daca vrei sa le gasesti :
Cat polueaza Romania, procentual, raportat la intreaga poluare de pe planeta?
Aproximativ 0,17%, aici fiind incluse TOATE emisiile. Industrie, transport, vaci fara bun-simt, mancatori de fasole, etc, etc.
Cata poluare (cu NOx si CO2) au produs TOATE tarile aflate azi in Uniunea Europeana (procentual), raportat la intreaga poluare a planetei, de la inceputul Revolutiei Industriale si pana in 2022?
Aproximativ 17%, aici fiind incluse TOATE emisiile, exact ca si in cazul Romaniei.
Cand a inceput Revolutia Industriala?
Anii 1760.
Asadar, in ultimii 260 de ani, Uniunea Europeana e responsabila cu 17% din poluarea planetei iar Romania, singurica, a produs doar 0,17% din acest „cosmar”.
Drept urmare, cat de ignorant trebuie să fii ca sa sustii ca Uniunea Europeana in general si Romania in particular trebuie sa fie varfuri de lance in reducerea poluarii?
Acesta „lupta” nu va face decat sa ne intoarca in epoca de piatra, sa ne faca, chiar si la propriu, sclavii celor care nu dau doi bani pe prostiile astea „ecologiste” pentru ca asa meritam, fiind mai prosti decat media locuitorilor planetei. Dovada stau toti cei ce ne conduc, plecand de la Bruxelles, trecand pe la Bucuresti si inclusiv pana la Buzau.
Totusi, ca sa nu-i lasam nebagati in seama si pe cei ce iubesc planeta, probabil ca ar fi corect ca Romania, in particular, sa fie la fel de preocupata de mediu, de „ecologie”, de „verde” cam cat erau de preocupate de acest aspect Statele Unite, Germania, Marea Britanie, Franta, Japonia, China cand aveau acelasi PIB si nivel de dezvoltare (sau , mai corect, subdezvoltare) pe care il are Romania astazi.
Un ultim aspect, nu mai putin important : restrictii pe tot ce inseamna trafic auto s-au impus doar in orasele (la nivel mondial) in care administratia locala NU A FOST IN STARE SA GASEASCA SOLUTII. Pentru ca, nu-i asa, cand realizezi ca esti depasit de situatie dar nu vrei sa renunti la scaunul tau cald si bine platit, cel mai usor este sa interzici. Nu e cazul la Buzau, evident, aici oamenii sunt foarte capabili iar cetatenii sunt neintelegatori, rai si prosti, pe alocuri. E o ironie, de fapt este invers.