Unii îi acuză pe alții că sunt egoiști. Iată motivul discordiei
Animozități între primarii din județul Buzău.
Motivul îl constituie transportul localnicilor din localitățile pe care le păstoresc către Buzău.
Unii încearcă să le creeze condiții mai bune cetățenilor și bat toată ziua drumul spre Buzău către primarul Toma, Trans-Bus și ADI pentru a aduce autobuzele către localitățile lor.
E cazul celor din Cernătești, Gherăseni, Smeeni, Țintești, Merei, Stâlpu, Poșta Câlnău etc. Asta după ce Firon de la V. Pașii și Mitică Dragomir de la Gălbinași au rezolvat-o în acest an.
Cei enumerați mai sus, posibil și alții, sunt acuzați de egoism de primarii comunelor aflate la distanță mai mare de Buzău.
„E o chestiune delicată. Ăștia aflați mai aproape de Buzău își rezolvă problema, dar cu noi cum rămâne ? La noi se gândește cineva ? Că transportatorii care făceau Padina, Pogoanele, Săgeata, Beceni, V. Vodă și mai sus, Cilibia și altele, amenință că renunță la licențe. Și au dreptate, cursele nu mai sunt rentabile. La ce să bagi atâta motorină dacă se urcă 2-3 inși, în timp ce restul merg cu Trans-Bus-ul că e mai ieftin ?”.
Petre și Neagu, între ciocan și nicovală
În dificultate sunt acum comunitățile aflate la distanță mai mare de Buzău, care riscă să rămână fără transport, dar și Consiliul Județean – cel care coordonează activitatea de transport intrajudețean.
Alde Neagu și Petre sunt acum între ciocan și nicovală, întrucât – pe de altă parte – sunt conștienți că locuitorilor din comunele unde Trans-Bus a pătruns (V. Pașii și Gălbinași) ori unde va ajunge la începutul anului viitor (Țintești, Smeeni, Stâlpu, Gherăseni etc.) le este și le va fi mai bine. Importante sunt și comentariile oamenilor de pe site-uri ori facebook. Cei din Gălbinași, V. Pașii, Mărăcineni și Săpoca sunt mulțumiți, în timp ce restul critică prețurile și condițiile de transport. În același timp curg solicitările ca Trans-Bus să ajungă și la Săgeata, Vernești, Berca, Cioranca, Merei, Poșta Câlnău etc.
Neagu si Petre sa inceapa sa impuna conditii drastice, astfel incat cel care castiga traseele sa ofere conditii si preturi decente. CJ-ul sa lucreze in primul rand slujba oamenilor, nu al acelor patroni care vor sa faca profituri mari cu harburi luate din cimitirele de masini din vest. Petre si Neagu sa dea licente pe merit, fara sa accepte smecheriile patronilor care isi bat joc de pasageri.
Da, sa vina transbus in toate localitățile. S-au facut boieri cu jafurile lor de microbuze si cu abonamente foarte mari. Să ne ia statul banii, nu patronii
Sa mai ia 30 de autobuze si sa faca primaria profit pentru investitii, transportatorii cum au reusit sa faca bani? Sa implementeze un management performant la Transbus si au rezolvat problema. Nu o sa mai caraie nimeni atunci ca nu va mai avea cine.
Este si in interesul soferilor care or sa aiva si salariile reale in Contract, nu ca acum minim si restul la NEGRU, o sa vina si pensia odata si odata. Asa ca un Contract real cu orele legale sibse vor strange si mai multi bani la Buget la Stat. Asta este adevarul.
La 9:30 spre Buzău avem un microbuz cu 19 locui care vine de la Monteoru și e plin stam înghesuiți că sardinele in conserva , astea sunt condiții!
Intrebati patronii cu ce masini au licitat traseele si cu ce va transporta acum pe voi! Toti au licitat cu masini „NOI” si acum va transporta in remorci, unde le sunt masinile de rezerva de aceeasi categorie? Sunt obligati ca pentru fiecare categorie de vehicul sa detina o revzerva similara, stiu ca or sa spuna ca este la alta cursa, ca tine locul alteia samd, vrajeli. Conduc masinibde peste 20-30 mii euro si pun in circulatie autobuze de 5000 cel mult.