Veste bună și pentru locuitorii din Mărăcineni, V. Pașii, Vernești și Țintești
Azi, la prânz, primarul Toma a semnat contractul de aproape 9 milioane € cu reprezentanta firmei care a câștigat licitația:
IMPORTANT Astăzi, în sala de conferințe a Primăriei Buzău au fost prezenți și reprezentanții primăriilor V. Pașii, Vernești, Mărăcineni și Țintești:
Cele 16 autobuze electrice vor circula pe traseele către comunele V. Pașii ( ruta 11), Vernești (traseul 26), Mărăcineni (traseul 2) și Țintești/Smeeni ( ruta 14).
Împărțirea exactă urmează a se face după livrarea autobuzelor și a celor 16 stații de încărcare lente și 6 rapide. Termenul contractual este de 20 de luni de la semnarea contractului.
În perioada următoare Primăria Buzău urmează să anunțe și câștigătorul licitației pentru cele 20 de microbuze electrice. Trei firme se bat pe acest contract:
Citește și:
Ce bine e sa stiu ca din banii mei platesc aglomeratia din oras.
Multumim, tovarase Toma, esti un monument de habarnism administrativ!
Spataru, Costesti, Gheraseni oare cand?
Iar din banii contribuabililor de la Vernesti și ce ați mai zis, se cumpără ceva pentru locuitorii Buzăului?
Dacă tot chinuim copiii din oraș sa se strecoare, sa se ferească de mașinile celor de la tara…
Oare de ce se mai fac școli sau grădinițe la țară? Sau de ce mai sunt primarii?
Exista metropola Buzau, dragilor.
Nene habarnist ,la școală vin și elevii de clase de liceu, studenții (căci avem și ramuri ale UGAL, Spiru Haret) dar dumneata se vede că nu ai copii și că aceștia au nevoie să facă naveta…bolnavi ce sunteți ! De focul celor de la ” țară” , care sunt mult mai civilizați și emancipați decât voi „orășenii ” mutați de curând la marele oraș ( semi)-deschis, Buzău nu mai aveți nici spume la gură, căci deja se măresc și impozitele și sunteți atât de sărăciți încât veți vinde și mama și pe tata să le plătiți urdorilor astea din instituții salariile.
Bag ceva în țărani … carte nanăilor, ‘ți-ar-ați ai dracu de ‘ ntelectulali. Pupa-v-ar Toma pe fruntica de semianalfabeți. Cum dracu’ ați luat permisu bă, trei clase jumate ca să ne umpleți orașul de rablele voastre de Cochirleanca?
@cetateanului peisan: Polițiști de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Constanța efectuează cercetări în vederea stabilirii cu exactitate a situației de fapt și identificarea unor eventuale nereguli în ceea ce privește obținerea vizei de reședință“, a transmis IPJ (Inspectoratul de Poliţie Judeţean) Constanța la solicitarea Edupedu.ro.
Pe când și la Buzău tarane: cu amenzi penale care să intre în bugetul oralui Buzău?
Spataru, Costesti, gheraseni apartin de muncipiul Bucuresti, cereti-i lui Mucusor autobuze …..
O sa aiba viata cat garantia, 2 ani
…afacere leftardă…93,63% investitor ‘necunoscut’….ceaina ….baterii produse de :
https://www.marketscreener.com/quote/stock/LION-E-MOBILITY-AG-31423425/company-shareholders/
Sa ne fereasca d-zeu. Fug toti de Turcia cand vine vorba de produse, sunt gunoaie totale, doar India e mai jos sau la fel. China e lux pe langa Turcia. Tot ce vand e gunoi
A umplut buzaul cu autobuze
O tinem langa cu masini electrice, autobuze electrice samd.
Astea sunt niste mofturi care vin la pachet cu o multime de probleme, incepand cu dependenta de statii de incarcare, care nu sunt si nu vor fi niciodata foarte multe, si apoi pe mentenanta, bateriile sunt sensibile la temperaturi extreme, caldura sau frig, la praf si mizerie, exact ce avem noi aici, si au nevoie de hale acoperite, de intretinere profesionala si riguroasa, nu mai merg reparate cu ciocanul si pornite cu festila.
Intr-un cuvant, masinile si autobuzele electrice mi se par tichie de margaritar, un moft scump si inutil pentru Buzau.
Iar acele baterii sunt teribil de poluante si costisitor de dezasamblat si reciclat.
Daca Primaria Buzau si domnul Toma chiar vor sa modernizeze transportul local si sa-l faca ecologic, au la dispozitie o solutie „clasica”, care si-a dovedeit eficienta in tarile europene, adica TROLEIBUZUL.
Si pot lua exemplu de la Bucuresti, Timisoara si chiar … Vaslui. Va vine sa credeti ca Vaslui are troleibuz? Si nu e oras deschis si para-deschis…
Iar constructia retelei de troleibuz necesita multe tevi pentru console, cabluri pentru reteaua de contact, muncitori pentru constructie etc etc.
Adica ar putea da de lucru industriei buzoiene si buzoienilor. 😉
Si se pot face pe fonduri europene, doar sa se vrea.
Si sa terminam cu turcismele si chinezariile, suntem prea saraci sa ne permitem ciurucuri ieftine, sa-i lasam pe altii sa le testeze ei mai intai, pe banii lor.
Troleibuzele moderne sunt solutia, nu autobuze electrice…
Cu atat mai mult cu cat studiile sunt facute, trebuie doar actualizate.
Turcismele astea circulă și la Londra, Paris, Amsterdam etc. Turcii sunt foarte buni la autobuze, e o preconcepție greșită. De dronele Bayraktar ați auzit ? Sunt top la nivel mondial. Și sunt turcești.
Iar faza că electricele sunt mofturi e o idioțenie. Au stații de încărcare la capăt de linie, n-au nicio problemă. Dacă Trans Bus își va face fermă de fotovoltaice autobuzele vor merge gratis cu emisii zero! E aproape de perfecțiune!
300 km autonomie vara, 150 km autonomie iarna, timp de incarcare vara 6 ore, timp de incarcare iarna 10 ore.
Eficient rau, nu asa!
Decizii administrative luate de un mare carmaci, se vede cu ochiul liber.
Peste 200 de km autonomie inclusiv iarna.
Asta sa o spui votantilor lui Toma ca ei sunt asa destepti incat sa creada.
Ceilalti, care avem ceva neuroni functionali si am mai luat contact cu ascutitori electrice de diverse feluri, stim ca mai mult de 150 km e imposibil sa aiba autonomie iarna.
Nu exista emisii zero, doar le muti in alta parte. Abia dupa 9 ani poti sa spui ca circula fara emisii, dar nu apuca aceasta „varsta”. Si energia produsa nu e total verde. In plus, bateriile si alte materiale/metode de reciclare otravesc planeta cu substante chimice vesnice.
Uite inca un exemplu NET ZERO – Pentru producerea unei turbine eoliene de 2 MW se utilizeaza:
▪️ 260 de tone de oțel
▪️ 300 de tone de minereu de fier
▪️ 170 de tone de carbune cocsificabil
▪️ pamanturi rare, inclusiv praseodim (Pr), neodim (Nd), terbiu (Tb) și disprosiu (Dy)
▪️fibra de sticla
▪️ rasina
▪️plastic
▪️ aluminiu
…. toate extrase și produse folosind hidrocarburi.
E doar spalare pe creier pentru oameni mediocri. Si o afacere artifical creata pentru incasarea subventiilor, multe sunt abandonate chiar fara a fi folosite 1 secunda macar.
https://www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8
S-a mai discutat aici dar ai cenzurat standard.
Doar producerea benzinei și motorinei (nu vorbim de arderea ei) e de trei ori mai poluantă decat producerea energiei electrice în centralele pe gaz (excludem complet sursele verzi). Așa că nu avem ce discuta în materie de protejare a planetei. De la o zi la alta apar noi stații de încărcare, an de an tehnologia mașinilor electrice avansează (inclusiv în privința recondiționării și reciclării bateriilor). Electricele sunt viitorul, termicele se apropie de final.
„Electricele sunt viitorul, termicele se apropie de final.” – nu stiu daca realizezi ce inseamna asta. Mai bine incetati cu propagarea ideilor de genul, nu va fi nimic „cool” in viitorul asta electrificat la care visati.
Imaginea asta nu vă spune nimic ? Mie mi se pare că ne îndreptăm vârtos spre abis dacă nu facem ceva pentru prezervarea planetei. Ce le lăsăm moștenire copiilor noștri ? O planetă distrusă de noxe ?
Muta-te, tati, la Bisoca si le poti lasa toata natura din lume copiilor tai.
ORASELE SUNT PENTRU VIATA ECONOMICA!
La tara cu mamelucii iubitori de natura!
P.S. Cat despre poza aceea, daca ai fi la curent cu ceea ce s-a intamplat exact ai sti ca acolo a fost un fenomen care se intampla pe planeta asta cam de cand umea. In spaniola ii spune „Depresión Aislada en Niveles Altos” sau D.A.N.A. iar in regiunea de pe coasta Marii Mediterane este un fenomen frecvent.
Ia uite ce spun chiar spaniolii despre asta :
„El término DANA es un acrónimo que se ha hecho tristemente popular en España en los últimos años. Esta palabra ha sustituido al concepto de gota fría, que se manejaba en otros tiempos, por ser más precisa en cuanto al fenómeno, su formación y desarrollo. La catástrofe que asoló la Comunidad Valenciana el martes 29 de octubre es, también por desgracia, habitual en esa zona, que suelen sufrir este tipo de inundaciones con frecuencia. DANA significa „Depresión Aislada en Niveles Altos”. Se trata básicamente de una masa de aire frío que queda aislada, y circula a gran altitud.
Normalmente, esa masa se queda varios días en esta situación, tomando trayectorias erráticas; el problema es cuando esa trayectoria es vertical y hacia abajo, porque provoca un descenso de la temperatura en las capas intermedias y bajas de la atmósfera. Al chocar con aire más caliente, algo que ocurre de manera especial cuando acaba el verano en la zona del Mediterráneo, se genera una inestabilidad que deriva en fuertes tormentas.”
Nu trebuie sa stii spaniola prea multa ca sa intelegi despre ce este vorba.
Totusi, pentru ca sunt si de-al de bengalezi care bantuie pe pagina asta, aceasta e traducerea de la Google Translate :
” Termenul DANA este un acronim care a devenit, din păcate, popular în Spania în ultimii ani. Acest cuvânt a înlocuit conceptul de picătură rece, care era folosit în alte vremuri, deoarece este mai precis în ceea ce privește fenomenul, formarea și dezvoltarea lui. Catastrofa care a devastat Comunitatea Valenciană marți, 29 octombrie, este, din păcate, obișnuită și în acea zonă, care suferă frecvent acest tip de inundații. DANA înseamnă „Izolated High Level Depression”. Practic este o masă de aer rece care este izolată și circulă la mare altitudine.
În mod normal, această masă rămâne în această situație câteva zile, luând traiectorii neregulate; Problema este atunci când această traiectorie este verticală și în jos, deoarece provoacă o scădere a temperaturii în straturile intermediare și inferioare ale atmosferei. Când se ciocnește cu aerul mai cald, lucru care se întâmplă mai ales când vara se termină în zona mediteraneană, se generează instabilitate care duce la furtuni puternice.”
Problema acolo nu a fost vremea, oamenii sunt obisnuiti cu asta pentru ca se intampla „dintotdeauna”, problema acolo a fost, ca si la Buzau, administratia publica repetenta care nu a fost in stare sa-si faca treaba si sa avertizeze populatia cu privire la viitura formata.
Sursa : https://www.heraldo.es/noticias/sociedad/2024/11/13/que-es-dana-significado-meteorologia-1774020.html
Blegalezule, zi-ne tu tati cum e la tine acolo la Los Angeles in Micro 14 cu treburile astea.
@Doi Litri TeDeI – oamenii nu sunt obisnuiti cu asta. Iti pot spune cu certitudine faptul ca dimineata mori de frig, iar doua ore mai tarziu, mori de cald. Dar asta deja se intampla si la noi. Apoi, din punct de vedere al precipitaiilor, la ei se intampla brusc o ploaie torentiala. Nu prea stii cum va ploua, insa sunt destul de rare ploile torentiale si bruste. Oamenii sunt pregatiti, pentru ca orice sat are canale libere si extrem de generoase care sa colecteze apa ploii in cantitati mari. Acum a fost ceva extrem extrem de rar si la niste cote pe care locuitorii in varsta de 60 de ani nu le-au vazut vreodata. A mai fost ceva prin 96, exact cum scrie in articol, insa la cote mult mult mai mici.
Ce mi se pare mie nostim in toata drama asta, este romanul care acum este de partea spaniolilor, care ar fi dorit sa fie informati despre amploarea fenomenului, cu toate ca nu cred ca autoritatile de acolo au avut idee cat de violenta va fi aceasta furtuna, pentru ca aia chiar isi apreciaza cetatenii. Cand romanii au fost pusi in garda despre o posibila urgie, dar ea nu s-a intamplat, site-ul asta era plin de veninosi care urlau sus si tare ca asa se sifoneaza banii si ca ia uite ce nenorociti, ne-au speriat degeaba. Nu-i asa ca e misto sa fii roman? Daca s-ar fi intamplat ca la spanioli, era mai bine? Frica pazeste pepenii si ala de a zis-o primul, a fost om istet.
Producerea benzinei si motorinei nu este asa de poluanta, e pura propaganda. Folosesti doar 30% din energia electrica, restul se pierde pe traseu, eficienta jalnica. Vor sa interzica si gazul. Dar nu toata lumea vrea asta. Cu ceva noroc doar talibanii, asa ca… despre ce vorbim?
https://www.dailymail.co.uk/news/article-14071631/Keir-Starmer-COP29-world-leaders-climate-Azerbaijan-Taliban-PM-Trump.html
Nu stiam că atunci cand te apropii de Ploiesti miroase a propagandă pură, cum ziceti dvs. Până acum eu aveam impresia ca miroase a rafinărie.
Eu nu stiu sa circule autobuze turcesti la Paris sau Amsterdam si cu atat mai putin la Londra, pentru care ar trebui sa produca o versiune cu volan pe dreapta si usi pe stanga.
Merg des la Londra si nu am vazut autobuze turcesti.
Poate aveti ceva concret, eu nu cred.
Turcii sunt foarte buni la autobuze… asta chiar e amuzanta.
Incercati sa vorbiti cu oameni care cunosc domeniul fara sa vrea sa vanda ceva si o sa auziti si alte pareri… a, poate vreti sa spuneti ca turcii au fost destepti, au profitat de faptul ca natangii de romani si-au distrus fabrica de autobuze si troleibuze si ei au construit fabrici de autobuze unde produc mai ieftin decat producatorii consacrati si ca ne umplu noua piata de autobuze turcesti, asta da, dar nu ca sunt cine stie ce calitativ. Sunt niste autobuze ieftine pentru lumea a treia si poate ca turcii stiu cum sta treaba prin balcani si cum sa faca sa fie bine, sa nu fie rau..
Dronele Bayraktar au fost bune in prima faza a razboiului, pana le-au descoperit rusii vulnerabilitatile si gata, deja nu se mai aude nimic de ele. Aceeasi situatie cu Javelin, bune intr-un anumit moment, dar inutile acum, cand rusii le-au creat antidot.
A, ca turicii ne-au prostit si ca vom cumpara drone Bayraktar, asta e alta poveste, nu inseamna ca sunt bune, ci doar ca li s-a facut o reclama buna pana le-au cumparat gugustucii.
La momentul asta, dupa cum vedeti, nenorocirile alea iraniene, Shahed, fac prapad si inca nu e un antidot prea eficace pentru ele. Dar si ele vor disparea cand se vor gasi masuri de a le anihila eficient…
„Stații de încărcare la capăt de linie, n-au nicio problemă”.
Auras, am avut ocazia sa vad autobuze electrice produse de Solaris (vezi cine si ce e Solaris in materie de autobuze, comparativ cu turcismele). Ei, bine, jale cu ele la incarcarea pe timp nefavorabil, le-am vazut in Cracovia. Teoria si prezentarile sunt frumoase, dar sunt doar basme , rahat in staniol, stai sa vezi practica.
Daca vrei, da tu o fuga pana la Bucuresti, ca e mai aproape, hai sa vezi ciurucurile de autobuze electrice, sa vezi cum zac prin garaje, sa vezi hal de calitate a asamblarii… sau vino sa vezi, tot la Bucuresti, autobuze turcesti marca Otokar. Vino sa le vezi tu, cu ochii tai, nu in pliante si videoclipuri de prezentare… asculta, incognito, parearea calatorilor despre turcisme si chinezisme.
Apoi, tot in Bucuresti, dupa ZTE si Otokar, mergi cu Mercedes sau cu Solaris, in special troleibuze. O sa vezi diferenta enorma de calitate….
Ca sa iti faci o idee, bosco si banda lui adusesera tot turcisme, acele BMC-uri… intreaba soferii, calatorii buzoieni, vezi ce zic de ele. Stii, eu calatoream cu ele, le examinam…
Abia apoi poti vorbi in cunostinta de cauza…
Stii, turcismele din Bucuresti, cele turcoaz, luate pe vremea lu’ firea si despre care se vorbea ca ar fi fost un „aranjament” posibil de partid… e, la Buzau, acelasi partid, tot la turcisme trage… ce sa fie, ce sa fie…
… poate, daca sapi, vezi afacerea Dunarea Leasing, cu autobuzele Maz care au fost cumparate si care au ruinat practic fabrica de autobuze din Bucuresti pe vremea aceleiasi satre politice, cu nastase…
„Dacă Trans Bus își va face fermă de fotovoltaice autobuzele vor merge gratis cu emisii zero! E aproape de perfecțiune”
Auras, in 2 ani de clima de Romania si exploatare ca la noi, o sa vezi daca mai circula mai mult de jumatate din ele.
Transbus poate alimenta din ferma de fotovoltaice si reteaua de troleibuze, iar troleibuzele sunt fiabile, este o tehnologie probata si ras-verificata, eficienta.
Stii cum e Buzaul cu autobuzele electrice? Ca multi buzoieni cu WC-ul in fundul curtii, dar cu iphone… cam asta e comparatia.
Poate o fi diferență de calitate, dar și de bani. Pentru orașul Buzău care acum opt ani își cocoșa călătorii în maxi taxi saltul la autobuze electrice turcești și chinezesti e remarcabil. Problema e că nu avem bani să cumpărăm mai multe.
BYD Londra electrice precum la Buzău. Doar că ale lor sunt roșii. Chinezisme și turcisme, nu ?
Da, nu ține bateria iarna. De-aia le-au luat și finlandezii. Că nu sunt bune. Finlandezii s-au plictisit de Mercedes și acum cumpără turcisme.
ai o foartea mare dreptate. din pacate marea majoritate care se dau specialisti aici, comenteaza cu o foarte mare ardoare sunt dintre cei care mai mult de limita judetului nu au depasit o, iar daca au facut-o unde s-au dus au fost doar la all inclusive
Domnule „Io”, credeti ca Toma sau orice alt om normal la cap, ar cumpara autobuze din Turcia in loc sa ia unele premium, daca ar putea? Totul se reduce la bani. In ceea ce priveste BYD, ati fi surprins sa vedeti nivelul calitatii „chinezariei”. Si ofera multe la mult mai putini bani. Troleibuzele au nevoie de o infrastructura care nu numai ca va costa o gramada de bani, insa este si extrem de inestetica, din punctul meu de vedere. Cele diesel clar trebuie puse pe linie moarta. I-as ruga pe cei care sustin ca masinile pe combustibili fosili trebuie sa circule nestingherite prin oras, sa stea la un semafor in spatele unui bamavezi din ala diesel din 2000, cu odometrul dat peste cap si cu revizii la sfantu’ asteapta. De fapt, daca nu sunt ingrijite, incep sa te omoare (pe tine ala din spate) inca de noi. Nu am nimic cu masinile vechi, inclusiv cu cele diesel, insa ele trebuie ingrijite, cu o mentenanta ca la carte si in general exploatate corespunzator si foarte important… in mediul corespunzator. Nu in oras! Sunt masini excelente pentru drumuri lungi, pentru ca aceste motoare sunt facute special pentru autostrazi, nu pentru poteci de oras. Cand se va perfectiona tehnologia pe hidrogen, atunci cred ca vom reusi sa ajungem la o cotitura cu adevarat. Pana atunci, macar sa incetinim pasii spre dezastrul care va urma.
BYD sunt chinezesti, nu turcesti.
Si probabil sunt facute la calitate ca pentru Londra, nu pentru Mumbai sau Buzau…
Plus ca in Londra nu le cumpara Primaria pe toate, ca la Buzau, acolo ei concesioneaza liniile de autobuz.
Cum ar veni la noi, faci licitatie si vine un privat pe linia 5, sa zicem, dar il obligi sa aduca autobuze noi, de 12 metri, cu 3 usi, handicap etc etc.
Adica acolo si le aduc privatii pe riscul lor, nu ca la noi, da banii Primaria si apoi … platesc cetatenii.
Acolo, daca isi iau teapa cu ele, aia e.
Plus ca se spune ca statul chinez subventioneaza inundarea pietei cu marfa chinezeasca la pret de dumping, de aici si discutiile la nivel UE/USA.
In fine, mie nu mi se par ok autobuze electrice pentru Romania si Buzau, de departe troleibuzele sunt mult mai potrivite.
Ba sunt cumparate chiar de Primăria Londra! Așa scria în articolul de pe net. 50 de bucăți. Sunteți precum soacrele alea acre care caută la orice nod în papură.
Auras, daca te uiti pe botul autobuzului, compania care le opereaza e „Go-Ahead London”…
Unde scrie ca le-a cumparat Primaria Londrei?!? Eu gasesc ca Primaria Londrei vrea sa aduca autobuze electrice in locul.celir diesel si probabil a pus conditia asta la licitatie, aatfel ca Go Ahrad, ca sa obtina punctaj bun la licitatie si sa castig/pastreze ruta, a adus autobuze electrice noi.
Auras, asculta si tu macar o data de soacra… 😉
La noi nici măcar nu le-a cumpărat Primăria, le-a primit pe fonduri europene. Cele 13 de acum și cele 16 care vor veni. Plus cele 20 de microbuze. E o minciună ce scrieți că le plătesc cetățenii. Dar, m-am obișnuit, sunt vaccinat cu cele una-două soacre acre care speră prin comentarii negative (la orice) să-i facă anticampanie primarului actual pentru că Toma l-a dat la o parte 12 ani, cel puțin, pe mult iubitul lor Boșcodeală.
Sa se duca unde stiu eu si Toma, si Boscodeala si toti sustinatorii lor!
Aici discutia este despre bani, banii NOSTRI! Iar „fondurile europene” sunt tot banii nostri, nu sunt niste bani cazuti din cer ca sa aiba tovarasul Toma cu ce sa se joace si sa isi implineasca fanteziile pe care a esuat (ce surpriza, nu?) sa si le implineasca in viata lui de „antreprenor de succes”.
Daca iti e greu sa pricepi asta sau nu poti sa pricepi asta din cauza simbriei poti doar sa te abtii.
Cat despre pozele cu autobuzele acelea in Londra si Finlanda, cum aflam noi daca nu cumva acele 2 exemplare sunt produse „de test” puse la dispozitia unor posibili beneficiari de catre vanzator astfel incat sa poata fi realizata o testare de exploatare, in teren?
Arata-ne flota de autobuze marcate asa si poate ne schimbam parerea. Adica vom crede ca si-au luat englezii si finlandezii, nu ca sunt bune de ceva.
Ca nu sunt.
Si, plecand de la premisa ca aia chiar si-au luat (desi am dubii dar lumea e plina de posibilitati), trebuie sa tinem cont de o diferenta majora intre modul de gandire est-european si cel vest-european : vest-europenii sunt mai pragmatici decat est-europenii si, bazandu-se si pe faptul ca sunt (mult) mai bogati, prefera sa cumpere ieftin si des (ca sa nu intervina uzura morala) in locul cumparaturilor scumpe si rare (dar nu neaparat mai bune) cum sunt(em) obisnuiti est-europenii.
Google zice asa, in engleza : ” London Underground is public-owned and run, while its bus services are run by private operators but tightly regulated by, and under contract to, Transport For London, which is a public body and part of the Greater London Authority.”
Adica, pe limba romana, metroul din Londra este operat si detinut de catre municipalitate iar liniile de autobuz sunt operate de companii private sub supravegherea unei autoritati publice. Adica autobuzele din Londra, ca sunt ele nemtesti, chinezesti, turcesti, englezesti, etc sunt CUMPARATE, DETINUTE si OPERATE de catre PRIVATI, din BANI PRIVATI!!
Bun, acum ca am lamurit si vrajeala asta pot sa incepi sa ne spui iarasi despre olandezi si bicicletele lor. Cel mai celebru biciclist olandez era ala, cum il chema, Mao van Zedong, nu?
Fondurile europene nu prea sunt din banii noștri. Cand am fost la Bruxelles o doamnă isteață angajată acolo le-a dat peste nas unor hauriști de-ai noștri zicându-le așa: „România contribuie cu 1 leu și primește 7”. Deci, mai ușor cu banii noștri.
Din tot ce am scris asta s-a retinut?
Cat despre „contribui cu 1 leu si primesti 7”, pai nu asta este ideea Uniunii? Sa punem bani toti ca sa-i aducem pe cei ramasi in urma cat mai aproape de nivelul celor aflati pe locurile fruntase?
Sau ramanem la ideea de piata comuna, cum de altfel a si pornit aceasta uniune, si ne obisnuim cu conditia de piata emergenta, tara de mana a 2-a, etc?
Totusi, ca sa nu ramana neclar, daca dau 1 leu si primesc 7, leul ala din aia 7 e al meu. Iar pe leul meu pot sa am cate pretentii vreau eu. De ce? Pentru ca leul acela e muncit de mine, cu fortele, capul, timpul si energia mea. Si este absolut inacceptabil sa fie cheltuit aiurea de unii care nu au fost in stare sa aiba grija de leii lor. Asadar e de bun-simt sa stau cu ochii pe ei in timp ce au leul meu pe mana.
S-a inteles ideea sau iarasi e prea complicat? Hai ca rezum : daca e implicat UN LEU DIN BANI PUBLICI nu exista nici un motiv pentru care acel leu sa fie furat ori cheltuit nepotrivit, pentru nevoile unora putini ori pentru castigul altora, si mai putini.
30 de mii de buzoieni, adică majoritatea locuitorilor orașului, au spus în 2020 și 2024 că leul lor a fost bine cheltuit de administrația Toma.
Iar zecile de plângeri penale făcute de opozanții ori dușmanii actualului primar au fost considerate maculatură de procurori. Așa că, furturile sunt doar în imaginația dvs.
Știu că nu vă convine dar adevărul e ăsta. Primarul Toma și echipa sa au adus și vor mai aduce la Buzău aproape gratis (prin fonduri europene) autobuze electrice care costă zeci de milioane de euro. Autobuze fix la fel cum circulă prin marile capitale europene. Buzăul se modernizează pe zi ce trece, iar majoritatea locuitorilor (30 de mii de votanți) apreciază asta.
Vezi ca “sunt sub reguli stricte și sub contract cu primăria din Londra! Adică aia sunt un fel de “privat” cu numele! Faci ca mine sau bye bye! Cat despre “ fanatismul “ pe care il afișați vă arată cerebelul de oxiur pierdut ! Slabi la minte, aroganți și desfigurați! Așa ca ba PNL-isti, USR-isti și care mai sunteți vă spun doar ca pe 24 începe dezastrul pentru voi! Hai Tomita să-i facem să se arunce în haznaua de la Nifon!
Giuli… sunt 2 cazuri:
1. Daca vrei sa cumperi ceva anume si stii bine ce vrei, faci caietul de sarcini de asa natura incat fara sa discriminezi pe cineva, cumperi totusi ceea ce doresti tu.
Aici ai nevoie de super-profesionisti care sa stie ce „soparle” sa bage in asa fel incat sa castige cine trebuie, fara sa poata fi contestata licitatia;
2. Ti se baga pe gat niste cotoarbe, fie de la UE, fie de la partid, fie de la „niste prieteni” … tu iei ce ti se da.
Mie mi se pare ca suntem in cazul 2 la Buzau, cred/sper ca domnul Toma nu a luat de buna voie autobuzele astea…
Pentru ca niste rable trase pe dreapta dupa doar 2-3 ani vor crea un mate prejudiciu de imagine pentru transportul public, Transbus, domnul Toma.
De aia as vrea pentru Buzau lucruri BUNE, DURABILE, DE CALITATE, nu mantocarii.
Si nu trebuie sa inventam noi nimic, daca suntem destepti, copiem de la cei destepti de la noi, din Romania, ceea ce ni se potriveste.
Si, daca intri pe http://buzau.stfp.net/
vei vedea istoria in imagino a transportului local buzoian iar daca dai pe butonul „Schimba orasul” si selectezi alt oras vei vedea cam care e starea transportului local in Romania.
Dupa data, vei vedea cam unde e Buzau si ce vehicule au cei care nu au fost blocati de interesele mafiei maxi-taxi…
De acord ca licitatiile se pot lansa in asa fel incat sa limitezi accesul unui comerciant. Insa, in cazul autovehiculelor, ar trebui sa iei la mana absolut toate optionalele pe care un autobuz turcesc le are si sa gasesti exact unul pe care BYD, de exemplu, nu il are. Nu poti baga limitari de centimetri, pentru ca cineva te va reclama si va avea castig de cauza. La masini este foarte greu sa limitezi accesul cuiva, exceptand valoarea. Acum este discutia daca valoarea respectiva este dictata de la partid, sau pur si simplu ca nu ai de unde sa scoti mai mult. Cred ca avem mult prea multe pretentii de la Buzau in momentul de fata, avand in vedere de la ce venim. Orasul arata exact ca un oras neingrijit, aproape parasit. Cred de asemenea, ca foarte multi buzoieni, nativi sau nu, inca nu sunt pregatiti pentru a face tranzitia catre o lume moderna. Ei nu pot intelege ca este nevoie de sacrificii pentru a ajunge la un rezultat satisfacator, cum nu pot privi din mai multe perspective ceea ce se face. Pentru ei este ori alba ori neagra. le place sau nu. Le este de folos, sau nu. In mod normal as fi de acord, insa oare… la noi in casa nu facem compromisuri ca sa-i fie bine si celuilalt? Sau poate ei nu fac… si asta se traduce prin violenta domestica la cote inimaginabile intr-o lume civilizata.
Tocmai pentru ca am stat in namol ani si ani la rand, ar trebui sa apreciem faptul ca se doreste o schimbare. Dar… va rog sa cititi parerea locuitorilor. Chiar si dumneavoastra sunteti nemultumit ca nu s-a ales o alta varianta. Nu stim toate detaliile, cum nu putem fi atat de siguri ca autobuzele turcesti se vor doovedi niste jafuri. Am un prieten din Ploiesti care are firma de transport si pleaca in toata europa, atat cu persoane cat si cu marfa. Ce imi amintesc de la el legat de autovehicule, este ca are si niste BMC-uri parca, care sunt extrem de usor de reparat, atat ca timp cat si ca bani, iar cele mai bune cauciucuri sunt Michelin, care il tin o suta de mii de kilometri. Asadar, exista un patron multumit de turcisme. Am vazut BMC-uri in Brasov, in Ploiesti… Poate au mai evoluat si au achizitionat ceva premium, insa cu siguranta au trecut si ei prin asta. Linkul indicat nu asigura o conexiune sigura, asa ca prefer sa va cred pe cuvant.
Auras, faptul ca nu avem aceleasi pareri, adica eu consider autobuzele electrice un moft periculos pentru Buzau, nu inseamna in niciun caz ca am ceva impotriva domnului Toma sau a ta.
Ba din contra, eu unul sunt cel care am luptat, atat cat am putut, de prin 2007 pana la eliminarea lor, impotriva dubelor maxi-taxi si a sistemului mafiot de transport de tip pirateresc girat de satra lu’ bosco si tarla.
De multe ori am luat atitudine, am facut demersuri la institutii unde nu stiu daca tu ai intrat macar. Dar fara folos, pentru ca banul din șmenul maxi-taxi se pare ca ajungea unde trebuie.
Dar tu imi publicai comentariile, ti-am trimis diverse materiale care demonstrau pirateria mascata din transportul local. Iti multumesc pentru asta.
Domnul Toma a schimbat enorm Buzaul in bine, am spus mereu asta, ii multumesc si sper sa continue, se vede ca vrea sa faca bine, chiar daca uneori apar si probleme.
Dar daca nu sunt de acord cu autobuzele electrice si iti prezint niste argumente ca unul care zic eu ca sunt mai aproape de domeniul transporturilor, asta nu inseamna ca am ceva cu domnul Toma sau cu tine.
Dar cred cu tarie ca pentru Romania si Buzau TROLEIBUZELE sunt ceea ce ne trebuie, nu autobuze pe baterii, o tehnologie relativ noua, cu multe bube, daca ne gandim la cate autobuze au luat foc, parca si la Brasov a luat foc unul.
Nu cred ca le primim chiar gratis, ma gandesc ca trebuie sa fie o minima co-finantare din partea Primariei, dar asta poate afli tu.
Chiar si gratis daca sunt, daca nu ai asigurata mentenanta, e jale, pentru ca in Romania suferim de asta, se fac cu chiu, cu vai, niste lucrări, se inaugureaza si apoi… nu se mai ingrijeste nimeni de ele.
In fine.
Fata de alti comentatori de aici, eu unul il apreciez si pe domnul Toma, te apreciez si pe tine, si daca imi spun parerea nu o fac pentru bosco sau alt latrau.
Asa cum fata de smenul maxi-taxi am protestat vehement cu orice ocazie si nu iti poti inchipui ce fericit am fost cand domnul Toma a eliminat cotetele maxi-taxi si a adus autobuze pentru Transbus, la fel si acum, sper ca in timp sa imi dai dreptate si tu iar domnul Toma sa ia in serios optiunea de introducere a troleibuzelor in Buzau.
Nu imi place ca Buzaul sa devina cobaiul unor tehnologii aflate la inceput, in loc sa investeasca in TROLEIBUZE, o solutie eficienta dovedita si care ar crea mult de munca pentru industria buzoiana (stalpi, console, cabluri, transformatoare, contactoare etc etc) multe locuri de munca.
Seara buna Auras.
Eu nu am spus nimic de troleibuze! Nu mă pricep, e un subiect care poate fi abordat de specilisti. Am zis așa:
1) Față de acum 8 ani cand primăria ne cocoșa prin cotetele de maxi taxi saltul la autobuzele electrice e enorm și ar trebui apreciat, nu criticat.
2) Iată că și noi, la Buzău, cu pași mici e drept, ne apropiem de ce au orasele civilizate din vestul Europei. Iată că aceleasi autobuze electrice care circula la Londra, de exemplu, le gasim si pe strazile Buzaului.
Vă respect foarte mult, pe vremea lui Boscodeală, doar 3-4 insi aveam curaj să zicem public că impăratul e gol. Unul dintre ei ati fost dvs. Restul se piteau după sinecuri și tăceau, că le era bine. Ba unii au rămas si acum, precum soldatii japonezi uitați prin atolurile din Pacific, fideli individului care a ținut Buzăul atâtia ani în minciună și subdezvoltare.
Asa e dar la Londostan costă 20 de lire pe zi one day pass! De aia nu aveți bani nici să treceți strada!
Când „multiubitul” meu Boșcodeală era la butoane și juca „țonțoroiul”cu banii primăriei, nu cumva multiubitul dom’ Ciolacu era viceprimarul său iar dom’Tomiță era senator al aceleiași găști politice? Or fi având și soacrele problemele lor, dar când nu accepți o minimă idee argumentată…seamănă cu „erou al muncii socialiste” și „dușmanii luptei de clasă care trebuie deportați ori fugăriți în munți”! Și asta este grav pentru un intelectual! Doar zic și eu, pentru că nu iubesc viața din munți!
Domnul Ciolacu, la fel cu celălalt viceprimar Sebastian Radu, au luat distanță, din bun simț, când au văzut modestia administrației Boșcodeală. Ca să nu mai vorbim de Toma. Toți trei și-au dorit să scape orașul de Boșcodeală și, din fericire, s-a întâmplat.
„A lua distanță” în opinia mea înseamnă „a face denunțuri” către instituțiile statului! În caz contrar ori te numești complice/tăinuitor ori Boșcodeală a fost un om corect și un bun administrator al banului public și atunci nu văd de unde atâta înverșunare din partea reporterului! Dar…toți, fără excepție, au băgat mâna în borcanul cu miere și sigur, acum de vină sunt alții ( Boșcodeală, Dragnea sau cum s-or mai numi!
Boscodeală bun administrator al banului public ? Doamne feri! Dădea 10 milioane € pe an din banii orasului la căpusa Ecogen și noi aveam 10 de strazi în oraș de pământ. Cu noroi iarna și praf în rest. Din cauza lui Boscodeală orasul ăsta a rămas în urmă.
În acest caz, domniile lor Ciolacu-viceprimar și Toma-senator în acele vremuri și primar ulterior, se numesc complici/tainuitori, atâta timp cât nu au sesizat atunci sau după pierderea ” frâielor” de către Boșcodeală, fărădelegile acestuia! Să nu spuneți că dânșii nu au cunoscut iar dvs.da! Sesizare nu înseamnă vorbe în neant în fața presei ( acestea sunt bârfe) ci denunțuri cu subiect,predicat și probe în susținerea lor către toate instituțiile statului și demersuri pentru recuperarea prejudiciilor! Interesant de aflat ce a făcut personal domnul Toma pentru recuperarea pagubei de la Boșcodeală în cazul Gloria și schimbul de terenuri cu Stațiunea! „Batista pe țambal ” cumva?
Nu sunt fanul denunturilor penale, una e functia omului, alta libertatea si familia lui. De exemplu, în cazul domnului Boscodeală mi-as fi dorit atunci doar să nu mai fie în functia de primar, nu să mearga la inchisoare. Copiii, soția, familia, ar suferi foarte mult, iar ei n-au, săracii, nicio vină. Mi-aș dori ca un om pe care îl consider incompetent să părăsească funcția, nu să meargă la închisoare. Părerea mea e că atunci când îi faci plângere penală cuiva îi dorești răul aceluia, ca om. Ori eu n-am nimic personal cu omul respectiv, ci doar cu funcția publică ocupată de el. Iar în cazul primarilor, e democrație, sunt alegeri la 4 ani, e mai simplu/ușor să nu-l mai votăm dacă nu ne place.
Am înțeles! Interesantă abordare! În acest caz să-i lăsăm pe toți să fure la greu din banii noștri că au și ei familii! Unii chiar și două! Și sunt greu de întreținut! Iar dacă apar și familiile politice care își doresc și ele partea leului este și mai greu! Știi cine nu este fanul denunturilor? Acela care se bucură și el la borcanul cu miere și își așteaptă rândul! De aceea suntem aici domnule Tereaca! Îmi pare rău de tinerețea dvs.,aveați șansa de a schimba viitorul tuturor copiilor acestei țări, nu doar al copiilor dvs.!
Să nu confundăm lucrurile. Eu si alti colegi din această branșă suntem ziaristi, nu politisti sau procurori. Treaba cu dosarele penale e treaba altora, care sunt plătiti (bine) pentru asta și ar trebui să-și facă (bine) meseria. Ziaristii nu ies la pensie la 50 de ani ca ei, nu sunt protejati de nimeni, vor avea, dacă mai apucă 65 de ani, o pensie minimă etc. Dar, fiecare procedează cum vrea, e democrație, cine doreste se poate ocupa si cu plângerile penale. În presă există această cutumă, treaba ziaristului e să scrie și atât. Vă asigur că Alex Nedea de la Recorder, care pare cel mai bun pe zona asta de investigatii video, n-a făcut nicio plângere penală.
Așa ați înțeles? Eu vorbeam de sesizări ale domnilor din actuala administrație sau ale fostei administrații oarecum corecte în opinia dvs. ( recte dl. Ciolacu) care au cunoștință de matrapazlacurile lui Boșcodeală și care ar trebui să se ocupe de recuperarea pagubelor! Altfel sunt complici sau tainuitori! Iar dvs.sustineti contrariul că „au și ei familii care suferă „! Cred că familia Elenei Udrea,de exemplu, suferă tare cu niște milioane de euro în conturi! Și a lui Mazăre la fel, între timp fiind și tătic! Sunteți complice domnule Tereacă!
Domnule Florian, eu sunt de acord cu dumneavoastra in ceea ce priveste moda plangerilor penale, cu o mica mentiune. Plangerea penala trebuie sa se faca obligatoriu asumat, iar in cazul in care se dovedeste ca paratul este nevinovat, denuntatorul sa suporte rigorile legii (care trebuie legiferate). Nu vi se pare corect? Eu ca si om care nu a furat un cap de ata de la nimeni si de nicaieri, sunt de acord sa fiu anchetat, inregistrat, filat si orice vor ei. Nu am nimic de ascuns si nici nu ma dau dupa cires cu drepturi… comunism… totalitarism si alte prostii pe care le scot din joben aia care fura de rup. Dar… daca voi fi terfelit si numele meu va fi patat de un denuntator, consider ca fiind corect ca acel om sa plateasca pentru neplacerile cauzate. Sunteti constient ca indiferent daca un parat va fi declarat nevinovat, sau nu, el in ochii publicului va fi vinovat, doar pentru ca asa este lumea. O data etichetat, esti pa. Si nu este corect. V-ar face placere sa va denunte cineva ca i-ati bagat mana fetitei sub rochita? Credeti ca cineva va va crede ca doar ati prins-o sa nu-si rupa gatul cand cadea din leagan? Va distruge viata acea plangere nenorocita? Mare mare grija cu aceste dorinte de a deveni turnatori ambulanti! Dar, exact asta se intampla in Rusia, astfel ca nu ma mir ca incep sa ne inunde si pe noi astfel de practici.
Pe bune? Gandesti in felul asta si esti reporter?????
Domnu’ ziarist, Ion Pribeagu face parte din cultura, din literatura romana, iar Oda Prostilor, trimisa lui Gh Gh Dej, l-a facut chiar si pe acesta sa rada, dovada ca, stalinist, cum a fost el, avea oleaca de simt al umorului.
Dvs tot va cramponati ca nu publicati jigniri, sau acuzatii nedovedite. Care jigniri si acuzatii, omule? Chiar iti pute cultura Romaniei?
Oamenii ăștia, care scriu în contradictoriu cu tine, nu fac atac la persoană! Ceea ce nu se poate spune despre cel pe care îl încurajezi prin lipsa oricărei măsuri de bun simț.
Nu are nimeni ceva cu Toma. Dar să facă lucrurile într-o ordine logică. Nu să fie frumos.
Am înțeles că s-au închis de tot un tronson din Marghiloman. De ce nu ii înveți pe șoferi pe unde sa circule?
Este constructiv sa se discute in contradictoriu. Este distructiv sa se arunce cu rahat. Spuneti ca lucrurile trebuie facute intr-o logica. Sunt de acord si din pacate pentru critici, ele chiar se fac intr-o logica. Se numeste logica banului. Faci ce poti, cand poti. Daca astazi iti da cineva bani sa asfaltezi, tu ce vei face? Stii ca ar trebui sa schimbi si niste tevi pe ici pe colo, insa daca nu iei banii, ii vei pierde si nu vei asfalta nimic din strada aia. Asa ca ai de ales. Ori asfaltezi tot, strici anumite portiuni pentru lucrarile care se vor face cu alte fonduri care au alte termene (ulterioare celor din programul asfaltarii) si apoi reacoperi sa fie decent (dar clar nu la o calitate optima), ori lasi asa toata strada si te rogi sa mai fie in anii urmatori un alt program. Dumneavoastra ce ati alege? Eu gandesc precum domnul Toma la faza asta. Nu-mi face placere sa stau in trafic si sa traversez x gropi pe metru liniar, dar stiu ca este un impediment si o neplacere temporara. Dupa aceea, va fi bine. Calitatea nu este cea mai buna. De acord. Din ce motiv? Primul ar fi cuantumul banilor. Al doilea al fi ca licitatiile nu se pot face sa castige cel care ofera cea mai buna calitate si implicit cel mai mare pret, ci cel care ofera cel mai bun raport pret/calitate. Iar pretul cel mai mic, va castiga mereu, din pacate. Daca primarul ar da direct lucrarea unei firme, atunci lumea ar spune ca fura si ca le da de zece ori mai multi bani decat ar trebui. Cum sa o dai sa fie bine? Plus ca forta de munca ramasa in tara este la un nivel dezamagitor. De pe bancile scolilor nu au mai iesit meseriasi, pentru ca … pentru ca… pentru ca! Aia batrani care inca mai muncesc, au cam taiat-o spre civilizatie. Acum la noi se castiga chiar mai bine decat afara in anumite domenii, insa cum sa te intorci cand aici lumea nu este civilizata si nici nu accepta sa fie civilizata. Aici patronul nu munceste cot la cot cu tine, ca sa stie cu ce probleme te confrunti si sa vada ca tu chiar meriti banii aia. Aici patronul vrea ultimul model de bentley din prima serie de dividende, si il inteapa inima cand vede cat trebuie sa-ti dea tie. Daca firma nu face mult profit, e deja falimentara, nu conteaza ca si el la final a scos bani cat pentru trai decent. In Romania patronii nu vor sa scoata dintr-o afacere un trai decent, ci doar sa se imbogateasca in cel mai scurt timp posibil. De aia nu vedeti logica, pentru ca locuim intr-o tara fara oameni logici!
Câți bani s-au cheltuit pe reparații pe autobuzele turcești și câți pe cele chinezești? O medie pentru fiecare tip de autobuz?
Cred că poți afla. 😉